استعفای نورستانی توفیق اجباری بود
استعفایی که با فشارهای روزافزون بر روسای کمیسیون های انتخاباتی وارد شود و مصلحتی باشد؛ خواه ناخواه منجر به امتیازاتی بزرگ برای مستعفی ها خواهد شد وگرنه افشاگری های نورستانی و سعادت برای ارگ گران تمام می شود 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۸    ۱۳۹۵/۱/۹ کد خبر: 113929 منبع: پرینت

درحالی که از ابتدای گزینش و روی کار آمدن اعضای کمیسیون انتخابات و سمع شکایات انتخاباتی، درخصوص غیرمعیاری و سلیقه ای بودن احمدیوسف نورستانی و افراد تحت امرش و نیز عبدالستار سعادت و دار و دسته اش حرف و حدیث های زیادی مطرح شد اما گوش ارگ به این حرف ها بدهکار نبود.

ماه های پی در پی و حتی سال ها انتقاد و اعتراض درخصوص تقلب و تخلف و تخطی و بی کفایتی گسترده ی کمیسیون های انتخاباتی در انتخابات حمل و جوزا 1393 راه به جایی نبرد چرا که ارگ همچنان به این غلامان حلقه به گوش نیاز داشت تا نقشه هایش را اجرایی نماید.

در واقع صدای "ما استعفا نمی دهیم"، "قانون انتخاباتی نیاز به اصلاحات دارد" و "انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی با امکانات موجود، خوب و شفاف برگزار شده است" که از گلوی نورستانی و سعادت شنیده می شد سخنان اشرف غنی، زاخیلوال و امثالهم بود که در گوش های شان زمزمه می شد.

اینک استعفای نا وقت و دیرهنگام رییس کمیسیون نامستقل انتخابات (که صرفا یک ترفند سیاسی و یک وقت کشی و مقدمه چینی طولانی برای خلل وارد کردن در انتخابات پارلمانی است) چنین جار و جنجال هایی بپا کرده است جای بسی تاسف و تامل دارد چرا که...

چرا که این استعفا برای شخص احمد یوسف نورستانی و افرادش حکم توفیق اجباری را دارد و نه تنها به معنای کناره گیری از زد و بندهای سیاسی و شرمساری از انتخابات شکست خورده و ناموفق نیست بلکه چوکی های بهتر با دامنه ی اختیار بیشتر و البته دالرهای رنگارنگ تر برایشان به ارمغان می آورد.

همچنان که گزارش های تایید نشده ولی منتشر شده ای حاکی از مطالبات زیاده خواهانه و پرطمطراق عبدالستار سعادت برای ترک چوکی ریاست کمیسیون سمع شکایات انتخاباتی دارد که گویا منصب وزارت را به قامت خود برازنده می بیند!

البته نباید از نظر دور داشت که استعفایی که با فشارهای روزافزون رییس اجرایی بر رییس جمهور و در راستای آن بر روسای کمیسیون های انتخاباتی وارد شود و مصلحتی باشد؛ خواه ناخواه منجر به امتیازاتی بزرگ برای مستعفی ها خواهد شد وگرنه افشاگری های نورستانی و سعادت برای ارگ گران تمام می شود.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خواننده ګان ګرامی
استعفا اقایی نورستانی شاید که حلال مشکلات انتخاباتی کشور نباشد زیرا دوجناح حاکم به قدرت شاید که در انتصاب کمیشنران و تقسیم بست های اداری بنجاه فیصد شاید نتوانند به هم کنار بیایند مشکلات را بیشتر سازد و امیداوارم که کمیشنران جدید بتوانند که در انتخابات های بیشرو یک ریس ج را اعلان بکند نشه که تعداد ریس های ج به ۳ نه رسد زیرا بزرگان گفته اند یوم البتر است نه بعتر
قیام

>>>   این هادرافغانستان خیانت کرده وخیانت کوچک هم نبوده باید محاکمه شود....
یاران ابوذر

>>>   اگر وافیعت بپرسید سراسر در ابن وطن بزنس است در قدرت نشستن چوکی وزارتها چوکی های دیگر فقط دولت افغانستان داد ازمبارزه با فساد میزند ولیکن خودشان غرق در فساد استند قرارمعلوم گفتند که باید تاسه سال معاش ما پرداخته شود باتمام امتیازات این فساد نیست ویااینکه ما را بحیث سفیر بیکشور روان کنید شاید بگویند که که بعاز مرگ هم باید بنام من یکجاده افتتاح کنید حال بکدام خدمت تان کدام دلخوش مردم واین ملت از شماها دارد از ریسجمهور الی اعضای کانبینه تان خواهان تقاضا های زیاد در سابق مبگفتند که چوکی حکومت لنگ حمام است حال مثلها بیخی چپه شده ببینید میدان هوایی بنام حامد کرزی شده حامد گرزی جز خیانت وجنایت چیزی دیگری برایملت نکرده حالا هم دوباره دمبک میزند جای شرم وخجالت است نمفهمم چه وقت این دولتخواه ها انسان میشوند.
محمدسعیدفاضلی از اداره امور

