اسماعیل خان: استفاده از جهاد را غربی ها بردند
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۱۰    ۱۳۹۵/۱/۲۹ کد خبر: 114723 منبع: پرینت

محمد اسماعیل خان رهبر جهادی حوزه غرب کشور در جمع مردمی که به مناسبت تجلیل از 29 حمل گردهم آمده بودند، شرکت کرده و طی سخنانی با گرامیداشت از این روز ، یکبار دیگر حضور مجاهدان را در صحنه های مختلف ضروری دانسته گفت: مجاهدین به صورت کامل آمادگی این را دارند تا در برابر هرگونه نا امنی ایستادگی کنند و جوانان، پیران و در کل مردم غرب کشور به صورت درست و منظمی حاضر برای مقابله با ناامنی‌ها شده‌اند. مردم هرات در زمان حضور شوروی‌ از هیچ کس اجازه جهاد را نگرفتند و بر اساس حکم خدا به مقابله ایستادند و امروز هم از کسی اجازه نخواهند گرفت.

مخاطب اسماعیل خان از این صحبت‌ها شخص رییس جمهور افغانستان بود. اسماعیل خان همچنان به محمد اشرف غنی توصیه کرد که برای نجات کشور از مجاهدین مشورت بخواهد و نگذارد که مردم دوباره دچار سختی‌ها و جنگ‌ها شوند.

محمد اسماعیل خان گفت: بیشترین استفاده از پیروزی مردم افغانستان در برابر رژیم شوروی را کشورهای غربی و آسیای میانه برده ‌اند؛ اما همین‌ها بیشترین ضرر را به افغانستان رساندند. با شکست شوروی، کشورهای زیادی در دنیا از خطر این ابرقدرت رهایی پیدا کردند؛ ولی در این میان مردم افغانستان بودند که خون دادند و در حال حاضر هم به خاطر همین دشمنان، در مشکلات به سر می‌برند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این بیچاره مهره ی سوخته است.اما پول زیاد جمع کرده. زندگی اش با پول داری می گذرد.و عذاب سخت الهی.... را فرا خواهد گرفت.

>>>   خداوند شاهد است که هیچکس بیشتر زا پاکستان ســود نبرده محصول خودشان است

>>>   کسیکه به وطن صداقت نکنددنیابرایش اعتمادنمیکندچون کسی به مادرخودخیانت کندبه هیچ کسی صادق نیست.متاسفانه مردم کلمه جهادرابشنود دزدی وچپاول به ذهنش خطورمیکند.هرچه ازحدبگذردعاقبت رسواشود....ازدزدان است.
وطندار

>>>   اسدالله امرخيل والي كندز و از نزديكان و همتباران و رفقاي گلبدين راكتيار ( حكمتيار ) كسيكه امروز ميخواهد با اين دولت دست نشانده صلح كند
در پشت توطئه سقوط كندز به نظر شما چي دليل باشد ؟ و چرا اين دولت دست نشانده اين شخص فاشيست را به حيث والي كندز برگزيده ؟
چرا مير علم كندزي را به حيث والي تعين ننمود در حاليكه ميرعلم در جنگ اول پيش سقوط كندز نيز با گروه طالبان جنگيند به حيث والي تعين نشد اما يك فاشيست
را به حيث والي كندز تعين نمودند چي دليل خواهد بود پشت اين بازي ؟به نظر شما اين همان بازي موش پشك نيست ؟

>>>   کی ها جنگ دارند در کندز در مقابل دولت16.آپریل.2016. شنبه هیزم ریزی بر جنگ کندز، بغلان وتخار، بالا کردن دیوار آتش در اطراف حکومت بلخ است. یا جنگ به بلخ انتقال شود ویا بلخ، درجنگ سه ولایت همجوار درگیر شود. این جنگ غیرقابل تحلیل است؛ به دلیل آن که آرایش های جنگی درنقشه عقب جنگ از نظر تاکتیکی، تاریخ مصرف دارد. سوال تازه یی که در محافل غیر خبری مطرح است این است:
آیا در صورت پیشرفت جنگ، طالبان دشمن به طالبان بی طرف یا دوست تبدیل خواهند شد؟ چه کسی می تواند پیش بینی کند که کدام نوع طالبان سرکوب خواهد شد؟

>>>   همين اسماعيل خان اگر در دولت وزير بود از اين دولت حمايت ميكرد ،دردش از جاي ديگر است. سيد حسين هاشمي

>>>   ضــــــــــررش از افغانستان مـفادش ازپاکستان

>>>   برای امیر صاحب یک چوکی بدهید

>>>   این وطن فروش چرا حال درمقابل امریکا جهاد نه میکنند یا امریکا دالر میدهند ویا هم اسناد جاسوسی نزد امریکا موجود است دیگر مردم به این شعارهای میانتهی بازی نه می خورد همه شمایان ج... بیرونی ازجمله امریکا هستید ومی باشید
گیلانی

