300 استرالیایی درگیر فعالیت های تروریستی
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۲۸    ۱۳۹۵/۱/۲۸ کد خبر: 114627 منبع: پرینت

دولت استرالیا روز شنبه تایید كرد نزدیك به 200 تن در این كشور از تروریسم حمایت كرده و 100 تن دیگر نیز استرالیا را برای پیوستن به گروه تكفیری داعش ترك كرده اند.

پیتر داتون وزیر مهاجرت استرالیا، گفت كه حامیان داخلی تروریسم كمك مالی در اختیار داعش قرار می دهند و این 'تهدید بسیار مهم' به ویژه برای جوانانی است كه به صورت آنلاین در دسترس هستند.

وی در نشستی خبری در ملبورن با اشاره به تحقیقات امنیتی و اولویت بالای امنیتی در مورد بیش از 400 نفر، گفت كه 190 نفر از این افراد در داخل كشور ممكن است درگیر حمایت از فعالیت های تروریستی باشند.

این وزیر استرالیایی، گفت تعداد افرادی كه استرالیا را ترك كرده تا به گروه تروریستی داعش در سوریه بپیوندند نیز از 100 تن تجاوز كرده است.

به گفته داتون، اجرای قانون لغو حق شهروندی فردی كه درگیر فعالیت های تروریستی می شود نیز از ماه گذشته آغاز شده است.

به نوشته تارنمای شبكه خبر استرالیا، وی در این زمینه به جوانان استرالیایی هشدار داد و گفت: این بخشی بسیار مهم از قانون است كه با مذاكره دولت و مجلس تصویب و در ماه های آینده اجرای آن را خواهیم دید. اگر فردی ملیت دوگانه داشته و در فعالیت های تروریستی دخالت كند، این امكان وجود دارد كه شهروندی استرالیا را از دست بدهند.

این قانون در خصوص افراد زیر 14 صدق نمی كند و كودكانی كه حق شهروندی والدین آنها لغو می شود، قادر به ماندن در استرالیا خواهند بود.
تارنمای روزنامه 'دیلی تلگراف' استرالیا نیز نوشت: تابعیت بسیاری از استرالیایی ها كه در سوریه می جنگند، اگر اثبات شود آنها به گروه تروریستی داعش یا گروه های دیگر پیوسته اند، لغو می شود.

تخمین زده شده است 110 استرالیایی در خارج از مرزهای این كشور با گروه های تروریستی همكاری می كنند.
براساس این گزارش، دولت استرالیا امیدوار است بری نخستین بار لغو تابعیت این تروریست ها در سه ماه آینده اجرایی شود.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است