اشرف غنی رییس جمهور قانونی است
مداخله بیش از حد من باعث می شد همه فکر کنند که کرزی در تلاش است تا مجددا خودش بر چوکی ریاست جمهوری بنشیند و ضمن اینکه من از بازی های بیرون این توافقنامه سیاسی و وضعیت انتخابات کاملا آگاه بودم 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۹    ۱۳۹۵/۱/۲۶ کد خبر: 114610 منبع: پرینت

حامد کرزی رییس جمهور سابق کشور در یک گردهمایی در کابل حکومت وحدت ملی را به رسمیت شناخته و اشرف غنی را رییس جمهور قانونی کشور دانست.

وی در پاسخ به این سوال که ارتباط شما با ارگ و کاخ سفید در حال حاضر چگونه است؟ گفت: رابطه من با ارگ و کاخ سفیدان بسیار خوب بوده و معمولا به شکل تلفنی و حضوری با اشرف غنی و عبدلله صحبت می کنم و هر گاه در امور دولت داری از من مشاوره می خواهند به مشوره با آنها حاضر می شوم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، کرزی در پاسخ به این سوال که آیا حکومت وحدت ملی پس از پنج ماه به اتمام می رسد یا براساس توافقنامه پنج سال دیگر تمدید می شود، تاکید کرد: در زمینه انتخابات بحث ها و صحبت ها بسیاراست، در همان زمان هم گفتگوها و صحبت های بسیاری در زمینه روند برگزاری انتخابات کردم اما نمی شود بیش از ان مداخله کرد.

رییس جمهور سابق ادامه داد: مداخله بیش از حد من باعث می شد همه فکر کنند که کرزی در تلاش است تا مجددا خودش بر چوکی ریاست جمهوری بنشیند و ضمن اینکه من از بازی های بیرون این توافقنامه سیاسی و وضعیت انتخابات کاملا آگاه بودم.

حامد کرزی یادآور شد: در این بازی بیرونی دو مشکل بزرگ بود، یکی از بزرگترین بازی بیرونی ها این بود که انتخابات را خراب کرده و مرا بدنام و کار را خودشان بگیرند و بازی دیگری بود که من خود را از آن مصون نگاه داشتم و آنرا بعدها خواهم گفت اما همین را بدانید که زورم بیشتر از این نمی کشید تا مقابل آنها بایستم که مداخله تلقی می شد.

کرزی با ابراز امیدواری و کامیابی برای حکومت وحدت ملی خاطرنشان کرد: حالا هم امیدوارم این حکومت بتواند به بهترین شکل به مردم با مرام ملی خدمت کند و ما نیز همیشه مددکار این حکومت هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به نظر او رییس جمهور غنی، رییس جمهور قانونی افغانستان است یا فقط براساس یک توافقنامه سیاسی روی کار امده، تصریح کرد: در مورد این موضوع چند مساله وجود دارد اما آنچه مشخص بوده این است که در این کشور انتخابات برگزار شده و غنی براساس انتخابات روی کار آمد اما مسایلی هست که تقلب نیز حرف هایی برای گفتن دارد.

رییس جمهور سابق کشور ادامه داد: وقتی مراسم تحلیف برای اشرف غنی برگزار شده یعنی وی رییس جمهور قانونی بوده اما در امر حکومتداری در افغانستان باید همه بدانند که هیچ افغانی نباید از بیرونی ها پیروی کرده و هیچ بیرونی هم نباید معیار کشور ما را تعیین کند.

وی همچنان در واکنش به اظهارات اخیر جان کری مبنی بر اینکه عمر حکومت وحدت ملی پنج ساله است انتقاد کرد و اظهارات جان کری را در شرایط موجود کاملا حساسیت برانگیز خواند.

کد (20)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   د افغانستان د ژغورنۍ د پاره بايد ځه و کړو ؟
نسل جوان افغانستان باېد اين را از ياد نبرتد که کشور ما تحت اشغال کورپراسېون ها ۍ استعمار چدېد است .
در تارېخ کشور اين بار اول نېست که استعمار اروپا به قلب اسېا حمله برده و با حيله هاۍ روباه ګرانه کوشش نمودند که افغاتستان را تحت ېوغ در اودند .
تفاوت اين بار اين است که حيله ها و وساېل استسمار جدېد تغېر نموده.
هدف ابنبار تنها از اشغال فزېکۍ نيست بلکه هدف عمده زنده نګهداشتن آتش جنګ در اسيا ميانه و تحرکات اينده براضد روسيه و چين مېياشد .

