برنامه آمریکا، سپردن افغانستان به داعش
با حرف هایی که زده می شود، مشخص است که پروژه خطرناکی جریان دارد، آنهم سپردن افغانستان به دست تروریست ها است 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۵    ۱۳۹۵/۲/۷ کد خبر: 115087 منبع: پرینت

اوباما اعلام کرد ه نظامیان تازه نفس در راه رسیدن به افغانستان هستند.
در همین حال جان کمپل فرمانده پیشین نیروهای حمایت قاطع در افغانستان، گفته است که صلح با طالبان منجر به قدرت گرفتن داعش در افغانستان می شود. این سخن از سیاستمداران آمریکا بدین معنا است که در افغانستان هرگاه سخن از صلح زده می شود، داستان بحران دیگری نیز برای آن رقم زده می شود. مقام های آمریکایی با این سخنان چه چیز را می خواهند برسانند؟ آیا تبلیغ تازه ای برای بحران جدید در افغانستان است؟

ذوالفقار امید رییس حزب کار و توسعه در برنامه «آماج» گفت: بارها فریاد کشیدیم و موضع مان این بود که ما مردم، سربازان دلیر وطن و نخبه های کشور با تروریست ها صلح نداریم اما این سران خاین حکومت هستند که پروسه صلح را بر مردم افغانستان تحمیل کرده اند. در حال حاضر اگر صدایی هم برای صلح بلند می شود از تریبون حکومت است. ترس مردم از طالبان و داعش و گروه های تروریستی در کشور نیست. ترس مردم ازسران حکومت است که معاملات پشت پرده را روی دست دارند. این ترسی بسیار بزرگ است چرا که سربازان ما این توان را دارند که در مقابل تروریست بایستند، مردم افغانستان هم این توان را دارند که در مقابل تروریست بایستند ولی از زمان روی کار آمدن این حکومت می بینیم که قدم به قدم تروریست ها پیش روی و گسترش دارند. اگر سران حکومت آمریکا برای مبارزه با ترویست صادق هستند باید بر پاکستان و سران حکومت افغانستان فشار وارد کنند که دیگر از تروریست ها حمایت نکنند اما متاسفانه می بینیم که آمریکا هم در این قضیه دخیل است.

وی، برنامه آمریکا و حکومت را سپردن کشور به دست داعش خوانده و افزود: با حرفهای که زده می شود، مشخص است که پروژه خطرناکی جریان دارد، آن هم سپردن افغانستان به دست تروریست ها است. در این پروژه فروپاشی نظام هم در برنامه قرار دارد. شرط هم همین بوده است که این دو فرد چند روزی به راس قدرت بیایند و بعد نظام را به داعش بسپرند. فعلاً هم برنامه ها به همین سمت پیش می رود و داعش پیش روی زیادی در خاک ما کرده است. این برنامه به نحوی ریخته شده است که حساسیت مردم در کمترین حد برانگیخته شود. همانطور که می دانیم مردم را هم در مبارزه علیه تروریست ها داخل نکردند. وقتی گروه های مردمی تشکیل شد به بهانه ملیشه سازی و اربکی سازی آنها را سرکوب کردند. توطیه دیگری که در دست دارند این است که تمام نیروهای مسلح کشور را در حالت دفاعی قرار داده اند.

امید، با بیان اینکه هیچگونه تمایل به منافع ملی در این کشور وجود ندارد، گفت: رییس جمهور برای خود سربازان خیالی دارد و معاش این سربازان خیالی را به جیب خود می زند، سرپرست دفاع کشور، با طالبان هم دست است، رییس جمهور دندغوری را به طالبان می سپارد و آنجا همه پرچم سیاه طالبان را بلند کرده اند، مشرقی را به عنوان پایتخت داعش به داعش سپرده است، رادیو خلافت هم صدای داعش است که در همان مشرقی قرار دارد نه در آن طرف مرزها. قدم به قدم کارها و سیاست هایی را که مشاهده می کنیم، زمینگیر ساختن مردم افغانستان است. پروسه صلح هم پروسه ای نقلی و جعلی است و هدفی جز مشغول ساختن مردم افغانستان ندارد.