>>>   کاربسیارخوبی کرده حکومت ع وغ بدنام است دیگرانراهم بدنام میکند.
هاشم

>>>   حتمآ چوکی های دیگر مانند سفارت ویا وزارت انتظارش را میکشد آدمهای چون نورستانی تاجایی گرفته

>>>   اگر چرخش روزگار یاری کرد و یک گوشه لهاف ملا نصرالدین به من هم رسید باور کنید اولین کاری که آنجام خواهم داد نام دزدیده شده فرود گاه بین المللی کابل بلا وقفه فورآ از نام حامد کرزی هدف نموده به نام اصلی اش یعنی فرود گاه بین المللی خواجه رواش که بهمه ملت افغانستان تعلق دارد برگردانیده و یا باسم شخص مستحق آن مسمی نموده بجهان معرفی خواهم نمود . آقای کرزی و خلیفه غنی و عبدل جان و امثالهم هر گز مستحق همچو نام ماندگار نیستند. اسم این گونه اشخاص باید در صفحه سیاه تاریخ مانند شاه شجاع و دیگر خائنین تاریخ ثبت شود.

>>>   من هم قصد دفاع از صلاح الدين ربانى را ندارم و بار ها
او را خشن نقد كرده ام ، جالب اين است كه سرپرست وزارت دفاع كه يكى از مظنون هاى قتل استاد ربانى است ، غير قانونى هنوز در كرسى وزارت باقيست، اما صلاح الدين ربانى به دليل آن كه هدايت غنى را مبنى بر تقرر نورستانى نپذيرفته است و به تبار غنى تعلق ندارد، در هم دستى با رييس پارلمان كه عضو حزب اسلامى است ، دارند عقده گشايى مى كنند ، و قصد دارند آقاى ربانى را صلب صلاحيت كنند و يا هم تحت فشار قرار دهند تا به خواست هاى غنى تمكين كند . صلاح الدين ربانى نبايد تسليم زور و توطيه شود.
سخنان دكتر پدرام در اين مورد كاملن بجا و درست است .

>>>   گوسفندان چوپان خود را با پوشاندنِ ‫#‏چپن‬ و ‫#‏لُنگی‬ از تبیله رخصت کردند.😃

>>>   احمد سعیدی آگاه مسایل سیاسی گفت: متاسفانه این روزها در افغانستان، اخلاق سیاسی بی شرمانه زیر پا می شود. نورستانی از جمله کسانی است که در انتخابات تقلب ها کرده است و همچنان در ساختار سیاسی افغانستان جای دارد. استعفای کنونی وی هم از کمیسیون انتخابات، نوعی باج طلبی است.
سعیدی افزد: وی کسی است که در انتخابات تقلب کرده است. چرا وی آزاد است و در پشت میله های زندان نیست؟ اگر این کار، یعنی استعفای نورستانی، فریبکارانه نیست وی را باید محاکمه می کردند نه اینکه پافشاری کنند تا نورستانی سفیری در یکی از کشورهای خارجی شود.
وی گفت: پافشاری اشرف غنی برای سفیر ساختن نورستانی، باجی برای افشا نشدن کارهایی است که باهم در انتخابات گذشته کرده اند.

>>>   بنام خدا.
اقای فاروق وردگ؛مؤسس مکاتب خیالی؛صدهاباب مکتب درجنگلات
وکوه های سربفلک کشیدۀ افغانستان؛درمحور تخیلات او؛اعمار وبکار
آغاز نموده بودند. اما اخذ پول در تخیل نبود؛ واقعی وحقیقی بود.
هزاران معلم برای درخت ها وحیوانات جنگل؛ وبه پرندگان مستقر در
کوه ها درس میدادند؛ هم اکنون میمونهای جنگل وکبک های کوه؛ از
سواد ودانش حرف میزنند وپیشنهاد شمولیت به دانشگاه رادادند.
به این میگویند شخصیت اومدیریت.
به روباه گفتن شاهدت کیه؛ گفت دمم .
شخصیت ومدیریتِ که در طول تاریخ همانندی نداشته ونخواهد داشت
و این نیز درکنار سایر قهرمانان همردیف با امرخیل؛ستارسعادت ؛
یوسف نورستانی؛ نورمحمد نور .... نامی را کسب کرده است؛ حال
فرق نمیکند؛ این نام؛نام ننگ باشد؛ رنگ باشد؛ نیرنگ باشد؛ نام؛ نام
است.
جوانمرگ درجهات مختلفِ نام کشید.وبه پولی رسید که هفت پشتش
حتی بخواب ندیده بودند. ناگفته نماند؛ اوکلید عقل ویابیعقلی های
اقای کرزی نیز بود. گفتم مطلع باشید؛ اورا ازیاد نبرید. دار وندار
این کشور واین ملتند.