امريکا براۍ بدست آوردن اين اهداف و همچنان استهلاک تر س هاۍ تاريخۍ دروغين از قبايل پشتون که سياست استعمارۍ برتانبه همزمان با ايجاد اسرايل بر انها ايجاد نموده و بمقصد تداوم سرمايه ګزارۍ کورپراسېون ها بعد از جنګ سرد و «پروګرس جهانۍ» که عملآ به اهداف اغوا نفوس بشرۍ در ميګاپولس ها – شهر هاې بزرګ و کنترول نفوس جهانۍ که نتېجه رشد ناموزون سسيسنم مېېرېنده سرمابه ګزارۍ است مېباشد.
بعد از اينکه دسيسه هاۍ انګليس و امرېکا از طريق اجنت ها متعدد ( به احتمال قوۍ سک ها و پنجاپۍ ها) پاۍ شوروۍ را با دسېسه به افغانستان کشېد براۍ انګليس ها ضمينه مساعد شد تا شناخت که از مقاومت و قدرت مبارزه مردم افغانستان و حس تسليم ناپزېرۍ انها داشتند برضد شوروۍ سازمان دهۍ و اين نيرو را با سرماېه هاۍ که بعد از جنګ جهانۍ دوم از اروپا را به امرېکا سرا زېر شده بود ګره داد .
انتروپولوژۍ که از افغانها دارند نشر دروغ و و مانند شېطان مشاوره دو جانب را ميکنند :
امريکا سال هاۍ سال در نبراسکا اېلات متحده بمطالعه ۵۰۰ محصل افغان پرداخت و ضعف اساسۍ ما افغان ها را کشف کرد – بکۍ از اين ضعف ها خوشباورۍ و اعتماد به ابر قدرت ها و حس خودکش و بيګانه پرستۍ ما براۍ اهداف کشور ها ديکر و تابعت هاۍ دومۍ ميباشد .
و با استفاده از اين دانش امريکا موفق به بوجود اوردن شخصيت ها مانند خليل زاد و بقېه «نوابغ» که از صدق دل به غرب خدمت ميکنند و اين را حس نمۍ کنند که در نتيجه فعاليت و خدمت انها نه تنها بر ضد منافع بدوۍ و آستقلال ملۍ افغانستان لطمه ميزند بلکه بر ضد منافع اسيا ۍ مبانه و شر براۍ ثبات صلح منطقه و نېمکره ما خواهد انجامېد.
افغاتستان هميشه ازنګاه تاريخۍ ناممکن بوده که اشغال نظامۍ طويل المدت را تحمل نماېد . مبارزات دلېرانه مردم همېشه منجر به شکست اشغال ګران شده و اين بار هم استثنأ نيست و انشاااله چنين خواهد شد .
اين واقعت را مشترېان اشغال کنونۍ به خوبۍ درک ميکنند و هدف انها ابن است تا مدت اشغال نظامۍ افغانستاان را تا حد أخر دوام داده و انرا ضرورت طبعۍ مردم افغاتستان وانمود کنند ، و در اين مدت نسل جوان را معتاد فضايل اشغال نمابند .
فساد اقتصادۍ که به ګفته اجنسۍ هاۍ مشهور خود انها از امزېکا ګوېا است ۹۰ بېلوبون در خارج چکر مېزنند شاهد

اهداف عمده ان عبارت است از؛
۱ـ شګستاندن روحيه مردم و بېزار نمودن آن ها از مبارزه براۍ احياۍ پېشرفت مستقل.
براۍ دست آوردن اين هدف تمام دستور عمل هاۍ انجو ها که وسيله براه اندازۍ تمام اين کنفرانس ها و ګرد هماۍ پر تمطراق تحت اسم –توانمتدۍ
در اصل خود بر عکس برای ضعيف نمودن ، و مساعد نمودن روان ها مردم براۍ قبول نمودن يوغ اسنعمار و استشمار است.
دشمن محيلانه با پروسه کمپاين هاۍ دروغين و شوک هاۍ مانند حاد ثه فرخنده و بم ګزارۍ ها که همه ميدانند با کمک موتر هاۍ ناتو و اجنت هاۍ استخلبارات غرب روان و ازهان مردم را دوراز پېدا نمودن راه حل و پېشرفت زېربنا اقنصادۍ نګاه مبدارند –
تبليعات ميديا زبان هاۍ پشتو و درۍ را جداه نګاه داشته و رسانه ها داخل و خارج براۍ تجزيه روانۍ اګاهانه و يا غير اګاهنه کمر بسته است.
ستراتيژۍ ايجاد کار و تدوين دستورالعمل براۍ تداوم و پېشرفت ان اصل مهم است که دانشګاه ها اروپا و امريکا بتدريس ان مشغول اما زمانۍ که کشور حق تعين نمودن راه برد مستقل تعليم و تربيه که منجر پيشرفت مستقل ندارد و

اساس پوهنتون ها از خارج تهداب ګزارۍ شده اسيا ميانه ملزوم به تجدېد نظر در تمام عرصه ها است .
عدم امنيت و نا امنۍ جز وسيله است که براۍ محارنمودن مردم ازاد منش و مجاهد افعانستان توسط استعمار ګران و ګماشته ګان استفاده مېشود .
اېجاد جريان استرداد دوباره استقلال باېد از ګرد هماۍ تمام احزاب در لويه جرګه در داخل کابل؛ کندهارو مزار شرېف شروع و وقعت ها که چګونه مردم ما شکار استعمار انګلا ساکسون ماسونيک ګردېد و خيانت هاۍ که از طرف شرق و غرب به ملت ما شده .
مهم تر از همه از اين است که از اين دشمن سو استعاده نکرده و جربان جدېد تاپه هاې ساخت انګليس و پلکستان را نه خورد و بر عکس پاک و زدوده شود – منظور من طاليان است. چون از اين اسم انګليس و پاکستان ها بر ضد پشتون ها دلېر هلمند و کندهار سو استفاده نموده ،

مشترېان اشغال که هستند ؟ مشترېان اشغال کورپراسېون ها و منابع يرمايه ها اين کرپراسېون اند – مانند کمپانۍ پطروليم شل و ېونېکال . زمانۍ که اشرف غنۍ بر جان کرۍ مېنازد و مسګوېد که به ما افغانها شرم است که جان کرۍ ما را سوق و اداره ميکند معنۍ اېن است که ېرمايه داران پشت پرده بۍ اتفاقۍ بېن اين تېم اېجاد کرده – نمام سلسله شهر ګردانۍ ها هيت حکومت به وارسا و بعدا به بروکسل نشان دهنده همين جريان دسيسه دوامدار عليه منافع اسېا مرکزۍ روس و چين مېباشد .
بعدا در۱۶ ماه مۍ ګرد هماۍ دېګر در ترکمنستان براۍ پروژه تاپۍ است –
مهم اين است که منافع کدام بازۍ کنان بازۍ بزرګ در اين بازۍ برنده ميشود ؟
بازۍ کنان (ملتې نشنال کورپرا سېون را ميتوان به سه ګروپ تقسېم کرد :
ګروپ اول ـ در سال هاۍ ۱۹۸۰ شرکت ها ۍ جهانۍ تولېد سلاح -اکنون به ان کورپراسېون ها تولېد ترورېزم – بخصوص خبر رسانۍ و ميدېا
ګروپ دوم – شرکت ها و کورپراسېون تولېد و فروش انرژۍ
ګروپ سوم – دوا سازۍ فارماسوتيک جهان
افغانها بايد از حق خود دفاع کنند و اين را بدانند که چرا کشور ما قربانۍ بهنتان و دروغ جهانۍ شد ؟ و چرا هنوز هم براۍ جنګ هاۍ أېنده از کشور ما سو استفاده صورت مېګېرد؟
يکې از علت ها شکست شوروۍ بود – اېده که ميلېون ها مبارز جامعه مردمۍ و غريب پرور – با جهاد افغانها و بعدا با فساد مواجه شد
استخبارات شوروۍ سابق در نتېجه نماس ها ګرباچوف با مارګرت ناچردر لندن ګره ضد افغانۍ و ضد اسېاۍ مرکزۍ خوردند –

