سیاهه نویسی بر هفت ثور و هشت ثور
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۵    ۱۳۹۵/۲/۸ کد خبر: 115149 منبع: پرینت

برژنف و خروشچوف و گورباچوف و چند تا پوف دیگر با هم نشستند و فکر کردند که چطوری می توانند از طریق افغانستان به آب های آزاد راه پیدا کنند و بدون دردسر تمام دنیا را بگیرند و یک استالین بازی دیگر هم در طول تاریخ اجرا کنند به همین خاطر روی برخی از حکومت های وابسته نقشه کشی کردند و از احزاب کمونیستی در افغانستان حمایت کردند.

داوود خان که در آن زمان ها صدراعظم حکومت پسر کاکایش ظاهر شاه بود و همه چیز هم به شکل موروثی پیش می رفت تصمیم گرفت در غیاب پسر کاکایش ظاهر شاه کودتای سفید کند و قدرت را به دست بگیرد و نظام قدرت را از شاهی به جمهوری تغییر بدهد چون فکر می کرد جمهوری کمی شیک تر و دهن پُر کن تر است تا نظام شاهی در غیر آن همان آش بود و همان کاسه.

داوود خان با سر کل و عینک های سیاه اش فکر کرد وقتی با چند تا کمونیست و شعله ای و اخوانی می تواند شوخی کند حتما با بلاک های قدرت یعنی امریکا و شوروی هم می شود شوخی کرد؛ به همین خاطر در مقابل پاکستان ایستاد و با لایتر امریکایی سگرت روسی را روشن کرد و در خاکستر دانی ایتالیوی خاموشش کند و فکر کرد همین اکنون قرار است روسای جمهور این دو کشور بیایند زیر بغل داوود خان و ایشان قصه شاه پریان را برایشان حکایت کند.

این شد که کمونیست ها در تاریخ 7 ثور 1357 ریختند داخل خانه داوود خان و از سرک تا پچک همه را به رگبار بستند و خود داوود خان را هم کشتند و نظام کمونیستی به ریاست جمهوری تره کی روی کار شد و تره کی هم با زدن بر سر و رویش و پنداندن رگ گردنش نشان می داد که دست کمی از لنین بزرگ ندارد؛ دقیقا در همین دوره بود که امریکایی ها متوجه شدند که روسیه شوخی شوخی می خواهد به وصیتنامه پطر کبیر عمل کنند و از طریق افغانستان بیایند همه دنیا را فتح کنند به همین خاطر اینها هم یک تعداد سران مجاهدانی که پاکستانی ها برایشان سرویس کرده بودند حمایت مالی و تسلیحاتی نمودند تا بر ضد کفر و الحاد مبارزه کنند.

در آن دوره غیر از جنگ مسلحانه مجاهدان و کمونیست ها خود احزاب خلق و پرچم نیز با یکدیگر درگیر بودند و یکدیگر را می زدند و می کشتند و به زندان می انداختند تا اینکه حفیظ الله امین آمد و یک شب بدون سر و صدا داخل خانه معلمش تره کی شد و با بالشت او را به قتل رساند و در نتیجه در تاریخ افغانستان قاتل تره کی بالشت اعلان شد و حفیظ الله امین رییس جمهور شد و به مدت 9 ماه تا توانست آدم کشت.
یعنی اگر شما در آنوقت می فهمیدید که دو جمع دو می شود چهار تا یعنی بسیار می فهمیدید و باید کشته می شدید چون افغانستان در آن دوره زیاد نیازمند افراد روشنفکر و فهمیده و معلم و استاد دانشگاه نبود و باید یک طوری از جمعیت افغانستان کاسته می شد؛ برخی ها می گفتند امین دست پرورده امریکایی ها بود و به همین خاطر دابس سفیر امریکا در افغانستان در همین زمان کشته شد و عملا پای امریکایی ها در افغانستان بیشتر کشیده شد و مجاهدان هم بجای یک حزب پانزده شانزده حزب جهادی و قیادی و اسلامی ایجاد شد و میزان بر سر کله زدن همدیګر نیز بالا رفت.

شوروی ها هم دیدند که اگر به این شکل پیش برود نه تنها ما به آب های آزاد راه پیدا نمی کینم بلکه همینقدر نیز جان سالم از افغانستان بدر ببریم هنر کردیم به همین خاطر ترتیبی داده شد تا حفیظ الله امین به مشورت مشاوران روسی در کنار پیک و شراب و دختر کشته شود و مستقیم برود در آن دنیا تا خیال همه از دستش راحت شود.

