پناهگاه اجتماعی طالب کجا است؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۰    ۱۳۹۵/۲/۱ کد خبر: 114844 منبع: پرینت

پناهگاه اجتماعی طالب کجا است؟

طالب حامی دولتی دارد ولی ارتش دولتی ندارد. در میان مردم پناه می‌گیرد. با دولت می‌جنگد. پناهگاه اجتماعی طالب کجا است؟ جغرافیای اجتماعی آنها کدام مناطق افغانستان است؟ لابی‌های اجتماعی و سیاسی آنها کیست؟ برای سازماندهی حمله های شهری‌_تروریستی در کدام فضاهای اجتماعی پناه می‌گیرند؟ پس از راهزنی و کشتار و سر بریدن در کدام روستاها پناه می‌برند؟ دولت به عنوان متولیِ انحصاریِ خشونتِ مشروع باید ریشه‌های اجتماعی طالب و ترور را شناساسی و پناهگاه اجتماعی طالب را ویران کند.

معقول‌ترین راه حل مبارزه با طالب فشار سیاسی‌ـ‌نظامی بر پناهگاه‌های اجتماعی طالب و ترور است. گروه سیاسی که نه دولتِ رسمی دارد، نه ارتش و پولیس، بدون همکاری‌های اجتماعی نمی‌تواند خشونت‌هایی به این گستردگی را راه‌اندازی و سازماندهی کند. در این مورد هرچه زودتر چاره‌اندیشی شود.

نظری


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   پناهگاه اجتماعی طالب کلاشینکوفش هست اگر همین رادورکند دیگر هیچکس آنان را ضرورت ندارد حتی پاکستان!

>>>   من درقریه سرحدی شاهدم که بزرگترین مصیبت ملاها است یک گروه ملیونرشدگروهای دیگرش ازجهادخیال ملیونری دارد. ازعشروذکات تاتهدیدتیلفونی وآدم ربایی دزدی همه کثافت راملاسلزماندهی دارد. مردم عوام یکبارمطمین شودکه بعدازتصفیه نظامی دوباره طالب برگشته نمیتواندآنگاه بیوه زن هم ملاراسنگپران خواهدکرد. بزرگترین مشکل تسلیح واکمال ملاازجانب کشورهای خارج است
اگرواقعاامریکاهمصف افغانستان است بایدکشورهای حامی ملاراتحریم اقتصادی کندوگرنه سالهااین مصارف نظامی ادامه خواهدیافت.
وطندار

>>>   یکی از دلایل ادامه جنگ مصرف کردن پول های نفط کشور های اسلامی است غربی ها فهمیدند که پول نفط انقدر زیاد است که با عیاشی و قمار و طلا و زرق وبرق خلاص نمیشود انها از ان بیم دارند که مسلمان ها عاقل شوند و پول نفط را در جای مفید سرمایه گزاری کند انها به این نتیجه رسیده اند که جنگ بهترین راه برای نابود کردن سرمایه مسلمانان است بیست سال جنگ مارکت برای جنگ افزار و دوا ده سال صلح مارکت برای بازسازی این دور های باطل تا وقتی نفط است ادامه خواهد داشت

>>>   طالب و تروریست در داخل کشور تجهیز می شود از طرف تعداد ارگ نشین و والیان, تا مقاسد پلید ی تمام خواهی را ادامه دهند و همینطور سلسله این غداران ادامه یابد, گر چه خون بها اواره گی و عقب مانده گی این ملت هم باشد.

>>>   برای ترورستان طالبان در افغانستان هیچ پناگاه اجتماعی وجود ندارد در صورتیکه دولت توجه خود را در تامین امنیت مردم مبذول بدارد مردم انقدر نفرت که به طالبان ترورست اله دست پاکستان دارند در مقابل پلید ترین حیوان هم ندارند اگر تفنگ طالبان از دست اش گرفته شود طالبان خاصیت مرغ را بخود میگیرند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است