ترکیه 30 پناهجوی هموطن را اخراج کرده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۸    ۱۳۹۵/۱/۵ کد خبر: 113805 منبع: پرینت

دولت ترکیه 30 پناهجوی افغانستان را اخراج کرده است.
سازمان عفو بین الملل روز چهارشنبه ترکیه را متهم کرد 30 پناهجوی افغانستانی را با وجود اینکه بیم تهدید طالبان علیه آنها وجود داشت مجبور کرده است به کشورشان بازگردند.

به گزارش خبرگزاری رویتر، اتحادیه اروپا هفته گذشته توافقی را با ترکیه امضا کرد که گروه های حقوق بشر از آن انتقاد و اعلام کردند هدف از آن توقف هجوم مهاجران غیرقانونی به اروپا در مقابل امتیازهای مالی و سیاسی به آنکار است.

سازمان عفو بین الملل اضافه کرده است: اقدام ترکیه به مجبور کردن 30 متقاضی پناهندگی افغانستانی به بازگشت به کشورشان تنها پس از گذشت چند ساعت از اجرای توافق آوارگان بین اتحادیه اروپا و ترکیه نشان می دهد اجرای این توافق در معرض خطر قرار دادن جان آوارگان است.

عفو بین الملل در ادامه اعلام کرد: اطلاعات معتبری دارد که نشان می دهد ترکیه حقوق بین الملل و اروپایی را با بیرون کردن این آوارگان بدون وارد شدن به روند اقدام های پناهندگی نقض کرده است به ویژه اینکه آنها نگرانند هدف حملات گروه طالبان قرار بگیرند.

جان دال هوسین مدیر منطقه اروپا و آسیای میانه در سازمان عفو بین الملل گفت: این مساله خطراتی را که متقاضیان پناهندگی در ترکیه با آن مواجه هستند نشان می دهد و همچنین تاثیر احتمالی این توافق را بر آوارگانی که از خاک ترکیه عبور می کنند برجسته می کند. این مسئله به مشاهده حرکت آهسته واژگون شدن یک قطار خراب شبیه است.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   دلیلش اینست که ترکیه کشور اسلامی است حتی اگر باز نگردند امکان دارد آنهارا در دریای اژه غرق کند وقتی اروپا شش ملیارد یورو برای ترکیه میدهد ترکیه حاضراست 80 هزار پناهنده را دربحر بیاندازد وپولش را اخذ کند
ر

>>>   دولت ترکیه با اسرایل یکی است ازاسرایل توقع بیشتری نباید داشت...
یاران ابوذر

>>>   اين عمل دولت تركيه اولا يك عمل دور از ديپولوماسى است. دوم حالا كه ما در چنين شرايط بهرانى قرار داريم حكومت تركيه نبايد مردم ما را در اين حا لت خراب از اين بيشتر در جنجال غرق نمايد. حا لا نوبت حكومت كابل است كه بايد به تركها جواب بدهد. تمامى عساكر شان كه به بهانه كمك امده و در مسلح سأختن مخالفين دولت كابل رول بساء مهمى را بازى ميكنند از كشور ما خارج كنند. ولى كشور ما در روز سختى بدرد تركها خورده بود. ان روز هاى كه زلزله تركيه را ويران كرده بود.
ولى حالا دولت ما انقدر ضعيف وناتوان است كه از اتباع خود در هيچ گوشهء دنيا نميتواند دفاع كند. و دولت ترك بخاطر ٣ مليارد ايرو ى كه از جامعه ارپا بدست اورده بايد چنين چاپلوسى كند كه گويا در گفتار خود صادق هستند. وچند هموطن مظلوم ما را از كشور خود خارج كردند. اما اروپايي ها ميدانند كه گپ در كجاست و مردم ما هم ميدانند كه دولت تركيه از كدام اخور غذا بدست مياورد. اين روزها در گزر است. تركها هم در چنين حالات انقريب گرفتار ميشوند وان وقت نوبت ماست.
انشالا.

>>>   اسلام مرز ندارد

>>>   چرا حامیان ترک اسرائیلی و و سایر مزدوران امریکا لال شده اند و اعتراض نمیکنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

>>>   اگر به یاد داشته باشید ترکیه در سال 2001 از جمله کشورهایی بود که برای غارت افغانستان لحظه شماری میکرد.سیاست ترکیه سیاستی گُنگ است.نه اسلامی است نه غیر اسلامی.
برای ترکیه مهم نیست که فرد اخراج شده چه بر سرش می آید.مهم این است که حرف خود را به کرسی بنشاند.چون مدتها است که ترکیه را هیچ کشوری به حساب نمی آورد.
رضا مهاجر-تهران

>>>   ترکیه برای نوکران غرب یک ارزو بود. اما امروز که سیل مهاجران افغان به این کشور انهم نه برای ماندن که برای رفتن به اروپا سرازیر شده با این برخورد مشخص میشود چقدر بین امریکا و و نوکرانش با کشورهایی که میلیونی 40 سال پناهندگان افغان را جا داده اند فرق است. اروپا نه میلیون ها نفر که چند هزار نفر و نه 40 سال که چندماه هم نمیتواند اوارگان را تحمل کند و با لگد کوب کردن انها را اخراج یا در دریا غرق میکند جتی رشوه به امثال ترکیه میدهد تا ترکها به حساب این بدبختها برسند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است