ناگزیر هستیم که علیه حکومت بپا خیزیم
زمانیکه می بینیم این دولت به خواست های ملت پاسخ نمی دهد و هر کاری را خود، به شکل انفرادی انجام می دهد ناگزیر هستیم که علیه آن بپا خیزیم 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۲    ۱۳۹۴/۱۲/۲۸ کد خبر: 113635 منبع: پرینت

احمدضیا مسعود نماینده فوق العاده رییس جمهور در پنجمین سالروز شهادت مولانا سیدخیلی فرمانده پیشین ولایت قندوز، گفت که پس از ترور برخی از سران مجاهدین افغانستان، مجاهدین نتوانستند بسیح باشند. طبق خبرهایی که این روزها از بسیج مجاهدین شنیده می شود آیا آنها می توانند دوباره بسیج شوند؟ آیا می توانند علیه تروریزم ایستاده و آنها را از بین ببرند؟

پادشاه بینا، نویسنده در برنامه «خط کابل» گفت: در این شکی نیست که مجاهدین در ابتدا در یک مسیر حرکت داشتند اما بعد از رحلت احمدشاه مسعود و دیگر سران قهرمان جهاد، عواملی سبب شد که آنها از هم متلاشی شوند و هر کس مسیری را برای خود انتخاب کند. ما ملت مجاهد و ملت مجاهد پرور داریم. ملت مجاهدپرور در جای خود باقی است، منسجم است و صدای همه از یک حنجره بلند می شود و مجاهدینی هم که در صدر ملت مجاهد هستند، باهم بسیج هستند.

وی، در خصوص بسیج بودن ملت مجاهد بیان داشت: مجاهدین در نشست مارشال فهیم، نشان دادند که هنوز با هم می توانند همبستگی داشته باشند و برای نجات وطن کوشش کنند. در ولایت های دیگر نیز به همین اندازه نشست هایی داشتیم که آنها خود را نشان دادند. البته در این شکی نیست که برخی رهبران جهادی به منافع خود فکر می کنند اما ما انگشت های انتقاد را بر آنها نشانه خواهیم رفت.

بینا، در خصوص رهبرانی که به فکر قدرت طلبی بوده اند گفت: در حال حاضر مجاهدین می خواهند در یک جا جمع شوند و متحد گردند تا بتوانند رهبری را برای خود انتخاب کنند تا به فکر منافع خود نباشد و به مردم و خواسته های آنها رسیدگی کند چرا که رهبرانی که فقط به مال اندوزی پرداخته و به دنبال قدرت بوده است در قلب مردم جایی ندارد.

این نویسنده، مردم افغانستان را مردمی توانمند خوانده و معتقد است می توانند با بسیج و همکاری هم تروریزم را از بین برده و علیه این حکومت که با تروریزم همکار است به پا خیزند و افزود: ملت افغانستان، در طول تاریخ جواب هایی دندان شکن به ابرقدرتهای جهان داده و امروز و در آینده هم حاضر است چنین جوابهایی را به این حکومت که مستکبر و متحجر است بدهد. چهارده سال است که نیروهای خارجی و حکومت در برابر یک مشت طالب عاجز مانده اند و نتوانستند آنها را از بین ببرند. پس باید کسانی وارد مبارزه و جهاد افغانستان شوند که تجربه دارند و می توانند قطعاً تروریزم را در افغانستان از بین ببرند. در همین راستا ملت افغانستان، باید تصمیم بگیرند و باید آستین غیرت را بالا بزنند و علیه این تروریزم جهانی اقدام کنند.

