آمریکا در لباس دوست، اما دشمن ما است
هر کشوری که در افغانستان فقط برای رسیدن به اهداف خود، تلاش می کند و وظایف انسانی و اصولی خودش را در قبال مردم افغانستان و دنیا انجام نمی دهد دشمن است. آمریکا در لباس دوست به افغانستان آمده است اما دشمن ما است 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۶    ۱۳۹۵/۲/۳ کد خبر: 114897 منبع: پرینت

در حالیکه هنوز مردم داغدار کشته و زخمی های انفجار اخیر کابل هستند، روسیه تماس های دیپلماتیک خود را با گروه طالبان افزایش داده است. مسکو می خواهد با افزایش روابط خود با طالبان مانع پیش روی داعش به آسیای میانه شود. این عملکرد روسیه از طرف حکوت افغانستان محکوم شده است. آیا این کار روسیه دیپلماتیک است؟ آیا روسیه با این روش می تواند با داعش مقابله کند؟

بشیر بیژن آگاه امور سیاسی در برنامه «نگرش» در خصوص حمله انتحاری طالبان در کابل، گفت: مزدوران این سرزمین، طالبان، یک بار دیگر برای اهداف بیگانه ها عامل جنایت شدند وخون مردم بیگناه را ریختند و چهره سیاه و زشت خود را به نمایش گذاشتند. این کار از جانب همان طالبانی انجام شد که حکومت ها در افغانستان آنها را برادران ناراضی و مخالفان سیاسی می خواندند.

وی، آمریکا را از وجود این گونه انتحاری ها مطلع می داند و می گوید: آمریکا با وجود اطلاع، کاری در قبال آن انجام نمی دهد در حالیکه با ما پیمان امنیتی دارد. هر کشوری که در افغانستان فقط برای رسیدن به اهداف خود، تلاش می کند و وظایف انسانی و اصولی خودش را در قبال مردم افغانستان و دنیا انجام نمی دهد دشمن است وبجز دشمن نام دیگری نمی توان بر آن گذاشت، آمریکا در لباس دوست به افغانستان آمده است اما دشمن ما است.

بیژن، حضور آمریکا در افغانستان را بسیار مشکوک دانسته و گفت: با امکانات و قدرتی که آمریکا دارد و ادعای حمایت از افغانستان می کند، یک گروه کوچک مزدور و لجام گسیخته می آید و با گذشت هر روز حوزه تسلط خود را افزایش می دهد و دامنه جنایات خود را می افزاید و آمریکا هیچ کاری نمی تواند و هیچ کاری نمی کند. مشخص است که طالبان، همه این جنایت ها را برای اهداف شوم و پلید بیگانه ها در راس، آمریکا، انگلیس و پاکستان انجام می دهند. هیچ منطقی نمی تواند این را بپذیرد که در حضور نظامی آمریکا و ناتو این گروه کوچک لجام گسیخته چنین قدرتی پیدا کنند.

وی، برقراری ارتباط با طالبان را از سوی روسیه اشتباه خوانده و افزود: روسیه هم اکنون با برقراری ارتباط با طالبان و استفاده از آنها برای رقابت با آمریکا در افغانستان اشتباه می کند و روشی قدیمی را در پیش گرفته است. این روش حالا نتیجه نمی دهد. روسیه به جای این رفتار اشتباه و سنتی که افغانستان را به میدان جنگ تبدیل می کند، باید به واقعیت های موجود وصل شود و اجماع منطقه ای را برای نابودی تروریزم ودهشت افکنان مدیریت کند. روسیه این توانمندی را دارد. امیدواریم روسیه در این مورد با عقلانیت برخورد کند. چرا که طالبان گروهی نیستند که با روسیه بتواند با دوستی برخورد کند.

این آگاه سیاسی، در خصوص این گفته مقام های روسیه که اهدافشان با طالبان یکی است و هر دو علیه داعش می جنگند بیان داشت: روسیه نمی تواند روابط خود را با طالبان روابط دیپلماتیک بداند چرا که طالبان یک گروه دهشت افکن هستند. استخدام گروه های مزدور به منظور پیشبرد رقابت ها اشتباه است و روسیه که هدف از بین بردن تروریزم را در اجماع بین المللی دارد باید از این روش صرف نظر کند.

