در برنامه آمریکا، پاکستان و حکومت صلح وجود ندارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۹    ۱۳۹۵/۲/۹ کد خبر: 115185 منبع: پرینت

حرکت های چند بعدی و رویکردهای قضیه صلح، مسیر جنگ وصلح افغانستان را با گذشت هر روز مبهم تر می سازد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، بشیر بیژن معاون نهاد خدمتگزاران کابل، گفت: روزی که اشرف غنی از تریبون حکومت وحدت ملی، بحث صلح را مطرح کرد، در شرایطی که پاکستان دارای جایگاهی بسیار معین بود، در آن روز، نمای این برنامه توطیه ای آشکارا به نظر می رسید. فقط آشکار و مشخص نبود که این توطیه، از جانب حکومت آگاهانه یا ناآگاهانه است.

وی افزود: از روز اول هیچ منطقی وجود نداشت که نشان دهد اراده ای از سوی حکومت برای رفتن به صلح و ثبات وجود دارد. در برنامه همه کشورهای دخیل در نشست های چهارجانبه ، آمریکا، چین و پاکستان و همچنین حکومت وحدت ملی هم چیزی به نام آوردن صلح و ثبات وجود ندارد.

بیژن گفت: راه رفتن به صلح، آنقدر پیچیده و کور نیست که این کشورها از تشخیص آن عاجز باشند. پس مشخص و واضح است که اراده ای برای آوردن صلح وجود ندارد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   حلقات فاشیستی داخل ارگ اصلن به صلح معتقد نبوده وبرنامه صلح را درخط مش شان جانداده اند استبداد فاشیستی که بد تر از سلطنت بوده همیشه آزادی خواهان را نابود میسازد ترور ووحشت وطالب وداعش همه زاییده های سیاسی وشیادی قبیل سالاران بود وهست زندان هارا از جنایت کاران خالی نمودند وبه جبهات جنگ روان کردند دند غوری را قبله دادند تا تقویه شوند . قندز قصدن سقوط داده شد گنهکاران اصلی هیچ مجازات نشدند بلج ارتقا داده شدند وتقدیر شدند شخصی که طالبان را شبهای قبل از حمله درخانه خود جاداده بود فعلن والی قندز شد. صلح درکجا صرف وقت مردم را ضایع میکنند ومردم رافریب میدهند.بیش از 20 بار کرزی به پاکستان سفر کرد غنی احمد زی هم بار ها صلح وعده داد اما روزبروز وضیعت وطن ما خراب تر شد جوانان ما غرق درخون شدند فامیل ها به ماتم نشتند.کجاست صلح.
عبیدی آخوندی .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است