پارلمان عراق صحنه درگیری لفظی نمایندگان
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۳۹    ۱۳۹۵/۱/۲۶ کد خبر: 114581 منبع: پرینت

جلسه اضطراری پارلمان عراق به ریاست «سلیم الجبوری» و حضور 185 نماینده آغاز شد و گزارش ها از داخل صحن پارلمان حاكی است كه درگیری لفظی شدید بین نمایندگان و رئیس پارلمان بالا گرفته است.

به گزارش ایرنا «حنان الفتلاوی» از ایتلاف دولت قانون (نوری المالكی) از سلیم الجبوری رییس پارلمان به خاطر آنچه نقض نظام نامه داخلی پارلمان خوانده است، انتقاد كرد.
وی با اشاره به سند اصلاح سیاسی كه الجبوری دو روز قبل در كاخ ریاست جمهوری بواسطه چند تن از روسای فراكسیون ها و رییس جمهور و رهبر یك جریان سیاسی امضا كرده، گفت كه رییس پارلمان نظام نامه داخلی و 328 نماینده را نادیده گرفته است.
الفتلاوی بر تشكیل یك دولت جدید مستقل و به دور از سهم بندی حزبی تاكید كرد و افزود: نمایندگان معترض حاضرند آخرین فرصت را به روسای سه گانه برای بازگشت به مسیر درست، بدهند.

اما «احمد الجبوری» از فراكسیون اتحاد قوای اهل سنت كه از جمله نمایندگان معترض است، خواستار تغییر روسای سه گانه شد، در عین حال بر ماندن «حیدر العبادی» در پست نخست وزیری به منظور پیشبرد امور تا تعیین نخست وزیر جدید تاكید كرد.

نمایندگان ایتلاف كردستان از دو حزب دمكرات و اتحادیه میهنی، به روش اعتراض نمایندگان ایراد گرفته و آنها را متهم به زیرپاگذاشتن قوانین كشور كردند.
این اعتراض و جدل های لفظی به رغم تلاش سلیم الجبوری برای كنترل جلسه تاكنون نتوانسته است نتیجه مطلوب را بدهد و برخی از نمایندگان الجبوری را متهم به دست داشتن در بحران سیاسی موجود كردند.

همچنین تعدادی از نمایندگان از موافقان و مخالفان رو در روی همدیگر قرارگرفته و به جدال لفظی و تهدید و اتهام زنی علیه همدیگر پرداختند.
تلویزیون دولتی عراق كه معمولا گزارش های انحصاری از داخل صحن علنی پارلمان منتشر می كند، در قبال رویدادهای اخیر در جلسه اضطراری پارلمان سكوت كرده است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   حکومت وحـــدت ملی بسازند تا همه اختلافات مشکلات شان حل گردد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است