احمدی: مذاکرات چهارجانبه فرصتی برای طالبان بود
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۴    ۱۳۹۵/۱/۳۰ کد خبر: 114746 منبع: پرینت

بر تعداد و شدت حمله های طالبان افزوده شده است و هر روز یک جای افغانستان را نشانه می گیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان (afghanpaper)، علی احمد احمدی، معاون پیشین والی غزنی گفت: وضعیت جنگ و صلح در افغانستان پیچیده تر از آن است که حل آن از توان طالبان و نظام ما بر آید. طالبان تروریزم هستند و بر اساس انگیزه های بیرونی به وجود آمده اند و بر اساس انگیزه های بیرونی می جنگند و بر اساس همان انگیزه ها هم در افغانستان صلح و امنیت برقرار نمی شود.

وی، جنگ و صلح افغانستان را به دست خارجی ها می داند و می گوید: پروسه مذاکرات چهارجانبه فرصتی برای طالبان بود که بتوانند تجدید قوا کنند. بخشی از این ملامت متوجه دولت افغانستان و بخشی از آن متوجه پشتوانه های بیرونی است.

احمدی گفت: متاسفانه در زمانی که مذاکرات چهارجانبه انجام می شد، مقام های پنتاگون، حامیان بیرونی و ناتو می گفتند که سال 95 برای افغانستان بسیار دشوار است. از طرفی مذاکرات را هم به پیش می بردند. به همین جهت است که گفته می شود جنگ و صلح از توانایی طالبان و دولت خارج است و این خارجی ها هستند که همه چیز را به دست دارند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   جناب معاون صاحب درست فرموده است خداخیرش رادهد.
ع

>>>   بهترین آشتی یا صلح با تروریستهای طالب، همانا کشتن و نابودن ساختن آنهاست نه برادر شدن با تروریست... زیرا گیریم که دولت با تروریستها آشتی کرد، پس چه تضمینی وجود دارد که بازهم آن تروریست خودش را نکفاند؟ چون او تروریست است و جز کفاندن خویشتن دیگر چیزی را نمیداند
آیا زندگی کردن در یک شهر یکجا با تروریستان امکان پذیر خواهد بود برای مردمان جامعه؟ هرگز نه! چون تروریست که زندگی را نمیداند، او تنها برای مردار شدندش می اندیشد نه برای شهرنشینی و زندگی انسانی...

>>>   درست است در است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است