اداره آیسا با وزارت تجارت ادغام می شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۶    ۱۳۹۵/۱/۱۸ کد خبر: 114284 منبع: پرینت

آیسا با وزارت تجارت مدغم می شود

رهبران حکومت وحدت ملی روز گذشته در نشست شورای عالی اقتصادی به توافق رسیدند که اداره سرمایه گذاری افغانستان (آیسا) در چوکات وزارت تجارت و صنایع ادغام خواهد شد.

بر این اساس پس از ترتیب و هماهنگی این طرح توسط وزارت تجارت، اجرایی می شود.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   چون پول های زیاد اداره ایسا در وقت وفی الله افتخار به یغما برده شد و بقیه به ستاد انتخاباتی نفر اول داده شد. با آمدن قربان علی حقجو و آغاز بررسی ها در مورد دستبرد پول خاینان از ترس فاش شدن خیانت شان این اداره را مدغم کردند تا رسوایی رسانیی نشود.

>>>   قصه حق جو مفت شد

>>>   وابیچاره قربان حقجو اندیوالم چی خواهندشد؟
ع

>>>   وزارت تجارت از همان کار های قبلی شان تا کنون بخوبی بدر شده نتوانسته بخصوص از زمانیکه اقای انور الحق احدی دروزارت تجارت مقر گردید وتمام چوکی ها را به اعضای افغان ملت بدون دانش واهلیت تقسیم نمود که تا کنون در پست های شان با وصف ناکامی های شان در کار سپرده وظیفوی شان از چوکی هایشان دور نشده اند پس چگونه از عهده کار ایسا بخوبی بدر شده خواهد توانست ومفاد ادغام ریاست عمومی ایسا بوزارت تجارت چه خواهد بود در حالیکه ریس فعلی ایسا شخص با دانش کار فهم مجرب است عقب مانی کار در ان اداره وجود ندارد فعالتر نسبت به بسیار ریاست ها حتی وزارت ها است اینکه جه راضی در این کار نهفته است انهاخود میدانند دیگران واقف نیستند .

>>>   سخن بالای حقجو نیست .حقیقت اینست که تشکیل اداره آیسا یا یک اداره موازی با ریاست جوازنامه های وزارت تجارت از همان آغاز ایجاد مورد انتقاد گسترده قرار داشت .چون نظر امریکایی ها بود تا آقای زاخیلوال (عضوء وفادار سازمان مشهور را ) مطرح سازند این اداره تشکیل شد که بعدآ زاخیلوال از همین آغاز به پله های بزرگ بالابرده شد .
وجود این اداره با تشکیلات و مصارف هنگفت با چارچ بلند بالای جواز ها و بعدآ حیف کردن این مبالغ چه در معاشات بلند و چه دسبرد های دیگر در پهلوی اداره جواز های وزارت تجارت هیچ منطق ندارد تقویت کردن اداره جواز ها در وزارت تجارت با ده فیصد بودجه آیساف
و منجمنت خوب بهتر از آیسا کاری میباشد.خارجی ها پای منفعت شخصی خود هارا درتشکیل سازی های
جدید داشتند (البته استثنی وجود دارد ) حالاکه با خروج زیاد خارجی ها اقتصاد افغانستان از گونه پمپی به ظرفیت داخلی بر میگردد .سرمایه گذاری ها سقوط کرده ( که راپور دهی آیسا در طول سال ۹۴ شاهد است ) دیگر لزومی ندارد تا ادارات موازی بار دوش بودجه ضعیف افغانستان باشد.
حجت ننگرهاری تاجر

>>>   ...رسازی تشکیلات موازی دولت امرنیک است امید که بابرنامه وقدرت کارکنند.
شیوابلخ


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است