آمریکا از حکومت دست نشانده خود حمایت خواهد کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۴    ۱۳۹۵/۱/۲۷ کد خبر: 114619 منبع: پرینت

ورود جان کری و اظهارات وی، با واکنش های بسیاری از سوی سیاسی های افغانستان همراه بوده است. آنها این اظهارات را مداخله مستقیم در حکومت افغانستان می دانند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، محمد جواد محدثی، استاد دانشگاه گفت: یکی از شیوه های نفوذ و سلطه قدرت های بزرگ بر کشورهای ضعیف، ایجاد دولت های دست نشانده است که ثبات و بقای این دولت و همچنین زوال آن وابستگی مستقیم به قدرت برتر دارد. متاسفانه حکومت افغانستان هم، چنین دولتی است.

وی افزود: این دست نشاندگی را عوامل حکومت زمینه سازی کرده اند. در حکومت وحدت ملی، هویتی مشترک، میان نخبه های سیاسی ما وجود ندارد. هرکسی طبل خودش را می زند و بر اساس قومیت، حزب، سمت، مذهب و زبان فکر می کنند و تصمیم می گیرند. این وضعیت در پارلمان هم حاکم است و حتی وزیرانی که به آنها رای مثبت داده می شود بر اساس شایستگی گزینش نمی شوند.

استاد دانشگاه، گفت: حالا که قرار است سه سال دیگر حکومت باقی بماند، این وضعیت کشور هم ادامه خواهد داشت. اپوزیسیون هایی هم که برای انتقاد از حکومت تشکیل شده اند حامی ندارند و آمریکا از این حکومت حمایت خواهد کرد. در این میان مردم هم قربانی این دست نشاندگی حکومت خواهند بود.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   سخنان بیگانان هیچ گاه حقیقت راستین ندارد و فقط لاف های تو خالی و پوچ است . اعتماد کردن بر بیگانگان اشتبا بسی بزرگ است . ننگ بر وطن فروشان و خاینین ملی

>>>   قبلا جاسوسان تنها در بخشهای امنیتی بودند تا بنفع باداران شان کار کنند ولی اکنون این جاسوسان در مدارس ومکاتب وبخش های تحصیلات عالی هم جابجا شده اند وبعوض اموزش تحصیلات خوب وبهتر روز ها بنام تحلیل گر این و ان موضوع در سخنان شان میخواهند که سلامت حکومت را زیر سوال برند وحکومت موجود را یک حکومت دست نشانده معرفی کنند ومردم را حلیه این حکومت تحریک کنند انتعقاد وتحلیل هم از خود حد و مرز دارد باید به چنین اشخاص اجازه این داده نشود که حکومت را دست نشانده وتحریک امیز مردم به اغتشاش علیه حکومت تحریک کنند .

>>>   اگر سربازان وکمک امریکائی نباشد محمد جواد حاضر است کلاشینکوف بگیرد وبا پاکستانی ها بجنگد؟ به نظر استادد حکومت باید با امریکا قطع رابطه کند وقدرت را به اشرار تسلیم کند؟ چرا انتقاد میکند اماراه حل را نمیداند ؟ وقتی به نظرش این مشکل است چاره چیست چی باید شود؟؟
ر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است