بینا، در پایان گفت: زمانیکه می بینیم این دولت به خواست های ملت پاسخ نمی دهد و هر کاری را خود، به شکل انفرادی انجام می دهد ناگزیر هستیم که علیه آن به پا خیزیم. چرا که وقتی حکومتی نمی تواند خواست های مردم خود را برآورده کند، ملت باید وی را خلع صلاحیت کرده و حکومتی بهتر را که شایستگی دارد جایگزین کنند. ملت افغانستان ملتی زخم خورده است اما نمرده است. به زودی آنها تصمیم خواهند گرفت و برای خود یک حکومت خادم انتخاب خواهند کرد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   غم نخور!
گلبدین توسط نفر های خود چه در میان دولت و چه در میان طالبان، تمام رهبران جمعیت و شورای نظار را قتل کرد و خلع سلاح کرد، حالا خودش نیز تحت نام صلح با دولت به کابل می آید و سنگریزه های باقیمانده آنها را مانند داکتر عبدالله، احمد ضیا مسعود و عطا محمد نور و غیره را نیز بر طرف میکند و توسط کودتا تمام دولت را صاحب خواهد شد.

>>>   تشکر ازشما درست کفتید. دولت که سران شان همه خاین وجنایت کار ووطن فروش است بهتراست هر چی زود ترسرنگون شود وبازسازی افغانستان شروع شود....
یاران ابوذر

>>>   همرایې پکول کج ؟ شما یک انسان ابنی الوقت هستید یک بار نیکتایی میزنید
و یک بار که پیش مردم ساده لحو میروید پکولی کج میمانید دیګر تاریخ پکول تیر است. و اګر شما این خیال را در سر دارید که بر پا خیزید. حکومت نیز منتظر همین لحظه است. و این بار کوه ودشت را عقب خود چپه کرده نمیتواند.

>>>   نفر آخر (پکول کج) مثلیکه متن را نخوانده است و نظر داده است. برادر اول بخوان و بعد نظر بده.
پادشاه بینا، باید اول در مقابل طالبان که مردم را میکشند، وطن را خراب میکنند و خواسته و یا نخواسته آله دست پاکستان و دیگر همسایگان شده اند، بپا خیزد و بعد در مقابل دولت.
سورگل جلال آباد

>>>   باید این جهادمقدس که درافغانستان شروع شده باید در افغانستان به پیروزی برسدتا خون پاک شهیدان راه جهاد
بیش ازاین پایمال نگردد.شمس

>>>   سلام بایدغربیهاوامریکایهاراهم مانندشورویهاکه هیچ فرقی باهم ندارندازکشورخودافغانستان بیرون کنیم چون تاوقتی که امریکاوخارجیهادرافغانستان باشندجنگ وخونریزی هم خواهدبوددرطی چهارده سال که گذشت فهمیده شدکه خارجیهامثل شورویهاکه میگفتندبرای کمک آمدیم ولی قصد اشغال راداشتند اینهاهم هیچ کمکی به افغانستان نکردندبلکه به بهانه کمک ومبارزه باتروریزم به کشورافغانستان لشکرکشی وتجاوزکردند.وبازهم بایدمجاهدان راه خدادست وآستین بالابزنندبرای ادامه همان جهادکه قبلا"برعلیه ظالمان تاریخ شوروی وکمونیستان ودرشرایط کنونی هم امریکای جهانخواروغربیهاودست نشانده هایشان جهادمقدس را شروع کنندتاکلمه جهادبرای همه مردم جهان مقدس شود.
معلم

>>>   این چهره ای جنجال بر انگیز نیز مانند سایر همتا هایش در صدد امتیاز گیری ودر پی مشهور شدن است تا بتواند در اینده جای عبدالله را در شمال بگیرد انهای که حتی به جهاد واسلام چندان ایمان ندارند ویک روز را هم در پهلوی مجاهدی ورزمندگان نه استاده اند امروزه دم از ملت سازی ومقابله با دولت های خود ساختهبر امده اند این ملت بیچاره را تخته ای خیز برای رسیدن به اهداف شخصی ودر گرو قرار دادن منافع ارباب ها ساخته اندمگر ایشان تازه باسلام رو اورده واز ملت مجاهد افغان دست به حمایت زده اند وقتی اورا نماینده ای خاص و... ساختن ملت را وقوم وقبیله را ازیاد برده بودند هنگامی احساس کرده اند که اورا فریب داده اند ودر جایگاهش چیزی برای تصرف وتصاحب نیست وشراکتش با خلیل فیروزی هم نقش بر اب گردیدحال دیگر مجبور ده به ملت غیور وقوم سلحشور رو بیاورد مثل اینکه اورا توظیف نموده اند مانند عبدالله با اظهار کلمات مقدس مردم را فریب داده چند صباحی دیگر سرنوشت انها را به اجانب اجاره دهد ما ازین تریبیون وسایت اعلان میکنیم که دیگر ملت فریب اجنت های معلوم الحال وگماتگان اجانب را نمیخورد وباین دلقک ها وقعی نگذاشته راه خودرا از کوره راه های ظلم واستبداد پیدا خواهند نمود ورهبران واقعی خودرا خود خواهند گزید
جاندار از جاغوری

