در روسیه چه خبر است؟!
چرا روسیه همزمان پذیرای سرپرست وزارت دفاع افغانستان، وزیر دفاع ایران و رییس جمهور سابق کشور ما شده است؟ از اینکه در جلسات میان سران نظامی افغانستان و ایران و روسیه چه گذشته است بماند 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۰    ۱۳۹۵/۲/۱۱ کد خبر: 115253 منبع: پرینت

مسکو پایتخت روسیه ابر قدرت شرق و رقیب و دشمن دیرینه ی امریکا، این روزها بسیار پر رفت و آمد و پر ازدحام است و سران و مسوولان برخی کشورهای منطقه را میزبانی می کند تا ماه ها بعد برای عموم و عوام مشخص شود که در این روزها بر آنها چه گذشته است؟

در این میان دو نقطه ی کور و در واقع پاشنه آشیل برای این ازدحام در این منطقه از شرق وجود دارد که جای بسی احتیاط و دقت نظر دارد: یکی ویژگی های روسیه و اینکه چرا همزمان پذیرای سرپرست وزارت دفاع افغانستان، وزیر دفاع ایران و رییس جمهور سابق کشور ما شده است؟ از این که در جلسات میان سران نظامی افغانستان و ایران و روسیه چه گذشته است بماند.

و دیگر اینکه نقش حامد کرزی بعنوان یک مسوول سابق ارگ نشین و صرفا معاش گیرنده ی کنونی از خزانه ی ملی در این بازی چیست و چرا سفرهای دوره ای خود را به کشورهای مورد نظر منطقه ای روسیه و آسیای ماینه آغاز کرده است؟

چندی قبل گزارش های سفر رییس جمهور سابق افغانستان به قزاقستان و نیز دیدارهای وی با سران این کشور مخابره و منتشر شد و بلافاصله کرزی در روسیه رویت شد تا بر دامنه ی ابهامات و سوء ظن های پیرامون خود بیافزاید.

آیا براستی حامد کرزی لقب "بابای دوم ملت" که از سوی برخی افراد گماشته شده و مزدور به وی اعطا شده را جدی گرفته است و بدون هیچگونه چشمداشتی در ثروت و قدرت و منفعت های احتمالی آتی، برای رایزنی سیاسی و نظامی به ابر قدرت شرق روی آورده است یا...؟

یا اینکه وی به دنبال مقاصد و غرایض خود در دوره ی بعدی ریاست جمهوری و محکم کردن جای پای خود در معادلات منطقه ای است که اینگونه فشرده و شتابان به رایزنی با سران و مسوولان همسایه مشغول شده؟ بنابراین باید هشدار داد که از تحرکات بعدی بابای ملت بترسید!

سرگی شایگو وزیر دفاع روسیه، معصوم استانکزی سرپرست وزارت دفاع افغانستان، حامد کرزی رییس جمهور سابق کشورمان و نیز کنفرانس امنیت بین المللی در مسکو اضلاع مربع آینده ی سیاسی امنیتی افغانستان هستند و همه چیز در دوره ی بعدی ریاست جمهوری بستگی به این دارد که این روزها در مسکو چه می گذرد.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   معصوم ستانکزی سبکدوش و خانه نشین شد!

>>>   مــیـــگویند کـرزی درنظردارد تا یک هوتل درمسکوفعال سازد تا ازینطریق به هموطنان خدمت کند

>>>   در ماسکو کنفرانس بین المللی امنیت جهانی برگزار شده بود ، ازین خاطر وزرای دفاع مناطق جنگ زده اشتراک کرده بودند و یکتعداد وزرای دفاعی که در تحولات منطقوی ردل دارند.
حامد کرزی شخص رسمی درین کنفرانس نبود بلکه مثل مهمان بود.
حامد کرزی دیگر دعوی ریاست جمهوری تدارد،زیرا اگر میداشت ریاست جمهوری را رها تمیکرد.
حامد کرزی یک رییس جمهور متقاعد است و میخواهد روابط با رهبران جهانی متقاعد مثل روسیه و چین و هند داشته باشد.
روابط با امریکا و پاکستان و ایران را به دوش اشرف غنی و عبدالله گذاشته است.

