شرط تجربه کاری برای استخدام حذف شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۱    ۱۳۹۵/۱/۱۹ کد خبر: 114325 منبع: پرینت

شرط تجربه کاری برای استخدام افراد دارای مدرک داکتری و ماستری در خدمات ملکی تعدیل خواهد شد.

جلسه ای به منظور تدوین طرح تعدیل شرط تجربه کاری برای استخدام افراد دارای مدرک داکتری و ماستری تحت ریاست استاد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری با حضور وزیر عدلیه و رییس کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی، عصر روز گذشته برگزار شد.

این جلسه در پیوند به مصوبه مورخ 29 جدی 1394 کابینه دولت جمهوری اسلامی افغانستان برگزار شد که در آن آمده است: «ارگان های دولتی موظف اند تا در استخدام کادرهای تخصصی به سویه ماستر و داکترا شرایط تجربه کاری را ملاک قرار ندهند. معاون دوم ریاست جمهوری تعدیل های لازم را با همکاری وزارت عدلیه و کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی در قانون کارکنان خدمات ملکی وارد و به جلسات بعدی کابینه ارایه نمایند.»

در این جلسه فیصله شد تا طرح تعدیل توسط وزارت عدلیه و کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی، ماده مربوط به شرط تجربه کاری در استخدام در قانون خدمات ملکی با سه معیار تفکیک بین مدرک داکتری و ماستری، تفکیک بین رشته تحصیلی مرتبط با وظیفه مورد نظر و عدم آن و تفکیک بین بست های اول، دوم و سوم، تهیه گردد و پس از بررسیه های لازم جهت تصویب نهایی به کابینه فرستاده شود.

بر این اساس حذف شرط تجربه کاری در استخدام افرادی که دارای مدرک داکتری و ماستری هستند، به منظور مسلکی سازی و ارتقای ظرفیت در ادارات دولتی صورت می گیرد.

کد(8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   شـــــــــــــــــــــرط واسطه را هم حــــذف کنند آن وقت درست میشود
ر

>>>   وقتی کسی را که در زندگیش یک روز مدیری هم نبوده وزیر میسازند برای مامور رتبه پنج ورتبه شش چی ضرورت به تجربه دار د ؟؟

>>>   آیا شما پروسه کاریابی را بلد هستید؟
در پروسه کاریابی، یک اداره یی که ضرورت به کار گر در یک بخش دارد، از طریق وسایل اطلاعات جمعی، نوعیت کار و مشخصات آن را و شرایط و امتیازات مالی آن را اعلان میکند.
متقاضیان تقاضا نامه خویش را همراه بیوگرافی و اسناد تحصیلی و اسناد سوابق کاری خویش ، به این اداره میفرستند.
این اداره یک روز مشخص را غرض معرفی این متقاضیان به حضور خویش و سوال و جواب از آنها،تعیین میکند.
بعد از بررسی اسناد و سوال و جواب شفاهی از آنها، فردی که دارای بهترین اسناد تحصیلی و سوابق و فعالیت های کاری و دارای تقدیر نامه های تحصیلی و کاری باشد و در پروسه سوال و جواب، موفق ترین آنها باشد، آن را به شغل اعلان شده خویش میپذیرد و از باقیمانده معذرت میخواهد.
بنآ در پروسه گزینش یک کارمند، تنها یک فاکتور نیز، بلکه فاکتور های مختلف در نظر گرفته میشود و حتی در بعضی مواقع اگر پوست های خیلی مهم باشند، یک نفر نی، بلکه یک هیآت از متقاضیان سوال و جواب میکنند و در مورد قبولی آن تصمیم مشترک میگیرند.
ناگفته نماند که در صورتی که تعداد تقاضا نامه به صد ها نفر برسد، از میان آنها تعداد معدودی تقاضا نامه ها،نظر به معیارات هیآت بررسی انتخاب میشوند و برای آنها یک روز غرض معرفی شان انتخاب میشود و از باقیمانده از پذیرش شان معذرت خواسته میشود.