پس از ان همکارۍ حلقات کليدۍ سابق سازمان استخبارات ( ک ج ب) که بعد از فروپاشۍ شوروۍ سابق عمدتا در لندن جمع شدند با استخبارات برطانيوۍ روۍ منافع «مشترک » بر تهداب دشمنۍ عليه دشمن مشترک افغانستان ګره خورد و اين چنين بود تا پوتين سياست جديد را در ۲۰۰۳ اعلان و مستقما به امريکا ګوشزد کرد نمۍ خواهد در سستم غلامۍ انګلاساکسون باشد و روسيه توانمندۍ اين را دارد تا بر ضد منافع غرب خود و همسايګانش را دفاع کند .

>>>   آفرین جناب کرزی خان!
از برکت علم و دانش عالی که شما داشتید وطن را آنقدر بحرانی ساختید که دیگر امید برای ساختن کشور وجود ندارد بهتر است یک لباس کشال بپوشی و در زیارت بابای ولی در نزدیکی فیل کوه قندهار مجاور شوید! بس است برای 55 نسل خود دارایی جمع کردی به لحاظ خدا ایلای ما کو!

>>>   اقای کرزی شماکه اگر در امور دولت داری مشوره بدهید یقینا ازین دولت چیزی ساخته نمیشد اگر شما مشوره خوب میداشتید افغا نستان به این حالت گرفتار نمیشد وازین مشوره خوب خود در زمام داری خود استفاده میکردی حا لا ادعای این دا رید اگر از من مشوره بخواهند برای شان مشوره میدهم یقینا اگر مشوره بد هید ان هم مشوره چور وچپاول را برای شان خواهید داد.

>>>   كرزي طالب بوده است :
"طالبان يك جبهه پاك بود و من از ابتدا با آنان فعاليت مي كردم، اين جبهه يك جبهه مقدس بوده است."
ما از گذشته مي گفتيم كه برادر بزرگ ( حامد كرزي ) طالب بوده به همان منظور هيچ وقت طالب را دشمن خطاب نكرده است .
بي حيايي هم حدي دارد؛ اما شماري از سياسون ما بي حياترين افراد كره ارض اند
و ازهم فاجعه بار تر اين كه مردم نا آگاه و چك چك يي داريم كه گوسفند وارازين آدمك ها حمايت مي كنند.

>>>   اقای کرزی که ازبیرونی ها شکایت دارند مگر خودشان از هلیکوبتر های خارجی ها درمیدان بگرام پایان نشدند مگر مدت بیشتر از سیزده س نبودند که ایشان را باچنگ ودندان نگهداشتند وباز در دور سوم که ایشان کاندید هستند وحتما انها را می اورند به تاپید وحمایت که ها می ایند ؟ ؟ ؟وقتی ان گذشته که مردم باین حرف های مفت .تمثیلی باورنمایندبهتر است این جامه را بیرون کنند دیگر رنگ این جامه کهنه شده گرچه به هر رنگی که بخواهند جامه بپوشند مردم انها را میشناسند وباور عموم برین است که خارجی ها گاهی در انتخاب خود غلط نمیکنند وبیجاست بگویم وقتی اول ایشان را انتخاب نمودند مطیع وفرمان بردار بودند بعدا تمرد ورزیدند در مذهب خارجی ها تمرد وانشعاب جای ندارد انها شوخی را نمی پذیرند هرکه لغزید میرو د تا تحت السری نمیدانم که خبر نگار از ملیاردها دالر ذخیره واندوخته جناب کرزی چرا سوءال نکرده تا ازخودشان میشنودیم تا چقدر ان همه دارای های بی حد وحصر را اعتراف مینمایند گرچه کسیکه توانسته این قدر پیدا نماید پنهانش هم میتواندمثل اینکه از جنایات برادران خود سر سختانه دفاع نمود وانها را کمی کمتر از ملاءیکه معرفی نمود درین بازار شلوغ هر حرف خریدار دارد جای هیچگونه تشویش وپریشانی نیست
لالی از ننگرهار

>>>   در مقایسه با برخی آدم های عصر ما، خر خیلی حیوان شریفیست، شرافت و نجابت خر را خیلی از آدم های بی منطق روزگار ما ندارند....و چشم های خر از چشم های آهو هم زیباتر و معصوم تر است....

>>>   کسیکه بدلایل قومی انتخابات افغانستان را به گند کشید و کشور فقیر را تسلیم یک دیوانه خودکامه کرد، حالا میگوید که جان کری حق مداخله در امور افغانستان را ندارد! جناب ایشان که منتظر پاداش بزرگی از طرف متفکر قبیله بود میفرماید که طرفدار سقوط نظام نیست بلکه "نظام مشروع و قانونی" میخواهد! این فاسد خبیث که انتخابات را در روز روشن با همکاری انگلیس و پاکستان به نفع غنی دزدید، حالا حکومت "مشروع" میخواهد !!

