کرزی در روسیه: روسیه می تواند منطقه را امن کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۳۲    ۱۳۹۵/۲/۹ کد خبر: 115207 منبع: پرینت

حامد کرزی رییس جمهور پیشین که به روسیه سفر کرده است، طی مصاحبه ای با خبرگزاری راشا تودی از حضور روسیه در آینده افغانستان خبر داده گفت: تقویت موضع روسیه در آسیای میانه به ثبات در منطقه و افغانستان کمک خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، کرزی افزود: زمانی که روسیه قوی بود، افغانستان امن بود. به این خاطر است که روسیه قوی‌تر و احیا شده که در منطقه در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی، آموزش دادن به نیروهای افغانستان با ما همکاری می‌کند، بیانگر این است که آنها ثبات را به افغانستان و برعکس به روسیه برخواهند گرداند.

وی اضافه کرد: ضعف مسکو که پس از سرنگونی اتحادیه شوروی بوجود آمد، همچنین موجب ضعیف شدن کابل شد. روسیه و افغانستان باید در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و استراتژیکی بیشتر همکاری کنند.

رییس جمهور سابق افغانستان پا را فراتر از مرزهای افغانستان گذاشته ابراز داشت: توافقنامه جدید امنیتی منطقه‌ که به دنبال همکاری بیشتر بین کشورهای روسیه، افغانستان، چین، هند، آمریکا و متحدان او ایجاد می شود می تواند ثبات و امنیت را به منطقه بازگرداند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   واقعیت دارد

>>>   از دربار امریکا رانده شدی و حال خودرا در دامن روسها می اندازی کمی شرم کن . امریکا بااین که ابرقدرت جهان محسوب میشود صلح و امنیت برای مردم ما نیاورد چون منافع اش در جنگ و نا امنی نهفته است . روسها هم از امریکا بدتر اند . ناگفته نباید گداشت وقتی افغانستان امن بود سیاسیون به اندازه شما و امثالت خاین نبودند . راستی تو که کدام سمت دولتی نداری پس چرا روسیه رفتی . و اگر برعیاشی رفتی پس در مورد افغانستان حق نداری اظهار نظر کنی .لطفا نشر کنید
افغان

>>>   روباه مکار برای چاپلوسی رفته

>>>   کرزی تروریست پرور که بدون تردید زعامت طالبان تروریست را به عهده دارد بدستور امریکا به درگاه روسیه پناه برده و این جاسوس شناخته شده ، از شکم خود حرفهای عجیب سر میدهد ، من متحیرم که چرا به این ... اجازه داده میشود که بجای وزارت امور خارجه دست به اینگونه سفرهای سیاسی خطرناک بزند گاهی به چین برود و زمانی به روسیه و به این کثیف هیج ارتباط ندارد که در مورد قضایای افغانستان تصمیم گیری کند. لعنت به وزیر بی کفایت خارجه که تمامی قدرت در دستهای گنهکار حکمت کرزی میچرخد و او به دستور اشرف غنی و جان کیری ، کرزی ملعون را به این سفر ها میفرستد و وزیر خارجه به حیث یک سمبول نشسته و تماشا میکند.
مریم

>>>   گاهی به یک درمیزنی خودرا گاهی بدیگری بروپس در پاکستان ریگشا دوانی بکو حال درامریکا هم جای نداری کلزی خان دعای ب ملت گرفتید مجاهدین را خودرهردودنیا شرماند روزگارغنی وعبدالله را هم میبینپی

>>>   در زمان حاکمیت خود این کار ها را نکرد چون غرقی دالر ها بود فقط به ميرويس جانش فکر می کرد و به برادر های ناراضی اش

>>>   اینها هیچ شرم ندارند یکروز در دامن امریکا و یک روز در دامن روسها فقد هدف بقای قدرت و بدبختی کشور است نه تامین صلح . پشتون به هرقیمت که شود نمیخواهد قدرت را از دست بدهد . بخدا من میشرمم که اشخاص مانند کرزی را هم وطن خود خطاب میکنم هستند کشورهای فقیر تر از ما اما نه بی عزت مانند کرزی .

>>>   او به دستور باداران سابقش روسّين رفته. تا انها را اغفال نمايد وپاى شان را در جنگ داخل كند تا بتواند. پول بدست بياورد او در فكر ملت خود است. يعنى( چتل استان)
اين اتمر فاروق منگل. وچند دزد دگر از ان طرف سرحد وظيفه دارند تا وطن ما را ويران كنند.
ح ع


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است