تقویت قوای هوایی شرط پایان پذیری جنگ !
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۴۱    ۱۳۹۵/۱/۲۵ کد خبر: 114577 منبع: پرینت

رییس کمیسیون امنیت داخلی پارلمان تقویت قوای هوایی توسط نیروهای امنیتی را شرط پایان پذیری جنگ در افغانستان خواند و در صورت تحقق این موضوع نسبت به پایان جنگ در کشور ابراز امیدواری کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان(afghanpaper)، میرداد خان نجرابی رییس کمیسیون امنیت داخلی پارلمان در زمینه انتقاد برخی از مدیریت جنگ و پیش بینی از آخرین وضعیت فصل جنگ اظهار کرد: در مورد فصل جنگ که امسال در سال 1395 قرار داریم در ابتدا باید تلاش کنیم صلح را میهمان کشور کرده و در قالب مذاکرات چهارجانبه مخالفان مسلح را پای میز مذاکره بنشانیم.

وی افزود: سال 1394 برای نیروهای امنیتی به دلیل خروج نیروهای ایتلاف بین المللی سالی بسیار پرچالش، پرتلفات و هم آموزنده از نظر تکنیکی، کارایی، مدیریتی بود و هم این اطمینان را برای مخالفان مسلح دولت ایجاد کرد که نمی توانند دولت را سقوط دهند که این امیدواری با توجه به تجهیزات نظامی که از سوی آمریکا در اختیار افغانستان قرار داده شده است، بیشتر می شود.

نجرابی یادآور شد: حمایت قوای امنیتی افغانستان توسط قوای هوایی ایتلاف بین المللی و تحویل دهی طیارات بی پیلوت به دولت افغانستان که سطح اعتماد افغانستان به آمریکا را افزایش می دهد می تواند فصل جنگ را در سال 1395 متفاوت تر کند.

این نماینده مردم در پارلمان با ابراز امیدواری از آغاز جنگ در افغانستان گفت: در افغانستان چنگ چه با طالب چه با داعش و غیره یکی است اما مدیریت جنگ مساله مهمی است اگر حمایت نیروهای امنیتی توسط قوای هوایی صورت گیرد جنگ آنقدر طولانی نمی شود و به زودی پایان می یابد.

کد (20)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   فكر بيجا است!!! مكر قواى هوايى أفغانستان بيهتر خواهد بود إز قوايى هوائى ناتو؟ ما يك متل داريم در أفغانستان " بهلوان كه خويد ميكه كه جوتيم تنك بود"! اين است روزكار قوايى نا ملى أفغانستان!!! زنده باد مردم ازاده أفغانستان نابود باد وطنفروشان!!

>>>   باز میخواهید که تمام المونیم و مس را به پاکستان بفروشید. تا که این حکومت و این وکلا است ضرورت به هیچ کمک نیست چون همه ایشان دزد است و دزدی میشود.

>>>   تازمانی که همچون عربستان وپاکستان حمایت کننده وتمیل کننده جنگ وایجادتفرقه شکاف درم از نمیان اقوام ساکن دراین مملکت است این گمان خوابی بیش نیست که هیپچ وقت تححق نمی پزیرد حروقت توانی جلوگیری ازمداخله خارجیها به غیرازخود افغانها جلوگیری صورت گرفت باز این امیدرا به این ملت دهیدتا زمانی که بزرگان این کشورباداردارند ویوق بردگی برگردن این وطن یک وطن امن نمی شود
وطن دوست

>>>   درود! این گفتار و اظهار نظر پیرامون جنگ در کشور جز یاوه سرایی و خاک پاشیدن به چشم مردم نبوده ونیست. جنگی که در کشور جریان دارد ؛ از لحاظ ماهیت هنوز مشخص و رویگرد نشده و صرف تداوم بدبختی مردم این کشور! وقتیکه میگویم تداوم بدبختی مردم ؛ آنگاه این جنگ از سه حلقه ای مشخص رهبری میشوند که :1-حلقه ای انحصار گران که طی 25 سال اخیر 90% دارای عامه را با خود اختصاص داده و نمیخواهند که شرایط بار بیاید که منجر به حساب دهی شود و چون ؛ از برکت جنگ ؛ جنایت و فجاهی گری این همه سرمایه ای بی حساب وکتاب را اندوخته اند. در یک سخن ؛< مافیا>.
2-اکثریت رهبری رژیم ویژه گی های طالبی داشته و از بطن ومتن طالب نشئت نموده اند. البته با دو دید که یکی قبیلوی و دومی وابستگی. قبیلوی همانا داشتن پیوند محکم با طالبان و به افکار طالبی که مناسبات دون قبیلوی را قبول و ارج میگذارند و از سوی دیگر کشور را منحصر به فرد قبیله دانسته و این افکار فاشیستی را به هر شکل وشیوه به چالش میکشاند وبس! وابستگی - رهبران قبیله از زمان شاه شجاع تا کنون جهت رسیدن به قدرت وابسته به نیرو های بیگانه بوده واین امر باعث شده که ؛ این کشور درطی 200 سال اخیر آزادی نداشته و بطور دایم از سوی شرق وغرب مورد تاخت وتاز قرار گرفته است.3- غارت گران جهانی و یا هم امپریالزم جهانی تحت رهبری امریکا. امریکا بعداز جنگ دوم جهانی همیشه در تلاش بود که وارد کشور های آسیای میانه شده و دارای های سرشار طبعی و زیرمینی که دارند؛ دست یافته و غارت گری نمایند و این پلان امریکا بعداز حادثه 11 سبتمبر که عاملین اش خود امریکایی ها اند ؛ تحقق پذیرفت. بر همه ای جهانیان روشن است که القاعده ؛ طالب ها ؛ داعش ها دست پرورده سیاه و پنتاگون اند که از طریق این نیرو های سیاه و بیگانه ژاندرم جهانی یعنی امریکا به بهانه اینکه مبارزه علیه ترور یزم زمینه اشغال کشور های چون افغانستان ؛ اعراق ، سوریه ؛ لبیا وو مهیا نموده و دیده شد که چنان است وبس!
از سوی حبیب قویاش تالقانی. 14.04.2016

>>>   اگر قوای هوائی جنگ را ختم میکرد در زمان نجیب قوای مجهز هوائی بود چرا جنگ ختم نشد ؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است