ببرک کارمل هم که آمده به صحنه سیاسی افغانستان یک طوری حرف می زد که فکر می کردی لنین همین الان تابعیت افغانستان را گرفته و باید روی سوسیالیسم افغانستانی کار کنند تا طبقه کارگر بشوند ارباب و ارباب ها در قبرستان عمومی دفن شوند. حالا اینکه با آناهیتا راتب زاد و چند تا رفیق کمونیست دیگر چه ریشخندی سر تاریخ افغانستان کردند بماند سر جایش اما در هر صورت نسخه ببرک کارمل هم چندان نتیجه نداد و داکتر نجیب الله رییس استخبارات کمونیستی رییس جمهور شد و نماز و روزه و غیره شوونات اسلامی رونق تازه ای گرفت و حرف های جدیدتری با ازادی های اجتماعی روی کار شد.

داکتر نجیب هم می دانست که گلیم شوری از سطح دنیا برچیده خواهد شد موضوع مصالحه ملی را مطرح کرد اما مجاهدین قبول نکردند و مطابق فرمول امریکایی ها نباید نسل کمونیست حداقل تا چند دهه بعد در قدرت بمانند همین شد که مطابق توافق ژنو سربازان روسی افغانستان را ترک کردند و عملا دولت داکتر نجیب در مقابل تمام مجاهدین و نقشه های خطرناک بین المللی تنها ماند و کابل توسط مجاهدان سقوط کرد و صبغت الله مجددی رییس جمهور دو ماهه افغانستان شد و ایشان هم لطف کردند با یک عفو عمومی چیزی زندانیان سیاسی و در کنارش قاتل و دزد و آدمکش را از زندان رها ساخت.

حالا بر سر قدرت نه کمونیستی مانده بود و نه شوروی و امریکا و کشورهای اروپایی نیز تا اینجای بازی را نظاره گر روند نقشه ها بودند و در ادامه هم بیخیال همه داستان شدند و گذاشتند تا همه احزاب جهادی یکدیگر را بخورند و افغانستان را تبدیل به حمام خون کنند. سازمان ملل متحد هم مثل اینکه پروژه تباهی کشور را روی دست بگیرد برهان الدین ربانی را رییس جمهور دولت اسلامی افغانستان گذاشت و گلبدین حکمتیار هم شد صدراعظم و احمدشاه مسعود نیز وزیر دفاع و متباقی رهبران جهادی هم در وزارتخانه های مختلف تقسیمات شدند.

پاکستانی و ایرانی ها هم در حمایت از این جهادی ها سنگ تمام گذاشتند و تا توانستند پای خودشان را در تحول های سیاسی افغانستان عمیق تر ساختند. اینجا بود که روی کرسی ریاست جمهوری و چوکی های دیگر جنگ آغاز شد و ربانی هم که مدت 6 ماهه ریاست جمهوری اش تمام شده بود از مقام اش کناره گیری نکرد و مجاهدان به دو گروه حکومتی ها و مخالفان حکومت تبدیل شدند و زدند تمام کابل را خراب کردند و چند میلیون افغانستانی دیگر را نیز آواره ساختند؛ اینکه نزدیک به چند صد هزار نفر کشته و زخمی شدند باید بصورت جداگانه از خودشان پرسیده شود که فعلا نیز در مقام های بلند حکومت قرار دارند.

اما چیزی که مشخص است افغانستان در همین دوره تا درجه آخر خراب شد و بسیاری از کابلی ها بدترین روزهای عمرشان را دیدند و آرزوی اعدام این رهبران را داشتند که تا حالا نه تنها این آرزوها برآورده نشدند بلکه این سران و رهبران در بالاترین مناصب حکومتی تا فعلا با افتخار کامل زندگی می کنند سر هیچ کسی هم خبر نیستند.

اینکه طالبان بعنوان پروژه بعدی روی کار می شود و مجاهدان را از قدرت خلع می کنند یک داستان جداگانه است اما در هر صورت در هفتم و هشتم ثور مردم افغانستان لطمه های زیادی را بر پیکر خود احساس کردند و بعد از کشته و معلول شدن میلیون ها افغانستانی حالا رهبران مجاهد و کمونیست همراه با بازیگران پشت پرده آنان بر سر یک میز مدور؛ چای سبز وطنی می نوشند و بر سر ادامه امتیازگیری ها به عناوین مختلف بحث می کنند و بر سر و کله یکدیگر می زنند تا بتوانند چند صباح دیگر نیز به فعالیت های خود ادامه دهند.

ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   حوصله نبودکه همه درافشانی رازیرزه بین بگیرم اما همینقدر میگویم که تاریخ شما شعار برادری برابری راتاریخ سیاه دانسته غارتگری رارنسانس دانسته باشند روزی تاریخ بشریت چشم سفیدتانرا ازعقب سرخواهد کشید.
وطندار

>>>   هدف جهاد آزادی روز فروش افغانستا ن جهادیان آوردن افغانستان زیر تسلط خارجی بود

>>>   اگر نقشه آب های گرم بود چـرا روسها بعداز درخواست 17 مرتبه ئی حکومت 7 ثور آمدند تا که از هراس جاسوس بودن امین برای امریکا کارمل را آوردند، اگر جنگ مخالفین بکمک پاکستان براه نمی افتید روسها برای چی می امدند؟؟

>>>   8 ثور روز تاریخ سیاه و اشغال افغانستان توسط نوکران ومزدوران پاکستان تا اکنون مردم بیچاره ما رنج می برند

>>>   7 ثور کودتای ننگین که توسط کمونستهای وطن فروش به وقوع پیوست اغاز بدبختی های مردم افغانستان ازهمین روز اغاز شد
فیضی

>>>   خداوند این حزب بدنام خلق و پرچم را به نسبت اعمال متجاوزکارنه، ترور، ویرانی و..... شرمنده و ذلیل داشته باشد. سبب اصلی همه بدبختی ها ، ویرانیها، جنگهای داخلی، به میان آمدن تنظیمهای بی شمار حاصل همین وطنفروشان بود.
چنار گل

>>>   تمام بعتبختی که امروز بلای مردم ما آمده است نتیجه کودتای 7 ثور است... بر حزب وطن فروش خلق و پرچم .
جاوید

>>>   پرسنده محترم ! با یقین کامل که ما در هر کار عجولانه قدم میزنیم . زیرا نه روسها ونه امریکایی ها ونه اجنبی های دیگر برادران سکه ، دلسوز وبرای صلح وثبات خاک و مردم افغانستان دست بکار شده اند وهرکدام برای مقصد خود دلبری میکنند . مردم بلادیده افغانستان که صد درصد مسلمان اند وعقیده راسخ بخداوند(ج) وپیغبرگرامی حضرت محمد (ص) داشته ودارند می بینیم که چطور در مقابل پول متأسفانه دین ، دنیا و حتی ناموس خود را میفروشند وچه بد بختی بالای مردم مظلوم نازل کرده اندکه نتیجه کمونست ها و حالا ازدیگران را مشاهده میکنیم . باید خوب نتیجه گرفته باشیم واتحاد اسلامی خودرا ازدست ندهیم. درغیر آن این بد بختی به پیش میرود وما مردم مهاجر دور از وطن دوباره زادگاه خود را نخواهیم دید و در دیار غربت دفن خواهیم شد مگر مسؤول واقعی آنعده خائنینی هستند که دست به همکاری این گروه ها داده و دوام میدهند . ولی منعم حقیقی انتقام را بلاخره ازاین شیاطین و منافقان میگرد. گفتنی زیاد است نمیخواهم درد سر بدهم زیرا فایده ندارد . فقط حال دل خود را گفته بخود تسلی میدهم .
باعرض حرمت . ظاهر پوپل از شهر سدنی آسترالیا

>>>   7 ثور و 8 ثور غم انگیز ترین و سیاه ترین روز در تاریخ افغانستان است تجلیل از این روز بنام کامیابی توهین به انسانیت اسلام و شهدای افغانستان است . رحیمی از کویته پاکستان

>>>   فرخنده باد سی و چهارمین سالگردِ
انقلاب ملی و دموکراتیک ثور

>>>   شهید سردار محمد داوود خان رئیس جمهور وطن دوست پدر افغانستان هر گز دیگر مادر نذاید مثل شهید سردار محمد داوود روحش شاد یادش گرامی باد

>>>   رفیق ایکه شعار
(فرخنده باد سی و چهارمین سالگردِ انقلاب ملی و دموکراتیک ثور)
را سر داده شاید متوجه نبوده که 7 ثور انقلاب نبوده از ملی بودن و دیموکراتیک بودن آن که اصلآ همه انسانیت منکر است .
همیش اعضای حزب دیموکراتیک خلق فریاد میزدند که انقلاب زحمتکشان و دهقانان . ولی به اصطلاح کور شدیم و در 7 ثور یک دهقان و کارگری را دیده باشیم که با شما (هورا) جفیده باشند.
اگر وطنجار را دهقان میگویید، پس بنازم افغانستان را که حتی دهاقینش تانکیست بوده اند .
صدای وطنجار خیلی زنانه بود. تصور نمایید که خودش تا چه حد نامرد بوده.
رفیق زمانگل چارپلاق

>>>   انکه میگوی 7ثور اغاز بد بختی بود جان برادر اگر 7ثور نمیبود حلا جناب شما با گاو ملک قریه تان یکجا قلبه میکردی ولی حلا شکر بیدار شدی اینه گپ میزنی

>>>   در این روز فرخنده روسها را در خانه هایتان ....ساختید، آیا همین قدر شرم بس نیست؟ همین به استطلا جنگسالاران بود شما را، خواهران، برادران تانرا از چنگ خون آلود روس نجاد داده و وطن فروخته شده تانرا دوباره آزاد ساخت.

