مسعود: حکومت تازه به حرف من رسیده است
زمانی من می گفتم که باید به صلح با طالبان پایان داد و مقابله جدی علیه آنها صورت گرفت، برخی به من انتقاد کردند و خندیدند اما امروز خوشحالم که حکومت وحدت ملی به این نتیجه رسیده است که صلح با طالبان معنایی ندارد 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۱۰    ۱۳۹۵/۲/۱۱ کد خبر: 115255 منبع: پرینت

زمانی می گفتم که باید به صلح با طالبان پایان داد و مقابله جدی علیه آنها صورت گرفت، برخی به من انتقاد کردند و خندیدند اما امروز خوشحالم که حکومت وحدت ملی به این نتیجه رسیده است که صلح با طالبان معنایی ندارد.

احمد ضیا مسعود نماینده فوق العاده رییس جمهور در امور حکومت داری خوب، امروز در مراسمی که به گرامیداشت سالروز پیروزی جهاد برگزار شده بود گفت: 8 ثور یک حماسه بزرگ تاریخ معاصر و یک رستاخیز عظیم در این کشور به منظور دفاع از متجازوان است و باید این تاریخ سبب اتحاد مردم و مسوولان شود.

وی افزود: مجاهدین افغانستان به حیث یک قشر وسیع جامعه ما در هر مرحله از تاریخ سیاسی این کشور می توانند نقش و سهم تعیین کننده داشته باشند.

نماینده فوق العاده رییس جمهور با بیان اینکه مجاهدین در ایجاد ثبات افغانستان نقش کلیدی دارند، یادآور شد: عملکرد مجاهدین می تواند موجب تحول اقتصادی و سیاسی در کشور شود و می تواند یک حکومت مبتنی بر اراده مردم، مشارکت سیاسی عادلانه و استحکام پیوند های ملی در کشور را ایجاد کند و همه اینها به نحوه تصمیم گیری مجاهدین بستگی دارد.

مسعود تاکید کرد: حرف من با مجاهدین این بوده که خود را منظم بسازند و برای موضوعات سیاسی که در آینده بوجود می آید از امروز آمادگی بگیرند و این با ایجاد یک حزب محکم و فراگیر امکان پذیر است.

وی ادامه داد: زیربنای ملت افغانستان مجاهدین هستند و می توانند فرمول و معادله های سیاسی این کشور را تغییر دهند مشروط براینکه خود را متشکل و منظم ساخته و باید اصلاحات درون حزبی میان مجاهدان ایجاد شود تا مجاهدان از این انزوا بتوانند خود را بیرون بکشند.

نماینده فوق العاده رییس جمهور با تاکید بر اینکه باید در حزب جمعیت اسلامی یک اصلاحات فراگیر ایجاد شود، گفت: پاکستان همواره برای رسیدن به منافع خود به دنبال آن بوده تا یک حکومت دست نشانده را در افغاستان ایجاد کند اما همراه با موفقیت مجاهدان، پاکستان ناامنی ها را آغاز و طالبان را وارد کرد اما حکومت دست نشانده ای که مبتنی بر اراده سیاسی مردم نباشد واز سوی مردم طرفدار نداشته باشد، عمری نیز نخواهد داشت.

مسعود تصریح کرد: در یک حکومت مشارکت سیاسی باید به اندازه ای عادلانه باشد تا آن حکومت تضمین کننده ثبات کشور باشد.

وی آغاز مداخله های پاکستان را همزمان با پیروزی مجاهدین در افغانستان توصیف کرد و خاطرنشان ساخت: بعد از پیروزی مجاهدین، پاکستانی ها کابل را به 6 بخش تقسیم کردند و همین موضوع سبب جنگ های داخلی شد و به دنبال آن گروه های وابسته در کشور به دستور پاکستان سبب اختلاف افکنی شدند و آیا در چنین شرایطی نباید مجاهدین در برابر بی ثباتی ها مقابله کند؟

نماینده فوق العاده رییس جمهور تاکید کرد: شرایط امروز افغانستان با شرایط زمان مجاهدین بسیار تفاوت کرده و امروز کوچکترین انعطافی نباید در مقابل مداخله های پاکستان و تروریسم بین المللی داشته باشیم.

مسعود گفت: مجاهدین افغانستان در یک صف فشرده در آخرین سال جنگ با طالبان باید یک مقاومت ملی را شروع کنند و نگذارند تروریست ها و یا سرلیست های دستگاه استخباراتی با ثبات و آرامش کشور ما بازی کنند.

وی یادآور شد: زمانی من می گفتم که باید به صلح با طالبان پایان داد و مقابله جدی علیه آنها صورت گرفت، برخی به من انتقاد کردند و خندیدند اما امروز خوشحالم که حکومت وحدت ملی به این نتیجه رسیده است که صلح با طالبان معنایی ندارد.

نماینده فوق العاده رییس جمهور با تاکید بر اینکه باید تروریست های زندانی اعدام شوند، ادامه داد: کسانی که دستشان به خون مردم افغانستان آلوده است باید اعدام شوند و خوشبختانه می بینیم که حکومت موقف جدی در برابر تروریست ها گرفته است.

