سفیر افغانستان در آلمان سهل انگاری می کند
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۱۹    ۱۳۹۵/۱/۸ کد خبر: 113889 منبع: پرینت

در صفحه اطلاعات سفارت افغانستان در مورد پاسپورت جدید چنین آمده است، صدور پاسپورت جدید 4 الی 6 هفته را در برمی گیرد که اصلا این حقیقت ندارد.

شاید منظور سفارت از گرفتن ترمین برای درخوست پاسورت به برلین باشد، که حدود شش تا هشت هفته را دربرمی گیرد.

با هجوم روزانه نزدیک به یکصد نفر یا بیشتر به سفارت افغانستان در برلین برای گرفتن پاسپورت جدید و طولاتی بودن مدت به دست آوردن وقت ملاقات یا ترمین برای درخواست پاسپورت و جواب ندادن تلفن های سفارت افغانستان در برلین نگرانی و حتی خشم شماری از هوطنان ما را در پی داشته است.

اینکه چرا ناگهان ازدهام گرفتن پاسپورت جدید چنین وضعیتی را بوجود آورده است، بدون دلیل نمی باشد.
سفارت افغانستان و بخش کنسولی وزارت خارجه افغانستان اطلاع دارند که بعضی از کشورها عدم دادن ویزه روی پاسپورت های سابق را درحدود ۱۱ ماه قبل به مقام های افغانستان اطلاع داده بودند، که سفارت افغانستان و وزارت خارجه به آن توجه ننموده و این بحران بوجود آمده است.

شماری از هموطنان می گویند روزها و ساعت ها عقب تلفن سفارت منتظر می مانند و انتظا روزها بدون جواب تلفن بالاخره انسان را نه تنهاد نگران بلکه مریض می سازد.

از طرفی گرفتن ترمین یا وقت ملاقات برای گرفتن پاسپورت به اصطلاح برقی حدود شش هفته تا هشت هفته طول می کشد و برای گرفتن پاسپورت جمعا تا چهار ماه باید انتظار کشید ولی برای بعضی ها این ترمین و گرفتن پاسپورت فقط دو یا سه روز طول می کشد.
(تمام این مسایل در صورت نیاز میتواند ثابت شود)

ولی با وجود اینهمه مشکلات جای دارد، از بخش کنسولی سفارت افغانستان در برلین خصوصا از جناب سید منصور، که مسول بخش می باشد و کارکنان محلی که بیشترین تلاش را برای جبران نمودن بی تفاوتی سفارت افغانستان در برلین انجام می دهند تشکر نمود.

بهتر است جناب سفیر صاحب بداند، هموطنان ما فقط آرزو دارند که تلفن سفارت افغانستان جوابگو باشد و می گویند هرقدر لازم باشد منتظر می مانند، فقط جواب دادن تلفن سفارت مهم است.

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   مشت محکم کرکت باز پشتون پاکستانی به دهن حضرت عمر زاخیلوال
قوم پرستی و قومی اندیشی حاکمان در کشور فجایع بیشمار آفریده . بازی کرکت سال 2012 بین پاکستان و افغانستان است. نیمی از تیم کرکت پاکستان پشتون هستند. ستاره تیم پاکستان یک پشتون به نام شاهد افریدی است. این آقا فعلا مانند عمران خان ستاره تاریخ ورزش پاکستان هست. در این مسابقه متاسفانه پاکستان برنده میشود. در حالی زاخیلوال ایستاده است. بازیکان پشتون پاکستانی در حالی که پرچم پاکستان را تکان میدهند و به چشمهای زاخیلوال خیره شده اند، یکی یکی می آیند جایزه ها را میگیرند و به پاکستان میبرند.زاخیول وزیر دارایی (مالیه) هست. خلاف قانون بودجه های چند صد میلیونی در اختیار تیم کرکت قرار میدهد. تا حالا چندین بار ورزشکاران دیگر رشته از این رویه غیر انسانی و غیر اسلامی شکایت کرده اند. اما چون بدون پشتیبانی در دولت بودند شکایت شان به جای نرسید. سران غیر پشتون در دولت به فکر حفظ چوکی بودن تا به فکر عدالت اجتماعی. اما سران پشتون در دولت از گامی در امتیاز دهی به قومی خود دریغ نمی کنند. زاخیوال علاوه بر اینکه صدها میلیون دالر را صرف تیم کرکت کرده بلکه خودش هم همراه با صدها نفر با بودجه دولت برای تشویق تیم کرکت به امارات سفر میکند. اما در انها از پشتون پاکستانی تو دهنی میخورد. پشتونهای پاکستانی پیام دادند که ما پاکستانی هستیم و بزرای پاکستان جان میدهیم.
برای تماشای کامل این گزارش به این پیوند بروید

>>>   هموطن عزيز سفارت افغانستان در اكراين را بيا و ببين كه همكار و همدست قاچاقبران و مافياي مواد مخدر است. حدود 9 ماه است كه يك نفر به نام علي (محمد شريفي)ها كه به خاد جاسوسي ميكند به خاطر 1000$ دالر 22 نفر را بندي ساخته به تهمت و با وجود عريضه هاي زياد سفارت حتي در محكمه انها هم حاضر نميشود.يك تن از بندي ها

>>>   سفیر حمید صدیق ازجمله بدنام ترین شخص است درجهل امصا اعلصرت ظاهرشاه برای عصب زمین 'فروش کارت دپلوماتیک به مافیای اقتصادی درزمان که ریس تشریفات بود کارشکنی درمورد مانع شدن کادر های سابقه دار وزارت خارجه به سمت های که لازم بود 'به کرایه دادن طیاره ریس جمهور به تجار ۰وحال نیز سفیر در مهمترین کشور ۰خداوند این ملت بد بخت را از شر فاسدین چی وقتنات میدهد ?
فرید جوزجانی مقیم بن جرمنی

>>>   قونسلى كار قونسل است نه كار سفير
سفير رهنمود دهنده است
از قونسل و كارمندان قونسلى كه تشكر كرديد، قصه ختم است
با سفير عقده داريد چطور؟

>>>   سفیر اداره کننده تمام نماینده های افغانستان در المان میباشد برلین ، بن و منشن ، همام طور که اکثر حمید صدیق را میشناسند ، یم انسان نستبد و خود خواه بوده پیشنهادات همکاران خود را قبول نداشته و به آنها اعتنایی نمیکند ، حتی دیپلومات های زیر دست اش هیج اجازه ندارد در مورد پورسه کار سوال کنند ، هر کس کوچکترین مطلبی را بدون اجازه سفیر کرده نمیتواند . صدیق حدود یک سال قبل وعده داده بود تجیهزات دستگاه پاسپورت های برقی را به برلین انتقال می دهد ولی فقط لاف بود.
ناصر از هانور .

>>>   حميد صديق يك إنسان .... است كه با چاپلوسي و بوت پاكي هاي كرزي به أينجا رسيد سال ها مركز را خورد و انچنان رشوت خورد و خيانت كرد و حق مردم را خورد كه مثل يك نهنگ دهنش و كشمش هيچ پر نه شد تحصيلات عالي ندارد روي يك چانس به وزارت خارجه رَآه يافت صرف ميداند كه چي گونه اكت و خود ساري كند بالآي زير دستان او هم از جمله كساني است كه خون اين مملكت را نوشيده و ان قدر جايداد و باغ و خانه ها خريده كه بي حساب است از خداوند منان ارزو دارم كه در همين دنيا عذاب آش كند و در أخرت مورد مجازات و عقوبت الهي قرار گيرد

>>>   يكتن از همكاران قبلي رياست تشريفات وزارت خارجه


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است