>>>   واقعن پروزه تفلب ساحته دست همین خاین ملی است کجاست حکومت قانون که این خاین را به محکمه بکشاند زیرا عامل تمام بدبختی و بحران در کشور کرزی است .
دوراندیش

>>>   جان کری دریک شب کرزی را که دوسال است خواب دوباره ارگ را می بیند از خواب بیدار نمود.
کرزی خان صبح شده !
همین که سرت به سلامت از ارگ برون رفت خدا را شکر بکن چون درافغانستان کسی که یکبار از ارگ برون رفت دوباره زنده داخل ارگ نمیتواند شود.

>>>   عوام فريب خايين مگر تو همراه باكستان متحد نبودى؟ هنوز فكر ميكنى مردم فريب تو ... را ميخورند ؟

>>>   طالبان را زنده ساخت وامروز همه جارا سپرد برای شان دگه چه خدمت در قاموس اینها خدمت همین را میگویند

>>>   این همه تناقض گوی ورجز خوانی چرا ؟ازیک طرف میگوینددر انتخابات تلب صورت گرفته وباز میسرایند که اقای غین رءیس جمهورقانونی است ازیکسو میگوبند بسیار تلاش نموده اند تاتغییری صورت بگیرد وباز می فرماینداظهارات جان کری حساسیت برانگیز است تا اخیر ندانستیک که انها چه میخواستند بگوینداگر شما چیزی فهمیده باشید مارا هم در جریان بگذارید
نیم جان از نیم روز

>>>   سلام به دوستان جناب کرزی صاحب بسیارخوب حکومت
کردی خانیت اباد شماحکومت رادر بدترین شرایط تحویل
گرفتید وآباد کرده دادید به دستان این دوتا نامرد که مردم
وحکومت را هردو را دوباره خراب وویران کردند..
حاجی

>>>   اینکه اشرف غنی رئیس جمهور قانونی است هیچ شکی نیست اما کرزی صاحب که این حرف را می گوید دلیلش اینست که چند روز پیش نشست ســـری با غ داشت و غ برایش اطمینا ن داد که پول های کابل بانک را از محمود کرزی واپس نمیگیرد و آنرا به او بجای شیرینی ریاست جمهوری اش می بخشد
گیلگمش

>>>   14 سال را به هــــدر دادی هیچ کار اساسی انجام ندادی همه میراث نامیمون خودت هست حالا هم درد سرحکومت هستی

>>>   این ... حالا ضد امریکا شده است تا مردم را فریب دهد

>>>   یک خائن آن دیگر ائن را تصدیق میکند۰ در آن شکی نیست که طراح اصلی همه تقلب ها و خیانت ها کرزی بود۰

>>>   خيانت هاي كرزي !
جان آرنو، نماینده‌ی سابق سازمان ملل در افغانستان در كتاب خاطراتش می‌نویسد: «تصویری که رئیس جمهور کرزی برای ما ترسیم کرده بودند این بود که در افغانستان اکثریت مطلق را پشتون ها تشکیل می‌دهند. از چند قرن بدین‌سو این کشور با رهبری و زعامت پشتون به طور سالم اداره می‌شد. کودتای کمونیستی باعث تضعیف دولت مرکزی شد و زمینه را برای اقلیت‌ها مساعد ساخت تا مسلح شوند و با اعمال زور وارد رده‌های بالائی دولت گردند. اکنون راه حل این‌است که با برنامه‌ی D D R اقلیت‌ها خلع سلاح و با برنامه‌ی P R R آنان از ادارات ملکی دور ساخته شوند و زمانی که حکومت در اختیار پشتون‌ها قرار گرفت، ما تضمین می‌کنیم که دیگر افغانستان لانه تروریست نباشد

>>>   جناب کرزی تو درتقلب دست داری تو قبل ازانتخابات کفته بودی که من نمیکذارم فارس ها ریس جمهور شود شاید بعضی ها حرفهای تورا فراموش کرده باشد ولی ....
یاران ابوذر.

>>>   تاوقتی که افغانستان بکلی نیست ونابود نشده باید جناب
حامدکرزی دوباره حکومت را در دست بگیرد وافغانستان را
دوباره. سر پا ایستاده کند...
بشیرجان

>>>   "کبوتر با کبوتر؛ باز با باز"
کرزی صاحب باز داکتر اسپنتا را شاهد گرفت در حالیکه آنحضرت لق لق تماشا میکردند! در سخنرانی امروز کرزی صاحب با کمال بیشرمی ادعا کرد که در انتخابات ها تقلبی صورت نگرفته است بلکه امریکا دروغ میگوید و برای مقاصد خاصی انتخابات ها را بدنام میکرده است و اینکه "اسپنتا صاحب میداند و درین باره یکروز خواهد نوشت!"
این در حالیست که سپنتا طی یک مقاله بزرگترین اشتباه کرزی فاسد و شیاد را بقدرت رساندن اشرف غنی خوانده است!

>>>   دشمنی را که من میشناسم
ما همیش از خوش باوری های خود باعث بربادی خود وملت خود شده ایم
دشمن ما دشمن است به واقعیت دشمن
دشمن مردی و مرانه گی را نمیشناسد
دشمن دین مزهب ندارد
دشمن قول قرار عیاری کاکه گی ندارد
دشمنان ما به هیچ چیزی از عرف های انسانی مردانه گی شهامت وغیرت پابند نیست دشمن فقط یک هدف دارد نابودی بدون قید وشرط من و تو
دشمنان ما دوستی های مقطعی دارند روز گاری بهترین دوست خوب ترین یار و صادق ترین رفیق همرایت میباشند تا زمانیکه لعل شان بدست اید زمانیکه لعل اش بدست شان امد نه برادرش هستی نه دوست اش و نه رفیق اش و ان همه مکاره گی ها فریب ها چال ها ونیرنگ همه بخاطر به هدف رسیدن اش بود بهترین مثال اش کرزی است
به نظر مه هنوز هم ما فرصت ها را در اختیار داریم تا در مقابل دشمن از تباهی ها وبربادی ها اینده خود و مردم خود دفاع نماییم
ان فرصت فقط وفقط همدست شدن همه ما و دشمن را به تمام معنی اش شناختن است و زمانیکه ما متحد شدیم و دشمن را به تمام معنی اش شناخیتم
دیگر هرگز فریب چال نیرنگ شیطنت و اشک ریخاندن تمساحی اش را نمیخوریم که این بزرگ ترین کامیابی ما خواهد بود
لطفا بخاطر عزت ناموس تان دست بدست هم دهید تا مشت محکمی به ده دشمنان ناموس تان زده باشید

