سعادت: تعدادی قبل از انفجار کشته شده اند
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۱۴    ۱۳۹۵/۲/۲ کد خبر: 114892 منبع: پرینت

قبل از انفجار روز سه شنبه خونین کابل، تعدادی از نیروهای امنیتی با سلاح های کم صدا (تفنگچه های صدا خفه کن) کشته شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، ظهیر سعادت نماینده مجلس در جلسه عمومی روز گذشته اعلام داشت: علایم و نشانه‌هایی از شلیک گلوله‌های تفنگچه هایی که به صدا خفه کن مجهز بوده، در اجساد قربانیان ماموران امنیتی دیده می‌شود.

وی اضافه کرد: تعدادی از نیروهای امنیتی قبل از انفجار موتر بمب گذاری شده و حمله مهاجمان، توسط این سلاح‌ها کشته شده‌اند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اشتباه گفتی جناب وکیل صاحب گروه مزدور طالبان بر از انفجار ار طریق سرای کوچی داخل صنف درسی نیرو های امنیت ملی شده اند وانها را به شهادت رسانیده آن

>>>   حالا هر چیزی که دل بخاهد بگویت ...
کسی ثبوت کرده نمیتوانیش

>>>   این ها که با اسلحه بدون صدا دست به قتل زدن همان خود فروخته های اند که در بدنه دولت جا گرفتن و .آله دست بیگانه ها شدن بهترین هموطنان خودش را در مقابل یک مشت پول کثیف ویا دالر بدون هیچ هدف ویا برای اینکه اطاعت و دستورات بادارانش را انجام داده باشد چنین عمل پست وبزدلانه را انجام می دهند خداوند هرچه زودتر این ها را به جزا اعمال شان برساند

>>>   آخر از زیر پلو ملی بر آمد!

>>>   من نمیدانم چرا حدی اقل برای آرامش مردم کابل و احترام به خون شهدا تا حال فرمانده پولیس کابل برکنار نشده

>>>   کرزی قاتل ملت و رهبران تاجیک!
این بار نخست نیست که کرزی حمله کنندگان انتحاری را از زندان بگرام که خطرناکترین دهشت افگنان خارجی و داخلی در آنجا نگهداری میشود را رها مینماید. این شخص احمد ولی کندهاری نام داشت که در سال ۲۰۱۳ میلادی از بند رها شد و به تاریخ ۳۱ حمل ۱۳۹۵ در حملات سازماندهی شده از طرف ارگ وارد ریاست رجال برجسته امنیت ملی میشود و همراه با دو حمله کننده دیگر بیش از شصت جوان را که اکثریت شان از ولایت های شمال و پنجشیر بودند به شهادت می رساند و بیش ۲۰۰ نفر دیگر در این حمله زخمی میشوند.
چنانچه پنج سال پیش مولانا عبدالرحمان سیدخیلی، جنرال داود داود، شهید صلح استاد برهان الدین ربانی و دیگران، توسط حملات پلان شده به دستور حامد کرزی به شهادت رسیده اند. پس از این همه وقایع نتایج بوضوح آشکار میگردد که قاتل ملت کسی دیگر نه بلکه حامد کرزی رئیس جمهور پیشین کشور است

>>>   او برادر پشتونستان چى ميكنى ،
نيم جنوب كشور پاكستانى و يا اسناد پاكستانى دارند و در خدمت پنجاب كمر بسته قرار دارند ..
از اين بترس كه تمام وطن فداى پشتونستان نشود ...
البته پشتونستان يك بار دوش هم چيزى بيشتر نخواهد بود .

>>>   معلوم میشود که ارگ بخصوص ریس ریاست 10 که یک نرس شفاخانه 400 بستر بود و از تبار اشرف غنی یعنی اوغان است بخاطریکه از تعداد کارمندان امنیتی غیر اوغان جلو گیری کند در این جنایت دست داشته است و هیچ امکا ندارد که دست ارگ و شرکهای فاشیستش در این جنایت دخیل نبوده باشد. این قوم فاشیست در طول تاریخ خواهان بربادی دیگر اقوام بزرگ کشور بوده هستند.

