جنرال دوستم طی پیامی مردم را به آرامش دعوت کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۳۱    ۱۳۹۵/۱/۵ کد خبر: 113808 منبع: پرینت

بسم الله الرحمن الرحیم
هموطنان گرامی السلام علیکم و رحمته الله و برکاته!

در جریان مسافرتم به خارج از کشور اطلاع یافتم که عده از طرفدارانم خاصتا جوانان ارجمند از گذشته نیز به برخورد های غیر عادلانه و انحصارگرانه مقامات ولایت بلخ معترض بودند، بامشاهده برداشته شدن تصاویر اینجانب در شهر مزارشریف برآشفته گردیده طی تظاهرات مسالمت آمیزی به بیان اعتراضات پرداخته خواستار عدالت، مشارکت عادلانه و پیگرد قانونی عناصر نفاق افگن و ماجراجو گردیدند.

آنان انتظار داشتند که رهبری ولایت بلخ اقدامات فوری را برای رفع نگرانی های مردم روی دست گیرد. اما تاخیر در اتخاذ چنین گام ضروری باعث سرایت اجتماعات به برخی ولایات دیگر نیز گردید. من در حالیکه حق تظاهرات و بیان آزادانه اعتراضات را حق قانونی هر شهروند کشور میدانم و از هموطنان عزیزیکه خواسته اند احترام خود را به رهبر شان به این وسیله بیان کنند تشکر می نمایم.

از همه هواخواهان و طرفداران خویش خاصتا از جوانان برومند تقاضا می نمایم تا پس از این تظاهرات مسالمت آمیز خود را متوقف سازند و به مراجع مرکزی و محلی فرصت دهند تابه خواست های شان به آرامش و دقت رسیدگی نمایند کشور ما در چنین مقطع زمانی به اخوت برادری هم پزیری صلح و ثبات نیاز دارد و از شما تقاضا دارم که در این راه مانند همیشه استوار و ثابت قدم باشید.

ومن الله توفیق
الحاج سترجنرال عبدالرشید دوستم
معاون اول مقام ریاست جمهوری اسلامی افغانستان
و رهبر جنبش ملی اسلامی افغانستان


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   هههههههه الحاج سترجنرال دوستم کاشکی اندازه یک عسکر
عقل میداشتی گپ زدن بلدنیستی شدی جنرال ناقی..
قیوم

>>>   سلام..
این اندیشه وعـمل را - قـهرمـانی ، شـجا عت ، مـردانـگـی ، دلـیری ، را بخاطر وحـد ت مـلی و هم پـزیری وبرادری وبرابری با یدگـفت - و هـم مـیـباید اهل سیاست و وطن پرسـتان ومـلت دوستا ن هـر دو طـرف از رأس تا پـایه هـمـچـو عـزم خـرد مـنـد ا نـه را تـقـدیرو عـمـلی داشـتـه بـا شنـد تا مشت محـکـمی بـد هـان نـفـاق ا فـگـنـا ن د یـکـتـه شـده بـوده بـا شـد .
ازدیارغربت دربی سرنوشتی

>>>   عطای شاگرد می خواهد به کمک مردم کوهستان هرات جوزجان را فتح کند!!!! حالاکه قارون شده دیگر شاید به غنیمت نیاز نداشته باشد ! گرچه خیلی حـــریص است

>>>   مظاهره طرح خطرناک سیاسی جهادخور را زمین گیرکرد چون بی کله های وندگیرازیکطرف مظاهره رامخالفت کرده خودرادگماتیست نشان دادازطرف دیگرخشونت کرده خصایل تروریستی خودرانشان داد. اگرچه اعضای حزب جنبش هم چندان سابقه نداشت امااین دفعه اهلیت نشان داده درمقابل دیوارمسلح استادعطا بدون خشونت برگشته به مظاهره شبرغان یکجاشد.
ایندفعه هم وندگیران جهادی بادفاع ازعطامعلم جهادخورکه ملیاردهادالر ازجیب محلات تاجیک دزدیده موردحمایت قرارداده ازجمله شرکای دزدیاغی شناخته شد .نه تنها درانتخابات آینده باخت بلکه مجرم قابل محاکمه نیزشناخته شد. اگرجنبشی ها افشاگری راادامه دهدحیات حزب جمعیت ختم است.
وطندار