>>>   جاویدان باد خاطرات تابناک شهدای انقلاب 7 ثور . مرده باد نوکران ارتجاع سیاه پاکستان و کاسه لیسان امپریالیزم جهانی

>>>   دوستان عزيز!
كودتا ثور با وجود همه بدبختي هاي كه در قبال داشت، يك دستاور خيلي مهم براي مردم به ارمغان اورد و ان نابودي قوم خائن محمد زي بود. طوري كه تاريخ شهادت ميدهد همه مشكلات و جنك هاي داخلي و خارجي دوصد سال كذشته افغانستان ناشي است از معامله كري، وطن فروشي وخيانت همين قوم مزدور. روح ان مردان تاريخ زند باد كه با نثار جان هاي شان نسل جديد افغان را از شر ادمكشان محمد زي نجات دادند و لعنت هميشكي خداوند برقوم محمد زاي باد كه بخاطر رسيدن به قدرت و امتيازات دنيوي مردم بيجاره افغانستان را هرنوع كه خواستند عذاب كردند.
حاجي لالا از غزني

>>>   روز های هفت و هشت ثور دو روی یک سِکه اند.
هفت ثور روز آغاز بدبختی های مردم افغانستان و هشت ثور ادامه آن است، که تا امروز دوام دارد.
نادر

>>>   خداوند این ماه ثور را هیچ پیدا نمیکرد
مسیح الله از هلند

>>>   او ساده ها، د 7 ثور خو کدام خارجی به این ملک نه آمد، د 8 ثور خو پاکستانی و عرب را سر خود آوردید.

>>>   باعرض سلام: دوستان ارجمند 7ثور و 8 ثوراین2 روز سیاه بصورت مترادف ازطرف شوروی سابق طرح وپلان گذاری شده بود 7ثورتوسط کمونیستهاشروع شد. اماوقتیکه روسها بعدازگذشت 4-5سال شکست خودراتوست ملت مجاهدافغانستان احساس کردنددست به نیرنگ دیگری زدندتابعدازشکست قطعی وفرارشان ازافغانستان منافع ونفوذشان درافغانستان حفظ باشدکه همانابااحمدشاه مسعودمذاکرات مخفیانه رااغازکردند.
این مذاکرات تحت نظرمستقیم جنرال گروموف قوماندان عمومی نیروهای اشغالگرشوروی ودستگاه استخبارات شوروی یعنیK.G.B صورت میگرفت شوروی هاجنرال دوستم وجنرال مومن راملزم به اطاعت ازاحمدشاه مسعودساختندکه دروقت حکم روسهاواقدام احمدشاه مسعودبرای اجرای فرمان روسهاپهلوی احمدشاه مسعودقراربگیرند. که متاسفانه این مثلث شوم شکل گرفت وروسهابعدازچندسال باخاطرارام ازافغانستان خارج شدندومهره های دیگرخودرادرلباس مجاهدین جا دادندکه درلحظات استعفای داکترنجیب براساس فرمان روسهااقدام کردند وحکومتی که دراستانه سقوط بودازطرف سازمان ملل را سقوط دادند. به نظر بنده این یک خیانت بزرگ بودبه جهاد ملت عموماو مخصوصا مردم شریف پنجشیر وخیانت به خون پاک شهدا. وسیلی های این خودسری هارا ملت افغانستان خورد وهنوزهم میخورند. بنابرین این2روزشوم یعنی7و8 ثوررابادوران10ساله عدالت ستیزوشوم کرزی را حضورملت قهرمان افغانستان تسلیت وتعزیت عرض مینمایم. روسیاهی و رسوایی خاینین ملت را درهرلباسی که باشندازدرگاه احدیت ارزومندم.
قره باغی

>>>   باعرض احترام .خدمت دوستان عزیز7ثورسرآغازژیم فاشستی واستالینزم وسرکوب وویرانگری سرزمین افغانستان که درهیچ مقته اززمان وهیچ مقته درمکان چنین جنایتی به وقوع نه پیوسته وازبطن چنین فاجعی که طالبان هم زاده همان تجاوز وسرکوب که سالها دامنگیرملت مظلوم افغانستان خواهدبودکه طالبان هم پدیده شوم تجاوزاستعمارمیباشد.احسان الله انعامی ا

>>>   محترم چارچلاق خان
ایا تعریف انقلاب را میدانید؟
ایا تعریفی از ملی و دموکراتیک با خود دارید؟
اگر ندارید فرق نمی کند شما تنها نیستید در این جامعه عقب مانده باید زیاد تر مطالعه کنید. هوشیار باشید وبازی عوام فریبان را نخورید.
موفق و کامگار باشید

