خط و نشان جدید کوریای شمالی برای آمریکا
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۴۸    ۱۳۹۵/۱/۵ کد خبر: 113787 منبع: پرینت

کوریای شمالی این رفتار و اقدامات آمریکا را مصداق سیاست های خصمانه واشنگتن بر ضد پیونگ یانگ می داند که تاکنون تغییری نکرده است.

ارگان رسمی حزب حاکم کوریای شمالی اعلام کرد که آمریکا با حضور گسترده نظامی خود در منطقه شبه جزیره کوریای و برگزاری بزرگترین رزمایش مشترک نظامی با کوریای جنوبی، ندای جنگ طلبی سر داده و پیونگ یانگ را به جنگی تمام عیار فرا می خواند.

در گزارشی که خبرگزاری رسمی کوریای شمالی منتشر کرده، آمریکا به فرافکنی متهم شده و تحرکات رزمی این کشور در منطقه را با درخواست واشنگتن برای توقف برنامه تسلیحات هسته ای پیونگ یانگ در تضاد دانسته است.

ارگان حزب حاکم کمونیست کوریای شمالی که دیدگاه دولت این کشور را منتشر می کند، تاکید کرده است که آنها از ما می خواهند برنامه هسته ای و تسلیحاتی خود را کنار بگذاریم در حالی که خود با برگزاری رزمایشی بزرگ با کشوری که ما با آنها پیمان صلح امضا نکرده ایم، بر طبل جنگ می کوبند.

گزارش تاکید کرده است؛ در صورت بروز درگیری، جنگ فقط محدود به منطقه شبه جزیره کوریای نخواهد بود بلکه آتش آن گریبان دیگران را نیز خواهد گرفت.

این کشور تاکید کرده است: چنانچه جنگی در آسیای شمال شرقی شروع شود فورا به جنگ جهانی تبدیل خواهد شد که قدرت های تسلیحاتی هسته ای را رودرروی یکدیگر قرار می دهد.

گزارش می افزاید: بهتر است آمریکایی ها اینطور فکر کنند که شروع یک جنگ به نفع کسی نیست و دنیا وارد نبردی بزرگ خواهد شد. در چنین صورتی و با عملکردی درایت مندانه می توان به دنبال راه حل بود.

در بخشی از گزارش خبرگزاری کوریای شمالی آمده است: آمریکا تصور می کند جنگ در شبه جزیره کره به منطقه محدود خواهد شد و تا زمانی که اینگونه گمان می کند مشکل هسته ای حل و فصل نمی شود و در توقف برنامه هسته ای تسلیحاتی پیشرفتی بدست نخواهد آمد.

ارگان رسمی کوریای شمالی همچنین اضافه کرد که آمریکا از پیونگ یانگ می خواهد برنامه تسلیحات هسته ای را کنار بگذارد بی آنکه آماده امضای پیمان صلح و یا هر تعهدنامه دیگری باشد.

کوریای شمالی این رفتار و اقدامات آمریکا را مصداق سیاست های خصمانه واشنگتن بر ضد پیونگ یانگ می داند که تاکنون تغییری نکرده است.

این کشور تاکید دارد که سیاست های آمریکا نشان دهنده فرافکنی، اتخاذ سیاست های دوگانه و دوری از واقعیات است که به هیچ وجه باعث توقف توسعه زرادخانه های تسلیحاتی کره شمالی نمی شود.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   امریکا از این هراس ندارد که کوریای شمالی صاحب سلاح اتمی است، زیرا سلاح اتمی کوریای شمالی قویتر و بیشتر از سلاح های امریکا و متحدینش نیست، بلکه هراس امریکا از آنست که در کوریای شمالی حزب کمونست حاکم است و حزب کمونست یگانه حامی کارگران، دهقانان و سایر زحمتکشان میباشد که امریکا اینرا نمیخواهد. اما امریکائی ها بیاد داشته باشند که کشور شان در مرحلۀ گذار قرار دارد، انحصار سرمایه داری در اینکشور رو به اتمام است و آخرش سوسیالیزم خواهد بود.
میهن زرغون

>>>   حکومت افغانستان هم برای کوریا اخطارداده است تا دست از ماجرا جوئی بردارد و آنچه امریکا میگوید آنرا اطاعت کند درغیر آ« به تحریم های افغانستان دچار خواهد شد
ر

>>>   سلام. حال اگر آمریکا چیزی به کسی بگوید خیر خب قدرت و ثروت هم دارد و چیزی هم چنته اش یافت میشود ولی امی افغانستان به کدام چیزش مینازد ؟؟؟؟ حتی 70 - 80 فی صد کشورش برق هم ندارد که شبها خانه یایش را روشن کند !!!!! و............ دیگر هیچ نمیگویم اشکم در آمد .
طاهر از ایران (مهاجر )

>>>   جواب نظردهنده دوم. کدام حکومت چند تاخاین ووطن فروش درافغاستان حکومت میکند به لطف امریکاست. اکر شما میکویید حکومت .درست پاکستان نیمی افغانستان راکرفته اکر حکومت هست چراازخاک افغانستان دفاع نمکیند افغانستان چی دارد که دیکر کشورهارا تحریم کند حکومت افغانستان بااسرایل یکی است.
یاران ابوذر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است