>>>   در کشوری که الفبای سیاسی اش از الف تا به ی به شمول حروف وسطش آغشته فساد باشد، جایی برای انسانهای پاک نیست!
اشرف غنی مردی با دولتی آغشته در فساد در مقام سوم.....

>>>   یوسف افتاده اندر چاه رفت
حافظ اسرار ارگ و شاه رفت؛
چاق گر گوسفند پکتیکا رفت
آیا می دانید که او کجا رفت؟
بعد از آن گندی که بر آرا زد او
حال گمانم سوی اروپا رفت!
پیر کنعانش مگر این جا نبود
آیا می دانید چرا آن جا رفت؟
جان خودت، جان زلیخا بیا
فاش کن گوسفند چگونه راه رفت؟

>>>   در دهکده‌های افغانستان مردم باور دارند: ماکیانی که چنان خروسان بانگ زند، باید سرش بریده شود که بانک ماکیان شگون نیک ندارد. به همین گونه باور دارند که اگر خروسی پیش از چاشت یعنی بی محل بانگ زند باید سر ش بریده شود که بانگ بی محل خرسان هم شگون نیک ندارد. چنین ه می کنند.
حال که نورستانی ماکیان یا خروس کمسیون انتخابات بی محل بر خلاف میل اربابان بزرگ بانگ زده است؛ معلوم نیست که این بانگ زدن بی محل چه شگونی دارد ، نیک یا بد ، به هر ضورت باز هم معلوم نیست که اربابان بزرگ با چگونه تیغی او را سر خواهند زد.
دیده شود چه می شود!
نادری

>>>   هاشم عزیز خوداین اقا بدنام است ......
یاران ابوذر

>>>   سلام افغانستان سلام کوه بابا.
خیانت کردن.عبدالرحمن.....نصف هموطنان عزیز مارا قتل عام کرد نسل کشی واموال شان چپاول کرد نصف خاک رابنام ديورنگ فروخت،وهمچنان ازان به بعدش...؟ نادروظاهر حکومتش را باخیانت اغاز کرد.......؟ در ایام حامد کرزی..تمام کمگ های جهانی فقط چهار خاهین قومگرا مسل فاروق وردگ، گاه بنام مکتب خیالی میلونها پول چرس خرید وکشید، زاخيل وال کريم خرّم...............وباقي قومگرایان دیگر هنوز محترمتر شده ایکاش این وطن فروشان مردم خود رآز چنگال وحشیان پاکستان ووهابیها عربیستانی .....؟ گاه بهانه جنّت میکشد گاه بنام بنام قوم.... دورازانسانیت وافکار وروش بشریت دور نگاه داشته وحشی میسازد.
واقای اشرف غنی هم چند تاه خایین دیگر مسل یوسف نورستانی ووو....؟' وچوپان کوچی درست کرده درحق تمام ملّت افغانتان خیانت کرده توسط رای گوسفندان آبروی افغانستان رادر جهان ازبین بُرد، اینگ بجای اینکه خایینین محاکمه شود، اشرف غنی کوچی با کمال بیشرمی از اینها حمایت میکند، سفیر در سفارتخانها جاه بجا میکند ،وتمام این خایینین درسفارد خانها هم فقط با قبیله خود همکاری میکند وپاکستانیها را فقط که مونژ مونژ کرد پاسپورو همکاریرهای ديگر میکند باقی اقوام که هرچه فریاد میکند تزکره وباقی اسنادهای قابل اعتبار ارایه میکند مسل وحشی برخورد میکند.
ق.ناصری.

>>>   چــــــــــــون در روی زمین فـسـآد کرده باید گـــــردنش زده شود گرچه ریش سفید است اما دیگر چاره وجود ندارد

>>>   چرچرک بام در بام خاموشک کار تمام در مورد نورستانی این خاین ارای پاک مردم ودزد وتقلبکار در انتخابات ۱۳۹۳ ریاست جمهوری اگر به چهره حق بجانب که از خود نشان میدهد بنگری واز منافقت وشیطانت ان باخبر نباشی فکر میکنی که این انسان حتی نا خود را خورده نخواهد توانست چه رسد به تقلب وجعلکاری ودزدی وچور وچپاول داراییهای عامه اما این روبای مکار سوس مارک مانند مرچه خورک تمام افغانستان را قرت کند عارق نمی زند ولب خود را بخاک مالیده تا لب ان خشک معلوم گردد وبه حالش ترحم تان شود اما این لب خشکک درون مشکک خیلی زرنگ وچاپلوس وفریبکار بی سواد است بهر صورت اگر تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۳ صورت گرفته چون تحت مدیریت همین خاین و کمیسون سمع شکایات انتخاباتی انجام شده مبرا از مسولیت شده نمیتوانند واینکه خود شان معترف به انجام تقلب در انتخابات ریاستجمهوری هستند باید فورا بهمحکمه ومجازات کشانده شوند هر کسی که برای این خاینین کار وظیفه دیگر بدهد ویا در دوام کار شان جدوجهد کنند انها هم خاین ودشمن ملت وافغانستان بشمارمیرود .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است