>>>   جناب آقای کرزی!
حافظه این مردم فراموش نخواهند کرد که تیم جناب عالی چه ضررهای جبران ناپذیری را بر آنها تحمیل کرده است:
۱- شما و تیم مفسد شما تمامی کمک های پولی به این کشور را با عدم مدیریت و با احساساتی عمل کردن به هدر دادید و فرصت طلایی تاریخ افغانستان را که می توانست با تمام دنیا دوست و متحد بماند، با خاک یکسان کردید.
۲- تیم شما با آن آقای داوود زی که حالا از پول های ایران برای خودش «حلقه سیاسی» درست کرده است، افغانستان را به کشورهای درجه سوم در منطقه فروختید که حالا زیانش این است که سیاست خارجی افغانستان متاثر شده ی منافع غیر مشروع سیاسی آنان شده است.
۳- شما با به میان آوردن ناشیانه موضوع خط دیورند، پاکستان را تحریک کردید تا هیچگاه اجازه ندهد که صلح و امنیت به این کشور باز گردد و باعث شدید که خون های زیادی از مردم این کشور و به خصوص در جنوب و کابل بر زمین بریزد. هیچ گاه یادمان نخواهد رفت که پس از رفتارهای ناشیانه شما در سال ۲۰۰۸ در مقابل پاکستان، چه سالهای پرخشونتی را گذراندیم و چه جوان هایی که کشته شده اند.
۴- تیم شما در وقیح ترین وضعیت خودش، مافیایی را به وجود آورد که در آن برادران و اقوام شما تمام فرصت های اقتصادی را قبضه کردند که تا به حال اقتصاد ضعیف این کشور را به نفع خود می دوشند.
۵- شما با توهین به شعور مردم، وانمود ساختید که آمریکا دشمن اصلی این کشور است و در یک لجبازی طفلانه و با مشکلات شخصی که با آمریکا پیدا کرده بودید و با وجود اینکه با فراشوت آمریکا و نیروهای خاصش در ارزگان پرتاب شدید و با خواست آمریکا رییس جمهور شدید، نمکدان شکستید و این کشور را در یک بحران عظیم غوطه ور ساختید. انتخابات را به گند کشیدید و دموکراسی را به زهر مار تبدیل کردید. نصف سرک عمومی وزارت خارجه را غصب کرده اید و از ابتدا قانون اساسي را زیر پا گذاشتید.
به وجدانتان (اگر دارید) مراجعه کنید. شما دارایی هایتان را در ابتدا ذکر کرده بودید. گفته بودید ۱۰۰۰۰ دالر در بانک دارید! حالا چقدر دارید؟ چگونه به دست آوردید؟
حالا با فتنه انگیزی دست در دست جنایتکاران تاریخ افغانستان داده اید و کمر با نابودی دولت بسته اید. خجالت نمی کشید؟
مردم شما را به عنوان اپوزیسیون قبول نخواهند کرد.

>>>   نشين آنها منحرف ساختن است .
کرزی کی بود و چه کرد؟
حمله های شبانه بر طالبان را منع ساخت۰
کمک خواستن از قوای آیساف بر ضد طالبان را منع ساخت۰
بمبارد های امریکائی ها و آیساف بر ضد طالبان را منع ساخت۰
تلاشی خانه های آنهایکه با طالبان به کمک مشکوک بودند را منع ساخت۰
سران طالبان را با وجود اعتراضات شدید ملی و بین المللی از زندانها رها ساخت۰
استفاده از سلاح موثر بر ضد طالبان را بنام استفاده از سلاح ثقیله بر ضد طالبان منع ساخت۰
افسران قوای مسلح کشور را که در سرکوب کردن طالبان از خود شایستگی و شجاعت نشان میدادند سرزنش و حتی مجازات نمود۰
طالبان قاتلین ملت مظلوم ما را برادران خود و فرزندان اصیل این کشور خواند۰
دیگر این .... برای طالبان چه میکرد؟
۱۴ سال پیش طالبان به صفر برابر شدند وبعد از آن ۳ تریلیون دالر پول به این کشور ریخت، ولی تحت رهبری این شیاد امروز نه اقتصاد داریم و نه هم زیر بنا و طالبان هم قوی تر از پیش عرض وجود کردند

>>>   فكر كنم در ديكشينري آقاي كرزي و تيم شان به نام شرم چيزي وجود ندارد.

>>>   كسي نمي پرسد در حسابهاي همسرش و برادرانش و خودش كه فقط يك رستورانت داشته اند، چقدر پول وارد شده است و چرا؟

>>>   او فرامش نکرده چون از برکت همان داشته ها است که حالا شیر واری غر می زند. این ما مردم هستیم که حافظه تاریخی نداریم. این را باید قبول کنیم که این ما هستیم که واقعن به گذشته نگاه عمیق نمی کنیم.

>>>   اين مدارى گرى و شيطانى هايش نمى دانم باز چه پلان شيطانى دارد يا فكر ميكند مردم نمى داند كى ترا رأسا از امريكاه به رياست جمهورى رساند غذا و گارد محافظ تو از طرف كى بود به مليارد ها دالر را تو بكجا مصرف كردى ؟ حالا مردم ترا خوب شناخته بى جهت زياد خود را رسوا نساز .