بیژن، در خصوص مانع بزرگ پیشرفت اجماع بین المللی برای از بین بردن تروریزم بیان داشت: اجماع بین المللی و منطقه ای برای از بین بردن تروریزم وجود دارد و قوی است اما اهداف استراتژیک، از سوی برخی قدرت های مهم مثل آمریکا و اهداف شوم و پلید از سوی برخی از کشورهای منطقه، مانع مدیریت، انسجام و حرکت دادن این اجماع شده است. مشکل اساسی افغانستان و بسیاری از کشورها که درگیر تروریزم هستند هم در همین است. به این معنا که آمریکا، مانعی بزرگ برای مبارزه باتروریزم شده است. روس ها هم ازتروریزم می ترسند و به همین دلیل این اقدام را انجام داده اند، هند و چین هم در سطح منطقه، از تروریست ها می ترسند و اراده برای از بین بردن آنها دارند. اگر آمریکا به این سیاست خود ادامه دهد به سرنوشتی بدتر از شوروی دیروز خواهد رسید.

وی، در خصوص شکست مذاکرات صلح و آغاز جنگ ها در افغانستان بیان داشت: آنچه به عنوان صلح از سوی حکومت مطرح می شد، مذاکرات صلح، کاذب بود. مردم افغانستان فریب داده شدند و فرصت های خوبی که برای صلح وجود داشت از بین رفت. حکومت، آمریکا، چین و پاکستان نیروهای امنیتی افغانستان را مشغول نگاه داشتند تا مخالفان ما نیرو بگیرند و حالا چنین جنگ هایی را در کشور به راه اندازند.

بیژن ، با بیان اینکه روسیه، برای رقابتی که با آمریکا دارد این بازی استخدام طالبان را آغاز کرده است، افزود: این بازی هیچ برنده ای ندارد. فقط در این میان مردم افغانستان قربانی می شوند. آمریکا اگر فکر می کند به اهداف استراتژیک خود می رسد اشتباه می کند و اگر روسیه فکر می کند که در رقابت با آمریکا برنده می شود اشتباه می کند.

وی، در پایان گفت: مردم افغانستان باید بدانند که نه آمریکا و نه حکومت ونه پاکستان برای ما صلح نمی آورند.بلکه این ما خود هستیم که باید به پاخیزیم و علیه این روندهای اشتباه صدا بلند کنیم و برای خود صلح برقرار کنیم.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اقای بیژن اگر دوستش میدانید ویا دشمن اوردند وامدند وخودرا درینجا جابجا نموده واسباب ودلایل بودن خودرا هم موجه ساخته است انها دیگر به بیشتر ماندن ضرورت هم ندارند اول انچه میخواهند توسط ای اس ای درینجا انجام دهند دوم حاجت به ای اس ای هم چندان دیده نمیشود خود عین وغین وکاف چنان بجان ملت بلا گشته که هزار درصد امریکای هستد وهرفرمان که انها بدهند تعمیل مینمایند اما امدن خارجی ها در کشور ما تاریخچه دارد درزمان روسها وحمله ای قشون روس همه دلتنگ وبیچاره شده بودند باستثنای رزمندگان افغان دیگر کسی امیدهم نداشت که باین اندازه مقاومت صورت میگیرد وچون اهسته اهسته مقاومت ادامه یافت وامید در دلها زنده شد ازهمان تاریخ درصدد برامدند تا دراینده وبعد ازخروج روسها از کشور این مقاومت گران را نابود سازند ازهمان ابتدا گروهای باصطلاح خودشان میانه رو وغربی ساختند وحضرت مجددی وگیلانی و... درست نمودند و درمیان دیگران نیز گلب الدین ساختند وشصت درصد همه کمک های اقتصادی ونظامی را ای اس ای باو اختصاص میداد واینگه راستی ان شصت درصد را باو میدادند ویا از پهلوی رزمندگان اردوی قدیمی خویش را عصری ساختند معلوم نیست بعد ا ز شکست داکتر نجیب اول خواستند که عنصر مطلوب خود گلب الدین را رویکار اورده از طریق اوبا همکاری القاعده ویاصطلاح مجاهدین کشمیر وبنگله دیش ولشکر ایثار و... به اسیای میانه پیش روی کنند ولی باین ارزوی خود نرسیدند وموانع پیش امد برای ازبین بردن ان موانع از حکمتیار وبعد از طالب کار گرفتند هیچ کدام که کار ارای مطلوب را نمیداد دیگر از طریق سازمان ملل راه قانونی هجوم خودرا مهیا نمودند وارام ارام مخالفین خودرا نابودو ان دوست های قدیمی را نیز یکی پی دیگری می اورند وهمه را باهم یکجا نموده دوام خودرا ویاحضور سیاسی خودراهمیشگی ساختندحال چه امریکا خود باشد چه مزدوران انها عین وغین وکاف وگاف وط {طالب }وای اس ای همه یکی اند ودر خدمت اقا دیگر پروای این راندارد که کسی اورا دوست بخواند ویا دشمنش بدانند امده ومی ماند وخواهد ماند اگر او از دروغ اعلان می نماید که ما میرویم چند انفجار جانانه را سازمان میدهد همه دست به دعا میشویم که ای کاش انها نروند
سیالبت خان

