حکومت با معامله گری با خون مردم بازی می کند
این برای ما سوال است که چرا دولت به طالبان اجازه می دهد طرح و برنامه های خود را ایجاد کنند و جنگ را در مقابل ما آغاز کنند؟ از این طرف، عملیات جنگی ما فقط به طور نمایشی آغاز می شود و فقط به چشم مردم خاک زده می شود 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۳    ۱۳۹۵/۲/۱ کد خبر: 114835 منبع: پرینت

روز گذشته در حمله طالبان در کابل مردم بی دفاع ما به خاک و خون کشیده شدند. همچنین گروه طالبان حملهٔ تهاجمی را از چندین نقطه بر ولسوالی‌ها و مرکز شهر قندوز زیر نام عملیات عمری راه‌اندازی کردند.عملیات گروه طالبان با مقاومت نیروهای امنیتی روبرو شده و سرکوب گردیدند و تلفات سنگین در این رویداد به مخالفان مسلح دولت و گروه طالبان وارد گردید.
فرمانده پولیس ولایت قندوز می گوید: ضمن اشاره به آماده گی‌های کامل نیروهای مشترک امنیتی (ارتش ملی، پولیس ملی و امنیت ملی) در برابر تروریست‌ها و مخالفان مسلح دولت به طور کامل آماده هستند.

فاطمه عزیز عضو مجلس نمایندگان، در برنامه «آماج» گفت: در حادثه قبلی قندوز، بر حکومت صداهای زیادی بلند کردیم و دیدیم که چه تعداد از مردم آواره شدند و به خاک و خون کشانده شدند. این صداها ده ها بار گفتند که عملیات پاکسازی در قندوز باید صورت بگیرد اما متاسفانه رهبران حکومت، وعده دادند و سه هفته مهلت خواستند اما زمستان هم تمام شد و حکومت هیچ کاری نکرد. طالبان عملیات «عمری» خود را آغاز کردند و با وجود اینکه حکومت هم عملیات شفق را آغاز کرده بود اما آن را به طور جدی تعقیب نکرد. اگر این عملیات جدی گرفته می شد و بر آن کار می شد شایدامروز این اتفاق رخ نمی داد.

وی، در خصوص حملات طالبان در قندوز بیان داشت: طالبان از چند نقطه مختلف جنگ را آغاز کردند و امکانات نیروهای امنیتی هم در داخل قندوز بسیار محدود بود، پولیس محلی قوی هم در این شهر گماشته نشده بود و تجیهزات لازم در اختیار آنها قرار داده نشده بود. متاسفانه حالا هم که قندوز در آتش جنگ می سوزد هیچ کس صداهای بلند شده را نمی شنود.

بانوعزیز، با بیان اینکه بازی ها و معامله گری هایی در پشت پرده کار حکومت وجود دارد، افزود: اگر بازی و معامله گری در کار نباشد، این چگونه جنگی است که چنین دوام می کند؟ با وجود اینکه ما اردوی ملی کامل وقوی داریم که از جان و دل می جنگند، با وجود اینکه امکانات ما بسیار بیشتر از سال های گذشته است پس چرا نمی توانیم در برابر چند نفر محدود از طالبان مقاومت کنیم؟ این چند نفر طالبان به راحتی می آیند و به راحتی یک ولایت را در اختیار خود می گیرند و جوانان را به خاک و خون می کشانند. این معامله می تواند برای امتیاز دهی و امتیاز گیری با طالبان باشد.

این نماینده مجلس، ادامه داد: این برای ما سوال است که چرا دولت به طالبان اجازه می دهد طرح و برنامه های خود را ایجاد کنند و جنگ را در مقابل ما آغاز کنند؟ از این طرف، عملیات جنگی ما فقط به طور نمایشی آغاز می شود و فقط به چشم مردم خاک زده می شود. حکومت می داند که قندوز یک ولایت بسیار مهم و استراتژیک برای مخالفان است. اما باز هم آغاز عملیات در آنجارا پشت گوش انداخت و کاری نکرد.

