خارجی ها مردم ما را آرام نمی گذارند
سرمنشی سازمان ملل متحد، تحت تاثیر همان کشورهایی است که عضویت ملل متحد را دارند. بنابراین می خواهند مردم افغانستان سراسیمه شوند تا برای بار دیگر حضور نیروهای آنها را بپذیرند 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۹    ۱۳۹۵/۱/۷ کد خبر: 113859 منبع: پرینت

بقا در سال 2016 برای حکومت وحدت ملی افغانستان یک دستاورد می باشد. حکومت در این سال با پنج مشکل عمده، چون مشکل سیاسی، امنیتی، اقتصادی، بیکاری و اختلاف های درونی مواجه است و اگر به یکی از این مشکلات رسیدگی نشود، ممکن است به یک فاجعه بینجامد. این جمله ها را نماینده سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان بیان کرده است.

آصفه شاداب عضو مجلس نمایندگان، در برنامه «نگرش» گفت: این هشدارها، هشدارهایی است که تقریباً در این دوسال پشت سر هم از طرف مقام های بین المللی صادر می شود و هر هشدار هم در پی خود یک فاجعه را به دنبال داشته است. مقام های خارجی گفته بودند وقتی نیروهای خارجی، افغانستان را ترک می کنند، سال 2014 سال سقوط برای افغانستان است اما وقتی آنها خارج شدند برای یک سال افغانستان تقریباً امنیت نسبی خود را داشت و حتی انتخابات دایر شد. بعد، آنها ابلاغ کردند که 2015 خطرناک است. در این سال دست های بیرونی از موقعیت استفاده کردند و از ضعف، ناتوانی و کشمکش های درونی حکومت افغانستان استفاده بردند تا سال 2016 را به یک سال خونین تبدیل کردند. نیروهای امنیتی ما درخشش فوق العاده خوبی داشتند اما مدیریت ما مدیریتی ضعیف بوده و اختیار حرکات، مقابله و مدافعه نیروهای امنیتی ما از طرف خارجی ها کنترل می شود. این را همه می دانند.

وی، در تحلیل وضعیت فعلی کشور، بیان داشت: طوری که همه می دانند وضعیت اقتصادی افغانستان به صفر تقلیل یافته است، باور مردم از حکومت مرکزی به حدی ضعیف شده است که جوانان ما روزانه از مرزها خارج می شوند. حتی طعمه ماهی های گرسنه دریاها می شوند. کشمکش های درونی هم امسال چنان شدت داشت که سران کشور را از رسیدگی به موضوعات دیگر، بازداشت. هنوز این کشمکش ها بر جای خود باقی است. هنوز سران کشور برسر پست های کوچک، میان خود در کشمش هستند.

نماینده مجلس، درخصوص هشدار سازمان ملل در ارتباط با افغانستان گفت: این هشداری که از طرف نماینده سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان و حکومت افغانستان صادر شده است با چنین مواردی که ذکرشد، یک واقعیت است اما اینکه مقام های بین المللی این سال را بسیار خونین و فاجعه می دانند، تبلیغاتی است که انجام می دهند تا مردم افغانستان را سراسیمه سازند، از امیدهایشان کاملاً مایوس کنند و جوانان به جای اینکه در افغانستان حضور داشته باشند و برای سازندگی کشور کار کنند فرار کنند. دراین صورت مردم می توانند نیروهای خارجی را باردیگر بپذیرند.

شاداب، ادامه داد: سرمنشی سازمان ملل متحد، تحت تاثیر همان کشورهایی است که عضویت ملل متحد را دارند. بنابراین می خواهند مردم افغانستان سراسیمه شوند تا برای باردیگر حضور نیروهای آنها را بپذیرند. این حکومت را همین خارجی ها در افغانستان مسلط ساختند در حالیکه قانون اساسی افغانستان بر هیچ کدام از این سران، حق و اجازه حکومت نداده بود. حالا خود، علیه حکومت فریاد می زنند که حکومت سقوط می کند. در حقیقت زیر کاسه خارجی ها نیم کاسه ای است که از یک طرف خود را دوست و دلسوز برای افغانستان نشان می دهند و از طرف دیگر ابلاغ می کنند که افغانستان رو به سقوط است. افغانستان در فساد اداری غرق است، مرکز تولید مواد مخدر است و همسایه ما مرکز تربیه تروریزم است. با این شرایطی که دارد اگر خارجی ها بخواهند در افغانستان فاجعه بار می آید.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اصفه جان اگر خارجی ها نباشند این سیاسیون مثل سگ و گربه همدیگر تک و پاره میکنند . باز شما را کی معاش دالری میدهد . و شما در پارلمان بجز غیبت کردن و بوتل جنگی کاری ندارید. اگر واقعا دلتان به حال ما مردم میسوزد از بودن خارجیها بنفع کشور استفاده کنید .
افغان