>>>   آفغانها در مقابل آمريکاه چيزی کره نمي تواند که به سرنويشت شوروي سابق ګرفتار شود.
شوروی سابق وشکست آن از خود عوامل داشت آن سيستم توسط مجاهيلين از بين نه رفت به هر صورت آفغانها يک راه بيرون رفت نجات دارد که دربين خود متحد واز نشنليست ها ،منطقه ،سمت،ګروه،واسلام ګرائې سرسخت افراطی خودداری ورزد و واقعايک حکومت مردمی به وجودآورد که برای مردم ويک پارچه ګی مردم کار کند ودر مقابل دشمن هر کسی که هستندايستادګی کند وکشور از مفسيدين وتجاوز ګرا خارجی نجات دهند .راه نجات کشور بايد از خود شروع کنيم که ما چه نواقص داريم .

>>>   همه تقصیر ازخود ماست وقتی کـرزی ضـرار احمد مقبل را وزیر خارجه میسازد وقتی ع و.زارت خارجه را صرف به احترام استاد ربانی به کشی میدهد نتیجه تاش همین میشود، پاکستانی ها وقتی دیدند حکومت نوتشکیل اوباما هیلاری کلنتن را وزیر خارجه ساخته آنها هم حناربانی را به وزارت خارحجه بردند تا بدینوسیله توجه بیشتر وزیرخارجه امریکارا درمورد پاکستان جلب کند وقتی کلنتن رفت حنــــــــارا هم دورکردند ، پاکستان با خـــــریدن دوفـــروند هلیـــکــوپتــــر از روسیه بنای دوستی ونزدیکی را با روسیه گذاشت بعد قرارداد تمــــدید پایپ لاین گاز را با روسها امضا کرد همه هدف شان اینست تا بالاخره روسها هم افغانستان را مانند چین امریکا انگلیس ازعینک پاکستان ببینند که بالآخـره حتما همینطور هم میشود،چند روز پیش نشست دوجانبه درمورد اوضاع منطقه داشتند دوسال پیش پاکستان از روسیه خواست تا درمـورد موضوع افغانستان مـــذاکراتی دوجــــانبـــه داشته باشند ،روسها نزدیکترین دوستان خودرا به قیمت ارزان می فروشند حتی نزدیکی پاکستان وروسیه در آینده به ترانزیت افغانستان هم مشکلاتی بوجود خواهد آورد چون پاکستانی ها استعداد آنرا دارند تا با روسها معامله کنند وهمه اوضـــاع را به نفـــع خود تغیردهند، حکومت درمانده وضعیف ما هر جناح بزرگترین موفقیت خود رادرین می بیند که یکی از طرفدارانش را درکدام چوکی مهم جابجا کرده باشد ، مشکلات امروزی بجای خود همین حالا در جلال اباد آنقدر افراطی وطالب داغش تحت تربیه وتولید است که چند سال بعد نه تنها برای افغانستان بلکه برای تمام جهان کافی است یکبار مدارس جلال اباد را در مرکز والسوالی ها ببینید ونصاب تعلیمی وشیوه وروحیه تدریس را که درحقیقت همه در اینده نزدیک به دشمنان سرسخت وطن ومردم خود تبدیل میشوند ، ولایت ننگرهار وحکومت مرکزی هیچ کاری به کار آنان ندارد واز مراکز تروریستی پشاورشکایت دارند،درحالیکه اینها خطرناکتر از پنجابی ها هستند
گیلگمش

