لیست افرادی که موترهای دولتی را تحویل نداده اند
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۰۲    ۱۳۹۵/۲/۷ کد خبر: 115102 منبع: پرینت

۴۵ عراده موتر گرانقيمت كه ۲۳ عراده آن وسایط زرهی يا ضد گلوله است را، مقام های حکومتی حامد كرزي با اتمام وظایف رسمی‌شان در حکومت، با خود برده‌ اند.

جزييات قرار ذيل است:
هشت عراده موتر زرهی و غیر ‌زرهی دولتی شامل یک عراده جیپ زره، یک عراده نیسان زره، دو عراده پرادو، دو عراده صرف و یک عراده کرولا در اختیار دفتر و منزل حامد کرزی، رییس ‌جمهور پیشین کشور است.
سه عراده موتر لندکروزر زره در اختیار محمد یونس قانونی معاون اول رییس جمهور پیشین است.
دو عراده لکسز در اختیار محمد کریم خلیلی، معاون دوم حامد كرزي رييس جمهور اسبق است.
عالم ساعی، مشاور اسبق ریاست ‌جمهوری یک عراده لندکروزر زره و یک عراده پیکپ هایلکس،
میرویس یاسینی نایب اول اسبق مجلس نمایندگان یک عراده لندکروزر زره،
قاسم کارمند منزل حامد کرزی یک عراده نیسان زره‌،
پادشاه خان زدران عضو اسبق مجلس نمایندگان یک عراده لندکروزر زره‌،
فاروق وردک وزیر اسبق معارف یک عراده لندکروزر زره و یک عراده پیکپ هایلکس،
اسماعیل خان وزیر اسبق انرژی و آب یک عراده لندکروزر زره،
داوودعلی نجفی وزیر اسبق ترانسپورت یک عراده لندکروزر زره،
رحمت‌الله رووفی والی اسبق قندهار یک عراده لندکروزر زره،
پسر ملا نقیب‌الله آخندزاده یک عراده لندکروزر زره،
محمدنبی فراهی وزیر اسبق دولت در امور پارلمانی یک عراده لندکروزر زره،
عبدالکریم خرم رییس دفتر رییس ‌جمهور اسبق یک عراده لندکروزر زره و یک عراده پیکپ،
صادق مدبر رییس اسبق اداره امور یک عراده لندکروزر زره و یک عراده کرولا،
حاجی نعمت‌الله شیردلی وکیل شورای ولایتی قندهار یک عراده پیکپ هایلکس زره،
عبدالکریم متین والی اسبق پکتیا یک عراده پیکپ فورد زره،
ساهره شریف، آرین یون، شینکی کروخیل، حمیرا ایوبی، گلالی نور صافی و مسعوده کروخی از اعضای مجلس نمایندگان؛ هر کدام یک عراده لندکروزر زره بدون نمبر پلیت.

اسناد به ‌دست آمده نشان می‌دهد بقیه وسایطی که از میان ۴۵ عراده در اختیار مقام های اسبق حکومتی و اشخاص غیر حکومتی است شامل کرولا، سرف، پیکپ، پرادو و نیسان می‌شود که به‌ عنوان تعقیبی و خدمتی در اختیار شماری از افراد از جمله:
امان‌الله تیموری خلج، رییس شورای عدالت اجتماعی،
غلام محمد هوتک از مسوولان حزب حرکت،
کریم ‌باز معین اسبق دفتر وزیر دولت در امور پارلمانی،
داوودشاه نیازی عضو اسبق مجلس نمایندگان،
دفتر کریم خرم،
داکتر صادق مخدوم متنفذ قومی در جوزجان،
یحیی معروفی مشاور اسبق ریاست‌جمهوری و شماری از اعضای مجلس نمایندگان می‌باشد که تاکنون توسط اداره امور که مسوولیت توزیع این موترها به دستور حامد كرزی را داشته جمع ‌آوری نگردیده است.

