سفر جان کری و بازی دوباره مرگ و درد فاشیزم...!
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۳۹    ۱۳۹۵/۱/۲۱ کد خبر: 114402 منبع: پرینت

حلقه فاشیستی و تمامیت خواه، دو پا را در یک موزه کرده که ‫‏معصوم_استانکزی‬‬ باید رییس امنیت ملی معرفی شود و ‏گلاب منگل‬‬، امضا کننده معامله ننگین دندغوری نامزد وزارت دفاع.
تیم تمامیت خواه ارگ (غنی، اتمر، استانکزی) سه چهار روز گذشته برای تحمیل این آجندا با جانب ریاست اجرایی، تلاش و چانه زنی های بی نتیجه را انجام داده اند.

اینکه مردم افغانستان در لحظه های تصمیم گیری، همواره در شرایط دشواری (انتخاب میان مرگ و درد) قرار داده می شوند تا برنامه های نامشروع تحمیل شان شود، از یکسو به برنامه و آجندای تمامیت خواهی بر می گردد و از سویی، معنی بار بار قربانی توطیه مرگ و درد شدن مردم، نمی تواند چیزی غیر از بحران رهبری برای مردمی باشد که در سراسر افغانستان، در دو انتخابات 88 و 93 رای و خواست مشروع شان، قربانی مهندسی و نسخه پیچی "جان کری" می شود.

با توجه به کارنامه سیاه و تباری معصوم استانکزی و گلاب منگل، نفس تلاش غنی و اتمر برای تحمل (این دو چهره مخرب وحدت ملی) بر نهادهای امنیتی دفاع و امنیت ملی، اهانت آشکارا به شعور سیاسی مردم است و عمل مشابه به اعلان نتیجه انتخابات از سوی نورستانی.

هرچه به انگیزه غنی برای معرفی چهره چون گلاب منگل می اندیشم، منطقی جز بازی مرگ و درد در این توطیه نمی بینم.
اینکه ریاست اجرایی را به چانه زدنی بر سر گلاب منگل مصروف بسازد و "غلی کده" استانکزی را بر نهاد امنیت ملی تحمیل کند. یعنی، با منگل به مرگ بگیرد تا درد چون استانکزی را تحمیل کند.

حالا، چند پرسش:
یک: غنی و اتمر با چنین بازی کثیف و غیر قابل دفاع، چطور می توانند انگیزه و روحیه سالم که تاهنوز در صفوف نیروهای دفاعی و امنیتی وجود دارد را هم چنان زنده نگهدارد؟
دو: مگر در اردوی ملی و امنیت ملی قحطی کادر و نیروی مجرب و متعهد آمده است؟
سه: آیا چنین گزینه های بخودی خود اهانت و توهین به جنرال پرافتخار ارود و امنیت ملی نیست؟
چهار: اگر بحث غیر مساله و ملاحظه قومی است، این استانکزی چه توانایی استثنایی دارد که یکبار سرنوشت صلح قربانی اشتباهات او می شود. بار دیگر وزارت دفاع را بصوزت نامشروع و خلاف قانون قبضه می کند و حالا، غنی دو پا را در یک موزه کرده که او باید رییس امنیت ملی شود؟

به نظر شما با چنین بازی، بعد از این دیگر امنیت ملی و دفاع ملی، نهادهای قابل اعتماد برای همه خواهد ماند؟

