ولسوالی های اطراف قندوز سقوط کرده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۵    ۱۳۹۵/۱/۳۰ کد خبر: 114748 منبع: پرینت

هم اکنون در گوشه و کنار قندوز پایگاه های امنیتی احراز شده تا از ورود طالبان به محدوده مرکزی جلوگیری شود اما آنچه مشخص بوده در ولسوالی چهار دره همچنان درگیری ها میان نیروهای امنیتی و طالبان ادامه دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان (afghanpaper)، در حال حاضر عملیات های نظامی در قندوز در دروازه های شهر بوده و بیشتر در چهار دره، خانه آباد، علی آباد و روستاهایی که در اطراف شهر هستند تحرک های نظامی از سوی و طالبان دیده می شود و شب گذشته تا بامداد نیز شلیک های پراکنده شنیده می شد.

خبرها حاکی از این بوده که نیروهای امنیتی در تلاش هستند تا با حمله های هوایی نقاطی که هراس افکنان حضور دارند را مورد هدف قرار دهد اما به دلیل مساعد نبودن آب و هوا این موضوع با تاخیر مواجه شده است.

هم اکنون در گوشه و کنار قندوز پایگاه های امنیتی احراز شده تا از ورود طالبان به محدوده مرکزی جلوگیری شود اما آنچه مشخص بوده در ولسوالی چهار دره همچنان درگیری ها میان نیروهای امنیتی و طالبان ادامه دارد.

بر پایه این خبر تعداد تلفات نظامیان در قندوز بسیار کمتر از تلفات طالبان بوده اما باید به شدت از وضعیت قندوز ابراز نگرانی کرد چرا که جنگ روانی در این ولایت ایجاد شده تا مردم خانه ها را از شدت رعب و ترس ترک و مخالفان مسلح بتوانند به راحتی قندوز را گرفته تا این ولایت سقوط کند.

در ولسوالی چهار دره شب گذشته دشمن خطرناک ترین حمله های خود را انجام دادند که باعث عقب نشینی آنها شدیم و فعلا وضعیت امنیتی این ولسوالی بهتر شده است.

منابع محلی از سقوط ولسوالی قلعه ذال در قندوز خبر دادند و گفته می شود در این لحظه دیگر قسمت های این ولسوالی نیز بدست طالبان افتاده، پیچیدگی های بسیاری در جنگ قندوز وجود دارد اما آنچه مشخص بوده این است که طالبان می خواهند پایگاه و محل استقرار خود را در شمال افغانستان محکم کنند.

کد (20)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این همه بدبختی های کندز وبغلان نتیجهٔ معاهدهٔ ننگین گلاب منگل ،حنیف اتمر ، اشرف غنی احمدزوی ودیگردارودستهٔ فاشیزم قبیله گرای پشتون بوده که مردم بیگناه کندز رنج آنرا می برد
سهیلا کندزی

>>>   بهترین آشتی یا صلح با تروریستهای طالب، همانا کشتن و نابودن ساختن آنهاست نه برادر شدن با تروریست... زیرا گیریم که دولت با تروریستها آشتی کرد، پس چه تضمینی وجود دارد که بازهم آن تروریست خودش را نکفاند؟ چون او تروریست است و جز کفاندن خویشتن دیگر چیزی را نمیداند
آیا زندگی کردن در یک شهر یکجا با تروریستان امکان پذیر خواهد بود برای مردمان جامعه؟ هرگز نه! چون تروریست که زندگی را نمیداند، او تنها برای مردار شدندش می اندیشد نه برای شهرنشینی و زندگی انسانی...

>>>   هشدار به مسولین امنیتی شمال خصوصا کندز
متوجه قومندان قول اردو و کار هایش باشید که خدا ناخواسته در پلان شومیکه دارد بالایتان کامیاب نشود
قومندان قول اردو که نفر خاص اتمر میباشد حتی یک تعداد از افسران و سربازان قول اردو هم بالای این ادم شک دارند و دانسته اند که زیر کاسه این ادم نیم کاسه ها وجود دارد در کندز تانک و توپ زیاد کار نیست که روز گذشته از کابل رسید در کندز پلان وتدبیر در کار است که وجود ندارد نشود که مثل دفعه گذشته تانک ها توپ ها و سلاح های سبک وسنگین با موتر های پر از مهمات به بهانه های مختلف به دشمن تسلیم داده شود
امید ورام همه متوجه باشند

>>>   كرزى و غنى عاملين شرارت در كشور اند

>>>   بگذار تا باشد- همین شود! یعنی قندوز بدست طلبان <برادران ناراض> اشرف بی شرف سقوط کند که تا رضایت طالبان حاصل شود. مردم شمال چنان که دیده میشود؛ اسیر افراد قلدور و غارت گر اند و تاجیک واوزبیک ها در تبانی از غارت گران قرن با هم درگیر اند و این جا ؛ قصه ای همان خردوز کا ملن صدق میکند که ملیت های بومی در گیر باهم شوند و طالبان تحت هدایت و قومانده ای ستون اول ارگ ولایت های شمال را یکی پی دیگر تسلیم شوند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است