عبدالرووف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان یک عراده لندکروزر زره،
حاجی محمد نذیر احمدزی یک عراده لندکروزر زره،
بلقیس مدقق یک عراده تیراکان،
حمیده احمدزی یک عراده پرادو،
نواب منگل یک عراده پیکپ هایلکس زره،
گل‌پادشاه مجیدی یک عراده جیپ زره،
جعفر مهدوی یک عراده پیکپ،
شهزاده شاهد یک عراده پرادو،
دو عراده لندکروزر زره به صبغت‌الله مجددی رییس اسبق مجلس سنا،
دو عراده لندکروزر زره بدون پلیت به هدایت امین ارسلا،
یک عراده پرادو به عبدالغنی کاظمی مشاور اسبق ریاست‌جمهوری،
یک عراده لندکروزر زره به غلام جیلانی پوپل رییس اسبق اداره ارگان‌های محل،
یک عراده لندکروزر زره خدمتی برای منزل،
یک عراده لندکروزر زره بدون نمبر پلیت به عطاالله لودین والی اسبق ننگرهار.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   تا من به یاد دارم زمانی می گفتند میدان هوایی خواجه رواش . بعد بزرگش ساختند و گفتند میدان هوایی کابل و بعد تر شد میدان هوایی بین المللی کابل . با دریغ حال شده است میدان هوایی حامد کرزی ! و این دیگر مضحکۀ بزرگی است! چرا برای کابل اسطوره ای و تاریخی داد خواهی نکنیم! نام گذاری میدان هوایی بین المللی کابل به نام کرزی درست به این می ماند که خورشید را به نام دیو سپید نام گذاری کنند!
اگر قرار باشد این میدان را به نام کسی نام گذاری کنیم چرا نام سیندخت را بر آن انتخاب نکنیم
بانوی سیاستمدار؛ دانشمند و پاسدار کابلستان قدیم؛ بانویی که با تدبیر و کیاست از بزرگترین یورش سام بر کابل جلو گیری کرد ؛ چرا نام این دلقک تاریخ!

>>>   نصف شهر کابل بنام رحمان مینه واحمد شاه با با مینه نام گذاری شده حکومت در عمل ثابت کرده که به جز پشتون دیگرنا مهاجر اند شما فکر کنید در تمام کابل یک سرای لیلامی فروشی هم بنام نامی مولانا جلال الدین محمد بلخی نیست ولی ده ها شهر ومکتب بنام شاعر پاکستانی رحمان با با است همینکه حتا به رحمان با با پاکستانی بگویی وطنداران انرا قومگرایی ما میدانند در حالیکه تمام شواهد نشان میدهد که رحمان با با از پاکستان امروزی است وحتا در مقبره اش چندی قبل طالبان پاکستان انفجار دادند ولی در کشور ما الحمد ولل ده ها شهر ومکتب بنام شان مسما شده

>>>   اینها حتی مصرف برق منزل شان را نمیدهند موتررا چرابدهند

>>>   عنوان این نوشته باید "لیست دزدان بی وجدانی که ..." باشد!!!!!

>>>   ما همه میدانیم که اینها غارتگر هستند سند هم در اختیار داریم که نشان میدهند این دزدی ها انجام شده است . ما الان همه میدانیم رهبران حکومت دوسره کابل دزدان بیشی نیستند . چند مدت پیش مقاله ی بنام ظلم های اربکی ها در این بخش نشر شد و همه شما انکار نمودید که در هیچ شرایط اربکی ها ظلم نمی کند . زمانی که رهبران شما در روزه روشن دزدی می کنند ان هم جلوی مردم . ان وقت اربکی های شما در کناره گوشه این وطن مرتکب جنایات وحشیانه و ظلم در حق مردم می شود .
حبیب الله یوسفزی

>>>   شینکی کروخیل که خیلی لاف و پتاق راستی و امانتداری و و و را میدهد خودش تا حلق در خیانت و دزدی دخیل است. از اخلاق بدش که در رفتار بد با کارمندانش و دو و دشنام معمولی به یک زن پلید و زشت میماند و دیگر خیانت کاران کشور که بی شرم و حیا موتر های دولتی را قبضه نموده اند.

