آیا در انتخابات تنها نورستانی مقصر بوده است؟
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۱۶    ۱۳۹۵/۱/۱۰ کد خبر: 113969 منبع: پرینت

داکتر یوسف نورستانی رییس کمیسیون مستقل انتخابات بهرحال استعفا داد و رفت اما میراث باقی مانده و مدیریت ناتوان وی ثبت تاریخ انتخابات است.

انتخابات زیر بنای نظام سیاسی و مظهر و نماد دموکراسی در جهان است کسیکه این پروسه عظیم و آخرین دستآورد و تجربه بشری را در امر سیستم سازی و نظام سیاسی مدیریت نماید، باید توانایی و ظرفیت آن را داشته باشد.

نورستانی به اعتراف همه مدیر ضعیف و فاقد ظرفیت بود و به همین دلیل امر انتخابات از دست وی شارید و امور انتخابات را به سمت یک بحران خطرناک سوق داد که راه نجات و خلاص از این بحران تنها ایجاد حکومت وحدت ملی شد.

نورستانی و تیم همراه اش معلول یک علت زیر بنایی دیگر هم بود و آن تصمیم و گزینش رییس جمهور وقت جناب حامد کرزی است.
رییس جمهور در گزینش این نمونه روزگار، نقش و صلاحیت داشت و بخوبی به شخصیت وی آشنایی داشت زیرا چندین سال بعنوان مامور حکومت در مقام وزارت و ولایت وظیفه داشت و این حرف که کرزی دانش غیب نداشت هرگز موجه نیست.

رییس جمهور بخوبی نورستانی را می شناخت و با انگیزه ها و دلایل روشنی وی را بر گزید و تا اخرین روزهای حکومتش از وی حمایت کرد.
حمایت از نورستانی و تیم وی به یک معنا حمایت از مدیریت های بد بود و شک نداشته باشیم در این ناکامی و مدیریت بد و بحران ترسناک انتخابات، حکومت قبلی و رییس جمهور آن نقش بنیادی داشته است.

مدیریت خوب، کار مدیران خوب، لایق و زبر دست است که نورستانی و تیم همراه این صفت ها را نداشتند. بهر تقدیر نورستانی نماد باقی مانده از حکومت قبلی با تمام قصه ها و روایت های تلخ انتخابات رفت چیزی که ازوی به یاد گار مانده درس عبرت و تجربه مدیریت ناکام و بد است.

انتظار مردم عدم تکرار گذشته است رهبران حکومت وحدت ملی در گزینش ماموران دو کمیسیون انتخابات و مدیریت آن از تکرار نورستانی و نورستانیها باید بترسند و اجتناب نمایند.
شما در مدیریت ناکام و بد انتخابات گذشته چه نظر دارید؟
آیا تنها نورستانی مقصربوده است؟

محمد ناطقی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بایدیک نفر خوب وبا انصاف که اوغان نباشه وطرفدار
اوغان هم نباشه سرجای این خاین تعین شود

>>>   نورستانی و امرخیل کاری کردند که نام گوسفند را با انتخابات برای همیشه درج اذهان مردم کردند هززمانی از انتخابات یاد آوری میشود فورا ذهن شنونده گوسفندرا بخاطرش می آورد واگر گوسفندرا می بیند انتخابات بیادش می آید حتی درکشورهای عربی موضوع گوسفند وانتخابات باهم ادغام شده چنانچه یکی از غربی ها گفته بود عرب ها مانند گوسفند رای میدهند

>>>   نورستانی را جناب کرزی برگزیدکرزی خوب میدانست که نورستانی بطور کامل از هر نگاه ضعیف است ویگانه کسی که میتوانداهدافش را برآورده بسازدهمین نورستانی است وبهترین افزار برای کرزی درعملکردبرنامه های مهندسی شده در کارزاردوره انتخابات است بنابرین جناب کرزی همانطوریکه اشاره شدمقصر اصلی است که توسط این عنصر ضعیف ؛کشوررا تاسرحد بحران کشاند که می بایست جناب کرزی در مقابل ملت پاسخگو باشد.
ع-ب-کابل