>>>   كرزى امريكا را محكوم كرد!
كرزى رهبر "مولى" كه بيش از چهل سال در هوتل ها گارسون بعداً رشد نموده به مقام مالك هوتل رسيده يك رهبر استقلال طلب است كه هيچ وابسته گى به امريكا نداشت و ندارد و در اثر زحمات و تلاش هاى خودش به قدرت رسيد.

>>>   محمود صیقل نماینده ویژه افغانستان در سازمان ملل متحد :
حامد کرزی بجای دیده درایی و قباحت زدایی از چهره انتخابات گوسفندی، باید به پیشگاه پروردگار سر تعظیم فرو بیارد و از آنچه در حق مردم افغانستان انجام داده است ندامت بکشد.

>>>   چرا کرزی اینقدر بی شرم است
ایا همین امریکایی ها نبودند که تو هوتلی را ریس جمهور این مملکت ساختند و ۱۳ سال هزاران جرم جنایت خیانت فساد را نمودی و بازهم همین امریکایی ها بودند که در اوردن غنی تو خاین را حمایت نمودند
فقط نادان ها به حرف هایت باور میکنند و با تو هستند

>>>   مسئول درجه یک همه مشکلات ،بنیانگذار فساد در افغانستان ،کسیکه تادیروز میگفت اگر جنگی رخ دهد درکنار پاکستانی ها ایستاده میشود حالا از دیورند میگوید یعنی به نرخ روز صحبت میکند با چپن وقـــــــر ه قــل خود ازینجا تابه هندو چین میرود تا ازان ها بخواهد که با حکومت وحدت ملی همکاری نکنند ، این حکو مت درتابستان امسال سقوط میکند، درتمام افغانستان فقط دوصد یا سه صد نفرمورد قبول او هستند که وزیر باشند یا والی باشند یا مشاورش یا بانک را دزدی کنند، اگر از خودش پرسان شود که 245 ملیون دالر را از کجا حاصل کرده چی خواهدگفت؟ اداره تحت امر خودش مـــــدبر یک عدد تخم را به شانزده افغانی خریداری میکرد، برادرانش زمین های ئوزارت دفاع را غنیمت گرفتندودر دبی براس شان قصر ساختند،در زمان کارمل یکپارچه زمین شاروالی درنزدیک کلوپ اردو مقابل رادیو تلویزیون ملی موجود بود برادر کارمل محمودبریالی قصد داشت آنرا از شاروالی خریداری کند وقتی کارمل آگاه شد برایش اخطار داد که ازین تصمیم صرف نظر کند، اما برادران کرزی به زمین های غصب شده قندهار هم اکتفا نکردند بطرف شما رفتند تا فابریکه سمنت را هم غنیمت کنند ، صد ها ظلم در زمان حکومت بی سروپای او صورت گرفت اما همه به تحقیق کمیسیون ها واگذارشد که تا حال هم کس از نتیجه اش خبرندارد.
( ر )

>>>   فردای روزی که جورج بوش در آخرین ماه‌های ریاست جمهوری‌ برافتضاحش بصورت دلپسند از سوی جوان شجاع عراقی یک جوره بوت نوش‌جان کرد، کرزی منحیث دلقک کاخ‌سفید بر سینه پلید اربابش مدال آویخت تا آبروی رفته او را به جا کند. اما همین دلقک امریکا شرم ندارد که هرچند بعد برای قهرمان‌نمایی و فریب ناآگاهان اکت های استفراغ‌آور «ضدامریکایی» می‌کند.
در تازه‌ترین مورد حامد کرزی بازهم مدعی شد که صلح زمانی در افغانستان باز می‌گردد که امریکا بخواهد. اما او نمی‌خواهد اعتراف کند که ۱۵ سال تمام طبق اشاره و برنامه کاخ سفید افغانستان را با سیاست های ضدملی و خاینانه‌اش تحت شعارهای دروغین «دموکراسی» و «حقوق بشر» به مسلخی برای مردمش بدل کرد. او وطن ما را در زمینه های فساد، مواد مخدر، تروریزم، ستم بر زن، حاکمیت مافیا، چپاول و غارتگری، بدامنی، بیکاری و فقر و دهها عرصه دیگر در صدر فهرست کشورهای جهان جا داد.
پیامد همین سیاست‌هاست که امروز سیلی از جوانان امیدباخته و بیکارما یا به خیل میلیونها معتاد پیوسته تباه می‌شوند و یا هم با قبول ریسک های بزرگ در جستجوی امنیت و کار راهی کشورهای دیگر شده دسته دسته طعمه نهنگ‌ها می‌شوند. این کرزی بود که یکونیم دهه تمام دست چهل کشور اشغالگر و از جمله دولتهای مستبد ایران و پاکستان را نه تنها در کشور که در نهادهای مهم دولتی آنچنان باز گذاشت که امروز از گند شان رهایی نداریم. این کرزی و اطرافیانش بودند که پانزده سال را برنامه‌شده هدر داده در هیچ زمینه زیربنایی کاری نکردند که امروز وطن ما کماکان کشور مصرفی با اقتصاد ورشکسته است و جمعی از سرمایه‌داران ملی هم که با سرمایه‌گذاری‌هایی کوشیدند زمینه اشغال را فراهم سازند در اثر سیاست‌های اقتصادی استعماری و تباهکن این چاکران امریکا ورشکست و فراری شدند.
کرزی را بدون شک یک مشت غارتگران و جنایتکارانی که به لطف او از هیچ به میلیونرها و مقامات بدل گشتند می‌ستایند و حتی میدان هوایی کابل را با نام ننگین او ملوث ساختند، اما در برابر مردم و تاریخ ما او شاه شجاع ثالث و از برباددهندگان آینده این وطن است.
گیلگمش

>>>   میشرمم که راجع به این خائین وقت صرف کنم ولی آنقدر میگویم که عامل تمام نابسامانی ، نا آرمی ، بیعدالتی ، جنایت و وحشت و دهشت کرزی با باندش فاسدش و حکومت قبیلو اش میباشد و الا بعد ملاقات با غنی و اتحادش با وی به این دسیسه روی آورده است
وحید

>>>   کــرزی و امــریکـا
کرزی کسی بود که هرگز خواب رسیدن به قدرت را ندیده بود، اما بخت با او یاری کرد و به یکبارگی توسط امریکا به قدرت رسانیده شد.
گویند پس از سرنگونی طالبان او که در پاکستان به سر میبرد به درخواست امریکایی ها و پیشنهاد ریاست دولت موقت چنان مستانه به سوی افغانستان شتافت که از بسیار خوشی خواست تا با موترسایکل از خاک پاکستان وارد افغانستان شود که در مناطق قبایلی از سوی افراد مسلح دستگیر گردید که بازهم توسط کوماندوهای امریکایی ها نجات داده شد و به افغانستان انتقال یافت...