رییس حزب کار و توسعه، تنها راه رهایی از این اوضاع را برای مردم، اعتراض و تظاهرات علیه این نظام فاسد می داند و می گوید: همه مردم افغانستان سودای ترک وطن را دارند. چراکه وقتی وضعیت را می بینند، کشور را مانند یک زندان می بینند. آنها احساس می کنند که راه نجاتی در اینجا وجود ندارد. مردم باید به خیابان ها بریزند و آنقدر صدای خود را بلند کنند و تازمانی که این سران خاین، ارگ را ترک نکرده اند خیابان ها را رها نکنند. جنبش هایی در مورد این تظاهرات به وجود آمده است.

امید، تمام سیاست های کج دار و مریض سران حکومت را در جهت همکاری با تروریست ها می داند و افزود: بیکار شدن مردم افغانستان عمدی و قصدی است، ایجاد زمینه برای ترک جوانان از این کشور هم عمدی و قصدی است، جابجایی تروریست ها در سه یا چهار ولایت افغانستان هم برنامه ای است که سران حکومت روی دست دارند، زمینگیر کردن نیروهای مسلح هم برنامه است، خاموش کردن صدای رسانه ها هم برنامه ای از سوی حکومت است. پیش از اینکه این برنامه ها عملی شود و زندگی مردم افغانستان به دست تروریست ها داده شود، مردم باید عمل کرده و اعتراضات خود را شروع کنند. چرا که برنامه این است که افغانستان به داعش سپرده شود. داعش به دنبال سرزمین است و در سوریه و عراق از این پروژه ناامید شده است چرا که در آن کشورها، حکومت ها علیه تروریست ها هستند. حالا به افغانستان آمده اند چرا که راحت تر می توانند کار کنند زیراحکومت در جهت همکاری با این گروه کار می کند. گزارش هایی رسیده است که فرمانده های نیروهای مسلح در شمال و جنوب و مرکز، به سربازان اجازه مرخصی های طولانی مدت می دهند و می گویند به راحتی می توانید به مرخصی بروند. این موضوع به روشنی نشان می دهد که می خواهند میدان را برای تروریست ها و پیش روی آنها بازتر کنند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اگر خدایی نکرده داعش به افغانستان حمله کند حاضریم کمک برادران افغان در جنگ 8 ساله با عراق را جبران کنیم و اگر دولت و ملت افغانستان بخواهند در کنار انها با داعش بجنگیم همانطور که عزیزان افغان در جنگ 8 ساله کنار ما با صدام جنگیدند و از ایران دفاع کردند ما هم با داعش میجنگیم و از افغانستان دفاع میکنیم.
محمد از ایران

>>>   بسيار درد آور است!
وضعيت زندگى سرباز كشور كه جانهاى شرين شان را بخاطر ملت و كشور سپر ميسازند!
😥😥😥

>>>   دوست عزیز محمد از ایران!
تشکر از حسن نیت تان! منتها شوق چنین کمکی را به افغانستان نکنید که نتیجه اش خوب نخواهد بود. چنانکه انگلیسها، روسها و امریکایی ها در گذشته تلاش این نوع کمکها را در افغانستان کرده اند.
علی رضایی هرات

>>>   اگر این حرفها درست باشد مردم افغانستان چرا در خانه خود نشسته اند ؟ الان هم که برعلیه داعش قیام کنند دیر است تا چه رسد به فردا ؟
محمد از ایران

>>>   برادر هراتی ایرانی هرچه باشد هم وطن ماست نیاکان ما با هم یک وطن داشتند یک مرز انگلیسی فاصل شده که هیچ طبق کدام عقل سلیمی خط کشی نیست فقط خواست دولت های استعمارگر دو قرن ماقبل میباشد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است