>>>   جنگ سالار عطا از هرات وگوهستان وپنجشیر درمقابل دوستم صحبت میکند ازین جاهلانه تر حرفی وکار ی کسی میداند چی است؟؟؟ آیا مردم هرات به نظر این سارق بندرحیرتان وغاصب هزاران جریب زمین دولتی اینقدر جاهل هستند که بحرف یک قانون شکن درمقابل هموطن خود بجنگند؟؟ تو برای مردم هرات وپنجشیر چی کردی؟ موضوع شخصی خودرا چرا شکل قومی میدهد ؟ شاید بازهم قصد غنیمت گرفتن غصب زمین های جوزجان را دارد > اگر امریکائی ها نمیبودند حالا تذکره ازبکستان درجیبت بود . منبعد چی تصمیم داری ر یش وپکول یا دریشی ونکتـــــــــــــائی؟ کدامش برایت چوکی را به قباله میدهد؟ آن ریش یک متر زمانیکه درغارها بودی چی شد؟؟ روسها بردند یا آنرا هم فروختی؟؟ زمانی ریش زمانی نکتائی زمانی پطلون نظر به مد روز .اگر زیرقومانده پاکستانی ها کارمیکرد ریش و پکول اگر زیرقومانده امریکائی کار میکند نکتائی وپظلون

>>>   خطاب به نظر دهنده سومی وچهارمی است:
این یکی از خصلت های بد شما قومگرایان زبان اندیش است که همیشه اعمل خاینانه و جنایتکارانه تانرا بر دیگران می بندید دزدی وطنفروشی وجعلکاری وتقلبکاری وخیانت وجنایت انجام داده خود شانرا بر دیگران می بندند ومنتظر فرصت اند تا در چنین حالات زود گذر اندک سوی تفاهم دیگر اقوام مخالف قوم وزبان خودشان با لفاظی و هم سویی غلط و مغرضانه از یک جانب با کلمات نادرست ودور از عقل وخرد توهین واهانت را به جانب مقابل ان میکنند در حالیکه بد بینی وتعصب به هردو طرف در قلب وضمیر شان وجود دارد ولی این الفاظ شان بخاطر همسویی از یک جانب نبوده بلکه این عمل شیطانی را بخاطر کلان ساختن یک موضوع کوچک به یک کشیدگی بزرگ است وبه اصلاح خودشان دشمن را توسط دشمن میزنند تا هردو طرف را ضعیف کنند وپلان شوم شانرا به پیش ببرند واز اصطلاح انگلیس که تفرقه بینداز وحکومت کن استفاده میکنند چنانچه در طول تقریبا دو صد سال از همین نظر انگلیسی استفاده کرده اند .

>>>   در طو ل جهل سا ل همین کله خا م تمام مردم افغا نستا ن را بر باد کرد
این گلم جم ها هچ گم نمی شود تا ملت ارام شود
این گلم جمع ها را غیررهبر ما نور صا حب با ید از بین ببرد

>>>   با نفری که نظر پنجم را نوشته کرده موافقم عطا چطور از هرات توقع کرده که بنام قوم یا تنظیم در کنار او باشند عجیب ادمی بوده عطا ایا نمیداند که هراتی ها هرات را برای طالب رها کردند و نجنگیدند ایا برای عطا مظاهره میکنند؟
موسی

>>>   سیستم تفرقه بینداز حکومت کن !
به شمال رسید ...
هموطنان متدین و گرامی !
هوشیار باشید تا ددمنشان و خفاشان کوردل هردوجانب نبلعد ...
ما باید آینده را فدای گذشته های سیاه ، ننماییم باید از خرد سیاسی کار بگیریم و در صورت لزوم برای دستیابی به نتایج ملموس و مثبت آینده ، از گذشته های تاریک ، دست بردار شویم ...
دشمن اصلی ما ملت افغانستانی ، دشمن مشترک ماست !
به نظرم این همه بی باوری ها در حقیقت آب انداختن به آسیاب دشمن چیز دیگری نیست !
بدیل :
موضوع باید از طریق مذاکره و مفاهمه طرفین حل و فصل میشد عاقله میبود !
خداوند " جل جلاله " خیر مسلمین پیش نماید !
آمین یارب العالمین " جل جلاله " !
[ دلسوز از افغانستان ]

>>>   دوستم در ابتدای گفتنی اش از بسم الله شروع کرده واز مدارا تحمل وکگکذشت سخن میگوید اما شاگرد عطا می خواهد فورا جوزجان را فتح کــــــــــــنــــــــــد