>>>   اگر کرزی انتحاری ها را رها نمی کرد!
---------------
حمله ی انتحاری سه شنبه که نزدیک به ۴۰۰ زخمی و شهید به همراه داشت و هزاران کس را به سوگ عزیزان شان نشاند، توسط احمد ولی قندهاری و دوستش انجام شد. به اعتراف خود احمد ولی انتحاری وی در سال ۲۰۱۳ به فرمان کرزی از زندان بگرام رها شد. در ویدیویی که از نشانی طالبان نشر شده، احمد ولی هنگام آموزش های نظامی می گوید که توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و پس از مدتی رها شده است. اسناد زندانیان بگرام نشان می دهد که این جانی به فرمان حامد کرزی در سال ۲۰۱۳ از بند رها شده است.
دو سال پیش هم یک حمله کننده انتحاری با ورود به لیسه ی استقلال خودش را منفجر کرد که چندین تن از جمله زبیر حاتمی تصویر بردار تلویزیون میترا و تنها تکیه گاه مادر مریض و مظلومش را شهید ساخت. وقتی تصویر صورت این انتحاری نشر شد، او درست شبیه تصویر نوجوان انتحاری بود که حامد کرزی پس از باز داشت توسط نیروهای امنیتی، رهایش کرده بود.
هنگام شهادت زبیر عزیز، ما عنوانی نهادهای عدلی و قضایی شکایتنامه ای را ترتیب کردیم که کرزی به عنوان عامل قتل زبیر و ده ها شهروند دیگر در یک دادگاه مستقل و یک روند عدالت محور باید مورد باز پرس قرار گیرد.
اما دو سال گذشت و در این راستا کاری صورت نگرفت. این بدین معناست که هنوز برای دادخواست خون قربانیان در این کشور فاصله ای زیادی است و تا هنگامی که مردم خود خون فرزندان شان را پاس ندارند، توقع عدالت از هر حاکمیتی، واهی و نابجاست. این مردم است که برای خود یا جامعه ی عدالت محور می سازند یا تن به استبداد داده و می گذارند تا همیشه حق شان تلف شود.
حالا همه ی خانواده های غم دیده و انسان های با درک می گویند که اگر این انتحاری ها توسط کرزی رها نمی شدند، ممکن این حوادث رخ نمی داد.
در کنار این، از بس مردم در برابر قربانیان خود بی تفاوت شده اند دولت مردان هم از کنار فاجعه ی بزرگ روز سه شنبه که بزرگترین فاجعه در نوع خودش در چند سال اخیر بود، به راحتی گذشتند.
شما تصور کنید اگر حادثه روز سه شنبه در یک کشور دیگر که اندک فضای آزادی در آن می دمد و برخوردار از دولت مردمی است صورت می گرفت، آیا همین گونه به راحتی خون فرزندان این وطن زیر چرخ موترهای مقامات، بی هیچ مسئولیت پذیری خشک می شد؟ فرمانده پولیس شهر، رییس امنیت شهر و دیگر مقامات مسئول که وظیفه شان تامین امنیت شهروندان است و این حادثه ی اول نه که چندمین حادثه ی خونین به دلیل بیکفایتی شان رخ می دهد؛ اما در محل حادثه حاضر می شوند و بی اندکترین وجدان به پارچه های گوشت شهروندان می نگرند و می گویند این کار دشمنان افغانستان است. ولی هیچ دشمنی از ناکارایی و خیانت مسئولین برای مردم ما دشمن تر نبود و نیست.
‫#‏تروریسم‬
‫#‏طالب‬
‫#‏کرزی‬
‫#‏کابل

>>>   برنامه های (پشتونیزم برتری طلب)
حدود 400 نفر کشته و زخمی شده است ، قومندان امنیت کابل چون پشتون است کسی به او نمی گوید بالای چشم شما ابرو است ! عده ای تاجیک (بدرگ)هنوز داد از برادری با آنها میزنند ، شما فکر کنید در 15 سال گذشته دوستان مارا کشتند برادران مارا کشتند و ما فقط به سه واژه اکتفا کردیم (وحدت ، برادری ، و شهید) حالا مگر آنها قانع شدند ؟
پشتونیزم در گروه های مختلف علیه ما می جنگد اما شش گروه آن نظامی سیاسی و علنی مبارزه می کنند !
1 پشتون های نکتایی دار طالب اندیش دولتی ،
2 طالبان پشتون
3 داعشیان پشتون
4 حکمتیار پشتون
5 حقانی پشتون
6 گروه پشتونی افغان ملت
و
7 به ظاهر فرهنگیان پشتون
تمام این گروه ها یک حرف مشترک دارند (اوغانیت غارو)
پشتونیزم به وسیله طالبان از دیگران امتیاز می گیرد و امروزه تمام گروه های بالا از قدرت سهم میخواهند !
هر زمان بخواهند (هزاره) ها را تنبه کنند به در خواست اتمر ، کرزی، غنی و... چند هزاره را توسط طالبان سر می برند تا محقق و خلیلی یا مدبر و دانش را به چالش بکشند !
هر وقت بخواهند احمد ضیا مسعود ،لطیف پدرام، عطا محمد نور را به چالش بکشند چند انتحاری را روان می کنند تا ریاست 10 امنیت را منفجر کنند و پنجشیر و بدخشان را تا مزار و کاپیسا خالی از کادر نظامی کنند !
اینطوری همه هزاره ها و هم تاجیک ها استثمار می کنند !
بزرگتری انفجار درست زمانی رخ میدهد که چند روزی از وزارت آقای جاهد نمیگذرد و اورا هم بی اعتبار می کنند ! امرالله صالح را بخاطر یک شلیک بر کنار می کنند اما قومندان امنیه و استانکزی با این همه بیکارگی و جنایت بیمه عمر می کنند ! اینکه می گویند در جنوبی جنگ است دلیل خوبی نیست اگر در جنوبی مردم چون بدخشان و هرات یا بامیان برای بیسوادی نگران بودند یخن سران پشتون را گرفته مدارس ایجاد می کردند تا در آینده کمتر انتحاری از آدرس آنها صادر شود ! در عوض به آمار های دروغ زندگی کردند و می کنند ، تنها استدلال شان در بحث ها همین که (پختنه نر دی ! ) حتی یک روشنفکر پشتون پیدا نشد که صادقانه بپذیرد غفلت آنها باعث تولید انتحاری میشود و...
بهر حال یکی از ابزار به قدرت رسیدند و نیرومندی نیروی نظامی است و هرچه زود تر باید مسلح شویم تا بتوانیم در آینده از جایگاه برابر با آنها مذاکره کنیم ، تا زمانی که طالب پشتون در میسر راه سر ببرد حتمن محقق امتیاز میدهد !
تازمانی انتحاری پشتون مارا هدف قرار بدهد حتمن سران تاجیک امتیازمیدهند!
نوت :ازبک ها درمشت پشتونیزم هستند وفعلن ازآدرس دوستم نگرانی ندارند!

