غنی در نشست (جی + ۷): صلح در ابهام است
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۵۱    ۱۳۹۵/۱/۴ کد خبر: 113783 منبع: پرینت

محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان با سخنرانی خویش، چهارمین نشست وزرای گروه به اضافه هفت (جی + ۷) را افتتاح کرد.

به گزارش ریاست جمهوری، در این نشست که به ابتکار وزارت امور خارجه صبح امروز در تالار آن وزارت برگزار گردید و هدف آن پیدا کردن راه حل به چالش های کشورهای رو به توسعه بود، رییس جمهور غنی ضمن خوش آمدید به اشتراک کنندگان نشست مذکور گفت که نیاز به همکاری و مشارکت بین المللی امروز نسبت به هر زمان دیگری محسوس است.

رییس جمهور افزود که نشست امروزی باید یک دورنمای از امید، امکانات و همبستگی را به میان آورد.
وی خاطر نشان کرد که دولت سازی و تامین صلح هدف مشترک تمام جهان را تشکیل می دهد و در حالیکه این هدف معلوم است، روند و طریقه که ما را به آن برساند، هنوز در ابهام قرار دارد.
رییس جمهور گفت که طرز عرضه کمک های بین المللی منجر به پراگندگی و گسست دولت ها می گردد.

محمد اشرف غنی افزود که تعداد بیش از حد برنامه های کمک رسانی و غیر منسجم بودن آنها، رهبران اصلاح طلب را به دشواری های زیادی در زمینه های ساختن ستراتیژی، کنترول و تحکیم بودجه و مدیریت اقتصادی مستقلانه مواجه می سازد.
وی افزود: زمانیکه رهبری کشور اصلاحات را طرح ریزی کند، در آن زمان کمک کننده گان بین المللی نیز می توانند این اصلاحات را تسهیل و نوع تغییری را که منجر به ظرفیت سازی می گردد، تسریع نمایند.

رییس جمهور غنی گفت که اصلاحات زمانی تحقق می پذیرد که که رهبریت اصلاح طلب کاملاً با ابزار مورد نیاز بخاطر احیای امور و سیستم های عمده دولت، مجهز باشد.
رییس جمهور کشور گفت که صلح باید منجر به پروگرام های بخاطر احیای شهروندی در چارچوب قانون اساسی گردد و از این رو قانون اساسی تنها در روی کاغذ باقی نماند.

محمد اشرف غنی خاطر نشان کرد: ما بزودی یک منشور ملی شهروندی را به سطح کشور راه اندازی خواهیم کرد که نه تنها ضامن حقوق مندرجه شهروندان در قانون اساسی خواهد بود بلکه تهداب همکاری میان شهروند و حکومت را نیز خواهد گذاشت.

رییس جمهور گفت که راهکارهای گروه (جی + ۷) ما را قادر می سازد تا تجارب مشترک خویش را به منظور عقب زدن استیلای دستگاه های کمک رسانی بین المللی که مطابق به خواست کشور های دریافت کننده عمل نمی کنند، به کار اندازیم.

رییس جمهوری اسلامی افغانستان دولت سازی، تامین صلح و ایجاد مارکیت برای تجارت و تولیدات داخلی را بنیاد های اساسی انکشاف موفقانه دانست.
محمد اشرف غنی گفت که شهروندان ما و سایر کشور های جهان از ما می طلبند تا یک چارچوب جدید را بخاطر تامین ثبات، رفاه و آینده بهتر اطفال به میان آوریم.

رییس جمهور تصریح کرد که ما به صورت روز افزون شاهد حضور جوانان روشنفکر و تحصیلکرده هستیم که می خواهند کشور شانرا آباد سازند و این بزرگترین سرمایه کشورها است.

رییس جمهور در اخیر سخنانش گفت که هدف ما این است تا قواعد، ابزار و همکاری ها را جایگزین روش های گوناگون کمک رسانی نمائیم تا رهبران را برای پیشبرد اجندای ملی شان یاری رسانند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   فایده ندارد تازمانیگه با امریکا صلح نشود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است