عملیات شفق در قندوز پروژه نمایشی دولت است
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۸    ۱۳۹۵/۱/۲۶ کد خبر: 114606 منبع: پرینت

یک اگاه سیاسی نسبت به وضعیت امنیتی در قندوز ابراز نگرانی کرد وگفت: عملیات شفق در قندور کاملا نمایشی است و هیچ اراده ای برای از بین بردن مهره طالب وجود ندارد.

فیض فرهمند آگاه سیاسی در ارتباط با وضعیت امنیتی قندوز به طلوع نیوز اظهار کرد: باید گفت وضعیت امنیتی قندوز هیچ تفاوتی با شرایط پس از سقوط این ولایت نداشته است.

وی ادامه داد: پس از سقوط این ولایت مشاهده شد که حکومت در قالب عملیات هایی چون عملیات شفق نشان می دهد که در موضع مقابل طالبان و مخالفان مسلح قرار دارد در حالیکه عملیات ها در قندوز کاملا نمایشی بوده و نتیجه ای جز کشتار فرزندان صغیر و بی گناه و نیروهای امنیتی ما ندارد.

این آگاه سیاسی با تاکید بر اینکه برخی دولتمردان محلی در قندوز با قوم گرایی خودشان باعث سقوط این ولایت شدند، یادآور شد: در حقیقت مردم قندوز قربانی سیاست های معجول و شتابزده و بی درایتی حکومت می شوند.

فرهمند عملیات شفق در قندوز را از پروژه های نمایشی دولت توصیف کرد و گفت: حکومت وحدت ملی یک حکومت پروژوی بوده و در قندوز هم هیچ اراده ای برای از بین بردن مهره طالب دیده نمی شود.

کد (20)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   یک زمانی نه چندان دور دوبخش مردم وجود داشت که به همدیگر اوغان (افغان)وپارسی وان میگفتند نه از سر توهیین وطعنه بلکه حقیقت هم چنین بودوخیلی ها این را میپذیرند که اوغان یعنی افغان وبه برادران پشتون ما اطلاق میشود وبقیه را پارسی زبان میگفتندوزبان دیگری وجود نداشت وحتی وقتی برادر پشتون ما صحبت میکرد میگفتند که اوغانی صحبت دارد من اوغانی را نمیدانم وبرعکس برادران پشتون ما میگفتند که ما اوغان هستیم وپارسی را نمیدانیم
چالب اینکه این اوغانی ویا افغانی حال هویت ملی ساخته شده وپارسی وان بیچاره زبانش ایرانی وفارسی که پارسی همان زمان پارسیوان هاست زبان ایرانی قلمداد میشود نمیدانم که به این وضعیت چه نام باید گذاشت وحدت ملی که دروغ است ومجبور که صدا بلند نمایم که برادر من در کنار هم هستیم با هویت خود در افغانستان نه با هویت خودت

>>>   نظر دهنده اول واقعیت را بیان داشته اید, همین اکنون هم همسایه های ما که پشتو زبان هستند, ما ان ها را اوغان می نامیم. تعمیم بخشیدن کلمه افغان بالای سایر اقوام از دسایس شوم زمامداران قوم پرست افغان وباند شوونیست افغان ملت است. هستند یک تعداد افراد واشخاص غیر افغان که نا اگاهانه ویا به خاطر خوش خدمتی به زمامداران افغان خود را افغان می نامند.

>>>   باسلام علیکم همۀ افغانستانی های بزرگ ،من عقیده دارم اینجا یک اشتباه و از نوع کودکانۀ آن شده است وآن این است که اوغان یا اوغو ،یک واژه است وبار معنای خودش را دارد وافغان یا افغانستان، واژۀ دیگر وباری معنایی خود ش را دارد.اوغان ویا اوغو، بر یک قوم مجهول الهویه،که در بخشهای از کشور افغانستان وبخشهای از کشور پاکستان، جا خوش کرده وادامۀ حیات میدهد وجنایات بی شماری از قتل عام وغارت در دو سوی مرز افغانستان وپاکستان، مشهور هستند، وبیشتر با شهروندان کشور افغانستان در ستیز جنگ و کشمکش هست، اطلاق می شود.اما افغان، به مردم وشهروندان کشور افغانستان که متشکل از دهها قوم چون تاجکان سر فراز، هزاره گان سربلند، اوزبکان پرافتخار،قزل باشان با نمک،بلوچان با غیرت،سید های با اصالت،ترکمنهای باهوش ویکی هم همین قوم اوغو یا اوغان هستند که با گویشهای مختلف دراین کشور زندگی می کنند، اطلاق می شود وافغانستان، اسم یک کشوری در قلب آسیای میانه اند .بدین روی اوغو یا اوغانها مثل آن کودک که مادری داشت قربان صدقه اش می رفت تا اینکه گفت: قربان چشمان بادامی ات بروم. کودک بلافاصله بهانه گرفت که من بادام می خواهم. می مانند که ادعا دارند که وقتی افغان یا افغانها، گفته می شود منظور ما اوغو ها یا اوغانها هستیم .که این یکی دیگر از خصلت کودکانۀ این قوم کودک صفت است .
رادمند .

>>>   رادمند محترم وتاجیک سرفراز از تعصب ویاوه گوی بگذر توهین به دیگران ارزوی دشمنان این سرزمین است تاریخ پر افتخار پشتونها باعث گردید که تو امثال تو در جغرافیه به نام افغانستان زندگی کنید ونشان داده می توانید که قبل در کجا زندگی کرده اید نه ملک داشته اید ونه ادرس امید وارم از تعصب صرفنظر کنید فقط ما وشما مسلمانیم همین کفایت میکنند

>>>   اقای یوسفزی مردم یک بار دیگر قیام کند برای چه کسی برای گروه داعش برای البغدادی یرای گروه جنایت کار حقانی که هر روز هم وطنانمان را سر می بردایا بس نبست این همه قیام کردن ما سی سال که قیام می کنم اخرش چیزی گیر مردم نمیاد برای طالب قیام کنیم که بیاد مردم را به بند بکشد من همه مردمان کشورم را به اسلام که دین صلح احترام ودوستی وکمک به مسلمان است دعوت می کنم دین پیامبر اکرم اورد نه دین مولاهای پاکستانی وعربی بیان می کند و دستور مرگ و کشتن مسلمان را می دهد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است