بصورت گسترده در شمال کشور سلاح توزیع می شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۴۰    ۱۳۹۵/۱/۱۸ کد خبر: 114293 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، عباس ابراهیم زاده عضو مجلس نمایندگان امروز در صحن علنی مجلس از بی توجهی حکومت به توزیع سلاح در شمال کشور گفت: با طرح موضوع شمال کشور بخصوص مزار و اطراف آن مشکلاتی بوجود آمده است که باعث عقبگرد ما شده است. وضعیتی که در سال های 1371 تا 1376 را داشتیم.

وی پروسه توزیع سلاح در شمال کشور را تایید کرده افزود: زورمندانی در تمام نقاط و ولسوالی ها و حتی شهرها سلاح توزیع می کنند که با وجود حکومت مرکزی و اردوی ملی نباید اینکار انجام گیرد. این یک توطئه کلان است که در شمال کشور وجود دارد.

این نماینده در صحن علنی مجلس با اشاره به فعالیت گروه های مشکوک در شمال افزود: از طرف دیگر گروهی به نام طالبان در قندوز و ارگنک منسجم شده اند و از اطراف شبرغان و مزار شریف سلاح ها در حال توزیع شدن می باشد. حکومت باید قبل از اینکه کشتار مردم بیشتر از این شود و فعالیت این گروه ها با توزیع سلاح افزایش یابد، رسیدگی کند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   کدام حکومت!؟
کدام دولت؟!
خودتان غم تان را بخورید که دولت مولت وجود ندارد شیرکاکایش فکرته بگیر نی غرق میشی!

>>>   اگراستاد عطا چور و چپاول را کمتر میکرد امروز مردم مورد حمایت قرار میداد . ازینکه به ملیارد دالرهم قناعت نکرد اکنون حزب جمعیت هم در راه دفاع از عطا خود را بدنام نخواهد کرد.
امکان دارد طالبان مشوش بسازد اما عطا بلاخره ناشایست شناخته خواهد شد.
وطندار

>>>   هر قدر سلاح ومهمات در دست مردم باشد امنیت از بین میرود وجان هیچ کسی در امان نخواهد بود دولت باید جلو این کار را بگیرد اگر سلاح بین مردم توضیع شد آدمکشیودزدی هم زیاد میشود
،کبیر

>>>   متاسفانه مردم با فرهنگ و باایمان مزار ضعیف و فاسد پرور شده بنآ برتری به قندوزی ها ندارند، اگر روزی پایمال و قصاص شوند! تا به کی کینه و سوءاستفاده قومی و سیاسی؟ تمدن و تجربه بلخیان بقدر شعار شمال و جنوب است یا رابعه و بلخی و مولانا ؟
جغرافیا مهمتر از قوم و حزب است و اگر شعار حزبی و قومی جای تعقل و تفاهم را نمیگرفت و درنگی بر کشتارهای 10000 نفری و ملی گرایی میشد شاید ام البلاد اینقدر آسیب پذیر و ضعیف جلوه نمیکرد. سایر جهادگران دهه های قبل و مقامات و روشنفکران دهه اخیر مزار چه شدند که فقط دزد و مافیاها رسوخ و دیوان بلخ را سوارند؟
اگرچه شاید جز همی مافیا، طالبی در کار و نگرانی نباشد ولی عاقبت سست عنصران ظلم خداوندی باشد!
بلخی

>>>   ایا حکمتیار رهبر داعش در شمال نخواهد شد من که یقین دارم برای چنین برنامه با غربی ها کنار امده

>>>   عطا کجاست؟
سستی و ناتوانی و یا قصدأ نخواستن انتقام خون همسنگران خود را بگیرند.
مارشال فهیم و ضیا مسعود معاون رئیس جمهور بود ، امرالله صالح رئیس امنیت بود ، بسم الله محمدی وزیر داخله و وزیر دفاع بود ، یونس قانونی رئیس پارلمان بود ، داکتر عبدالله وزیر خارجه بود.
پیش روی چشم همین ها استاد ربانی رهبر شانرا کشتند و به شهادت رساندن داود داود همسنگر شانرا کشتن و به شهادت رساندن سید خیلی همسنگر شانرا کشتند و به شهادت رساندن در دفتر استاندار پنجشیر انتحاری داخل شد همینطور ده ها همسنگر دیگر شانرا کشتند و به شهادت رساندن ولی هیچ یک از اینها انتقام از دشمن نگرفت بلکه با دشمن در یک سفره دسترخوان نشستن و در یک کاسه نان خوردن.
آخر هم مارشال فهیم را زهر دادن ضیا مسعود ، بسم الله خان ، امرالله صالح ، و قانونی را از صحنه کنار زدن میدان را برای فاشیزم قبیله خود خالی کردن.
حالا که در تمام بلخ یک دشمن قاتل مردم شمال با سه یا چهار لچک یکجا شده چندین بار اوضاع امنیتی بلخ را خراب کردند تا پهلوی خانه استاد عطا انتحاری ها را بردن پس استاد عطا چی را تماشا دارد آیا منتظر سرنوشت همسنگران خود است