>>>   کرزی کی بود و چه کرد؟
حمله های شبانه بر طالبان را منع ساخت۰
کمک خواستن از قوای آیساف بر ضد طالبان را منع ساخت۰
بمبارد های امریکائی ها و آیساف بر ضد طالبان را منع ساخت۰
تلاشی خانه های آنهایکه با طالبان به کمک مشکوک بودند را منع ساخت۰
سران طالبان را با وجود اعتراضات شدید ملی و بین المللی از زندانها رها ساخت۰
استفاده از سلاح موثر بر ضد طالبان را بنام استفاده از سلاح ثقیله بر ضد طالبان منع ساخت۰
افسران قوای مسلح کشور را که در سرکوب کردن طالبان از خود شایستگی و شجاعت نشان میدادند سرزنش و حتی مجازات نمود۰
طالبان قاتلین ملت مظلوم ما را برادران خود و فرزندان اصیل این کشور خواند۰
دیگر این خائن برای طالبان چه میکرد؟
۱۴ سال پیش طالبان به صفر برابر شدند وبعد از آن پول هاي فراوان به این کشور ریخت، ولی تحت رهبری این شیاد امروز نه اقتصاد داریم و نه هم زیر بنا و طالبان هم قوی تر از پیش عرض وجود کردند۰
مراکز عمده طالبان را رسماً از گزند عملیات های قوای مسلح کشور و قوای ائتلاف بین المللی مصئون ساخت۰ مثال موسی قلعه هلمند، و محمد آغه لوگر۰قتل های زنجیری سران مخالفین طالبان را به همکاران مخفی او و خود شخص کرزی ارتباط میدهند۰
در قانون اساسی کشور با اضافه نمودن مواد تائید نشده از طرف نمایندگان مردم در لویه جرگه مربوطه دستبرد خائنانه زد۰
فساد اداری در دوره کرزی به یک فرهنگ مروج تبدیل شد و مهمترین مهره های اعتمادی شخص کرزی فاسد ترین وزیران دوره حکومت کرزی بودند، مانند زاخیلوال، فاروق وردک، عمر داود زی، و خانواده و اقارب خود کرزی۰
افغانستان اولین کشور تولید کننده عمده تریاک در دنیا، و دومین فاسد ترین کشور دنیا شناخته شد۰
کرزی بسیار سنجیده شده با نصب فاشیست ترین و خائن ترین مهره ها در انتخابات ریاست جمهوری که در آن قدرت باید انتقال میافت، انتخابات را با تقلب های سازمان یافته و مهندسی شده به بیراهه کشاند۰
۳ تریلیون دالر و پشتیبانی همه جامعه جهانی در زمان حکومت این خائن در کشور آمد و همه برباد شدند۰ همه آن قربانی دوباره به قدرت رساندن برادران ناراضی این فاشیست قبیله پرست شدند۰

>>>   این مردک فکر می کند که مردم همان مردم زمان شاهی است نه کور خواندی.مردم ما در این سه دهه ویرانی خرابی اینقدر آب دیده شدن که خودشان فعلا هم پوليس اند و هم استخبارات .کرزي ازهمان ابتدا هم نظر با غنی بود فقط در ظاهر فیلم بازی می کرد . چون زندگی اجداد شأن به همین روش بوده من حيرانم که این آدم در آمریکا زندگی کرده 80 درصد سرمایه اش در آمریکا است وبا چاپلوسی هایش توسط آمریکا هی ها ریس جمهور معرفی شد یعنی نماینده خاص غرب در کشور ما بود نان آمریکا هی ها را خورده نمک دان آمریکا هی ها را ميشکناند این نمک به حرام خیلی کارها را یاد دارد برای فریب دادن مردم ملاقات خصوصی با اشرف غنی پشت در ب های بسته معلوم نیست که چه ملاقات پر از شیطنت بوده فقط خداوند متعال میداند

>>>   انتخاب کرزی نه به یکبارگی بلکه از سالها قبل طرح ریزی شده بود یکی از دوستانم که در امریکاست روزی برایم گفت وقتی ما در پیشاور بودیم خارجی ها یک لیست از بزرگ مردان افغان را ترتیب داده از نخبگان ساکن در پیشاور واسلام اباد نظر خواهی مینمودند دران زمان هنوز اوج قدرت طالب ها بود ولی خارجی ها برای حکومت بعدی کار میکردند واسم کرزی و غبدالخق وسیرت دران لیست بود ا ما بیشتریه ها یا به سیرت ویا به عبدالحق ویاهم به بابای ملت نظر میدادند چون دران زمان این اقا اجنت ناشناخته ومرموز بود وکسی مهارت وشطارتش را تا این حد نمیدانست بعد از انتصابش وکارکردهای موصوف دانستیم که خارجی ها در انتصاب وانتخاب خود سنجیده بوده اند ولی راستی ایشان با خارجی ها اختلاف دارند ؟ هرگز چنین تصوری بی مورد میباشد چون انهای که اسیر دام استخبارات خارجی ها میشوند با انها تعهداتی دارند که خلاف ورزی از ان جرم وسزای ان مرگ است انچه از دهان عین وغین وکاف بیرون میشود تنها از حنجره ای انها استفاده بعمل می اید مطلب از دیگران است ومخالفت ها فرمایشی وبه دستور انجام میشود
ما کجا وپای راه رفتن به ارگ کجا ای باغبان
ناله ای جان کری اینجا مرا به زور اورده است
رفوگر