بانو عزیز، برای حل معضل کنونی قندوز گفت: حکومت باید همین حالا عملیات خود را هم به طور هوایی و هم زمینی آغاز کند. در تمام نقاطی که طالبان هستند به طور دقیق و جدی حمله کند و مردم را هم فریب ندهد. از زمانی که جنگ آغاز شده و ما نماینده های قندوز با حکومت در تماس بوده ایم. آنها هر بار می گویند که ما نیرو فرستاده ایم، امکانات فرستاده ایم و فرمانده های خبره گماشته ایم. چرخبال هایی را هم در آسمان قندوز به پرواز در آورده اند تا ظاهراً به مردم نشان دهند که نیروهای هوایی فرستاده اند اما ما می دانیم که اینگونه نیست و حکومت مانند گذشته مردم را فریب می دهد. فریب می دهد تا معامله ها انجام شود. دشمنان کار خود را انجام دهند و سپس حکومت، عملیاتی نمایشی را انجام دهد.

وی، با بیان اینکه مردم افغانستان از حکومت چیزهای فوق العاده و عالی که در کشورهای دیگر وجود دارد نمی خواهند، افزود: مردم افغانستان فقط می خواهند امنیت شان تامین شود. اگر مردم بدانند که حکومت در این کار صادق است بازهم در کنارش هستند اما حالا مردم می دانند که حکومت شان مصروف معامله گری است و با خون مردم خود بازی می کند.

عزیز، در پایان گفت: تمام تجهیزات و اسباب آماده بود تا بتوان از این وضعیتی که هم اکنون در کشور و قندوز جریان دارد، جلوگیری شود اما این کار انجام نشد. به همین دلیل مردم باید به پا خیزند و جمع شوند و به درازه های ارگ روند و یان خاین ها را به زیر کشند. اگر بار دیگر قندوز سقوط کند، سقوط قندوز برای بار دوم شاید سقوط نظام باشد چرا که مردم دیگر توان ندارند تا این حکومت خاین را تحمل کنند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خواهر فاطمه شاید بدانند که طالب را روی دوهدف عمده ساختند یکی سفوط ربانی که باین مامول نایل امدند گرچه سقوط ان دولت صد درصد ازطریق طالب ها صورت نگرفت ولی انها نیروهای دولت ربانی را تضعیف نموده وبه ناچار به انتقال قدرت تن درداد وهنوز داخلی ها وخودی های نامرد دولت ربانی این جریان را تسریع بخشیدند وهدف دوم از ایجاد طالب همانا تخویف وارهاب است که هم باید ملت غیور ما را از انها بی هراسانند وهم بعض از کشور های مورد نظر راتهدید نمایند تا رسیدن باین هدف که خیلی دور است ملت ما باید کشته شود وخانه هاشان بسوزد وملیون ها لیتر خون ریخته شود ومسببین علاقه دارند که نان خودرا به خون مسلمان تر نموده تناول کنند روزانه هزارها مسلمان را میکشند انهم ذریعه ای خود مسلمان وریزانندگان خونها افتخار هم میکنند که گویا حریف ورقیب خودرا از صحنه حذف نموده اند بی خبر ازاینکه روز ی نوبت خودش هم میرسد
خواهر عزیز ویا عزیزه خواهر ! به پا خیستن ملت فاپیده ندارد انها غلام های حلقه بگوش ومزدوران سر سپرده دارند که در برابر دشمن واقعی اراده ندارند وباز اگر نوبت سرکوب ملت باشد چنان جوی خون جاری نمایند که کشتار کمونیست ها وراکت باران های حکمتیار ومظالم طالب را از یاد ببری یکی از بزرگان ده ها سال قبل در کتابی خود نوشته بود نیروهای مسلح کشور های ما نه برای مقابله بادشمن بلکه بخاطر سرکوب ملت های خودمان است از اینرو بیهوده است که از عین وغین وکاف گیلایه نمایم چون اینها مفکوره واراده ای از خود ندارند بلکه مجری اوامر بیرونی اندتا میتوانید در جستجوی عاملین اصلی وقایع وحوادث خون بار وتباه کن براید واگر میدانید ومیشناسید ملت را نیز از ان اگه سازید تا بیهوده به جان دوسه جیره خوار ومزدور نتاخته باشیم
رفوگر