آصف آشنا

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   در جناح ارگ نداشتن یک کادر شایسته و قابل قبول به همه بیداد می‌کند!
ارگ از معرفی معصوم استانکزی به تصدی وزرات دفاع اصلاً درس عبرت نگرفته است و حالا دارد با معرفی این مهره ناتوان و سوخته می‌خواهددامن رسوایی‌اش را بیشتر از پیش بالا کند.یک منبع موثق در حکومت وحدت ملی، از جدال و اختلاف میان داکتر غنی و داکتر عبدالله بر سر معرفی نامزد وزیر دفاع و نامزد ریاست عمومی امنیت ملی خبر میدهد.
ارگ تلاش دارد تا ریاست اجراییه را قانع سازد که با معرفی گلاب منگل به‌حیث وزیر دفاع و معصوم استانکزی به‌حیث رییس عمومی ریاست امنیت ملی مخالفت نکند؛ اما: ریاست اجراییه به ارگ گفته است معرفی این دوتن تکرار دور باطل است و نسبت به معرفی این دوتن با دلایل واضیح از قرار ذیل مخالفت کرده است:
1- گلاب منگل را بسیاری از مردم شمال کشور عامل امضای معاهده دند غوری و در فرجام سقوط کندز و گسترش ناامنی و بی ثباتی در شمال افغانستان میدانند و از تجربه لازم برای تصدی نهاد های امنیتی نمی باشد. به بیان واضیح گفته شده است معرفی این شخص به پست وزارت دفاع که عامل نا امنی شمال کشور پنداشته می‌شود به اعتبار حکومت صدمه می‌زند و با عث تضیف روحیه مردم و نیروهای امنیتی می‌شود.
2- در مذاکراتی که پیش از ایجاد کابینه جدید بین دو تیم صورت گرفته بود، هر دو رهبر توافق کرده بودند که رییس امنیت ملی باید یک شخص بی طرف بوده به هیچ یک از تیم های انتخاباتی یا جریان های سیاسی وابسته گی نداشته باشد. این فرد سابقه کار در استخبارات داشته باشد و در فعالیت های سیاسی دخیل نبوده باشد.
آقای استانکزی حدود یکسال پیش از سوی رییس جمهوری برای کسب رای اعتماد به عنوان وزیر دفاع به مجلس معرفی شد، اما نتوانست رای اعتماد بدست بیاورد. اما تا اکنون بر خلاف قانون سرپرستی و به حمایت بیدریغ رییس جمهور غنی به عنوان سرپرست وزارت دفاع ایفای وظیفه میکند. او که پیش از این به عنوان رییس دبیر خانه شورای عالی صلح نیز کار کرده در حادثه ترور برهان الدین ربانی رییس پیشین شورای صلح مقصر دانسته شده است و نیز حالا متهم به حیف میل پول‌های زیادی از آدرس این شورا می‌باشد.
مهم‌ترین نکته این است ستانکزی و منگل روابط نزدیکی با شماری از مقام های امریکایی و انگلیسی دارند و زلمی خلیل زاد لابی اصلی این دو تن در کانگرس و دولت امریکا است.
"فاتح فرمانده "

>>>   چراماخودراضعیف فکرمیکنیم درحالیکه هفتادفیصدنیروی جنگی قوای نظامی افغانستان مربوط تاجکهامیشودوقتی نیروی جنگی ازماست بایدقدرت هم دردست ماباشدغنی اتمرووووهیچ چیزی نیستنداماافسوس که رهبرنداریم

>>>   برادر محترم تاجيك ها هيچ گاه خواهان سلطه بر ديگران نيستند و تنها هدف ما ايجاد افغانستان واحد و برادر كه در ان همه اقوام حق مساوى داشته باشند ، است. ما ميخواهيم انتخابات ها شفاف باشد ولو هندو ريس جمهور شود. مل ميخواهيم والى ها و شهردار ها انتخابى شوند. ما ميخواهيم عليه زبان هيچ كسى اقدام خصمانه صورت نگيرد. مانند كشور هاى ازاد و پيشرفته دنيا مسى در امور كسى ديگر دخالت نداشته باشد. ما مخالف هيچ قوم نيستيم ولى مخالف انهاى كه باعث جلو گيرى از پيشرفت و تغير در كشور اند، هستيم!

>>>   گلاب منگی واستانکزی هر دو جاسوسان اگلیستان استند شما خدمت گذاری گلاب منگل را در تولید وقاچاق مواد مخدر در زمان حضور انگلیس ها در هلمند وولایت گلاب منگل در هلمند بیبینید از عمق ماجرا خبر دار میشوید خود مردم پشتون هلمند از جاسوسی این گلاب منگل به ستوه امدند.

>>>   ظلم پشتون ها واقعن از حد گذشته!
حق تاجک ها, ازبک ها و هزاره ها دزدی می شود و به پشتون های پاکستان داده می شود.