>>>   بنده از روز هفتم وهشتم ثور حمایت میکنم زیرا هفتم ثور ازبین بردن حکومت سلطنتی فرزندان نادرخان است . وهشت ثور روز پیروزی ملیت های اقلیت وسهم آنهادر سحنه های سیاسی کشور است.
(نقــــوی

>>>   7 ثور سياه ترين روز درتاريخ افغانستان ميباشد از همين روز روز بدبختي ودربدري و تباهي افغانستان شروع شد. چند نفر افراد بيسواد وكم سواد وكودن خودرا دردامن شوروي وقت انداخته حلقه غلامي برگردن بستند وبا يك كودتاي ننگين 2 مليون از هموطنان عزيز مارا به بسيار بيرحمانه يازير چين تانك هاي شوروي كردند يادرزندان ها زير كيبل وبرق به شهادت رسانيدند ويا درپليگون ها زير بلدوزر كردند وياهم توسط تانك ها وبم هاي ناپالم قطعه قطعه كردند و2 مليون انسان ديگر اين سرزمين را بيدست وپا كردند و 6 مليون افغان ديگر را آواره .مهاجر وبدبخت ساختند اقتصاد كشور را به صفر ضرب زدند ريشه علم ودانش را از بيخ بركندند نظام عسكري ونظامي مارا باتربيه ظابطان ماشيني بخاك يكسان كردند سيستم زراعت ومالداري مارا باگذاشتن مليون ها ماين بكلي ازبين بردند سيستم تعليمي مارا ازريشه كشيدند (هركسي عضو بدنام خلق يا پرچم ميشد ) بدون هيچگونه دانشي برايش دپلوم اعطا ميگرديد. بلاخره كشور مارا صد سال به عقب بردند اين 7 ثور لعنتي زمينه ساز تمام بدبختي هاي آينده نيز گرديد وعاملان اين 7 ثور (گروه مزدور خلق وپرچم) با بسيار بيحيايي بعد از اينكه درمقابل حملات مجاهدين وآزاده گان تاريخ تاب مقاومت درخود نديدند با بسيار مكارگي وبيشرمي وطي يك پلان منظم نصف آن خودرا به جمعيت اسلامي ونصف ديگر آن به مجاهدين حزب اسلامي تسليم نمودند ونصف شهر كابل را به يك حزب ونصف ديگر را به حزب ديگر تسليم كردند وزمينه جنگ هاي داخلي را فراهم كردند كه دراصل مسول همه جنگ هاي داخلي نيز همين كمونستان شدند نجيب گاو بدون اينكه دولت را رسما به مجاهدين تسليم ميكرد فرار را برقرار ترجيح داد تا اينكه دستگير شد وبه جزاي اعمالش رسيد

>>>   هشت ثور بربادی مردم افغانستان
هشت ثور امدن عساکر پنجاه مملکت کافر در افغانستان
هشت ثور چور و چپاوول دارایی عامه
هشت ثور انحلال اردوی افغانستان توسط باداران جهادی ها
هشت ثور تخریب کابل عزیز
هشت ثور آمدن پاکستانی ها به به قدرت رسیدن شان
هشت ثور مهاجرت ملیون ها نفر به خارج
هشت ثور به قدرت رسیدن غاصبان زمین های دولتی
هشت ثور بربادی ملت مرگ بر جهادی های خایین
زنده باد حزب دموکراتیک خلق افغانستان
هیچ فرد حزب و یا رهبری حزبی یک نمره زمین ندارند ببینید فهیم عطا مجددی ربانی خایین برادران مسعود صیاف احمق صد ها دجهادی دیگر را که بنام مجاهد چقدر سرمایه جمع نموده اند

سکندرخشم مزاری

>>>   بنازم فرزندان اصیل این وطن را که بدون هیچ نوع امتیاز سر و مال خودرا در راه پیشرفت و ترقی کشور شان نذرانه کردند و لعنت به کسانی که همیشه بنام دین و اسلام علیه منافع ملی ما قرار میگیرند و خود زراندوزی میکنند. صدقه نام شهدای راستین و گمنام وطن که دشمنان سیاه دلت در اریکه قدرت هستند و مانند زاغ نجوای بی فرهنگی خودرا زیر نام دین ادامه میدهند. فکر آن را هم نه کنند مردم وطن و خدا با شما است نه با این لاشخوارهای که بنام مجاهد خودرا یاد میکنند و در قرن 21 به شیوه های قرن اوسطایی با پدیده ها برخورد مینمایند.
احمدی