>>>   64 شهید و 350 زخمی!
متاسفانه برای ملت ما هر کدام این انسانها برابر با یک عدد است و فقط خانواده های این عزیزان می دانند که درد یعنی چه. لطفا برای یکبار هم که شده خود را جای برادر, خواهر, مادر و پدر آن شهید قرار دهید. پدر و مادرهایی که فرزندی را چند دهه با رنج و سختی پرورش می دهند و در نهایت در بدترین وضعیت توسطی مشتی جانور کثیف و بی ارزش به شهادت می رسند.
ملت ما یکبار دیگر روز خونینی را سپری کرد. چندی گفتیم و محکوم کردیم و شعر سرودیم و دوباره همچون گوسفندان سر به پائین خواهیم انداخت تا نوبت روزی دیگر و قتل گاهی دیگر!!

>>>   من خداوند را شاهد ميدانم و سوگند ياد ميكنم كه همه دستور هاي كشتار جمعي و قتل عام مردم در شهر كابل و ديگر شهر ها از ارگ رياست جمهوري صادر ميشود نه از شوراي كويته در نسل كُشِّي امروزي در كابل به همان اندازه كه طالبان تروريست و جنايت پيشه مسؤل اند به همان اندازه؛ كرزي، غني، عبدالله و اتمر نيز مسؤل و دخيل اند
پيش شرطهاي مردم در پايان راپيمايي فردا به ارگ!
١- دروازه شوراي عالي صلح بسته و استانكزي بخاطر ناتواني اش به دادستاني كل معرفي شود
٢-طالبان ترويست، دشمن و قاتل ميهن، ملت و تاريخ خوانده شوند
٣- با همه تروريستهاي زنداني كه حكم إعدام شان صادر شده است، همان رفتاري را بايد انجام داد كه كشور پاكستان آنرا انجام داده است، يعني كشور پاكستان در يك روز ٣٠٠ تروريست را إعدام كرد، پس بايد تروريستهاي گرفتار شده إعدام گردند
٤- از جامعه جهاني براي سركوب و نابودي طالبان رسمًاً كمك خواسته شود
٥- به همه نيروهاي ارتش و امنيتي كشور دستور داده شود كه در كشتن طالبان از هيچگونه رحمي كار نگيرند
٦- لانه هاي تروريستان با بيرحمانه ترين حالت بمباردمان گردند
٧- هنگاميكه طالبان رسما از سوي دولت افغانستان تروريست خطاب شوند ديگر حتي پاكستان نميتواند آزادانه از تروريستها در داخل خاكش حمايت مادي و سياسي نمايد

>>>   حکومت هائناست حکومت خیانت کار است آمرما حبار است پاکستان دشمن است طالبان دشمن خون مردم است حکومت ب فکر جیب خوده است هیج مس ب مردن فکر نمیکند خلق الله مظلوم استند این وطن ب کجا میرود

>>>   حکومت هائناست حکومت خیانت کار است آمرما حبار است پاکستان دشمن است طالبان دشمن خون مردم است حکومت ب فکر جیب خوده است هیج مس ب مردن فکر نمیکند خلق الله مظلوم استند این وطن ب کجا میرود

>>>   انشالله طالبان و همه تروریستها و همه ابرقدرتهای جهان پایشان از افغانستان موتاه شود انشالله افغانستان ازاد شود جنگ تمام شود همه خسته ایم خسته از اینخمه اشوب خستهایم از اینهمه خیانت خسته ایم از اینهمه خیانت حکومت و سران این مانند خیانتی است ک شوهر ب زن خود میکند