کد(20)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اگـــــــــــــراینطور باشد تو ازهمه هشیارتر هستی ! حکومت حالا هم منکر مذاکره نیست ، پاکستان صد بار دیگر هم میتواند این حکومت را فریب بدهد

>>>   جناب احمد ضیا شما وامثال شما مانند سیاف اسماعیل خان و مجاهدین قوم پشتون به عوض اینکه در پهلوی جلالتمآب داکتر صاحب عبدالله عبدالله دوست ویاور قهرمان ملی کشور شهید احمد شاه مسعود ایستاده میشدید و برادر مجاهد تان را به کرسی ریاست جمهوری میرساندید همه تان رفتید ودر پهلوی یک شخص عیسوی وفاشیست ایستاده شدید شرم باد بر تو وامثال تو که داد از دفاع جهاد وپیروان مکتب مسعود بزرگ میزنند اما در دلتان جز عوام فریبی مجاهد فریبی چیزی بیش نیست همه مجاهدین میدانند که شما به نام مجاهد هستید وبس وهمیشه مجاهدین را فریب با سخن داده آید حالا هم سروقت است اگر واقعا میخواهید مجاهدین قدرت سیاسی کشور را به دست بگیرد همه را در پهلوی داکتر صاحب عبدالله عبدالله جمع نموده و یک مشت قوی را تشکیل بدهید ودهان دشمنان مردم افغانستان را به خاک بمالید تا روح قهرمان ملی وسایر شهدا ی دوران جهاد ومقاومت خوشنود گردد باز هم تاکید میکنم جناب احمد ضیا یگانه راه بیرون رفت وپیروزی مجاهدین در مقابل دشمنان اتحاد و همبستگی همگی وجمع شدن به دور داکتر صاحب عبدالله عبدالله است باید همه گی بازوی او شویم وبتوانیم بالای دشمن غلیه داشته باشیم در غیر آن تمامی قصه های شما یک گپ مفت بیشتر نیست
با احترام حقگو کابل

>>>   آقای مسعود ! متاسفانه که نماینده رئیس جمهور هستید ولی پالیسی دولت را هنوز هم درک نکردید بهتر است از کسی نماینده گی نکید . برای آرامش مردم وفامیل های متضرر چه باید گفت ، فیصله که برای مجرمین فرخنده ها شده این هم همان تسلیت است که آهسته ، آهسته به باد فراموشی سپرده می شود اما برای فریب مردم بیچاره خوب تکتیک است . ف - ا از شهر فرانکفورت - آلمان

>>>   جناب مسعود شما همه حرف های تان بجا است اما:1 خود ودور بر تان به ان اعتقاد نداشته به ان عمل نمی کنید 2 دور وبر شما مردمان شایسته جمع نیستند 3حرف های شما متا سفانه از تعصب است ورنه چرا برای گفتن همین حرف ها به غرب شرق ویا جنوب نمروید 4به طالب باید شکست داده شود ظالم .... است و در همه یی کشور نه در.... که شما میگوید 5چوکی خودت بچه ات و باندت را نگهداری کن 6 کاری موثری که انجام دادیی کدام است

>>>   جناب محترم خوش نباشید که دولت حرف شمارا پذیرفته دولت خود ازشما قویتر است درین موضوع آنها سهام داران یک شرکت هستند کسی که خوش باور است شما هستید این خود یک نوع اغفال دگر است که حرف من و تو شنیده میشود به این حرف ها فریب نخورید شرکت که در یک سال 18000000000 دالر عاید داشته باشد هیچ گاه پیش کسی که همیشه دستش به گدایی دراز باشد سر فرود نمی آورد جنگ تریاک از ما و تو قربانی میگیرد نه از سهام داران خوب است که دقیق باشید این درس را دولت به ما علنی و عملی نشان داده که تحلیل ضرورت ندارد
جاغوری

>>>   نوشی جان احمد ضیا نماینده خاص ریس جمهور در حکومت داری خوب باید حکومت داری خوب همین طور رباشد در وقت که اقای مسعود معاون اول کرزی بود پنجاه میلیون دالر را به دوبی انتقال دادکه از طرف پولیس دوبی گرفتار اما به وساطت کرزی موصوف رها وپول شان دوباره برایش مسترد گردید اشرار وفساد پیشه گان عادت کرده اند که این ملک بی چاره راباید چور کنند اما دلم به محدی سوخت که تازه به قدرت رسیده بود اما طالع اش بور نه شد به طبق گذارش رادیو اشنا خانم مسعود در دوبی خانه رابه مبلغ سه میلیون که شکل درخت خرما رادارد ساخته اند این هم از جمله حکومت داری خوب اغاری عین و غین است

>>>   جناب معاون صاحب از تو چي ميرود چند قطعه عكس خودت ميگيري چند دانه عكس هم زبير جان بعدأ باز خَر ها زياد است صدقه هايشانرا به شما ميدهد كه به زبير جان فونديشن مصرف كند بسيار لوده هستيد همراه فاميل و برادرزاده انسان بخيلي نميكند ... جنود

>>>   جناب مسعود!
هنوز هم مشخص نیست که آیا دولت واقعا میخواهد با دشمن صادقانه مبازره کند یا خیر آینده جواب این سوال را خواهد داد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است