>>>   هفت ثور حد اقل برای رفاه وسعادت مردم زحمتکش ومحکوم جامعه یک برنامه عمل وپرگرام وسیع داشت اینکه همسایه شرور ما اتش جنگ را بنام دین شروع ومردم مارا فریب دادند ونه تنها مانع پیشرفت واعمار وطن شدند بلکه سبب تخریب آن شدند تمام بناهای وطن را به دستور پاکستان تخریب کردند. ونتیجه آن هشت ثور شد که عامل کشتار وقتل عام مردم کابل و ,چپاول تاراج اموال مردم تاسیسات دولتی شد سیستم دولت داری ازبین رفت ,اردو که حامی استقلال ملی, حاکمیت ملی وتمامیت ارضی ونوامیس ملی بود به دستور واشاره پاکستانی ها تخریب وسلاح وتخنیک آن را به پاکستان انتقال دادند. خانه جنگی ها,تنظیم جنگی ها, اختلافات قومی ,لسانی, سمتی,مذهبی.. وغیره در گرفت. مارف وپوهنتون ها به رکود مواجه گردید که ضایعه جبران ناپذیر فرهنگی ومعنوی در تاریخ کشور محسوب میشود.. تعداد مهاجرین هم زیاد تر از قبل شد. تعداد شهدا ومعلولین زیاد تر از هفت ثور گردید. بیگناهان زیاد تر بعد از هشت ثور به شهادت رسیدند ..ترور .واختناق بی امنیتی, تجاوز به مال ,جان وناموس مردم به مراتب بیشتر شد....
واسلام میترا گوارا. کابل

>>>   افرین سکندر جان این راکه راست گفتی امایک چیزمهم رافرامش کردی. همینهایی راکه نام بردی کافرومرتدهم شدند چون خودشان یک وقت میگفتندهرکی معاش کافررا بگیرد مرتد وکافراست.
رحیم ازهرات

>>>   افرین سکندر جان و رحیم جان ازهرات اینها خودشان مزدوران امریکا و انګلیس هستند

>>>   اگر انقلاب ویا کودتای 7 ثور صورت نمیگرفت بدون شک یک کودتا ویا انقلاب اسلامی ویا مائویستی ویا غورحنگی ویا افغان ملتی صورت میگرفت چون داغ به دل این احزاب باقی ماند بنآ به ضدیت با ان پرداخته وبه کمک خارجی ها صرف توانستند انرا بد نام سازند وهیچگاه نتوانستند انرا با زور به سقوط مواجه بسازند همه این حقیقت را میدانند که با اساس یک فیصله بین المللی قدرت رسمآ انتقال شد واین هم یگانه راه اثبات نیت شوم احزاب اسلامی که با استفاده از نام اسلام دربین مردم بیسواد افغانستان یک اندازه جای برای خود پیدا کرده بودند بود حالا تمام مردم میدانند که احزاب اسلامی بهتر بودند ویا حزب به اصطلاح کمونیستی بعصی فرق ها در میان احزاب اسلامی وحزب کمونیستی را میخواهم بیان نمایم
انها بدون سرمایه امدند وبدون سرمایه رفتند
اینها مفلس امدند وحالا سرمایه شان حساب نمیشود
انها روسها را اوردند
اینها امریکا را با متحدان شان اورده اند
انها روسها را دوباره از کشور خارج ساختند
اینها امریکائی ها را خارج ساخته نمیتوانند
انها حزب کمونست را بدنام ساختند که مربوط به یک کشور دیگر میشد
اینها دین اسلام که دین مردم افغانستان است را بدنام ساختند
انها افغانستان را نگذاشتند فروخته شود ویا تجزیه شو
اینها قراراست افغانستان را بفروشند ویا تجزیه نمایند
اکنون قضاوت به دست شماست

>>>   فرخنده باد قيام رزمندگان هفتم ثور 1357 !

امروز هفتم ثور 1391 خورشيدی ( 26 اپريل 2012 ميلادی )، مصادف است با قيام پيروزمندانۀ سربازان و افسران پايين رتبۀ ارتش افغانستان، عليه عملکرد جنون آميزنظام خودکامه ی سردار محمد داوود، اين آخرين زمامدارمستبد خانوادۀ محمد نادر خون آشام، در دفاع از حق زندگی و فعاليت سياسی رهبران، کادرها و هزاران عضو ترقيخواه ، وطنپرست و مردم دوست حزب دموکراتيک خلق افغانستان، دهها هزار هوادار و متحد سياسی آن و صدها هزار روشنفکر تحول طلب جامعۀ رنج کشيده و دردمند مان افغانستان .

