برداشت های گروهی از 8 ثور را کنار بگذاریم
اتحاد نظر و داشتن تعبیر واحد از حوادث گذشته بسیاری از مشکلات و مسایل جاری کشور ما را می کاهد و زمینه را برای پایان دادن بحران های فعلی مساعد می سازد 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۱۴    ۱۳۹۵/۲/۸ کد خبر: 115160 منبع: پرینت

عبدالرووف ابراهیمی، رییس مجلس نمایندگان، در مراسم بزرگداشت سالروز هشتم ثور، ضمن تبریک و خوشامدگویی به رییس جمهور، رییس اجرایی و دیگر مهمانان گفت: فاجعه هفت ثور، به عنوان یک فاجعه ننگین و شوم در تاریخ کشور ما ثبت گردیده است و فرآیند آن برای مردم جز بدبختی، ویرانی و مصیبت چیز دیگری نبوده است. بنابراین، این روز لکه ای ننگین در تاریخ کشور ما بود. مردم افغانستان تا هنوز از تبعات آن رنج می برند. اما در هشت ثور، با شکست شوروی توسط مردم و برافکنی نظام کمونیست در افغانستان، برای مدت اندکی کام مردم شیرین شد. اندکی بعد این شیرینی به تلخی مبدل شد و بار دیگر مردم در باتلاق چالش و کشمش فرو رفتند. مردم افغانستان تا کنون نیز در این باتلاق گیر مانده اندو مظلومانه دست و پا می زنند.

وی، ضمن تبریک هشتم ثور، در خصوص این روز گفت: در هشتم ثور پس از چهارده سال، توسط مجاهدین کشور، رژیم روس از کشور برآمدند. بایدبه خاطر داشت که یادبود و گرامیداشت از رویدادهای تلخ و شیرین تاریخ گذشته این سرزمین الهام بخش قاطعیت عزم و اراده نسل جوان امروز جامعه ما است. جوانان و دست اندرکاران امور با فراگرفتن درس عبرت از گذشته تاریخ آینده کشور ما را رقم می زنند و نباید تحت تاثیر اغیار و زرق و برق جاه و مقام قرار بگیرند و گرامیداشت از روزهای تاریخی را فراموش نکنند.

ابراهیمی، داشتن اتحاد را لازمه شرایط کنونی کشور می داند و می گوید: اتحاد نظر و داشتن تعبیر واحد از حوادث گذشته بسیاری از مشکلات و مسایل جاری کشور ما را می کاهد و زمینه را برای پایان دادن بحران های فعلی مساعد می سازد. در غیر این صورت باید به خاطر داشته باشیم که تاریخ نگاران در شرایط آرام و دور از ظلم و خفقان و بیرون از فشارهای بیرونی قضاوت سالم خواهند کرد.

رییس مجلس، افزود: امروز که در تاریخ هشت ثور قرار داریم، کشور ما پس از سی و هشت سال، جنگ و بحران، فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشته است و توجه به تفاوت اوضاع و شرایط امروز با شرایط قبل از آن ایجاب می کند که برداشت های سلیقه ای و گروهی از حوادث گذشته را کنار بگذاریم و همه با اتفاق هم به ایثار و مجاهدت های مجاهدان ارج بگذاریم و این پیروزی را هرساله باهم تجلیل نماییم.

ابراهیمی با بیان اینکه، وضعیت کشور ما هم اکنون نیز درگیر کشاکش و دسیسه های داخلی و خارجی است و این برای ملت مسلمان افغانستان قابل قبول نیست، افزود: دشمنان این مرز و بوم در حالیکه آشکارا تحت حمایت بیگانگان قرار دارند در جهت تحقق منافع آن فعالیت های ترور و دهشت افکنی را آن هم در جامعه اسلام به نام جهاد علیه دولت و مردم کشور انجام می دهند. گذار از این وضعیت نیازمند اتخاذ تدابیر جدی و موثر است. رهبران ما باید در جهت بسیج مردم تلاش نمایند و چهره دشمن را به طور شفاف برای مردم به تصویر بکشند.

وی، ادامه داد: علاوه بر این باید در جهت رسیدن به آرامش، باید اراده صلح و آشتی با آن عده از مخالفان که اراده ختم جنگ و مخالفت و بازگشت به آغوش مردم خود را دارند طرحی عملی از سوی دولت ارایه شود.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اگـر دوستــم با نجیب مخالفت نمیکرد این ها تا قیامت هم پای شان بکابل نمیرسید

>>>   جز از مسعود بزرگ، من ديگر فردى را نمى شناسم كه به هشت ثور باور مى داشت ، او هيچ گاه ارزش هاى حماسى مردم را معامله نكرد و تسليم نشد . هر كى امروز ادعاى صداقت و نيكو داشت از هشت ثور مى كند دروغ مى گويد . كسانى كه مزدور امريكا شده اند و يك جاسوس امريكاى چون غنى را بر مردم تحميل كرده اند ، بد تر از كمونيست هاى مزدور ديروز اند . هيچ فرقى ميان عبدالله ، قانونى ، سياف ، ووووو و كارمل و نجيب وجود ندارد ، هردو ى اين طايفه مزدور و دست نشانده اند.

>>>   هشتم ثور هم از هفتم ثور ننگین تر میباشد ابراهیم جان

>>>   بلى مخاليفين حمايت مى شوند!!! ولى شما ها إز مزد دست و استعداد خود به كرسى نشسته ايد!! تصميم و استراتيجى دولت را هم مى سازيد و هيج خارجى هم جرعت مداخله در امور وطن ندارد!!!
روى دروغكو سياه!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است