مورد دوم از جنایات پیرام قل در رستاق بغلان
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۱    ۱۳۹۵/۱/۲۸ کد خبر: 114658 منبع: پرینت

داستان های وحشتاک قتل و قساوت باند پیرام قل بیشمار است.
یکی از نمونه های دردآور آن اختطاف دو کودک به نام‌های محمد یوسف ۶ ساله و فریدون ۷ ساله بود که به تاریخ ۴ ثور ۱۳۸۴ توسط تفنگ بدستان تحت قومانده پیرام قل صورت گرفت.

این ستمکاران دو کودک معصوم را فقط به خاطر عدم اطاعت پدر شان (نجیب الله) از اوامر پیرام قل به قتل رسانیده و بعد اجساد شانرا در بوجی نموده به دريای کوکچه انداختند.

این جنایت باورنکردنی تظاهرات وسیع و خشم اگین مردم به جان رسیده رستاق را به دنبال داشت و حتی نمایندگان مردم به کابل آمده به ملاقات کرزی رفتند تا آنان را از شر پیرام قل و نیروهای وحشی‌اش نجات دهند، اما باوجود وعده و وعید های کرزی تا امروز هیچ تغییری در اوضاع نیامده و همچنان این غداران بر سرنوشت مردم حاکم اند.

نجیب الله پدر این دو کودک می گوید وقتی او تصاویر پسرانش را به کرزی نشان داده و با گریه جریان قتل فجیع آنان را تعریف نمود، کرزی با خونسردی برایش گفته است، «حال کاری نمی‌شود برو دیگر اولاد بیاور!»

در میزان ١٣٩٠ گور دستجمعی‌ای در روستای «سی‌آب» ولسوالی رستاق کشف گردید که در یک مغاره موقعیت داشت. بقایای اجساد ده ها تن از این گور بیرون کشیده شد. همه مردم رستاق می دانند که این مغاره در جریان جنگ های داخلی شکنجه‌گاه پیرام‌قل بود و او مسوول قتل ده ها تن به شمار می رود ولی نه کمسیون حقوق بشر در اینباره کوچکترین عکس‌العملی نشان داد و نه هم دولت کرزی.

در یک قضیه دیگر ظلم و ستم پیرام قل، پسران نمازبای هریک حبیب الله و احمد خان سال گذشته به کمسیون حقوق بشر، دادستانی تخار و شخص کرزی عارض گردیدند که «در زمان حکومت ربانی، پدرم نماز بای، برادرم فیض الله و پسران کاکایم شاه مراد خان بیک مراد به تاریخ ١٠ سنبله ١٣٧٢ بدون موجب توسط هریک پیرام قل، سبحان قل، قومندان سلیم در ساحه لنگر آبی ولسوالی رستاق به طور بیرحمانه به قتل رسیدند.
همچنان دو دربند حویلی نشیمن در شهر جدید رستاق و مبلغ 500 هزار افغانی پول سابقه و دو راس اسپ و غیره اموال خانه ما را تاراج نموده اند.»

هرچند دفتر کرزی قضیه را به دادستانی محول نمود اما مثل هزاران حکم دیگر کرزی در زیرخانه های محاکم افغانستان پوسید و کسی تا به امروز به داد این خانواده و بیشمار دیگر قربانیان پلشتی ها و خونخواری های پیرام قل و دیگر جنگسالاران حزب اسلامی، جمعیتی و دوستمی که به زور تفنگ و پست های دولتی شان مردم تخار را بیچاره ساخته اند نمی‌رسد.

یک هموطن

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بله کاملا درست است متاسفانه امروزه ما شاهد چنین وحشیگری های در افغانستان عزیز هستیم . بعضی وقت که به رسانه ها افغانستان گوش میدهم و یک نماینده و یا یک والی و یا یک وزیر می اید و در رسانه فریاد می کشد و می گوید ما در این 15 سال دستاورد های خوبی داشتیم . اری این غلامان راست می گویند دستاورد های اینها ظلم و وحشیگری است قتل است و ترور های زنجیری است . میدانید از چنین افراد ظالم کی ها حمایت می کند رژیم قتل کش کابل . این دلالان از این طریق سود های هنگفتی به جیب میزنند . امیدوار هستم که دیگر به اداره ادمکش کابل اعتماد نکنید چون خود اداره کابل از این ظالمان حمایت می کند تا چنین افرادی در جامعه وحشت بی اندازن و حکوم غلام کابل راحتر به اهداف شوم خود برسند .
حبیب الله یوسفزی