کميته فعالين ح، د، خ، ا ، صميمانه ترين تبريکات و شادباشهای خود و سايراعضای صادق و معتقد به آرمان های انسانی اين حزب شهيدان و قهرمانان را بمناسبت اين رويداد بزرگی که فلک را سقف بشگافت و درتاريخ افغانستان طرحی نو در انداخت؛ جنبش سترگی که در آن سربازان و افسران تهی دست نظام، بهم ساختند و بنياد استبداد يک نظام ستم گستر را که بجز خود ، خانواده و چند عضو حزب غورزنگ ملی، برای ساير احزاب سياسی، سازمانهای اجتماعی ، شخصيت های علمی و فرهنگی حق زندگی سياسی برادر و برابر را قايل نبودند؛ درمهد آريانای کبير ودر قلب آسيای از بند رسته و پر تپش برانداختند؛ به پيشگاه همه رزمندگان شجاع ،قهرمانان و فرزندان راستين کوهپايه های افغانستان، که با رزم حماسه آفرين خويش، از هست و بود نهضت دموکراتيک جامعه افغانستان و ستاد رهبری کننده آن ح. د. خ. ا دفاع و به سلطه ننگين سر داران ، درباريان ، غلام بچه گان ، مصاحبان کاسه ليس پايان بخشيد و تلاشهای تب آلود ارتجاع سياه قرون وسطايی در کمين نشسته را،توام با برنامه های استعماری و استثماری امپرياليزم جهانخوار، در رأس ايالات متحده امريکا را در آن مقطع زمانی نقش بر آب ساختند؛ تقديم می نمايد و به روان پاک رزمند گانی که سر را بکف گرفته و جانهای شرين شان را در دفاع ازحق زند گی همه فرزندان مردم و اقشار در بند کشيده افغانستان در آن روز و مراحل بعدی، نثار کردند، درودهای گرم و آتشين می فرستد. روان شان شاد و رزم آنان پايدار باد !

هم ميهنان گران ارج !

قيام افسران و سربازان برخاسته ازميان طبقات و اقشارزحمتکش افغانستان، برای نخستين بار در کشور ما راه علماٌ تنظيم شده را بهدف تحقيق وظايف انقلاب ملی و دموکراتيک، جهت گذار قانونمند از مناسبات پوسيده فئودالی و نظام سياسی در حال زوال آن، بيک مرحله عاليتر و مترقی تر که جوابگوی نيازمنديهای سياسی ـ اقصادی، فرهنگی و اجتماعی جامعۀ افغانستان باشد، صورت گرفت تا راه را بمنظور تأمين عدالت اجتماعی ورفاه عمومی درکشور، بازکند.

اما اين که چرا نتوانست به اين مأمول مقدس دست يابد و به اسارت و بهره کشي انسان توسط انسان ، پايان بخشد؟ چرا کشورهای غرب برهبری ايالآت متحدۀ امريکا جنگ اعلان ناشده 14 ساله را عليه آن آغاز و ادامه دادند؟ چگونه مشتی از عناصر فروخته شده، از دين مقدس اسلام و معتقدات مذهبی مردم ما استفادۀ سوء نمودند و سرانجام وطن مشترک همه مان را، بدست های ناپاک خود و استخدام اجيران جنايتکار از دول عربی ، پاکستانی ها، ا يرانی ها و ساير ممالک جهان، ويران و سرنوشت افغانستان و مردم آن را در اختيار بيش از 40 کشور غارتگر گذاشتند، مزيد بر اشتباهات، انحرافات، کج روی ها، ظلم و سنمگری ها درمرحلۀ اول، داستانی است تراژيک و غم انگيز، که در اين رابطه روشنفکران مربوط به طبقات و اقشار ستمگر و ستمکش جامعه ما، هر يک بگونه های متفاوت و مطابق منافع طبقاتی و عمق بينش علمی و ديد سياسی خويش، پاسخ داده و ميدهند.

تا جاي که تا کنون ديده شده است، جمعی از روشنفکران رسالتمند، ديدگاههای خويش را در اين مورد بر مبنای دانش جهانبينی علمی و جامعه شناسی علمی و کاربرد اسلوب ديالکتيک ابراز و اين رويداد را در پيوند با رخداد های منطقه و جهان، از آغاز تا انجام، به بررسی گرفته اند.

ازجمله ، کميتۀ فعالين ح. د. خ. ا، اين ارزيابی را بصورت مستدل و مستند در طرح " خطوط اساسی اهداف مرامی و برنامۀ ح. د.خ. ا " ، منتشرۀ سايت سپيده دم بعمل آورده است. همين گونه دراين رابطه در نبشته ی " رخدادهای خونبار دوسدۀ اخير را چی بايد نوشت؟ " دربخش هشتم ( قسمت های اول ، دوم و سوم ) با استفاده از منابع معتبر داخلی و خارجی ، توضيحاتی ارائه و در سايت " سپيده دم " به نشر رسيده است.