>>>   حـــــــالا در مسکو جـهـاد میکند / حتی حاضراست با داغش همکاری کند اگر منفعتی برایش دست دهد/ امریکائی ها شاید بگویند این چگونه مردم هستند تا دیروز ملیون ها دالر مارا اشکارا وپنهــــان گرفت وقبول کرد حالا نزد پوتیـــــن سـر خـم میکند / به این مردم هیچوقت اعتماد خوب نیست / ابن الوقت هستند / گمک هارا پاس نمیدارند
ر

>>>   این همان کرزی نیست که در دوره ریاست جمهوری اش به برخی از افراد جهادی اجازه نمی داد که بدون اجازه ایشان با سران برخی از کشورها دیدار و گفتگو کنند؟! پس خود ایشان با اجازه چه کسی هر جا دلش خواست میره و با هر کسی خواست دیدار می کنه؟!
زلمی از بدخشان

>>>   شآید روزی ببینیم نزد ابوبکر البغدادی سـرش را خم کرده وتقاضای همکاری دارد!

>>>   کرزی 14سال به حمایت غرب(امریکا) برسرملت ستم دیده افغانستان حکومت کرد حالا میخواهد باحمایت شرق(روسیه) دوباره به سرنوشت ملت ستم دیده حکومت کند وپشتون های مزدور پاکستان را (طالبان) بیشترازپیش تقویت کند
مردان ازکندز

>>>   شـیخ طـــاوس مـا در مسکـو چی میکند ؟ میگویند هوتلی درانجا افتتاح میکند راست است؟؟

>>>   به نظر من حامد کرزی رئیس جمهور شایسته ای بود.

>>>   چرا از کرزی صاحب شخصیت سازی میکنید و یا او را برای آینده رییس
جمهور می تراشید قانون اساسی در پراگراف دوم فقره سوم
ماده شصت و دوم بطور صریح بیان می کند ( هیچ شخص نمیتواند بیش از دو دوره به حیث رییس جمهور انتخاب گردد )
توقع داریم در کد های تحلیلی و اظهار نظر های سیاسی و حقوقی قانون آنهم قانون اساسی را تجدیدمطالعه فرمایید
با ادب و احترام
م.ش.ف کابل

>>>   اینجا فدراتیف روسیه نیست و نه قانون اساسی ما الگوی روسی دارد ( هیچ شخص نمی تواند بیش از دو دوره به حیث رییس جمهور انتخاب گردد . ماده ۶۲ بند ۳ قانون اساسی افغانستان )
هیچ فرد هم آقای کرزی را بابا ندانسته و نمی داند .
حتی مردم به این نظر اند که کرزی استحقاق تسمیه میدان هوایی بین المللی کابل را ندارد و دوباره باید همان اسم با مسمی
(میدان هوایی بین المللی کابل ) ذکر شود
داکتر مالیار قندهار

>>>   در روسیه معامله است.

>>>   در قرآن مبارک عطای عزت وذلت را از طرف خداوند میخوانیم و ایمان داریم و کسیکه در ۱۳ سال امتحا ن افغانانه نداده باشد این خ .. م... هایش دردی را نه برای خودش دوا میکند و نه درمانی را برای ملت برای آینده که در ۱۳ سال عرضه نکرد در آینده هم عرضه کرده نمیتواند
ومگر - بیشتر از تخریب دولتی که خودش در تقلبش دست داشت فعلاً با ید همکاری کند و بس . و همه کارهایش جز سر افگندگی ثمری ندارد .
حقگوی

>>>   پوتین قبر بیراه را در حضیره میشناسد وقت فهمیده که کرزی جاسوس است وبدستور امریکا امده ازکلاه وچپن خیراتیش معلوم میشود امده که اگرشود زینت کرزی همینجا درمسکو درخدمت تان بیاید دریگان هوتل کارکند
ومن بشقاب شویی برایتان بکنم وراپورتانرا به امریکا برسانم

>>>   ایران و روسیه و چین، عملیات نظامی مشترک انجام میدهند، این سه کشور با آمریکا دشمنی دارند، و قصد دارند در افغانستان بر علیه نیروهای ناتو و آمریکا،علملیات نظامی انجام بدهند.
آمریکا باید از افغانستان خارج شود

>>>   متاسفانه کشور و مسئولان کشور ما و سرنوشت کشور ما بازیچه سیاست دیگر کشورها شده وقتی انسجام و اتحاد و رهبر دلسوز نباشد چنین میشود.
حمیدی ازایران


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است