زعفران هرات با نام دیگران در بازارهای جهانی
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۱۹    ۱۳۹۵/۲/۳ کد خبر: 114903 منبع: پرینت

عتیق‌الله نصرت رییس اتاق‌ تجارت و صنایع افغانستان در جلسه کمیته اقتصادی شورای وزیران گفت: به دلیل نبود دستگاه تشخیص و استاندارد براساس معیارهای جهانی، زعفران ولایت «هرات» به کشورهای همسایه فرستاده می‌شود و آنها آن‌ را در بازارهای جهانی به نام خود عرضه می‌کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، داکتر عبدالله رییس اجرایی در جلسه کمیته اقتصادی شورای وزیران گفت: استاندارد براساس معیارهای جهانی برای کالاهای صادراتی افغانستان یک نیاز ضروری است و وزارت مالیه با اداره استاندارد موظف است روی این معیارها کار کند تا قانون فعلی این اداره تعدیل گردد.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   پیاز زعفران هرات از ایران قاچاق شده. زعفران بومی ایران و غیربومی افغانستان است

>>>   خدمت تا باید به عرض برسانم که در شرایط اقتصاد بازار جهانی، دیگر کلمه (مد ان فلانی کشور) از بین رفته است و در بسته بندی های مواد تولیدی دیگر نمی نویسند که ساخت کدام کشور است، بلکه صرف نام شرکت تولید کننده ذکر میشود.
خوبتزین فابریکه های تولیدی موتر های آلمانی در آلمان قرار ندارند، بلکه در چین قرار دارند. زیرا این فابریکه ها جدید بوده، فلهذا مودرن تر و با تخنیک جدید تر ساخته شده است. بنآ در مجموع باید زعفران افغانستان را در بازار جهانی از نگاه کیفیت معین بسازید و آن را توسط یک شرکت که نام داشته باشد صادر کنید. اگر کشور دیگری زعفران کشور خویش و یا شرکت دیگری را که از نگاه کیفیت خوب نیست، بنام زعفران شرکت شما صادر میکند، شما میتوانید بنام تقلب تجارتی ،علیه کشور و شرکت موصوف اقامه دعوی کنید.
چنانچه در سراسر دنیا مال های تقلبی بنام شرکت های معروف دنیا در گمرکات کنترول میشوند و صاحبان این مال های تقلب مجازات میشوند. البته نه بنام کشور ها، بلکه بنام شرکت های تولیدی.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است