اما تعدادی از تحليل گران بر اساس پندارهای واهی عصر حجر، با اسلوب متافزيکی در اين باره عقده گشايی کرده تا خاطر ناقرار اربابان سرنگون شدۀ داخلی و تيکه داران دين فروش پاکستانی، ايرانی و عربی و انحصارات غارتگر بين المللی را شاد و آرام سازند. اين دسته از واقعه نگاران به نرخ روز وبه ارزش دالر مقاله و داستان نوشتند و می نويسند و سفسطه گويی مي کنند.

بگذار تا اين افسانه سرايان هوس باز و داستان نويسان درباری و اپورتونيسهای تسليم شدۀ غربی(!) هر چه ميخواهند بگويند و بنويسند. سرانجام داورتاريخ در روزهای نه چندان دور به قضاوت خواهد نشست و حکمش را خارج از اراده و تصميم اين سردار و يا آن بادار، اين مولانای « ديو بندی » و يا آن آيت الله « قمی» اين وهابی سعودی و يا آن اخوانی « ازهری» ، اين قوم گرای قبيله سالار ويا آن ملی گرای " دموکرات تابوشکن(!) و عاشق سينه چاک " گلوباليسم (!) ، جامعۀ جهانی(!) ، اقتصاد بازار آزاد(!) و خادمان مونوپولهای غارتگر بين المللی ، صادر خواهد نمود.

بدون شک تاريخ نگاران رسالتمند و متعهد به آرمانهای والا و انسانی جامعه افغانستان، تاريخ حقيقی قرن بيستم را در اين سرزمين خواهند نوشت و آنگاه به پندارهای ذهنيگرانه ی واقعه نگاران اجير جهان سرمايه و راويان عصر حجر، خط بطلان کشيده خواهد شد!

زنده باد مردم آزاده و سلحشور افغانستان!
جاودان باد خاطره تابناک شهدای هفتم ثور 1357!
دستهای خونين اشغالگران و جنگ افروزان داخلی و خارجی از کشور ما کوتاه!

>>>   سلام وادب
٧ثورسراغازاشغال نه بلکه اغاز اذادي انسان زحمتګش کشور بود براي اولين بار درتاريخ ٥ هزارساله وطن مان حقوق زن با مردمساوي اعلان شد وپلانهاي زيادي براي پيشرفت وطن در دست بود،اما انهارا کافر ګفتند و مزدور بيګانه ، اما خودشان با ٤٦ کشور کافر واردشدند !!!
تالقاني

>>>   کودتای 7ثور نتیجه استبداد و تبعیض حاکم وقت بود.

>>>   آقای قره باغی کاملاً حقیقت هارا بیان نمودی
خداوند خیرت دهد
ازافغان پیپر هم عرض تشکردارم که این حقیقت بدنام 7 و 8 ثور رابدست نشر سپرد
تگابی

>>>   هفت ثور بد ترین روز تاریخ افغانستان است آنها به نام ترقی وپیشرفت علما ،دانشمندان و روشنفکران مارا در زندان ها به شهادت رسانیدند.....
آنها چاکران یا نوکران روس بودند لعنت خدا بر آنها (نثارالله اندرابی)

>>>   درحقیقت 8 ثور بدترین روز درتاریخ کشور لعنت به انهایکه این روز راتجلیل میکنند

>>>   در هر تحولی و انقلابی اگر مردم نقش نداشته باشد و هدف ملی و حرکت ملی وجود نداشته باشد نتیجه آن این است. حرکت های خود مختارانه و یک سویه ی تمامی رهبران افغانستان باعث شده که دوره های حکومت و قدرت شان کوتاه باشد؛ لهذا تاریخ گذشته افغانستان میتواند درسی خوبی برای سردمداران فعلی افغانستان باشد و بدانندکه حرکت شان،جریان شان و هدف شان بایدملی و مردمی باشد واگرنه نتیجه عاقبت شاهان گذ و سلاطین گذشته افغانستان نصیب شان خواهد شد.
س.م.ق.فکرت

>>>   آقای که بنام کمیته فعالین ح.د.خ.ا. متنی را تحریر نموده اید سلام:
واقعیت ها را تحریر نموده اید امید وارم که همیشه در تنویر اذهان وطنداران و معرفی جنایتکاران وطنفروش که از نام اسلام سوء استفاده نموده اند ،پیشگام باشید و نگذارید که پرده جهالت و خرافات روی ایده های آزاد منشانه افغانها را بپوشاند.
به امید موفقیت بیشتر تان
شریفی

>>>   7 ثــــــــــــور مـانند یک نگین الـمـاس برتاریخ افغانستان برای همیشه میدرخشـــــد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است