هدف جهاد آزادی از زیر تسلط خارجی بود
اهداف جهاد از یک طرف آزادی از زیر تسلط خارجی و دفاع آیین مقدس اسلام و از یک جانب دیگر ایجاد یک نظام مبتنی بر اراده مردم و تامین امنیت بود 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۷    ۱۳۹۵/۲/۸ کد خبر: 115143 منبع: پرینت

ساعتی پیش، داکتر عبدالله، رییس اجرایی حکومت، در مراسم بزرگداشت هشتم ثور ضمن تبریک این روز به رییس جمهور و کلیه مهمانان گفت: جهاد افغانستان، مصداق فتح مبین در افغانستان بود و طلسم یک ابر قدرت بزرگ را در افغانستان شکست و در نتیجه آن مردم افغانستان طعم آزادی را چشیدند. جا دارد که از این تحول بزرگ تاریخی در سطح جهان و در همه جا تجلیل به عمل آید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، وی، ضمن اتحاف دعا به روح شهدای جهاد افغانستان و نام بردن از آنها گفت: این رهبران مجاهد شهید جان خود را برای مردم فدا کردند و کشور را با حمایت مردم از زیر ننگ و ظلم بیرون کشیدند.

رییس اجرایی، در خصوص تاثیرات جهاد افغانستان بر دیگر کشورها بیان داشت: تاثیرات جهاد افغانستان، در سطح منطقه نیز آشکار است. امروز ما سه همسایه نسبت به قبل بیشتر داریم و درسطح جهان نیز این جهاد نقطه پایانی برای جنگ های سرد بود. و در این نقطه ختم جنگ های سرد، مردم افغانستان بیشترین قربانی را دادند. در کنار این همه قربانی که مردم افغانستان دادند، فرار مغزها از این کشور صورت گرفت. نسل جوان ما آواره شد. مردم ما دربدر شدند و تا امروز ما نمی توانیم آن خسارات را جبران کنیم.

داکتر عبدالله در ادامه سخنانش افزود: اهداف جهاد از یک طرف آزادی از زیر تسلط خارجی و دفاع آیین مقدس اسلام بود از یک جانب دیگر ایجاد یک نظام مبتنی بر اراده مردم و تامین امنیت بود. این که چه توطیه هایی بعد از آن صورت گرفت مشخص است و هنوز هم آن توطیه ها ادامه داد. کشتار مردم بیگناه، نسل کشی و از بین بردن تاریخ کشور با هیچ دین و آیینی رابطه ندارد. رییس جمهور افغانستان دو روز قبل در پارلمان کشور خطوط و حدود سیاست خارجی و سیاست داخلی کشور را در قبال دهشت افکنی و تروریزم و در قبال جنگ و صلح یک بار دیگر واضح ساختند و واضح ساختند که با این دشمنان که از هشت ثور تا به حال با ما می جنگند مبارزه خواهیم کرد.

رییس اجرایی، اظهار داشت که تروریست های افغاسنتان از بیرون از کشور تمویل می شوند و افزود: تروریست و دهشت افکن دمش در بیرون و شاخش در کشور است. ترور و دهشت افکنی می کند وهیچ شرمی هم ندارد. هر کسی که عمل تروریستی انجام می دهد دهشت افکن و تروریست است. تروریست خوب و بد هم ندارند.

داکتر عبدالله اتحاد را لازمه وضعیت کنونی کشور دانست و گفت: در تاریخ افغانستان هر زمان که ما متحد بودیم پیروز بودیم و هر زمانی که اختلاف وجود داشته است با ناکامی و شکست مواجه شدیم، پس جهاد، یک حماسه ملی، دینی و مردمی بود و ما را باید به این برساند که در پی تحکیم ملی، در پی تحکیم صفوف و یک صدا باشیم. ما نمی توانیم هزار دشمن داشته باشیم. یک دشمن است که خون مردم افغانستان را می ریزد. در برابر آن باید بایستیم. اختلاف سیاسی و انتقاد ما به جا است اما خط سرخ ما منافع ملی و تامین امنیت مردم است. جا دارد که ما همه در یک مساله آن هم در برابر ایستادن در برابر دشمن همه موضع خود را اعلام کنیم و این مسوولیت ما است که در پهلوی قهرمانان و نیروی امنییت خود قرار بگیریم.