>>>   طوری نیست افغان پیپر فوقش جهاد و جدل تا روز قیامت ادامه پید می کند . قیام جهاد با قیام امام زمان پیوند می خورد . این زنجیره قطع هم نمی شود تا خلعی در این بین به وجود بیاید یا خدای نکرده اسلام درختش با خون آب یاری می شود خشک نمی شود

>>>   نویسنده محترم آیا عطامحمد نور مرتکب گناه شده که امنیت رادرمزارشریف بوجودآورده فعلا درتمام افغانستان یک ولایت امن است که آن هم بلخ است چرا بعضی اشخاص پشت مقاصد شخصی میگردند کدام کسی درکشورا ست که استفاده جوی نکرده باشد اکسرآ ملیونر هستند چرا نامی از آنها برده نمیشود که همه عقب یکنفر را گرفته اند کدام دلیل سیاسی وجود دارد

>>>   دوست گرامي اين برنامه امريكا در منطقه امده تا مردان مجاهيد سابق باروسها مبارزه جهاد كرده است از ميان بر دارد ويا اينكه نزدي مردم بد نام سازند استاد عطا محمد نور يك مجاهيد است ولي اين را بدانيد كه امريكا امده در افغانستان يك حكومت سجه اسلامي بسازد درست است خنده دار است ههههههههه .
امريكا امده در افغانستان يك دولت كافر كه در راس ان يك يهودي باشد فعاليت كند وافغانستان را يكي از اقمار خود به حساب مي اورد وجنگ ناامي را دامن مي زند تا دين اسلام را دراين منطقه كاملا كمرنگ بسازد ومردم را ا زاسلام بد بين كند ونسل جوان را كاملا از اسلام بيگانه سازد در يك بر نامه دراز مدت واز طريق افاغنستان به اسيا ميانه وشوروي راه پيدا كند بنا داعش وطالب حزب اسلامي اينها همه وهمه بر نامه خود ي امريكا در افغانستان هر كي برايش نوكر باشد هيچ كاري ندارد بلكي تقويت هم مي كنند وانكه مجاهد ومسلمان باشد به هر طوريكه بخواهد بد نام مي سازد امريكا شب روز كار مي كند تا افغانستان كشوري اسلامي با تمامي برنامه هاي غرب به پيش ببرد .. از يك طرف ايران هم مي كوشد كه افغانستان را بي سواد سازد تا يك دولت طرفدار امريكا مستحكم نشود ... وهم پاكستان مي خواهد جز يك دولت طرفدار خودش در افغانستان وجود نداشته باشد كه گوش به فرمان خودش باشد .. ومردم افغانستان مه بين خود اختلافات فراوان قومي وقبيله وي دارد ارتجاي منطقه وامريكا ا زاين اختلاف اب گل الود ماهي مي گيرند ومردم كشور ما را بد و بد بختر مي سازند تا زمان مردم افغانستان سر عقل بياند اختلافات را كنار بگذارند ومتحد شوند واين بازي چهل ساله را خاتمه بدهند بيست سال ديگر طول خواهند كشيد يا هم زياد ت راز بيست سال ... در مجموعه افغانستان هفتاد سال در گير اين نزاعا وكشمكش ها خواهند ماند ... .سلام هادي مهاجر ..
1395/1/19

>>>   واه واه گل میدان .
عباس آمدبمیدان.
ع

>>>   این گپ ها دروغ است اگر راست باشد پس چرا نمیگوید که فلان کس این کار را شروع کرده است
بدخشانی

>>>   این کار استاد عطا است بخاطر حفظ مقام و دارای های که در این چند سال جمع کرده .و مردم ما همه به خواب غفلت. سعد الله بای

>>>   پشتون ها ترسان شده اند که چرا قدرت تاجیک زیاد میشود

>>>   خداوند این کشور را روزی بدبخت ساخت که پای جهاد فروشان به صحنه قدرت و دولت داری شامل شد واین را هم برایتان به گرنتی میگویم که راه نجات افغانستان آمدن قیامت پیش از وقت خاهد بود .

>>>   سر خور ونابود کنند طالبان جناب عطامحمد نور والی مقتدر ومردم دار ولایت بلخ است وهمین شخصیت که نظر بکار وصداقت ومردم داری اش یکعده محدود معتصبین قوم وزبان وخاینین به ملت وکشور بدون هیچ دلیل موجه واسناد در رسانه ها به جناب والی صاحب تاخت وتاز وانتقعاد های توهین امیز بی مورد میکنند بدانند واگاه باشند که این عمل خاینانه ودروغین شان جای را نمیگیرد و کدام صدمه به شخصیت بی بدیل اقای نور وارد کرده نمیتوانند وجز شر افگنده گی بخود شان چیزی را بدست اورده نمیتوانند درایت پشخصیت و صداقت ومردمی دوستی جناب اقای نور در قلب مردم با خرد ودانا جا گرفته هیچ دشمنی نمیتواند که انرا از قلب مردم بکشد قدر زر را زرگر میداند نه خرکار .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است