آمریکا به دنبال زمینه سازی حضور داعش است
روزی می رسد که آمریکا پروژه های خود را بر مردم افغانستان تطبیق می کند و داعش را در افغانستان جاسازی می کند، با این حرف ها که مقام های آنها می زنند قصد دارند زمینه سازی حضور داعش را در افغانستان مهیا سازند 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۴    ۱۳۹۵/۱/۹ کد خبر: 113913 منبع: پرینت

جنرال کمپل فرمانده پیشین نیروهای حمایت قاطع در افغانستان در روز خداحافظی خودش از این ماموریت، گفت که صلح با طالبان باعث می شود که داعش در افغانستان قوت بیشتری پیدا کند. این سخن نشان می دهد که هرگاه سخن از صلح در افغانستان زده می شود، سناریوی دیگری از جنگ نیز طرح می شود و مردم افغانستان باید بدانند که قرار نیست آرامشی در افغانستان وجود داشته باشد. چرا چنین سخنی زده می شود و در پشت پرده این حرف چه چیزی است؟

مولوی عبدالرحمان رحمانی عضو مجلس نمایندگان در برنامه «آماج» گفت: روزی که آمریکا به افغانستان قدم گذاشت و حضور فیزیکی پیدا کرد. با بازیهای چندگانه منافع خود را به پیش می برد. حالا همه به این مساله پی برده اند و همه مردم می دانند که آمریکا کاری برایشان نمی کند و فقط آمده است تا اهداف خود را اجرایی کند.

وی، ادامه داد: سال قبل پیمانی هم با افغانستان امضا کرد و در آن تعهد کرد که نیروهای امنیتی افغانستان را تجهیز کند و افغانستان را در برابر ناامنی حفاظت کند اما خود باعث ناامنی در کشور شد و اوضاع از آنچه که بود نیز بدتر شد و گروه وحشی جدیدی نیز به افغانستان اضافه شد. این کشور با ما پیمان امضا کرد و روابط مان را با کشورهای دیگر قطع کرد اما برای ما هیچ کاری نکرد.

رحمانی، حرفهای ضد و نقیض مقام های آمریکایی را هدف دار خوانده و بیان داشت: در حال حاضر جنرال کمپل می گوید که صلح با طالبان، پایه های داعش راتقویت می کند. این در حالی است که همین مقام های آمریکایی در ابتدا حضور داعش را در افغانستان انکار می کردند و آن را شایعه می خواندند. حالا چنین حرفی می زنند. خود، زمینه گفتگوهای صلح را ایجاد کردند و حالا می گویند با صلح، داعش تقویت می شود. این تناقض گویی ها و این بازیهای چندگانه مشخص می کند برای آمریکا افغانستان ارزشی ندارد و با تغییر سیاست های خودشان، بازیها نیز عوض می شود و در این میان قربانی، مردم افغانستان می شوند.

این نماینده مجلس، در خصوص دلیل اعلام های مقام های آمریکایی اظهار کرد: روزی می رسد که آمریکا پروژه های خود را بر مردم افغانستان تطبیق می کند و داعش را در افغانستان جاسازی می کند، با این حرفها هم که مقام های آنها می زنند قصد دارند زمینه سازی حضور داعش را در افغانستان مهیا سازند.

رحمانی، مردم را تشویق به اعتراض علیه سیاست های حکومت کرده و می گوید: ملت به خاطر کارهای حکومت به حدی رسیده اند که فقط یک بسیج مردمی نیاز دارند. حتی احمدضیا مسعود که معاون رییس جمهور است دست به بسیج کردن مردم در شمال زده است. حکومت هم برای اینکه از این بسیج ها جلوگیری کند نام ملیشه سازی را بر آنها گذاشته است. آمریکا نیز از قیام مردمی هراس دارند. اگر ولسوالی هایی هم داریم که هم اکنون ناامن هستند به این دلیل است که حکومت می خواهد که ناامن باشند وگرنه مردم ما و نیروهای امنیتی ما دلیر و شجاع هستند که جان خود را می دهند ولی سنگر به دشمن نمی دهند.