>>>   هدف كرزى از سفر به مسكو چيست؟
كرزى مى خواهد سِمٓت رهبرى سياسى طالبان را به عهده گيرد. رسيدن به اين هدف، از آرزوهاىِ ديرين كرزى است؛ او زمانى به يكى از روساىِ پيشين امنيت ملى، اين آرزوىِ خود را گفته بود!
اينك كه ملا محمد عمرى هم در ميان نيست، فكر نمى كنيد زمانِ تعبيرِ آن خواب كرزى فرا رسيده باشد؟ مگر مسكو يكى از آن جاهايى نيست كه به دهن كجى هاىِ كرزى به سوىِ واشنگتن، سر بجنباند؟

>>>   ارگ نشینان ما تابع امر دشمنان مردم افعانستان هستند اصلا نمیخواهند که
ملت ما آرام زندگی کنند ازناامنی وقتل افراد بیگناه ما لذت میبرند فقط بنام
تقبیح تسلیت میدهند متاسفانه سرنوشت اینکشور بدست افرادی است که
دستش باخون مردم بیگناه آلوده است درداخل نظام مادستداشتن در افرادگرایی پشتیبانی
ازتروریزم وناامنیهای افعانستان روبه افزایش است .
محمدسعیدفاضلی ازاداره امور

>>>   اقاى بيزن سلام عرض ميكنم . بنده هميش نظريات شمارا مطالعه كرديم نظر فعلى تان صد درصد واقعت دارد من هم نظر تان هستم سوال اينجاست جطور ميتوانيم ازين معضله بيرون را حل در كجاست مثل خودت اشخاص ملى در داخل كشور وخارج كشور زياد داريم ما ميتوانيم مردم رابسيج كنيم اكر جه مشكل است اما امكان دارد همه ميدانيم دشمن دركمين نشسته وميخواهد هر حركت ملى ومردمى را از بين ببرد يك مشكل اساسى ما بيعتبارى است بريكديكر خويش به اعتبار هستيم اين معضله را هم دشمن بميان اورده سياست مداران ما هميش به باداران خويش وفادار هستند منافع ملى برايشان ارزش ندارد بكفته خودت تاكه خود ما اندر كار نشويم كسى به ما صلح نمياورد واين اشتبا است اكر ما متظر خارجى ها باشيم در اخير خواهشمندم تمام مردم بيك اواز برخيزند وصدا بلند كنند. به اميد ارامى وسعادت وطن .
خادم وطن

>>>   آقای بیژن، این سخنان را باید قبل از امضای قرارداد امنیتی یا به معنی حقیقی آن ( قرارداد فروش افغانستان) با امریکا اظهار می کردید. آن زمان زبان های همه ای تان لال بود. حالا پیشمانی سودی ندارد.

>>>   سلام:- امریکا تنها دشمن مردم افغانستان نه بلکه دشمن تمام کشورهای است که در ان منافع دارد و منافع ان از بین بردن کشور روسیه ، چین ، کوریای شمالی ، ایران و بعضی کشور های دیگر برای رسیدن به هدف حاضر است تا تمام مردم این کشور ها یکه به انها دسترسی داردنابود شوند برایش هیچ ارزشی ندارد این از بد بختی ما است که نمیدانیم وخود را غلام حلقه بگوش انگلیس و امریکا ساخته و از انها حمایت مینمایم در هر کشوریکه جای پای برایش باز شد اول نماینده های خود را بنام نماینده های ملل متحد را میفرستد وقتی انها کار خود را انجام دادند ومردم ان کشور را به بدبختی وفلاکت کشاندند انگاه خودش داخل اقدام میشود تجار نشانداده در هر کشوریکه ملل متهد شروع به فعالیت کر د امریکا + بدبختی بدنبالش میاید

>>>   درود برشماجناب بیژن گرامی.امریکاباتکیه بر نااگاهی وبی ارادگی ماتوانسته سیاست های ماکیاولی خودرادرقالب حکومت های دست نشانده برماتحمیل کند اخراین چه توجیهی است که برخی الیت می اورندوخواستارصلح باجنایتکار می شوندپس اصول تان چه میشودایااصلااصولی هم داریدماتازمانیکه منفعل هستیم وارامش رااز استعمارگران خواستاریم به هیچ جانمیرسیم بایستی خودمان جارو برداریم ...ه های حکومتی وجهادی رااز اب وخاک مان بیرون کنیم انگاه ازموضع قدرت اگرمنافع ملی ایجاب کردمذاکره هم میکنیم.
همدردی از ایران


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است