>>>   این انسان پست و نوکر خارجی که به نام جهاد .... و وطن را به اجنبیان فروخت سالها وطن را چور و ویران کردن حال این ها شدند باداران جهاد مردم افغانستان کی ها جنگیدند و کی ها مردند و کی ها یتیم و بی سر پنا شد اما این خاینین حق شهدا و اولاده آن ها خوردند از شکم های خود دوزخ ساختن به مانند....در غار ها در وقت جنگ پت بودند اولاد غریب جنگید و شهید شد حال این ها دعوای جهادیت دارند.شما ها چی کردی؟ در طول این ... و ح%

>>>   از بی عقلی و نادانی شما رهبران استفاده جو و قدرت طلب هر که باشد استفاده میبرد . این شما ها بودید که بنام جهاد از امریکا و انگلیس و پاکستان سلاح های کشنده وویران گر را گرفتید و وطن را خراب و ویران کرده خود بدست خارجی ها سپرده اید. گناه همه کار های بی شرمانه و نا سزای خود را بالای دیگران انداخته خود را بری الزمه عنوان نکنید . خجالت آور است اینکه امروز هم از همان القاب و سخنان دیروز تان استفاده کرده و مردم را به گودال بد بختی می فرستید . به لحاظ خدا بس کنید ورنه شما در عذاب بزرگ خداوندی قرار دارید . از خداوند متعال استدعا داریم تا افغانستان را از شر وجود تو و امثال تو نجات نصیب بفرماید تا باشد مردم به آسوده گی و خاطر آرام زندگی شانرا در پرتو عنایات و الطاف پروردگار شان ادامه دهند. والسلام .
ا.م.ع

>>>   بلی! چکسی این موضوع را بیشتر از اسماعیل خان میداند که امریکایی ها بیشترین استفاده را از جهاد افغانستان بردند؟ این ملا بکدام فکر است؟ مگر با آن همه سرمایه گذاری ایکه در ایجاد و مسلح سازی مجاهدین از جانب امریکا صورت گرفت، آقای اسمعیل خان کدام پاداش را باید به امریکایی ها میداد؟ در ضمن، آقای اسمعیل خان هنوز هم بچشم مردم خاک میزنند و میگویند که مردم در جهاد از کسی اجازه نگرفت و حالا هم به گرفتن اجازه نیازی نیست! آقای محترم! در آنوقت امریکا در عقبت قرار داشت اما حالا بکدام دل پر اعلان جهاد مینمایی؟ خوب میدانی که این سخنانت بیهوده اند اما از مرکب ریشت پایین نمیشوی، نه ملت در عقبت قرار دارد و نه هم پشتیبانی از خارج داری، بیجهت مردم را پریشان نکن.
میهن زرغون

>>>   جناب أمير صاحب واقعت ميگويند.
ح ع

>>>   به خاطر تحقق اهداف جهاد قومندان صاحب باید دراوایل همراه با طالبان یکجا میشد---
سلیم کارګر- کابل

>>>   فائیده جهادرا غربی ها نبرده بلکه کسانیکه زمین های دولتی وشخصی را غصب کرده ، ازپول حرام بلند منزلها ساخته وبه میلیون ها افغانی صرفیه برق را تحویل نمیدهد اینها فائیده جهاد رابرده

>>>   آیا شیرپور ها ، موتر های زره ، بادیگارد ها ،مارکیت ها بلند منزل ها از غربی هاست؟؟

>>>   محمد اسماعیل خان غرب را فردوس برين مى ساخت مانند بلخ ولى زيى ها (کرر زى و کل زى ) نمانند . کمر اش شکست و پسر اش را نامردانه بکشتند. زيادترين قربانى را غير پشتون داد.
گپ محمد اسماعیل خان کاملن واقعيت دارد . حقيقت پنهان نمى شود با دو انگشت قرص خورشيد مانند پته خزانه پت نمى شود!
محمد اسماعیل خان دانشمند و فلسفه روانشناسى وتاريخ وادبيات را خوب مى داند. وى اصل سياست را مى داند و اولين آمر بود که وقت ملاقات با مردم را بگونه متواتر نهادينه نمود. ولى شوربختانه افغان بچه انتخاب مغز دوم جهان را بين صد نفر وآنهم درمجله دو روپيه گى امريکا بالاو ولاتر مى دانند ازپير وبزرگان هرات.
آيا مى دانيد که سرود "بياکه بريم به مزار " به مداد کدام شاعر نگاريده شده است?
مير على شير نوايى ويا فانى


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است