وزیر عدلیه در مجلس حرفی برای گفتن نداشت!
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۲    ۱۳۹۵/۱/۳۰ کد خبر: 114751 منبع: پرینت

عبدالبصیر انور وزیر عدلیه امروز 30 حمل 1395 به منظور تشریح دو قانون حمایت از مستهلک و حمایت از طرح های صنعتی در پارلمان حاضر شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، عبدالبصیر انور امروز 30 حمل 1395 در جلسه علنی پارلمان در تشریح قانون حمایت از طرح های صنعتی و مستهلک اظهار کرد: هر گاه مستهلک جنس تاریخ گذشته، بی کیفیت و تقلبی را خریداری و یا طرح اقتصادی همراه با تقلب را منعقد می کرد، در نهایت هیچکس جوابگوی این مشکلات نبوده و ما نیازمند به قانون و سیستمی برای رسیدگی به چنین مواردی بودیم چراکه همین تقلب و عدم شفافیت ضربه بر طرح های صنعتی و چرخه اقتصاد می زند.

وزیر عدلیه گفت: قانون حمایت از مستهلک که برای اعاده حقوق مستهلک و خریداران بوده به تاسی از مواد 11 و 13 قانون اساسی افغانستان تدوین و مورد تایید قرار گرفته که دارای چهار فصل می باشد.

وی یادآور شد: این قانون به کیفیت اجناس، افزایش آگاهی خریداران، تشریح سیستم جلوگیری از اجناس تاریخ گذشته و تقلبی و ایجاد کمیته عالی مستهلک و در فصل چهارم آن به احکام نهایی و تعقیب عدلی نسبت به کسانی که در مسیر قانون حرکت نمی کنند، اشاره دارد.

انور خاطرنشان کرد: در قانون حمایت از طرح های صنعتی نیز به تاسی از ماده 47 قانون اساسی افغانستان، در چهار فصل و 26 ماده تدوین و تایید شده و به ارتقا طرح های صنعتی و توسعه تجارت و بازرگانی کمک می کند.

وزیر عدلیه تاکید کرد: تصویب این دو قوانین در پارلمان به توسعه تجارت و اقتصاد افغانستان کمک می کند.

کد (20)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است