>>>   دشمنان مردمان غیر پشتون تنها کرزی نیست بلکه معصوم استانکزی و اشرف غنی احمدزی و انور الحق احدی و اسماعیل یون و جمعه خان همدرد و قطب الدین هلال و اتمر وغیره کسانن دیگر از کلان های پشتون هستند .

>>>   صاحبان اين كشور اصلا پشتون هستند كه درطول ٢٥٠ سال اين كشور را اداره كردووحدت مردم را حفظ كرده أصلا تعصب وجود نداشت بعد حكومت نجيب بود كه قدرت بدست شورا نظار، جنبش دوستمً، حزب وحدت افتادكه كشور را إز لحاظ زبان ،قوم،سمت،مذهب پارچه پارچه ساخت تا امروز در آتش نفاق ميسوزد به خاطر قدرت از هيچ مزدوري دريغ نكرده اين تاريخ است كسي انكار كرده نميتواند ابتكار اداره كشور نداشته ملت را به اين روزكار اغشته كرد واكنون معلوم نيست كه كشور به كدام مسير درحركت است .اينده اين كشور چه خواهد شد بايد ملت دست بدست شود به إنسان هاي كه أفكار فاشيسستي اجازه ندهند كه مردم اين سرزمين يكبار ديكر دراتش قوم كرأيي بسوزد.

>>>   کاملأ دقیق است، یکی از این افسران که تا رسیدن به شفاخانه امنیت ملی زنده بود و بعد جام شهادت نوشید، چنین حکایت داشت: "کسی که بالای ما با تفنگ بی صدا (خفه کن دار) شلیک میکرد از در لباس مانند خود ما بود، حتا در صنف در جریان آموزش ها همرای ما بود، بالایش صدا زدم که نزن ما خو از خود هستیم، فقط صدا میزد که الله اکبر و شلیک میکرد، وقتی طرف من شلیک کرد من دست خود را به روی چشمم گرفتم که گلوله اول به دستم و بعد گلوله به پیشانی ام اصابت کرد و دیگر نمیدانم که چه شد. پس ازین معلوم میشود که یک دسیسه بزرگ بوده و پلان و مدیریت آن هم از داخل خود حکومت صورت گرفته. یعنی دشمنی آشکار سمتی بوده و برای از بین بردن نیرو های که متعلق به یک سمت خاص (شمال) بوده است.
نائب.

>>>   سوال مااز دولت این است که این مردم که هم زمان با انفجار داخل ریاست گردید این هااز طرف خداوند وهی آورده بودند که دگران که در این جا بودند همه کشته شدند اما این ها سالم و زنده خود را به جان دگران رساند . این ها چطور خودرا پنهان نمودند که از آسیب طاقت فرسا جان سالم بدر بردند پس معلوم است که این ها در داخل منتظر وقت بودند و فعلا هم هستند و از بالا جایی ها تقویت میشوند از ارگ ریاست جمهوری و شاید هم از نزدیکان مقام های بالا خداوند کسانی را که دستانش به خون مردم آلوده است در محظر عام رسوا و بی پرده و رو سیا گرداند.
جاغوری.

>>>   پشتون های نکتایی دار طالب اندیش دولتی ،
2 طالبان پشتون
3 داعشیان پشتون
4 حکمتیار پشتون
5 حقانی پشتون
6 گروه پشتونی افغان ملت
7 به ظاهر فرهنگیان پشتون
تمام این گروه ها یک حرف مشترک دارند (اوغانیت ...)


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است