>>>   عده ای از ماجرا جو وبد کنش بجای اینکه مسببین اصلی برداشتن تصویر های رهبری خودرا پیدانمایند بی مهابا اله ای دست مغرضین سیه دل گشته به نا ارامی شهرها ودیهات پرداختند درحالیکه ما عاملین این وقایع را مذمت وومحکوم مینمایم از همه وطندارهای عزیز میخواهیم تا وحدت ویک پارچگی ملی را حفظ نموده خطرات توطئه گران واقعی را درک نمایند وبه دشمنان ملی موقع دست برد وتجاوز به وحدت ویکپارچگی ندهند هیچ کس خانه ای خودرا بدسته خراب نمیکند ودر منطقه ای خود اسباب اشوب نمی افریند بابرداشتن تصویر از محبوبیت کسی کم وکاست نمی شود وراه مبارزه ودشمنی هم نمیتواند شود افغانستان وشهر تاریخی بلخ خانه ای همه ای افغان ها است در هنگامیکه مبارزات انتخاباتی به اوجش رسیده بود کسی عکس کسی راپایان نکشید در شرایط امن وبعد از دیدووادید های بزرگان دیگر این تصور بکلی مرفوع است احزاب وگروه های که در منطقه ودردل ملت جا ندارند باعث ایجاد تشویش واختلاف میگردند
پیام جناب جنرال صاحب گرچه نیش دار وچندان موافق با انتظارات ملت نبود و هم خیلی دیر انجام گرفت بازهم اقدام مثبت وقابل قدر میباشد امید از تعقل که شایسته یک رهبر ملی وواقعی است کار گرفته وهمیش در موقع عمل نمایند وبرای فتنه انگیزان وماجرا جو ها موقع ندهند تا ملت های باهم برادر شمال را بجان هم اندازند
تبنگ چی

>>>   بـــه ( موسی ...
هراتیان طالبرا تا هلمند وفراه رسانده بودند اما کسانی دیگر از مرکز مانع پیشرفت شان شد وسبب سقوط هرات
آیا تصویر عطای دزد را پاره کردن آنمقدرمهم است که ولایات دیگر دست به شرراندازی بزنند؟؟؟؟

>>>   فرق پیام جنرال دوستم وعطامحمد چوربنگرید.!
پيام عطامحمد نور سرپرست ولایت بلخ و رييس اجرايى حزب جمعيت اسلامى افغانستان
عزیزانی که ما را به صبر و حوصله مندی دعوت می کردند و به خویشتن داری، ما هنوز این کار را ادامه داده ایم. اما این هایی که هر روز اهانت می کنند و نا سزا می گویند و حتی به رخ مردم ما آتش می گشایند تصور کرده اند که سکوت ما ناشی از ترس است.
ما هنوز موج مردم در کابل و کوهدامن را به صبر دعوت داریم. هنوز فریاد مردم پر غرور شمالی را به خویشتنداری خوانده ایم.
عقابان هندوکش و سالاران آزادی پنجشیر مرد خیز هنوز منتظر پاسخ مثبت هستند. هنوز همسنگران ما در لوی قندهار، جنوب و هلمند منتظر اند بدانند که اینها از توطیه دست برمی دارند یا نه.
هراتیان سربلند و با غرور، مردم با همت ننگرهار، هوا داران ما در خوست، پکتیا و پکتیکا، مناطق مرکزی، مردم شرافتمند ما در نه ولایت شمال و شمال شرق همه گوش به صدا اند که جلوی این توطیه را می گیرند یا آنها بپا خیزند. اما ما همه را دعوت به خویشتنداری کرده ایم.
حالا شما داوری کنید که هنوزهم باید صبر کرد و یا پاسخ آنهایی را که مردم را به شورش دعوت می کنند و فحش و نا سزا می گویند، باید داد؟
روشنفکران

>>>   جنرال صاحب وهوادارانشان هر چندگاهی یک بار خودرا امتحان مینمایندتا چقدر زور وقدرت دارند یگانه چیزیکه انها را مغرور ساخته بود ارای تقلبی انتخابات ریاست جمهوری بود که اغگر ایشان با غین صاحب میبودند ویاخیر اقای غین برنده بود هرکه کمزورتر ازخود ویا انهای را که بازورسانبرابر است فشار میدهددرحالیکه اقای غین به همه وعده های قبل از انتخابات باجنراب صاحب پشت نموده اند هیچ چیزی به انها نمیتوانند بگویند تمام هم وغم ان فقط همراهان شمال شان است که به دستور خارجی ها برانها مصیبت می افرینند بی خبر از اینکه دشمن هر یکی شما را جدا جدا خورد مینماید واز بین میبردهمین جمعیت وشمال است که شما را قدر مینمایند درغیر ان به همان شعار قبای عمل خواهند کرد که اوزبک ها به اوزبکستان وتاجک ها به تاجکستان وترکمن ها هم به ترکمنستان و...بهتر انست که قدر همدیگر را بدانند ویکی بادیگری مددگار و پشتیبان باشند نه این که اب به اسیاب دشمن ریخته خود و رفقای خودرا ارد نمایند
خدیجه ازدبی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است