انتقاد بی‌سابقه اوباما از عربستان
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۵۴    ۱۳۹۵/۱/۶ کد خبر: 113826 منبع: پرینت

انتقاد بی‌سابقه رییس جمهور آمریکا از عربستان، خشم مقام های این کشور را برانگیخته است.

به نوشته پایگاه اینترنتی میدل ایست آنلاین، اکنون که اوباما رییس جمهور آمریکا برای حضور در اجلاس مهمی با همپیمانان این کشور در حوزه خلیج فارس آماده می‌شود، اظهارات بی‌پرده او درباره عربستان، با انتقادهای فزاینده‌ای از سوی این هم پیمان دیرینه آمریکا روبرو شده است. اظهارات اوباما که در نسخه ماه آوریل نشریه آتلانتیک منتشر شد، با خشم رسانه‌های سعودی و روزنامه های محدود پان عرب در عربستان روبرو شد.

شاهزاده ترکی الفیصل، سفیر پیشین عربستان در واشنگتن و از چهره‌های آشنا سعودی برای غرب نیز در انتقادها از اوباما پیشگام شده است. فیصل، وزیر اطلاعات پیشین عربستان نیز با انتشار مقاله‌ای در چند روزنامه سعودی نوشت: اوباما ما را به راه انداختن نزاع مذهبی در سوریه، یمن و عراق متهم می‌کند و از ما می‌خواهد دنیای خود را با ایران، کشوری که آن را حامی تروریسم توصیف می کنید، سهیم شویم.

سرزنش ها و روابط 70 ساله !
این پایگاه اینترنتی اضافه کرد: پس از هفتاد سال روابط ویژه آمریکا و عربستان که در این مدت انتقادها معمولاً به شکل خصوصی مطرح می‌شد، سرزنش های علنی اوباما نوعی خیانت به عربستان محسوب می شود. درخواستِ اوباما از ریاض برای اینکه خاورمیانه را با رقیب خود تهران، سهیم شود و به جنگ‌های نیابتی در عراق، سوریه و یمن پایان دهد، حاکمان سعودی را که حس می‌کنند ایران آنها را احاطه کرده است، به شدت خشمگین کرد. افزون بر این، انتقادهای اوباما از حکومت پادشاهی عربستان به علت صادر کردن نگرش افراطی وهابیت به دیگر کشورهای مسلمان، مشروعیت خاندان سلطنتی حاکم در عربستان را زیر سؤال برد.

عبدالرحمان راشد مقاله نویس سعودی نوشت: صداقت اوباما، دوستان او را خشمگین کرده است و این مسئله نه فقط درباره عربستان، بلکه درباره انگلیس، ترکیه و اسراییل صدق می‌کند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اوباما مرد حقیقت بین است وجدانش اورا زجر میدهد که در مقابل اعـــراب مفسد وظالم مدارا کند اما او گرچه رئیس جمهور است آنقدر صلاحیت ندارد که عملی انجام دهد که منافع ملیاردر های غربی را خدشه دار سازد همینطور او از گستاخی های اسرائیل هم بیزار است اما سناتوران زیادی با اسرائیل هم فکر هستند
ر

>>>   او لوده!
اوباما در ست در زمانی از تو میخواهد با ایران روابط خود را نزدیک کن، که سخت در دشمنی با ایران قرار داری و تو جانب جنگ و دعوی با ایران را میگیری و در نتیجه سلاح و مهمات بیشتر از امریکا میخری.
اگر احیانآ در آینده در منطقه جنگ شدید تر میشود، بارک اوباما بعد از تقاعد اش از ریاست جمهوری خواهد گفت: ما از عربستان خواستیم که با ایران کنار بیاید، اما او قبول نکرد و این هم نتیجه اش، که جنگ تمام عیار در منطقه برپا شده است.
اما در آن زمان کس پیدا نخواهد شد که بگوید:آقای اوباما! بهار عربی چه وقت شروع شد؟ جنگ تونس و لیبیا و مصر و سوریه چه وقت شروع شد؟ پیدایش داعش و بوکو حرام چه وقت شروع شد؟

>>>   ببينيد اين حكومت ال جهود به چه اندازه فاسد است كه صداي اوباما را دراورده


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است