>>>   نورستانی و این همه قدرت؟
بنظرم اعتقاد به اینکه، نورستان مقصر همه نا هنجاریها در انتخابات گذشتۀ ریاست جمهوری و شورای های ولایتی است، سرسری نگری و خود فریبی ای بیش نیست! لابعد نمیتوان ملائکۀ آسمان را در رأس نهاد های انتخاباتی قرار داد، و داشته های این مملکت در حالت کنونی، همین نورستانی ها، کرزی ها و امثالهم شا اند، نباید فراموش کرد که مجاهدین (سربکف) عناصری اند که از هرنقطۀ نگاه خود را مستحق حاکمیت این مملکت میدانند و جهان غرب به سرکردگی امریکا هم گزینۀ بهتری برای غلامی خویش در این کشور بهتر از مجاهدین نمیتواند پیدا نماید!
ملت افغانستان دیگر کور نخواهد خواند، ما همه میدانیم که جناب نورستانی فقط یک مهرۀ اداری این انتخابات بود که در کابل حضور داشت اما طندوقهای انتخابات، در ولایات به نفع آقایان غنی و عبدالله پر شدند! تقلب از جانب طرفداران این هر دو تیم صورت گرفت، کمیسیونهای انتخابات نقش جمعآوری صندوقها را داشتند و بس، این قوماندانان جهادی بودند که بیشترین نقش را در تقلب بازی نمودند، رسانه ها فقط کابل محور شده اند و آنچه در کابل بدسترس شان میرسد همان را نشر میکنند اما حقایق انکار ناپذیر، بیشتر در اطرافها وجود دارند که هیچ عالیجنابی زحمت جمع آوری این معلومات را متقبل نمیشود، با این، همه معلومات رسانه ها ناقص و غیر واقعی اند.
داخلاً، داکتر عبدالله و تیمش تروریست های سیاسی اند، آنان قانون اساسی را ترور نمودند، آنان انتخابات را ترور نمودند، آنان حقوق ملت را ترور نمودند، آنان ملامت اصلی شکست انتخابات اند و ملامت دومی داکتر اشرف غنی است که این همه ترور را نا دیده گرفته سر تعظیم به خواسته های غیر معقول شان فرود آوردند! ملامت اصلی بیرونی بصورت کل امریکا و متحدینش استند که با عمل ننگین بظاهر میانجی گری شان، حیثیت انتخابات را در این کشور چنان بخاک مالیدند که با آب اوقیانوس ها شستشو نخواهد شد، آنا فکر نمودن که با این عمل خواست های مستعمرانۀ خود را بکرسی خواهند نشاند، بیخبر از اینکه نه تنها بخواست خود نرسیدند بلکه دموکراسی وارداتی شانرا نیز بیآبرو ساختند،
گپ آخر! تا زمانیکه همین تیم های فعال مجاهدین؟ در عرصۀ سیاسی افغانستان دخیل باشند، اخلاق سیاسی را تجربه نخواهیم کرد، این گروه ها، با میلۀ کلاشینکوف بقدرت رسیدند و با همان میله زندگی خواهند کرد، انتخابات، دموکراسی و اینگونه مفاهیم برایشان داستانی بیش نیستند، امرکا هم همین تشنج را خوش دارد.
میهن زرغون

>>>   نورستانی مقصرنیست بلکه مامورین دولت وکمپاینرهای دزدبشمول کشورهای ذیدخل مقصراست.
وطندار