>>>   آیا شما پروسه کاریابی را بلد هستید؟>>>>
آیا تو. فکر میکنی تنها تو خبرداری ؟ این ها مانند مواد قانون اساسی است که صرف بروی کاغذ است مثلا یک نفر تخم را دزدی میکند اورا محاکمه مکنند زندان میبرند چون قانون همینطور گفته اما شتر دزد را وزیر میسازند سفیر میسازند !
چیزی که تو میگوئی صرف نمایش است در اصل کاندید پست از قبل تعیین شده وباقی پروسه صرف برای سرگردانی وطی مراحل است مثلا چیزی راکه عملا دیدم دریک اداره مدیر عمومی ترانسپورت ضرورت بود بست اعلان شد سی وچهل نامزد آمدند وامتحان وهمه مراحل طی شد اما اصل نفر را از قبل انوری واسطه شده بود ومعلوم بود او تعیین شد درنخستین روز اشغال وظیفه رئیس اداری برای مامورینش گفت : مدیر صاحب بدون واسطه وبه لیاقت خودش آمده ! چند روز بعد که جلسه اداری دایرشد رئیس برای اعضای جلسه هدایت میداد وهرکس یاد داشت میکرد، وقتی نوبت به مدیر ترانسپورت رسید رئیس هدایات ووظایف او را میگفت اما مدیر بطرف رئیس سیل میکرد رئیس چند بار برایش گفت یا داشت کن ، مدیر لحظه ئی خودرا مصروف کاغذ میکرد بعد دوباره سرش رابالا میکرد بازهم رئیس تاکید داشت یاد داشت کن، کسیکه درکنار مدیر ترانسپورت نشسته بود می بیند که مدیر صرف با این همه تاکید وگفته های رئیس تنها رسم یک موتر را درکاغذ کشیده وبس ! بعدا معلوم شد که سواد کافی ندارد خطش خیلی بد است وصرف روی انوری بوده که چوکی را اشغال کرده! صد ها اینگونه مثال موجود است وبجزکامنت نویس دوم باقی همه مردم حقیقت را میدانند،
ر

>>>   شرط لودگی بود وقتی کسی درس میخواند و فارغ میشود کی و کجا کار کرده

>>>   تا زمانی که شرط واسطه و حزب بازی حذف نشود ادارات سامان نمی یابد. شخص دانش در مواردی که نفوذ دارد از باند خود به هیچ وجه نمی گذرد. در نظر ایشان نصری بی سواد همیشه مقدم بر غیر آن است. اگر باور ندارید یک نظر به مشاورین و افراد معرفی شده از سوی ایشان نظر کنید. اگر یک نفر غیر نصری پیدا کردید جایزه دارد. نصر همان نصر است وحدت فقط پوشش است. ایشان حتی نیروهای وحدت را هم قبول ندارند. فقط نصری آن هم از نوع اصیل.
ناصح

>>>   لیاقت و شایستگی چیزی نیست که آنرا به ماستر و دکتورا بدست آورد. ولی ازقدرت کار در عمل و سابقه کاری معلوم میشود. این شرط باید یکی از شروط اساسی باشد برعکس تصمیم تغیر آوردن در آن. البته این ماده میتواند به مرور زمان که کشور ما واقعاْ ماستر و یا دوکتور تربیه کرده بتواند، مورد نظر گرفته شود. محصلین سابق فاکولته حقوق و علوم سیاسی آقای قرار رپیس و استاد فاکولته حقوق و امثال آنرا خوب میشناسند.اگرآقای قرار و یا آقای ستانکزی ماستری تربیه نمایند و امتیاز آنها بالا تر از تربیه شدگان سابق که آقای قرار و امثال شان در مقابل شان کوچکی میکرد. به یقین که غیر عادلانه است
خیبر از هالند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است