>>>   طالبان محكوم به اعدام بايد اعدام شوند، اما نه به واكنش و انتقام حملات طالبان كه اخيرا صورت گرفته است. وقتى رئيس ده ساله استخبارات افغانستان سطح و ظرفيت فكرى‌‌اش تا اين حد است كه در واكنش به حملات كابل خواستار اعدام زندانيان اعدامى طالبان مى‌‌شود، نشان مى‌‌دهد كه چرا دولت افغانستان تا اين حد ناكارآمد است. علت ناكارآمدى اين است كه روى ملاحظات قومى و روابط مشكوك شخصى و خانوادگى كسانى در مقامات مهم كشورى گمارده شده‌‌اند كه به هيچ عنوان ظرفيت فكرى و روانى كار كردن در چنان مقامات را ندارند. رئيس استخبارات كشور معمولا بايد از بهترين استعدادهاى فكرى، سياسى و علمى باشد، نه كسى مثل نبيل كه بارها ثابت كرده است كه شايسته‌‌گى رياست يك اداره دونفره را ندارد، چه رسد به اداره مهمى چون اداره امنيت ملى.
كرزى خيانت بسيار كرد و يكى از خيانت‌‌هاى‌‌اش پرورش ندادن كادرهاى كارآمد دولتى در اين پانزده سال است. اشرف غنى هم بدتر از كرزى در حال بر باد كردن مملكت است.

>>>   قلب آسیا را درگیر کردند از همه جایش خون می بارد از همه جایش فیر می بارد طالبان مزدور بیگانه مردم خود را میکشند که پول بگیرند اخر این چه سیه روزی است م اینان میکنند این جه رسوایی است عطانور مزار را نگه داشته اسن وپرنه تابه حال آنجا هم طعمه آتش شده بود به بد و خوب عطانور مار ندارم مهم این است که دشمن .رستی نمیمند مثل خیلی های دیگر

>>>   ابعادِ تازه ي فاجعه ي ديروز
در تصوير، محلِ انفجارِ موتربمِ ديروز را ميبينيد؛ با توجه به موجوديت موترهاي نوع ٣٠٣، كاستر، تونس و غيره در اين محل، به نظر ميرسد كه اينجا نه درِ ورودي رياست ١٠ بلكه يك سراي يا يك پاركينگ در عقبِ رياست ١٠ است.
سوال ها:
١- اين سراي واقعن متعلق به چه كسي است؟
٢- اگر مالكِ سراي مهمانِ بوش در كوانتانامو بوده است در ينصورت؛ آيا نهادهاي تحليلي و ارزيابي امنيت ملي در موردِ تهديد هاي امنيتي احتمالي از اين سراي هيچ تحليل و ارزيابي يي كرده اند و فكري نموده بودند ؟
٣- اگر خير، چرا و اگر آري، نتيجه ي اين تحليل، ارزيابي و تفكر چه بوده است ؟

>>>   می نویسند کابل در غمت شریکم مزار, بدخشان, ، کندز در غمت شریکم نمیدانم خود را با این کلمات فریب می دهیم یا اینکه تکیه کلام مان شده ، در کشوریکه در امن ترین ساحه آن موتر مملو از مواد انفحاریه از پاکستان تا کابل سه روزه منزل را طی میکند پولیس اردو وامنیت ملی آن بی خبر وبدرقه گرمیباشند ریاست حکومت ودولت نماینده های خاص ای اس ای به ساز پاکستانها میرقصند آمریکا سناریو تهیه میکند و ما مصروف در غم شریک بودنها !
به پیام ها چیزی ساخته نمی شود ،

>>>   باور نکردنیست که برخی مقامات رسمی افغانستان و فعالان پشتون از حملات انتحاری و کشتار مردم بیگناه تاجیک رسما هواداری کرده و خواهان آزادی مسئولین طالب این فاجعه هستند......
من اصلا نمیفهمم تاجیکهای بیچاره چگونه در چنین شرایطی تاب می آورند و در کشوری بسر میبرند که مسئولین دستور کشتار روزانه آنها را بی هیچ جرمی مگر بجرم تاجیک بودن بسادگی امضا میکنند......
دولت تاجیکستان و ایران وظیفه دارند برای کمک به همتبارانشان اقدام کنند.....

>>>   من یکی ازنظامیان قوای مسلح کشور فعلاً درقندزهستم
سهل انگاری های حکومت این احتمال را تداعی میکند باردیگر قندز بدست طالبان سقوط کند
مردان ازقندز


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است