>>>   اگر بخواهی یا نخواهی دولت وکابینه از خود شان است تصمیم گیرنده همین خارجیهاست فقط بربادی افغانستان اًواره کردن مردم همینهاست ریسجمهور اعضای کابینه وتمامی دهشت افگنان تروریستان از همین چهلکشور اجنبی است وما فعلاً کدام چیزی گفته نمیتوانیم وتوسط فضایکه برسرافغانها اورده الی وقتیکه ما یکدلسوزبکشور پیداشود
محمدسعیدفاضلی از اداره مور

>>>   کدام پارلمان مشروع ؟؟؟عیب است که از نام پارلمان نظر داده میشود
یا انتقاد میگردد . به حیث یک شهروند حق گپ زدن داری نه از
ادرس
یک پارلمان جعلی.
حسام الدین شهیر

>>>   تا زمانیکه چهره های به ظاهر ملا ولی در باطن منافق از صحنه قدرت افغانستان با خشونت کنار زده نشوند بوی آبادی هم به مشام ما نخواهد رسید. از برخی خیانتهای واضح این چهره که نزد بسیاری ها شریف هم اند خبر دارم ولی حیف ثبوت و قدرتی در دست ندارم اگر نی باز میدانستند؟.

>>>   نظر دهنده اول راست میگوید.
اگر از طرف روزانه مصروف کارهای پارلمان هستید،از طرف شبانه میتوانید از خارجی ها استفاده کنید و پول آن را به غریبان و بی نوایان کمک کنید.برای تان ثواب میشود.خداوند در جنت هزاران غلامان را نصیب تان خواهد کرد.

>>>   فراموش نکنیدکه معاشهای دالری به حساب همگی مردم
افغانستان نوشته میشوداینکه سربازی کشور ما را ما پولی
جورکردن و ازچپ راسی تاریس جمهورافغانستان دالر
معاش میگیره مانندیک سرطان میماندکه کم کم افغانستانرا
به طرف نابودی خواهدبردخارجیهاکشورخودماراچپاول و
غارت میکنندو به خودماقرض میدهندتازمان داکترنجیب اله
خوب بودکشورافغانستان ازهیچ کسی قرضدارنبودولی از
این به بعدهرکودک افغان که به دنیابیایدقرضدارخواهدبود
امریکایهااین بلا راچندین سال قبل سرپاکستان آوردندکه
کشورپاکستان فعلا"چنان درچنگ امریکایهااست که نمیتواند
جنب بخورداگر زندگی بودبیست سال بعدحساب وکتاب
میکنیم ببینیم چقدر فایده وچقدرضررکردیم..
شاباز

>>>   زمانیکه خارجی ها نبودند خیلی آرام بودیم!!!!

>>>   بلی به کسی چی فایده هیچ فایده ندارد آدم به کسی شکایت بکند که یک نتیجه بدهد احد اقل .دگه از این گفتارها و شکایتها زیاد شده مردم هم بسیار خسته شده همه گی طافت فرسا هستند . لطفا اشرف غنی و عبدالله که حکومت کرده نیمتوانند میتواننند احد اقل خیر است باز جبیهایی خوده پر نکنند استعفا بتند که یک کسی دگه بیاید به همکاری مقلت بهز بازسازی ملت و افغانستان اقدام نماید .
با احترام خانم ((نوری))

>>>   سرمنشی سازمان ملل متحد، تحت تاثیر همان کشورهایی است که عضویت ملل متحد را دارند. بنابراین می خواهند مردم افغانستان سراسیمه شوند تا برای بار دیگر حضور نیروهای آنها را بپذیرند
ع

>>>   کجاست مرحوم داکتر نجیب الله که ببیند به سر افغانستان چه آمده است ملتی که بر علیه حکومت دموکراتیک سوسیالیستی کشورشان به پا خواستند و به نیروهای شوروی که برای کمک آمده بود کفار می گفتند و جهاد کردند علیه حکومت قانونی کشور و نیروهای کمک کنند کشور این هم نتیجه جهاد علیه کافر -الان امریکا مدینه فاضله است

>>>   اگر افغانها ( عقل در سر ) داشته باشند آله دست خارجی ها قرار نگیرند تاریخ افغانستان در مورد زمام داران کشور (قهرمانان وخاینین) حرف های نگاشته است . قهرمانان را خاینین وطن نماندند که مصدر خدمت گردند تا صلح امنیت
وکشور ی اباد داشته باشتیم .
پناه کابل

>>>   پناه کابل اشکال کار سباست های قومی قبیله ای است که قوم خود را میپرستد همیشه حاکم بوده یک قوم و سایر اقوام خراسان زمین را بیچاره کرده است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است