>>>   اینها همه مجاهدین سربکف هستند هشت ثور رابرای شان تبریک میگویم ثمره جهاد مبارک شان باد چند موتر چی است آنها خیلی بالای مردم حق دارند کاش چند وجب زمینی باقی میبود تابرای شان قباله میدادند

>>>   طوریکه لیست مرتبه موتر های سرقت شده بیت المال نشان میدهد ۹۹ در ۱۰۰ از همزبانان وقومان طالبان ترورست خاین وطنفروش قرار دارد شبکه حقانی که از جمله جاسوسان قدیمی وسرسخت ای اس ای است ده ها تانک وتوپ وسایل زرهی را که در زمان اشغال کشور ما بدست شان رسیده بود به پاکستان برد وسایر طالبان که قوماندان جنگی طالبان مفسدین فی الارض به ده ها وسایل نظامی مختلف النوع خفیفه وسقیله را قبل از فرار شان ازین کشور بردند وتسلیم پاکستان نمودند وبعداز فرار وگریز طالبان به پاکستان که حکومت حامد کرزی سر قدرت امد اهسته اهسته معلوم گردید که حامد کرزی توجه یشتر اش بطرف طالبان است تا مردم افغانستان داخل کشور حامد کرزی هم بنوبه خود مانند رژیم طالبانی ظلم وجفای بزرگ را در حق ملت افغانستان ونفع رسانی به ترورستان طالبان انجام داده که که با همین خیانت کرزی طالبان جان گرفتند که جنگ امروز طالبان ثمرهخدمت کرزی خان است .

>>>   ما در راه دالر جهاد كرديم ، حق داريم بيت المال را در اختيار داشته باشيم،
زور تان در كمر تان،
سيد ولى از وردك

>>>   از ملا معنوی چطور که دو عراده موتر زری را از کمیسیون انتخابات گرفته و تا هنوز نزد شان موجود است یاد اوری نکردید .

>>>   ګفته می شد که معنوی صاحب هم موترهای ذری برده ولی درلست خودیده نشد

>>>   برامین ملیت امین اشخاص ها هنوز کم است

>>>   اگــر لست افرادیکه صرفیه برق خودرا تحویل نکرده اند نشر کنید هم اینها هستند

>>>   وطنداران عزیز ! این به اصطلاع رهبران ،حاکمان و نماینده گان همه به شکلی از اشکال دزدان ،عارتگران و عضو باند های مافیا هستند.

>>>   خود کرزی برای تامین امنیت چه کرده است که ازبادارخودش شکایت می کند؟ فکر می کنم که تامین امنیت درافغانستان سیاست امریکا نبود وشاید هم نباشد؛پس،وظیفه کرزی چه بود که 14 سال وقت ومنابع مالی مردم را تلف وجاده سازی برای بازگشت طالبان کرد؟معلوم است.اگرکرزی سواد سیاسی می داشت،این گونه چرندیات را بیان نمی کرد.

>>>   همه اینها 8 ثوری هستند

>>>   اگر در اين كشور از چهارده سال قبل تا حال قاطعيت و صداقت وجود مى داشت، مجازات و مكافات به درستى اجرا ميشد، بدون شك ترس از اجرايى قانون باعث جلوگيرى از ارتكاب هزاران جنايت در اين كشور ميشد. كرزى و كابينه او بايد پاسخگوى هزاران جنايت و كمبودى در اين كشور باشند!

>>>   لطفا لیست وسایط ای راکه مقامات پیشین وزارت دفاع باخود برده اند نیز افشا نمایید.
عسکر خط اول