>>>   این شیاد برای دامن زدن جنایت درین کشور باقی مانده این همین حالا به نفع ای اس ای کار می کند این رو سیاه تاریخ خون بار کشور طی حکومت پوشالی اش یک ذره هم توجه با تامین امنیت ذدودن رشوت اختلاس و فساد نکرد و کشور را تا گلو در بحران غرق و تمام پول های کمک شده از خارج را خودش وتیمش دزدی کردند و حال باز شوق دزدی به سرش زده نفرین به این وطن فروشان که هیج شرم و حیا ندارند.

>>>   نوش جانت اقای کرزی که حرفهای شرین فوق را تحفه میگیری شما بودید که ناقلین هلمند تا هنوز درخیمه هابه سر میبرند ولی برا ی افراد دزد وچورگر شورای نظار زمینه زیاد را مساعد ساختید تا ادنا ترین ان صاحب سه چار حویلی درشهر کابل گردد حالا بشنو سخنهای شکرانه ایشان اگر اشرف غنی هم راه شمارا دنبال کنند فردا حال شان از تو بدتر خواهند شد .

>>>   برای توضیح وروشن شدن اذهان خوانندگان باید گفت که فابریکه سمنت بغلان چه سودی برای محمود کرزی اورد!
۱ ---- پاکستانی ها ماهانه یک ملیون دالر برایش میدادند که ان فابریکه را انکشاف ندهد وتولید بیشتر نگردد تا سمنت های پاکستان بازار داشه باشد
۲ ---- این فابریکه سرپوش سایر دزدی های اقای محمود گردید تا سرمایه هایش را توجیه وازین طریق پولشوی نماید نماید
۳ ---- بلاخره سهم خودرا به زور وبه وعده ای همکاری با او در مشکلات عزیزی بانک بالای میرویس عزیزی مبلغ ۵۰۰۰۰۰۰ دالر بفروش رسانیده وپول را نقدا اخذ نمود درحالیکه خودسهم فابریکه را از حساب کابل بانک مبلغ ۲۰۰۰۰۰ دالر خریداری نموده بود
اینها وچندین موارد دیگر که اقای کرزی برادرش را در انجا جابجا نموده بود تا استفاده های اعظمی را از ان بنماید نمیدانم این برادر ارزوهای اقای کرزی را براورده توانسته ویا رپیس ارگ سابق ازان نا راضی اند که نتوانسته خیانت را بحد اعظمی برساند هرچه باشد محمود نمیتواند حامد شود
حیات الله اچکزی

>>>   کرزی صاحب خوب حکومت کرد مردم ارام و سیر بود امنیت خوب بود نیت نیک داشت. زعیم کشور که نیت نیک داشت مردمش به آرامی زندگی مینمایند و کشورش دچار مشکلات نمیشود. اما وای بر زعیم که نیت نیک نداشته باشد برای رسیدن به قدرت با هر فساد پیشه ... ایتلاف کند و از هر نوع معامله سیاه سیاسی استفاده کند نه روز خودش و نه روز ملتش خوب میشود و تمام گناه هان به وی بر میگردد.
مسگر

>>>   با آن همه کمک و پول جهانی افغانستان میتوانست یک کشور آرام شود ولی امروز تحت اداره کرزی آن همه امکانات هم حیف شدو کشور هم هنوز یک خرابه وحشناکی بیش نیست۰

>>>   کرزی و خلیلزی دو عامل منطق قبیلوی بودند که بهترین فرصتی را که کشور برای آباد شدن و مردم سالار شدن بدست آورده بود، فدای اهداف قومی و قبیلوی، و فدای برادران ناراضی خود نمودند۰ این گروه سالها منافع علیای کشور را فدای منافع قوم و قبیله خود کرده اند۰

>>>   کرزی بنام قوم برباد کننده بهترین فُرصت تاریخی کشور برای آباد شدن و مردم سالار شدن شد، او دوباره زنده کننده و حمایت کننده طالبان وحشی بنام قوم و قبیله است۰

>>>   محترم کرزی صاحب
اګرشما درزمان زمامداری خویش این تفنګسالاران فربه نمیکردیدوهچمنان انتخابات رادرست مدیریت میکردیدوبرهرخاین اجازه نه میدادیدګه انتخابات را بدنام سازدمشکلات هاب امروزی بوجود نه میایدپس خودت بودی که هرچیز را مهندسی کرده انتخابات وافغانستان را بدنام نمودید

>>>   شخصی که به کرزی نصیحت نموده که باید تفنگ سالار ها را رشد وموقع نمیداد اگر منظورش از تفنگ سالار کسانی اند که دربرابر شوهر خواهر های نویسنده مبارزه نموده وپای نحس انها را ازخاک بیرون نموده اندخود کرزی نیز یک زمانی از زمره ای انها بوددر تنظیم حضرت مجددی هزار ها نفر را سلاح وتفنگ توزیع نموده وتفنگ سالار ساخته است وباز خیانت های کرزی وخیانت های اورا اگر حساب نمای سایر تفنگ دار ها به گرد خاک پایش هم نمی رسند او باندازه ای زرنگ وکار کشته است که به توصیه ای کسی ضرورت ندارد
سیالبت خان از خوست

>>>   من نمیدانم کرزی جرا؟ گله مند است در حالیکه جنابشان بوسیله همین خارجیها از جمله امریکاییها در دو مرحله به قدرت رسیده بودند از انها اطاعت داشتند امروز نیخواهد شخصیت سازی کند واز احساسات مردم سوء استفاده کند.کرزی دروغ میگوید.
سروری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است