فوری: دادستان هرات ترور شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۵۰    ۱۳۹۵/۲/۹ کد خبر: 115206 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، ساعتی پیش سمیع‌الدین رهین دادستان هرات ترور شد.

خبرنگار افتخاری از هرات گزارش داد که سمیع‌الدین رهین رییس دادستانی هرات (رییس سارنوالی استیناف) در خیابان ۶۴ متره با موتر شخصی اش و بدون محافظ بسوی خانه اش روان بود که مورد حمله قرار گرفت و کشته شد.

در این حمله مسلحانه فرزند آقای رهین که همراه پدرش بود زخمی شده است.

رهین استاد حقوق و علوم سیاسی، عضو موسس و اولین رییس انجمن حقوقدانان شورای متخصصان بود که از ماه دلو ۱۳۹۳ ریاست دادستانی هرات را بر عهده داشته است.

وی علاوه بر حضور در کمیسیون حقوق بشر، استاد حقوق در دانشکده حقوق دانشگاه هرات بوده و در موسسه تحصیلات عالی غالب، اشراق و جامی به تدریس می پرداخت و همچنین مشاور حقوقی سازمان بین المللی توسعه حقوق IDLO بود.

شاهدان عینی می گویند که دو مهاجم مسلح سوار بر یک عراده موتر کرولا بعد از ترور از محل حادثه فرار کرده اند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ضایعه بزرگی است اهل دانش وعلم را دشمنان زبون ما نمیخواهند
ر

>>>   افسوس و صد افسوس به هم چون اشخاص دانا و مدبر ... خدا باد به دولت وحشت ملی دولت دست نشانده آمریکا تا به کی و تا چی اندازه ظلم و جفاء به ملت مظلوم و بیچاره کشور ما، خوده این مزدوران خارجی با موتر های زد گلوله گشت و گذار میکنند و هیچ بلای شان را نمی زند ، ولی استاد دانا و دل سوز با کله باری از دانش و تجربه را امروز به شهادت رساندن ، شهادت مبارک جنت فردوس نصیبت گردد استاد محترم ،...خدا باد به دولت ع و غ دولت فاسد و ناکار آمد وحشت ملی.
احمد کاکر.

>>>   چرا یک کسی پیدا نمیشود که این دو تا کچالوی ګنده را بکشد که باکشتن غنی غازی شود وبه کشتن عبدالله جنت نسیب اش شود چون این دو نفر یکی کافر است دیګر اش منافق.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است