>>>   صداهاموتردیگرازلیست شماباقی مانده است نیزدراختیارافراد واشخاص قراردارد.
ع

>>>   (دو ویژه گی اصلی ملت سازی)
در جامعه مدرن ملت سازی بر اساس فرهنگ مشترک و زبان مشترک شکل می گیرد به ویژه زبان مشترک بنیادی ترین ویژه گی ملت سازی است که خیلی از کشور های منطقه به اساس همین زبان به مرحله دولت – ملت رسیده اند اما چه بپذیریم یا نه؛ این پروسه در افغانستان از همان ابتدا ( شکل گیری ناسیونالیزم افغانی) ناقص بوده است چون ملیت های ساکن در افغانستان زبان و فرهنگ خود را داشته اند و در صد سال اخیر که دوران ظهور دولت – ملت هاست، ما زیادتر تا این که بر اساس تعریف تازه ملت شوییم، ملیت شده ایم و این طبیعی است که باید ملیت می شدیم چو میان ترک زبانان و پشتون ها اصلن زبان مشترکی نیست و فرهنگ مشترک ملموسی هم دیده نمی شود و همین گونه میان پشتون ها و تاجیک ها نیز زبان مشترک نیست و در موارد دیگر هم تضاد های قابل ملاحضه میان تاجیک ها و پشتون ها وجود دارد. مثلن: تاجیک ها به آسانی شهر نشین شده اند و با بازاندیشی شخصی و اجتماعی با اندیشه های نو جهانی ارتباط برقرار کرده اند اما پشتون با وجودی که بعضی های شان اندیشه های جهانی مثل سیکولاریزم را پذیرفته اند اما سخت در گِرو سنت مانده اند. ارزش های سنت قومی هنوز که هنوز در میان سیکولارترین پشتون ها دیده می شود و شایدم به خاطر حفظ قدرت.همین گونه میان هزاره ها،پشتون ها ، ترک زبانان مشترکات مذهبی نیز دیده نمی شود: مثلن هزاره ها عمدتن شیعه مذهب اند اما پشتون ها و تاجیک ها و اوزبیک ها سنی مذهب اند که این مشکل رویداد های ... نیز در میان دانشجویان در پی داشت.
چه بخواهیم یا نه در جهان امروز حس ملیت گرایی شدت یافته است و دولت هایی که بدون داشتن زبان مشترک و فرهنگ مشترک دنبال پروسه ملت سازی اند، ناکام اند و باید برای ملت سازی به گزینه های دیگری فکر کرد و از این که نظام سیاسی و قدرت سیاسی بیشتر به دست پشتون ها بوده و است باید اندیشمندان پشتون به جای سنت به چیزهای تازه ای فکر کنند تا دیر نشده است و اگر نه میلت گرایی در آینده به ملت گرایی به اساس زبان و فرهنگ مشترک خواهد انجامید. به قول آنتونی گیدینز ما نخست شاهد ملت های بدون دولت هستیم و بعد دنبال ملت – دولت خواهیم رفت.

>>>   جناب یوسف زی این هاخوبست که مال ملت را میخورند اما شما هم مال وهم خون مللت را خوردید ومیخورید زیاد خود را به کوچه حسن چپ نزن که همه ملت شما فریب خوردگان را خوب میشناسند درعمل نشان داده اید ای کاش اربکی ها ظلم میکردن شماظلم نمی کردید بنام جهاد میروید بالای خانه های که نانی خوردن خودرا ندارند بزور ظلم کرده نان بیچاره را میخورید اگرغذای فوق العاده میسرتان نشود به یک بهانه ظلم میکنید بازنام تان را میمانید مجاهد مردم افغانستان خوب میدانند، که خادم وظالم ملت کیست، شما ازاربکی ها یاد کردید من ازاربکی دفاع نمی کنم که اربکی صددرصد بیگاه است بخدا شما هم افرادی دارید که اگرشب روز اربکی ظلم کند باز به چند لحظه ستم افراد شما نمی رسد خلاصه بزرگان گفته اندکه ...ی زرد برادر ش..ل است لطفاً کمی فکرکن مرگ آمدنی است امروز یافردا همه دار فانی را وداع گفته به داربقا میرویم اما ازدنیا چه توشه باخود می بریم جهاد فی سبیل الله ازخود روش دارد که آن رفتار وکردار محمدص پیامبر آخرالزمان درزمان حیاتش وبعد ازآن اصحاب کرامش است . جناب یوسف زی پیش خود فکرکن که محمدص ویارانش بااسرا وبامردم محل بامشرک بامنافق بایاران خود چه رفتار میکرد به شما توصیه میگردد که سیرت نبی کریم ص را یکباربه عمق دل بخوانید بعد رفتار وروش خودرا مقایسه کنید ووجدانت را قاضی بگردان ببین که چه فیصله میکند وجدان محکمه ایست که احتیاج به قاضی ندارد.خلاصه مطلب اینکه : راهی که میروید به ترکستان است.
اخوکم فی الله فوالمرام "بیطرف

>>>   فضضل احمد کارمند سابق معدن پنجشیر و رییس سابق کمیسیون انتخابات ۲ لند کوزر و یک پیک اپ هایلکس


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است