افزايش24 درصدي خودكشي در آمريكا
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۲۵    ۱۳۹۵/۲/۴ کد خبر: 114910 منبع: پرینت

طبق آخرين گزارش مركز كنترل و پيشگيري بيماري هاي آمريكا، آمار خودكشي ها در اين كشور در فاصله 15 سال گذشته 24 درصد و بويژه در ميان زنان افزايش پيداكرده است.

درگزارشي كه روز جمعه از سوي مركز كنترل و پيشگيري بيماري هاي آمريكا منتشر شد با اشاره به اينكه در فاصله سال هاي 1999 تا 2014 ميلادي آمار خودكشي ها دراين كشور 24 درصد افزايش پيدا كرده گفته شده است كه اين آمار بويژه از سال 2006 به بعد و در ادامه بحران اقتصادي اين كشور با شتاب بي سابقه اي روبه افزايش گذاشته است.

بر همين اساس نرخ خود كشي درميان مردان زير 75 سال در فاصله 15 سال گذشته 43 درصد و همين نرخ درميان زنان سنين 45 تا 60 سال 80 در صد افزايش داشته است.

مركز كنترل و پيشگيري بيماري ها ياد آورشده كه بر اساس همين آمارها اختلاف درصد زنان و مردان آمريكايي در رابطه با خودكشي روبه كاهش گذاشته و در حالي كه درگذشته همواره درصد مرداني كه اقدام به خودكشي مي كرده اند بطور محسوسي بيشتر از زنان بوده اين نسبت حالت معكوس پيدا كرده ودرصد زنان خود كشي كننده بطور چشمگيري بالاتر رفته است.

بر اساس اين گزارش 55 درصد از مردان و31 درصد از زنان با استفاده از سلاح گرم به زندگي خود خاتمه داده اند وهمين درصد از زنان براي خودكشي از زهر استفاده كرده اند.

مركز ياد شده اضافه كرده است كه استفاده از شيوه خفگي يا دار آويزي نيز دراين فاصله افزايش محسوسي داشته و هم اكنون 20 درصد از خودكشي ها در آمريكا از اين طريق صورت مي گيرد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است