>>>   استانکزی بهرصورت اما گلاب منگل را وزیردفاع ساختن یعنی حکومت را به آی اس آ سپردن است ، عجب مغز متفکر مسموم دارد این شخص ، هر روز عیب ها وشخصیت ناجورش اشکارتر میشود هرگز گلاب منگل که جنگلک را به پاکستانی ها فروخت ماشین های سیلو را بنام کبار به پاکستان انتقال داد حالا وزیر دفاع میشود؟؟

>>>   آيا ارگ سخنان كرى را تحريف كرده است؟
اينكه امروز همه از مترجم در كنفرانس خبرى جان كرى شكايت داشتند مى بينم بى دليل نبوده. ارگ در خبرنامه اى گفته:
"جان کری در پاسخ به سوالی گفت: با ختم توافقنامه سیاسی، کار حکومت وحدت ملی پایان نمی یابد و این حکومت برای پنج سال ادامه خواهد یافت و رئیس جمهور غنی صلاحیت دارد که با چه روشی این حکومت را ادامه می دهد."
من در هيچ جاى گفته هاى آقاى كرى اينكه غنى صلاحيت دارد با چه روشى اين حكومت را ادامه بدهد را نشنيدم. شما شنيديد؟
همچنین کری در هیچ جای از پایان موافقت نامه سیاسی صحبت نکرده. شما شنيديد؟
‏تحريف

>>>   اين شترچران هاي بويناك اوغانيت نه شرم دارند و نه از پشقل بازي هاي گوسفندي شان خجالت ميكشند. فاشيزم قبيله سرگين بوي سالهاست كه اينگونه بر سر گرده ملت سوار است و هي فرهنگ انتحار و انفجار به پيروان چوپانش پيچكاري ميكند و سالهاست كه دروغ و خيانت و جنايت را سرمشق زندگي كوچيگري شان قرار داده اند

>>>   مقامات جعلى ارگ كه ناف حكومت و قدرت شان باجعل واراء گوسفندى بريده شده ، حكومت دارى را دوكان شخصى خود و مردم را گوسفند مى پندارند و در هر قدم از قانون اساسى گرفته حتى تا اظهارات وزيرخارجه امريكا را جعل مى كنند. به فرض كه گفته باشد مگر حرف كرى حكم نهايى است ؟!

>>>   اينم متن اصلى صحبت جان‌کری در پاسخ به سوال خبرنگار که در خبرنامه ارگ تحریف شده است:
متن ترجمه شده در خبرنامه ارگ:
"جان کری در پاسخ به سوالی گفت: با ختم توافقنامه سیاسی، کار حکومت وحدت ملی پایان نمی یابد و این حکومت برای پنج سال ادامه خواهد یافت و رئیس جمهور غنی صلاحیت دارد که با چه روشی این حکومت را ادامه می دهد."

>>>   مردم باید این حکومت را سرنگون کنند و حکومت نظامی در افغانستان ایجاد شود قوای مسلح باید غم این کشور را بخورد و وطن را از فروپاشی نجات دهد این حکومت حکومت نیست اشرف غنی باید در شعبه تنظیف شاروالی در کوچه خرابات به حیث اجیر تنظیفات مقرر شود این شخص لیاقت این کار را هم ندارد

>>>   خیلی عالی آصف آشنا .

>>>   بجای گلاب منگل اتمر باشد ، گلاب وملا ذاکر یک چیز است

>>>   اقای معصوم استانکزی امکان زیاد دارد که پشنهاد اخیر جناب اشرف غنی را مبنی بر تقررش بصفت سفیر افغانستان در استرالیا قبول کند بالخصوص که از سالها قبل خانم وفرزندانش بصفت پناهنده در شهر ملبورن دراسترالیا زندگی می کنند وتابعیت استرالیا شدند .
گفته می شود که اقای معصوم استانکزی چند بار تاکنون جهت دیدار بافامیل خود به شهر ملبورن رفت وامد دارد واخیرین بار چندی قبل جهت اشتراک در محفل عروسی یکی از فرزندانش که دراین اوخر در شهر ملبورن صورت گرفته وارد استرالیا شده بود .
پسر اقای استانکزی با دوشیزه اقای کریم رحیمی سخنگوی قبلی حامد کرذی که ایشان هم پناهنده سیاسی در استرالیا واکنون تابعیت این کشور را بدست اورده است اذواج نموده است .
>> خیلی جالب ! سر وصدا اکثریت فامیل رهبران ومقامات سیاسی کشور ما دراین روزها از کشوراسترالیا بلند می شود واخیریش هم ارجمندان معصوم استانکزی،درحالیکه جناب مفکر اول جهان اقای غنی ومقامات عالی کشور جوانان کشور را بخاطر مهاجرت به کشور های غربی مورد ملامت ونکوهش قرار میدهند ولی فامیل اولاد خودرا به غرب جابجا می کنند .
سبحانقل

