درگیر جنگی ناخواسته ایم
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۱۹    ۱۳۹۵/۱/۲۹ کد خبر: 114714 منبع: پرینت

هر که الفبای سیاست را هم بلد نباشد می داند که در هر جنگ و هر صلی انگیزه ای ان را باید سراغ نمود و عاملین اصلی ان را دریافت کرد و باید دید که چقدر از اهداف مطروحه براورده شده و...

در جنگ افغانستان که از تقریبا چهار دهه بدینسو ادامه دارد قدرت های بزرگ می خواهند تا فرهنگ این کشور را نابود و غیرت و حمیت انها را در مقابل اجانب به زیر بکشند تایک زمانی منظور سازمان دهندگان درگیری ها تضعیف بلوک شرق و مانع شدن از پیش روی های انها در منطقه بود که این ارزوی انها به اسانی توسط تفنگداران بی مزد و فی سبیل الله غربی ها براورده و دیوار برلین شکست و کمونیزم دیگر خطری جدی برای شان نیست و...

حال کسانیکه این مانع بزرگ را از پیش روی انها برداشته خود خطر بزرگ گردیده که باید انها را نیست و نابود نمود و کوتاه ترین راه برای رسیدن به این هدف بزرگ به راه انداختن جنگ های داخلی و ایجاد گروپ های مزدور بود که به ان منظور نا مقدس نایل امدند.
بعد از ان خواستند تا به ارمان های بزرگ توسعه طلبی و تسلط بر منطقه استراتژیک اسیای میانه برسند. از این خواست و غرض شان که جنگ به همان اساس شروع گردیده کمی دور اند. به این اساس در این نزدیکی دورنمایی از صلح را امیدوار نباشیم.

اما ایا ممثلین حکومت در افغانستان و گروه های چهار جانبه بی اطلاع اند هرگز ! و حتی چینایی ها هم می دانند که این جنک بکدامین مرام طرح ریزی شده تا ان زمان صلحی در راه نخواهد بود.

این همه اغفال ملت مظلوم و زجر کشیده ای ماست که ۴۰ سال است در اتش جنگ می سوزند و کشته می شوند و اواره می گردند و خانه هاشان ویران می شود و اقتصاد و فرهنگ و نیروهای انسانی شان از بین می رود شروع کننده های جنگ به اغراض خود نزدیک تر می شوند و جنگی را که علیه اسلام و مسلمین اعلان نموده اند.

در حال پیروی است و همسایه ها هم کمیشن می گیرند و رقیب ها هم در ترصد اوضاع وقت می گذرانند و نمی دانم که غضب الهی چه وقت مسببین این حوادث را فرا می گیرد و قاتلین این همه انسان مجازات می شوند.
اسیا یک پیکر آب و گل است
کشور افغان در ان پیکر دل است
از فساد او فساد اسیاست
در گشاد او گشاد اسیاست

تبنگ چی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   به جناب تبنگ چی!
فرهنگ مارا صـــرف خـــداوندقادر است که از بیـــن ببرد ، این فرهنگ در رگ وخون ما آغشته شده که اگر سرمابرود فرهنگ ما نخواهد رفت ، طوریکه تعریف نموده اند فرهنگ مجموعه دست آوردهای مادی ومعنوی یک ملت در مسیر تاریخ است ، چند مثال مختصر ازفرهنگ عــالـــی افغانی ما که همه جهان به آن معترف اند را یاد کنیم :
اگر فردی ازفامیل ما قتلی را مرتکب شدبرای جبران آن دختر فامیل باید به خانواده مقتول تسلیم داده شودیعنی بــــــد ، کشت گندم انار انگور سیب برنج پول کم بدست می آید ما تریاک کشت میکنیم تا پول هنگفت بدست مابرسد ، در ازدواج نظربه فرهنگ عالی ما فرقی نمیکند که عروس ده ساله وداماد هفتاد ساله باشد و جز برجسته دیگر فرهنگ ما غیـــرت است که به اساس آن زن متاع وعلم وتحصیل وانتخــــاب سرنوشت برای او کاملا غیرمجاز است دختر را بده گوسفند وگاو را بستان ، همیشه زمانیکه فاقد صلاحیت هستیم لاف از صداقت ووطندوستی بزنیم وزمانیکه صاحب صلاحیت شدیم از همه بیشتر خیانت کنیم ، حتما جاسوس یک کشور باید باشیم
با همین فرهنگ ماست که حتی یک سوزن را ساخته نمیتوانیم وهمیشه بار دوش دیگران واز پول گدائی وکمک دیگران زندگی میکنیم ، بهر صورت آرزو داریم که تا قیامت این فرهنگ را از ما نگیرند
@


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است