>>>   شرم است بخدا شرم است به اقای دوستم که چنین معاون اش این چنین یک شخص غدار خاین قصی القلب زور گو را بخود تعین کرده وبقوت جنرال دوستم جنایت نا بخشودنی یک پی دیگر وجنایات تکان دهنده را انجام میدهد حالا کجاست ته ینج خان سخنگوی حزب جنبش که از غداری وخیانات وجنایات جنبش به اصطلاح ملی ولی در حقیقت یک گروه خاص جانی وجنایتکار زور گو که درطول سی سال است که با چسپاندنش به مقامات بلند دولتی جنایت پی جنایت در حق این ملت در هر گوشه وکنار این مملکت انجام داده وهنوز هم جریان دارد به گفته اقای اصولی نماینده مردم خوست درپارالمان کشور خطاب به ته ینج سخنگوی جنبش در نشست تلویزیون طلوع برایش صریحا مستند ومدلل انچهرا که بهرهبر این جنبش گفته است با انجام چنین جنایات معاون جنبش بیرام قل سخنانان اقای اصولی را صد در صد تصدیق وتایید میکند واینرا هم ثابت میسازد که اقای اصولی نماینده خوست سخن اش از روی عقده نه بلکه از روی واقعیت به رهبر جنبش گفته است ریس جمهور اشرف غنی باید جلو چنین گرگان درنده که از طرف رهبری دولت حمایت میگردد وبهسلاح ومهمات وموتردولتی که خلافقانون در اختیار بیرام قل گرگ صفت قرار داده شده را بگیرد در غیر ان قوای موازی وخود سر شخصی درون دولت سبب نا رضایتی بیشتر مردم میگردد .

>>>   ازقدیم گفته بودند که قهر اوغان مساویست با رحم ازبک.....
درظمان های گزشته (زمان کارمل ونجیب) ملیشه های ازبک چه کار ها میکردند همه هموطنان خوب بیاددارند.امروزه پیرام قل وقل های دیگر از همان قماش ها اند گرچه اول جمیعتی بود ولی عاقبت گرگزاده گرگ شود گرچه با آدمی بزرگ شود. اکنون این وحشی گری ها یک زنگ خطر دیگری برین ملت بیچاره است که تحمیل میشود..
وطندار.نجراب.

>>>   این ملت باید جزای اشتباه را بکشد چونکه به این ادمکشان ....اعتماد کرده بودند و علیه حکومتهای خود جنگیدند و اشرار و شورش و غوغا و چور و غارت و فساد را حمایت کردند و در عقب ظالمان ایستادند و اکنون باید مزه انان را بچشند و قربابی های بیشمار بدهند تاکه پخته شوند !

>>>   خود کرزی درعمر شصت سالگی صرف دو اولاد آورد از دیگران می خواهد چند درجن اولاد بیاورند
ر

>>>   آفرين به غيرت مردم رستاق، آيا در اين قوم كدام مرد كه خايه داشته باشد يافت نميشود، اگر نيست پس بهتر است از طالبان دعوت نمايند كه أمور را اداره نمايند و اين ... هاي دستم را به دار بياوزند.

>>>   این جنایت کاران خودشان یکدیگر را ازبین میبرند زمانی خواهیم شنید که یک جنگ سالار دیگر سر پیرام گل را زیر بالش ساخته

>>>   معاون حزب جنبش اوج وحشت را بنمایش گذاشت

>>>   قبل ازاین هم یک حارنوال را کشته ویک کارمندپولیس را زخمی وخلع سلاح نموده بود .

>>>   بعدش خداوند جزایش را بدهد مردم بسیار ازدست اش درعذاب است.

>>>   در افغانستان 40 سال است که قدرت در دست قاتلها و جنایتکاران است. رهبری این جنایات و کشتار بدست امریکا و پاکستان است. روسها رفتند و امریکاییها آمدند. نام این جنایات را جهاد گذاشتند و ریشه در عربستان سلفی دارد.

>>>   لعنت خداورسول به مردمان ظالم وستم کاران .
ع

>>>   یک خاطره:
گلاب زوی را کرزی خواسته بود و راز موفقیت اش را به عنوان وزیر داخله وقت پرسیده بود .در جواب برایش گفته بود :
کرزی صاحب این زور گویان و تفنگ داران شخصیت های مصنوعی اند و مثل تایر بایسکل پندیده اند . که با یک سنجاق باد شان میرود .
اگر میخواهی اینها را به جای شان بنشانید فقط صد سرباز کوماندویی را به اختیار من قرار بدهید و عام وتام صلاحیت وزیر داخله را برایم تفویض کنید من در ظرف یک هفته همه شانرا دست بسته به پنجه قانون تسلیم میکنم . این شما و حکومت شماست که ازین پشک ها گرگ جور کرده به جان ملت بلا ساخته اید .
حال پیرام قل چی باشد و کارش فقط یک گلاب زوی برای شان بکار است و بس .

>>>   وقتی خود جنرال صاحب دوستم یک صدو چند ملیون افغانی صرفیه برق خانه اش را نمیدهد از معاون آن چی انتظاری داشته باشیم جز وحشت ! تنها یک چیز از همین حالا معلوم است که سرنوشت اینگونه افراد هم مختوم به کشته شدن به فجیع ترین شکل است وروزی این خبر را شاید درهمین افغان پیپر بخوانیم مثال های زیادی را ازینگونه افراد دیــــــــده ایم .
گیلگمش


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است