>>>   آیا تنها نورستانی مقصربوده است؟
حاميان غنى تقلب کردند . "تروگ" Trug در آلمانى "دروغ" و بتروگ (Betrug ) تقلب است :تقلب انتخاباتى (Wahlbetrug) را کليه رسانه هاى آلمان "تقل بکارى با ابعاد, اندازه, میزان, اهمیت صعنتى" Betrug mit industriellen Dimensionen و يا شکل فابريکه
اى صعنتى Betrug in industrieller Form
ناميدند. يعنى که آنقدر گسترده و غنى بود که جعلکارى وخانه پرى و تاپه زنى اش مانند توليد فابريکه صعنتى در آلمان انجام يافت. داکتر یوسف نورستانی به عنوان رییس کمیسیون مستقل انتخابات بايست همان وقت سر وقت سر حال ( زمان حال همان زمان استعفا مى داد! "بهرحال بعد از سپرى شدن دوسال استعفا داد بسيار دير شد حنا پس از يک عيد نى بلکه عيدها. خينه با گل گياه سرش گدوود شده در کرسى رياست کمیسیون مستقل انتخابات خو چسپيده نبود که او نتواند از چوکى خود برخيزد.
آيا کمیسیون "مستقل" انتخابات مستقل نبود ?
وى وظيفه اش بود که انتخابات را تقلبى اعلان کند!
وى از نگاه قانونى مکلف بود که تقلب هاى آشکار را نمايان مى کرد. و نه اسنداد را به ملل متحد روان مى کرد که جعلکارى را ثابت کند. ملل متحد دم گربه است و گربه امريکا و "گربه خورک" (سه تريليون منابع نفتى وگازى و مواد مدنى و خاکهاى نادر ) در سرزمين هندوکوهان بسيارزياد است.
بلى از نظر قانونى کميسيون مستقل انتخابات خود را به کميسيون متقلب انتخابات ميتامورفوز (تبديل رنگ وصورت يک نبات ويا حيوان با محيط ) کرد.
بلى نورستانی تنها مقصر بوده است. و ى ميتوانست دادگاه عالى قانون اساسى را صدا کند و از آن مدد گيرد.
باوجود که قانون اساسى کشور افغان بر پايه پارلمانتاريسم استوار نيست بلکه به مجلس قبيلوى چنگيزخانى و خيمه مغولستانى (جرگه) که اعضاى آن انتخابى نيست بلکه انتصابى است پى ريزى شده است.

>>>   گذشته هارا صلوات گفته به پیش بسوی یک افغانستان واقعا آباد وآ زاد وبدون تبعیض زبانی وقومیت پرستی وزنده باد پیشروان و روشنفکران راه همفکری وهمزبانی وهم پذیری مرگ بر دشمنان آنها

>>>   اقای میهن زرغون چرا از واقعیت ها انکار وفرار میکنید دزد با پشتاره امرخیل ودارودسته ان توسط قوماندانی امینه کابل گرفتار شد میتوانید از ان چشم پوشی کنید وهم چنان چند تن که در منطقه زیر تسلط طالبان صندوق های رای به نفع داکتر اشرف غنی جعلکاری وساخته کاری وپر کاری شد تصاویر انرا که از طریق تلویزیون ها نشر شده انکارکرده میتواند به همین ترتیب در ولایت پکتیا که قوای امنیتی به کشف وپخش اسناد جعلی وساختگی بنفع داکترصاحب اشرف غنی صورت گرفته بود وصد ها اسناد دیگر از جعل وتقلب ودزدی اوراق رای دهی دیگر میتوانید چشم پوشی وخاک بچشم مردم بزنید داکتر عبدالله در دور اول ودوم صد در صد پیروز بود اما خواست غرب همین بود که اشرف غنی را بریاست جمهوری بجای کرزی برسانند که رساندند وداکتر عبدالله با خرد سیاسی وبخاطر جلوگیری از هرج ومرج کشور وبخاطر جلوگیری ازسقوط مملکت بدست دشمن در کمین نشسته انصراف از حق خود کرد وپست ریاست اجرایی را بایک توافق سیاسی پذیرفت سخنان دروغین میهن زرغون بدان میماند که دزدان هود خیل وقتیکه کالا را از جان شخص عابر میکشیدند وکالای کهنه خود را به ان میپوشاندند در اخر کار شان به همان شخص میگفتند برایم مبارک بگو و اقای میهن زرغون هم رفتار دزدان هودخیل را در پیش گرفته است بهر صورت اش داکتر صاحب عبدالله عبدالله کار احسن انجام داد با اینکار خردمندانه اش کار خیر به سود کشور انجام داده است .
حقگو


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است