حکومت دست نشانده، اختیاری ندارد
علاوه بر ضعف مدیریتی که در رهبران حکومت وحدت ملی دیده می شود، مشکل این است که آنها اختیاری از خود ندارند. برای آنها دیکته می شود، برنامه داده می شود و کم کاری سرلوحه کارشان قرار می گیرد 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۰۰    ۱۳۹۵/۱/۲۷ کد خبر: 114623 منبع: پرینت

مردم افغانستان از حکومت وحدت ملی و کارکردهای آن ناامید شده اند. همه از حکومتی که به آنها وعده های زیادی داده است اما هیچ کدام از آنها را عملی نکرده است خسته و رویگردان هستند. چرا نزدیک به دوسال از عمر این حکومت می گذرد و حکومت هیچکاری انجام نداده است. نه کارخانگی خود را انجام داده، نه اصلاحات انتخاباتی آورده و نه برای صلح کاری انجام داده است؟

احمدفرهاد مجیدی، عضو مجلس نمایندگان، در برنامه «راه حل» گفت: با توجه به اینکه قرار بود در سال 2014 و 2015 سال های بسیار توام با مشکلات را داشته باشیم و با توجه به انتقال قدرت سیاسی و انتقال قدرت نظامی در آن زمان و همچنین کارکرد منفی چهارده سال حکومت قبلی، از قبل پیش بینی می شد که تیم حکومت آینده افغانستان کار بخصوصی نتوانند انجام دهند اما مردم انتظار نداشتند که حکومت جدید، تا این حد ناکارآمد باشد چرا که بسیاری از مشکلات را می شد کنترل کرد اما خلا مدیریتی در حکومت وحدت ملی مشکلات را چند برابر ساخت. اشرف غنی شناخت زیادی در مورد وضعیت افغانستان نداشت و مشخص بود که نمی تواند مدیریت خوبی در اینجا داشته باشد.

وی، در خصوص نحوه کار رهبران حکومت بیان داشت: وقتی که انتخابات به بحران رفت و نتایج انتخابات مشخص شد، می شد فهیمد که دیگر امیدی به آینده افغانستان آن هم با این رهبران نمی شود داشت. این رهبران، دولت و حکومت را تبدیل به یک پروژه کرده اند. پروژه هم این است که برنامه هایی از سوی خارجی ها به آنها داده شده است و باید تطبیق شود. بیش از این هم نمی توانند کاری انجام دهند و مردم افغانستان هم دیگر دریافته اند که نمی توانند انتظاری بیش از این از آنها داشته باشند. همه باید با این وضعیت بسوزند و بسازند.

مجیدی، سران حکومت را افرادی پرمدعا و غیرکاری خوانده و افزود: رهبران حکومت گذشته و کنونی افغانستان را به یک وضعیت بد اقتصادی رسانده اند. وعده های بزرگی که هر کدام از رهبران داده بودند، هیچ کدام تحقق نیافت. وعده های اشرف غنی بیشتر بر محور اقتصاد می چرخید و وعده های زیادی در مورد ایجاد کار و فرصت شغلی می داد که نتیجه آن، فرار هزاران سرمایه جوان ما بود.

این نماینده مجلس، در خصوص وظیفه مجلس بر نظارت به کار حکومت اظهار کرد: مجلس نمایندگان اعتراض های زیادی بر کار آنها و بر روند کار آنها کردند اما آنها وقعی ننهاده و به کار خود پرداختند. مجلس نمایندگان بارها، برای برگزاری انتخابات اعتراض کردند و راه های گوناگونی به دولت، برای برگزاری انتخابات نشان دادند اما حکومت بازهم تمایلی برای اصلاحات در آن و برگزاری آن نشان نداد. اینگونه شد که پارلمان هم مشروعیت زمانی خود را از دست داد اما اعضای مجلس از لحاظ قانونی تا زمانیکه نمایندگان جدید روی کار بیایند مشروعیت خواهند داشت. اصلاً ادامه کار آنها ضروری است چرا که با اوضاع نابسامانی که افغانستان دارد مجلس نمایندگان باید وجود داشته باشد تا نقش نظارتی خود را هرچند کم ایفا نماید.

مجیدی، حکومت را دست نشانده خوانده و گفت: در حال حاضر در کشور، بسیاری از ولایت ها، ریاست ها و وزارتخانه ها توسط سرپرست ها اداره می شوند و این ضعف شدید حکومت وحدت ملی را می رساند. علاوه بر ضعف مدیریتی که در رهبران حکومت وحدت ملی دیده می شود، مشکل دیگر این است که آنها اختیاری از خود ندارند. برای آنها دیکته می شود، برنامه داده می شود و کم کاری سرلوحه کارشان قرار می گیرد. این برنامه هم از سوی اجنبی ها و خارجی ها بخصوص آمریکا و انگلیس به آنها داده می شود. مردم از این اوضاع و نحوه کار رهبران حکومت، خسته شده اند، فقط این مانده است که با بیل و سنگ و کلوخ و تیر آنها را از ارگ بیرون کنند و بگویند که شما دیگر برای ما نمی توانید کار کنید و نامشروع هستید.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   شرم وخجالت به این وکیل سابق مردم وتکیه زده به کرسی پارالمان که باساس فرمان ریس جمهور اشرف غنی که خود انرا حکومت را دست نشانده می خواند وماهوار معاش وامتیازات را از پول کمکی امریکامیگیرد چرا در حکومت دست نشانده انهم بعد از ختم پینج سال در چوکی پارالمان نشسته واز چوکی پارالمان دور نمیشود این حرف اش وعملش بمعنی چه است ایا تناقض درگفتار وکردار ان نیست .

>>>   از طرف من هم شرم وخجالت به این وکیل !
اگر اشغال است یادست نشانده است تو چرا خاموشی واز دالر امریکائی معاش میگیری ؟ ده ها پروژه دالری را اجرا نکردی؟ اگر اشغال ودست نشانده است تو چرا داخل این نظام شدی ؟

>>>   یکی از عادات ... اینست که گاهگاهی صاحبش را نیز به لگد میزند.
این عده پشتونهای که علیه جان کری تظاهرات کرده اند تا کنون نمیدانند که ولی نعمت اصلی قوم پشتون انگلیس و امریکاست.
پشتون بدون حمایت انگلیس و امریکا حتی یکروز هم نمیتواند در حاکمیت باقی بماند

>>>   دولت مزدور برده امریکا است و برده اختیار ندارد

>>>   ترا ملیونر ساخت دیگر چی می خواهی؟

>>>   وکیل و پارلمان در انظار نظر و قصه های مردمی یعنی دزد رهزن قاچاقبر قصر ساز وزیرفروش معامله گر دور از انسان و انسانیت... کریم از تالقان

>>>   اگرگپ به پیسه میبود هیچکس شاید اینقدرگپ نمیزد حکومت افغانستان اختیارات خود رادارد وهیچگاه دست نشانده نیست


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است