وی، در خصوص دلیل به وجود آمدن شرایط آشفته کنونی در افغانستان بیان داشت: انشعابی که درون ارگ وجود دارد، تاثیر منفی خود را بر روحیه مردم و نیروهای امنیتی، دفاعی و پولیس نیز گذاشته است. این انشعاب ها سبب شده است که در افکار مردم اختلال به وجود آید و آنها را نسبت به آینده نگران و ناامید سازد. حرفهای ضد و نقیض هم از سوی رهبران حکومت و مقام های آمریکایی مشخص می کند که در پشت پرده بازی های خطرناکی وجود دارد.

این نماینده مجلس، معتقد است حکومت و دولتمردان هیچ گونه دلبستگی و احساس مسوولیتی نسبت به مردم افغانستان ندارند و حاضر هستند زندگی مردم تباه شود تا آنها به خواسته های خود برسند. وی گفت: در جایی، از یکی از دولتمردان شنیده شده بود که بگذارید همین جوانانی که در سرشان هوای تشنج دارند بروند تا از شرشان راحت شویم. ما مردم باید چنین فردی را به پای میز محاکمه بکشانیم که چرا زمینه فرار جوانان را مهیا ساخته است.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   به نظر بنده یک جهاد فی سبیل الله در مقابل غرب اعلام شود تاکه تخم کفر در افغانستان نماند. ورنه همه را یکه یکه خواهند کشت، از اینکه مردن خود را تماشا کنیم بهتراست که در راه خدا بجنگیم تا نزد خداوند سربلند برویم.
هارون
افغان

>>>   آنچه را که مولوی عبدالرحمن بیان کرده است بسیار روشن و واضح است. همه مردم افغانستان می داند که آمریکا باعث نا امنی در کشور استو ودولتمردان نیز در خدمت آمریکا قرار داشته ودر مقابل پولی که به جیب می زنند با ملت افغانستان دشمنی می کنند. امروز به یقین می توان گفت که اشرف غنی و دارو دسته اش دشمن افغانستان و ملت مظلوم این کشور است؛ ولی راه علاج چیست؟ مردم و بزرگان کشور باید به دنبال پیدا کردن رفع این مشکل باشند با سخن گفتن هیچ چیزی تغییر نمی کند. کمر ملت مظلوم ما دارد می شکند بلکه شکسته است. مناطقی را اول می گذارند که طالبان بگیرند و و دار و ندار مردم را از بین ببرند بعد از آن نیروهای شان را می فرستند که طالبان را از این مناطق به عقب برانند که مرحله دوم بدبختی مردم را رقم می زنند. امروز با گلبدین می خواهند صلح کنند غافل از آنکه گلبدین هرگز صلح را در کشور نمی خواهد بلکه نقشه ای است که از طرف مخالفین راه اندازی شده است و شاید دولت بر این مطلب آگاه باشد و خود را به ناآگاهی زده است تا وانمود کند که دولت افغانستان صلح طلب است.این تصمیمات کشور را به باد فنا می دهد. اشرف که اقتصاد دان و فرد دوم مغز متفکر جهان است این توقع از او می رفت که کشور را از نظر اقتصادی از این رو به آن رو کند! ولی برعکس از آن رو به این رو کرد و آنچه را هم که داشت از بین برد.