وی در خصوص حادثه پل محمود خان وعده داد: تحقیقات در مورد این جنایت انجام خواهد شد و عوامل آن بررسی و محاکمه خواهند شد. رییس اجرایی، به مردم افغانستان اطمینان داد که تحقیقات در بالاترین سطح انجام خواهد شد.

وی، در پایان گفت: یک روز در این سرزمین به یاری خداوند و به همت مردم افغانستان صلح می آید. ما از مخالفانی که در این راه پیشقدم شوند استقبال کرده و آنها را خواهیم پذیرفت.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   شمـا در زمــــان داود خان به پاکستان رفته بودید آن زمان خارجی نبود! جنگ را از همان وقت شروع کردید

>>>   هدف جهاد آزادی از زیر تسلط امریکا وفروش افغانستان هشت ثور روزی سیاه از پروزی دزدانا مکار کابل بانک 7 ثور روز تاریخ روشنگران جامعه واز زحمت کشان

>>>   امروز بي غيرت ترين رهبران و مزدور ترين شخصيت ها سياسي از قوم تاجك نمايندگي مي كنند كه از مطرح شدن هويت شان و سخن گفتن به زبان شان و حتا سخن گفتن در اين مورد كه اهل اين آب و خاك ترس دارند و مصروف مزدوري و نوكري هستند !

من حداقل بعنوان يك انسان آزاد، مطابق قانون الهي تاجك و فارسي زبان در همين جغرافيا زده شده ام، البته اگر دست خودم بود، دوست داشتم اصلا در اين جغرافيا درد، رنج، ظلم، استبداد و محروميت ها به دنيا نيايم !

اما انتخاب هويت، زبان و كشور بالاتر از توان من بود، به همين دليل به زور تسليم نميشوم و حذف زبان ، هويتم را نمي پذيرم، تا زنده هستم با هويت خودم، زبان خودم در كشور خودم مي مانم !

البته تفاوت ها برتري نيست، بلكه يك محبت و قانون الهي است كه سبب شناخت بهتر بين انسان ها ميشود !

سالم وحدت

>>>   چقه بد حال زیر تسلت خارجیها نیستیت . سابق روس امده بود حالا چهل کشور امده . سابق یک ریس جمهور بود حالا دوتا است . گم کن عبدالله جان چه درد سر بتم برت از کلا شما بیزاریم از غنی جان و کرزی خو هیچ نپرس .
افغان

>>>   راست میگی!!! عبدالله جان بچیش راست میگی!!! تمام مردم بچشم سر میبینند!!! هدف پرکردن جیبها از دالر و مفت و رایگان "رییس اجراییه"؟؟!! شدن بود که بدست آمد!!!! آخر ارزش دالر از روبل بسیار زیاد است!!!! و ناحق رییس شدن عجب لذتی دارد!!

>>>   8 ثور روز تاریخ سیاه و اشغال افغانستان توسط نوکران ومزدوران پاکستان تا اکنون مردم بیچاره ما رنج می برند

>>>   هـــدف چـوکی وپـول بوده

>>>   پیروزی انقلاب 7 ثور جلوگیری ازسقوط افغانستان بکام پاکستان وغربی ها شروی جهاد وپیروزی 8ثور تحویلی این کشور به isi و غربی ها

>>>   اگر درانوقت یکخارجی که انهم روسیه بود ولی حالا چهلکشور خارجی که تاحال مردم شکمشان سیرنشده ارامی وامنیت را چه میکنی عبدالله


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است