>>>   غنی: روند تدارکات و استخدام در ادارات اترا و افغان تیلی‌کام بررسی گردد

>>>   آمریکایی هاسرتمام ملت افغانستان بازی ریشخندی راشروع کرده است بخداکه شرم است .
ع

>>>   مذاکره بین آمریکایی ها و پشتون ها

>>>   غنی به هیچ وجه قادر نیست تا بدون ملاحظه و نظر پاکستانی ها وزیر دفاع ، داخله و ریس امنیت ملی را تعیین کند ، ورنه از استانکزی ها ، منگل ها و جاهد ها کرده ، انسانهای چیز فهم ، آگاه ، وطن پرست و شجاع در افغانستان بسیار پیدا میشود ، که بتوانند رهبری قوای امنیتی افغانستان را به عهده بگیرند ، ولی پاکستانی ها چنین اجازه را به دولت افغانستان نمیدهند ، ریس ستاد مشترک ارتش نیز انسانی نا آگاه در امور نظامی و کشوری است ، ولی توسط غنی و عبدالله انتخاب گردیده است و نتیجه آن تلفات بیشمار فرزندان بی گناه این مرز وبوم در میدان های نبرد است .
کوه کن

>>>   تحلیل و تبصره آقای آصف آشنا واقعی به نظر می رسد.
با احترام

>>>   می گویند نامزد وزارت دفاع منـــــــــــــــیــــــــــــر منگل است سابق معین وزارت داخاه نه گلاب منگل !
ر

>>>   آیا بین تاجیک ها یک آدم تحصیل کرده و با سواد وبا گذشته خوب وجود ندارد که وزیر شود.چند نفر افراد بیسواد و جنگسالار خود را پیش کردند همین ها هستند تاجیک های خوب به این ها هیچ چیز ساخته نمبشه فقط عمر گران بها ی ما به این ها به حدر میره.و جبب های این افراد پر تر و مفکوره این افراد چور و چپاول است نه خدمت.
غلام علی توانا

>>>   این ها را غنی نه بلکه باداران شان معرفی میکند این که امروز بنام های مختلف اینجا سرازیر شده ایا بخاطر رضای خدا امده اند ویا هم مقاصدی اینجا دارند کدام یک از رهبران که تا اکنون در چوکی ها نشته اند از ادرس مردم امده اند سوانح هر کدام انها را که مطالحه کنید اشکارا و یا پنهان نوکری یکی از کشور ها بوده است .

>>>   شک نیست!!! حال تبرشان با آمدن بابای ملت "کری " دسته یافت و دستورات را گرفتند.

>>>   ...بر هر دو و تیم کاری ایشان این وطن فروشان ...

>>>   «رييس جمهور غني صلاحيت دارد كه با چه روشي اين حكومت را ادامه دهد»!
اين جمله دروغين ارگ بر علاوه جنبه دروغ، جعل و فريب كارانه اش كه با همت خبرنگاران و مردم بيدار و هميشه در صحنه اشكار شد وارگ ان را خجل شده حذف كرد ، يك جنبه خجالت اور ديگر نيز دارد و ان اينكه غنى با اين كارش عملاً تأييد كرد كه بر خلاف رياست اجرايه كه حمايت مردمى دارد ، مقام و مشروعيت اش نه مردمى بلكه خارجى است و چقدر تشنه يى شنيدن چنين جمله يى از زبان جان كرى بوده اند !
شرم تان باد!

>>>   آیا بین تاجیک ها یک آدم تحصیل......
وزیر داخله تاجک است وزیر دفاع باید ازبک باشد مجید روزی قوماندان امنیه هرات

>>>   فرمان جان کری را بالای سنگ بگذارید سنگ را آب میکند

>>>   داكتر عبدالله تو مناصبه حكومت را در اختيار داري ،
تو تجربه نمودي كه با اين سياست نمي تواني با غني مقابله نمايي
تو كدر هاي بهتر خود را پيش نما مقرر بساز
أر واقعا منگل ... را وزير پيش مي كند در ان صورت خودت هم يك شخص فعال و جدي را كه هم تحصيل داشته باشد و هم جرت به صفت لوي درستيز بقبولان كه هيچ كاري را در وزارت اقاي منگل خود سرانه كرده نتواند . اين پست را جز جنرال عتيق الله بريالي كس ديگري نمي تواند كار كند .
هم چنان رياست امنيت را طوري جور كن كه يك معاون جدي ديگري را در ان بياور كه با استانكزي زي كار كند
در اين مورد خوب فكر كن كه
زازي

