فتواهایی که جان کری برای افغانستان صادر کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۵۴    ۱۳۹۵/۲/۳ کد خبر: 114906 منبع: پرینت

وزیر امور خارجه آمریکا، جان کری به افغانستان آمد و به مدت هفت ساعت در پشت درهای بسته با رهبران افغانستان، دیدار و گفتگو داشت. پس از این دیدار خبر توافق دوباره ای برای تداوم ریاست اجرایی به رسانه ها رسید. اما در پس پرده این نشست مسایل دیگری نیز بوده که مردم از آن بی خبرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، احمد سعیدی، آگاه مسایل سیاسی، گفت: جان کری، در این دیدار، حرف از حل اختلاف ها میان رهبران حکومت وحدت ملی زده، از تداوم تمویل نیروهای امنیتی سخن زده و پیمان امنیتی کابل واشنگتن را بار دیگر تایید کرده است و گفته است صحبت های دیگری، در نشست بروکسل و وارسا خواهد داشت، که به نفع افغانستان خواهد بود.

سعیدی افزود: جان کری، در این دیدار، چند فتوا برای افغانستان صادر کرده است از جمله اینکه این حکومت تا سه سال و چهار ماه دیگر همچنان باقی خواهد ماند و مجلس بزرگان که قرار بود بعد از دوسال تشکیل شود، دایر نخواهد شد. جان کری همچنین، برگزاری انتخابات را منتفی اعلام کرد و گفته است ما بودجه ای برای برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان نداریم.

این آگاه سیاسی، با ابراز تاسف، از حرف های جان کری و فتواهایی که برای افغانستان صادر کرده است گفت: مردم افغانستان باید بدانند که بعد از این دیگر تصمیم گیرنده نیستند و هیچ نقشی در سیاست و سرنوشت افغانستان ندارند. سیاسیون افغانستان حالا باید خجالت بکشند از اینکه کسانی دیگر هستند که تصمیم می گیرند و برای مردم شان سرنوشت می سازند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   مجبـــــوریت ومحتاجـــــــــــی است ، ما هیچ چــــــــــیز نداریم ،

>>>   عجیب ترین خبر در حداقل چهل سال اخیر درکشور طالبان جن هستند و جنرال دوستم ، بسم الله !
شنیدن این خبر که با ورود جنرال دوستم به جوزجان همه طالبان فرار کردند ، بسیار عجیب به نظر می آید .
جنرال دوستم با کدام نیروها وارد میدان نبرد با طالبان شده ؟
آیا این نیروها را از کابل با خود برده ؟
آیا طالبان تنها از حضور جنرال دوستم در هراس اند؟
این مسله به یک مقدار دقت بیشتر و پژوهش میدانی نیاز دارد ، دوستانی که همین اکنون در جوزجان و فاریاب وسرپل حضور دارند ، اگر لطف کنند در زمینه معلومات دقیقتر ارایه کنند.
زیرا سوالات بسیاری را در ذهن همه خلق می کند، این مسله آیا با حضور جمعه همدرد قوماندان گلبدین درکنار دوستم ارتباط ندارد؟
سوالات بسیاری از این قبیل..........؟

>>>   گاه از این گاه از آن مانند زن ها شکایت داریم. اما نشنیده اید که تا احمق در جهان است مفلس در نمی ماند. تا ما استم تخته خیز همه کشور ها خواهیم بود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است