>>>   مردم افغانستان نبايد اين حكومت را بيشتر از دو سال فرصت دهند. اين حكومت كه در دو سال نتوانست حتى كابينه خود را بسازد ، در ده سال هم نمى تواند برنامه هاى ملى را راه اندازى نماييد. بايد ملت افغانستان به پا خيزند و به جهان و قدرت هاى كه در تعيين اين حكومت نقش داشتند ثابت سازند كه نه طالب در اين كشور جا دارد و نه حكومت كه رياست ان را يك مريض و چند تا بلى گوى به عهده داشته باشد

>>>   اقای رحمانی حرف های تکراری ریس حزب نو بنیادخود را که اقای احدی میزند احدی در زمان کمپاین انتخاباتی ریاست جمهوری سرختانه مدافع وکمپیناتور جناب ریس جمهور غنی بود وامیدوار به دست رسیدن مقام دلخواه اش بعد پیروزی اشرف غنی به چوکی ریاست جمهوری بود اما وقتیکه تقسیم قدرت بین تیم داکتر اشرف غنی وداکتر عبدالله عبدالله پنجاه پنجاه سهمیه بندی شد وبپا درمیانی جان کری حومت وحدت ملی شکال گرفت وبه اقای احدی پوست دلخواه اش نرسید فورا بر علاوه حزب افغان ملت یک حزب نو را تشکیل داد واعلان اپوزیسون را در مقابل دولت وحدت ملی اعلام کرد که یکی از اعضای برجسته ان همین جناب وکیل صاحب رحمانی است وروز تا روزدر صد بدنام سازی وتخریب حکومت وحدت ملی هستند وهر چیزی که بخاطربدنام کردن حکومت فعلی میگویند بدون اسم وادرس ونام مشخص ودقیق ان است ویک دست پاک ونام گیری که بخود انتخاب کرده اندهمان نام امریکا است وانهم روی عقده مندی شان است که چرا امریکا انها را به خواست دلخواه شان نرسانده .

>>>   ترکیه یکی از بازیگران سیاسی در افغانستان است. ترکیه مانند هر بازیگر خارجی دیگر، گروهی قومی، مذهبی و یا سیاسی را زیرپروبال خود گرفته و از آنها به مقصد پیشبرد امیال خود استفاده می کند.
حضور گاه به گاه جنرال دوستم در ترکیه هیچ دلیل دیگری جز این ندارد که ترکیه حامی گروههای قومی ییست که یا ترک اند یا ترکیه بر اساس تیوریهای فاشیستی پانترکی، آنها را ترک می خواند. ماجرای "هزاره های سنی" رویکردی ترکی دارد و به گمان اغلب از سوی مراجع ترکیه تمویل می شوند. تلاش ترکیه برای نزدیک ساختن ازبکها و هزاره به خاطر مذهب شیعه ناکام بوده است. ازینرو افسانۀ هزاره های سنی را پیش کشیده اند. با این کار ترکها هزاره ها را غیر مذهبی ساخته و می رود تا نفوذ شیعه و ایران را از میان هزاره ها یا برچیند و یا تضعف کند....
خواندن این مقاله ( راز کشتن ترک ها در کابل) را می شود سرآغازی برای ادامۀ مطالعۀ سیاستهای ترکیه در افغانستان در نظر گرفت.
شماری از دوستان که عاشق برنامه های ترکیه اند، باید بدانند که ترکیه هم اهداف قومی دارد و هم برای این اهداف وسایل قومی را استخدام می کند. بنابران ناحق خود را بر سر شعارهای به ظاهر اسلامی اردوغان، کاسۀ داغتر از آش نسازند.
از برگه صبور رحیل

>>>   سوال اینجا است که چرا شما مردم را بسیج علیه چالش های موجود نمی کنید ، در حالیکه شما نماینده گان از نفوذ مردمی برخوردار هستید ؛ فکر میکنم که آب گل آلود موجود به شما آب حیات است بنا لاف مردم پرستی و وطن پرستی را نزنید ، ما میدانیم که شما با این حرف ها مردم عوام را فریب می دهید تا در آینده به حیث خدمتگارمردم متوجه رای دادن باشند.
احسان الله ایماق دانشجوی کار شناسی ارشد دانشکده ژورنالیزم دانشگاه ملی تاجیکستان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است