>>>   مجلس سنا مخالفت خود را با فروش احتمالی کابل بانک نو به یک بانک پاکستانی –مسلم تجارتی بانک- اعلام کرد.
برخی از اعضای این مجلس می‌گویند، احتمال این وجود دارد که این بانک پاکستانی با خرید کابل بانک نو، از معلومات موجود در این بانک برای مقاصد استخباراتی استفاده کند.نجیبه حسینی نایب منشی مجلس سنا در نشست امروز (یک شنبه ۲۲ حمل) این مجلس با ابراز نگرانی در این مورد، گفت: امیدواریم که رهبران حکومت و کمیسیون فروش کابلبانک نو متوجه باشند و این بانک را به یک بانک پاکستانی نفروشند.
خانم حسینی افزود: در کابلبانک نو معلومات نیروهای امنیتی وجود دارد و اگر این بانک به یک بانک پاکستانی فروخته شود، به این معنی است که این معلومات در اختیار پاکستان قرار داده می‌شود. صفی الله هاشمی دیگر عضو مجلس سنا نیز گفت: فروش کابل بانک به یک بانک پاکستانی جزء خیانت بزرگ ملی محسوب خواهد شد. آقای هاشمی افزود: "چطور امکان دارد کابل بانک نو را به یکی از بانک‌های کشوری بفروشیم که خود ضد منافع ملی افغانستان کار می‌کند، مردم ما را می‌کشد و به اقتصاد ما ضربه می‌زند."از سوی دیگر فضل‌هادی مسلم یار رییس مجلس سنا نیز این تصمیم کمیسیون فروش کابلبانک را پذیرفتنی ندانست.او فروش کابلبانک نو را به یک بانک پاکستانی تشویش بر انگیز خواند و گفت، ای کاش پاکستان با افغانستان صادق می‌بود که ما مطابق به قوانین خود با آن کشور برخورد می‌کردیم.رییس مجلس سنا از وزارت مالیه خواست تا جداً متوجه این مساله باشد و کابلبانک را به بانک پاکستانی نفروشد.آقای مسلم یار از مسوولان فروش کابلبانک بانک خواست که بانک پاکستانی را از داوطلبی بیرون کند و بانک دیگری را جایگزین این دواطلبی کنند.با ادامه این مخالفت‌ها، رییس مجلس سنا این مساله را به آرای عمومی این مجلس گذاشت و همه سناتوران به نشانه‌ی مخالفت با فروش کابلبانک به یک بانک پاکستانی دستان شان را بلند کردند

>>>   او مردم از برأى مظلوم بودن خودتان، سرنوشت و آينده تان، عزت و عفت تان، غيرت ننگ و نواميس تان، مردم و وطن تان!
بر پا خيزيد، أين مردمان خارجى كه در رأس حكومت كشور مان هستند را از اريكه قدرت دور ساخته و سرنوشت خود را خودمان بدست گيرم.
چه شد آن تاريخ و غيرت آبايى مان؟
أفغانستان آرى از دو تابعيته، طالب، داعش و هر مزدور ديگر خارجى ميخواهيم!
أحمدى
هرات

>>>   انشاء الله پیروزی از ان مجاهدین امارت اسلامی است . مرگ بر وطن فروشان و خاینین ملی .
یو سف زی

>>>   پاکستانزی !
انشا الله روی پاکستانی پرست ها سیاه میشود وناکامی برای همیش از پاکستانی ها ومزدوران شان است حالا زمانه جهالت وسیاهی گذشته است ، هرزمانیکه همه مردم از زمین کوچ کردند به مریخ وسایر سیارات رفتند آن وقت مجاهدین پاکستانی بیایند وحکومت بسازند وبجهالت زندگی کنند زن هارا برده وغلام خودسازند وخودشان چون از علم وصنعت بهره ئی ندارند درغار ها زندگی کنند تریاک کشت کنند
ر

>>>   به ناحق گلاب منگال را توهین میکنید، پیشنهاد وزارت دفاع منیر منگل خواهد بود نه گلاب منگل،تب نادیده پا از موزه کشیدن است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است