>>>   خدا قلم پای این کثیف قاتل کابلیان عزیز را بشکند وعمرش را قطع کند راکتدین چتلیار از دامن مادرش یعنی چتلستان میخواهد جدا شود وبه امر بادارانش سر زمین آبایی ما را با قدوم نکبت بارش ملوث سازد وقول وقرار که دوسال پیش با اشرف غنی ودارودسته اش گذاشته بود به مرحله ای تطبیق در آورد خداوند دستان کثیف والوده به خون بیگناهان شانرا از وطن ومردم ما دور بدارد مرگ بر مزدوران وخود فروشان وروسپیان

>>>   اگر نیروهای خارجی نباشد این نیروهای شر و فساد که شما آنهارا ...ی میگوید درمقابل طالب ها همیشه ب گیل بودند و گریختند و پلها را چپه کرده اند.وحید

>>>   صدائی جان فزایت را بنازم....
من ازبیان واضح وروشنت تقدیر تمجید مینمایم تمامی انقلابهائی جهان دراول فقط مثل تو یک صدائی انقلاب بود بعدا اجتماع انقلاب میشود ودرمرحله سوم عملی شدن اغاز میگردد ....
ملت باشهامت وغیور افغانستان در درازنائی تاریخ بکرات ومرات ثبوت این ادعائی ماست امیر ابا مسلم خراسانی عمرش به بیست وپنج نرسیده بود ولی ملت غیور جوهرزاتی اورا بخوبی درک کره بودند بدورش حلقه زده وافغانستانرا از تسلت اعراب نجات بخشدند وقسمتهای زیاد ایران را تصرف نمودند وکشور را به پهنائی محیر العقول وسعت دادند وتاریخ صریحا بیان دارد که شاگرد مسگری که جوهرمانند امیر ابا مسلم رزا درخود نهفته بود بپامیخیزد ومنجی کشو.رمیشود وپادشاه مقدرگردید ..
من حتی از عناوین شخصیت های انقلابی افغانستان درین نبشته گنجا نیده نمیتوانم ..
شخصیت من تقوی من جهاد مقدس من بمردم من اظهر من الشمس است ....
من در ریشه هائی طبقات مختلف کشورم عملا تخصص دارم درهیچ یک از احزاب عضویت ندارم ...
بدین ولحوظ درهیچ یک ازکرسیها مشغولیت ندارم
برادرم من ترا هرگز نمیشناسم ولی صدایت را لبیک
میگویم وبرایت تفهیم مینمایم که درمقابل حرکت انقلابی هیج کسی گروهی درمقابلت نخواهد بود همه بمرگ هستند ملبت خون چکان درخون غرق است ویگانه راه نجات کشورانقلاب است
بیا تا بپاخیزم درجهت نجات کشور ورستگاری این مرزبوم
شمس الدین مجروح

>>>   ما آمده هستم که برپا خیزیم
س

>>>   براندازی نظام وقتی نتیجه مثبت میدهد که بدیل آن وجودداشته باشد و بعد ها مردم از آن حمایت کنند. اما بار ها در مملکت ما تجربه شده که بعد از بر اندازی نظام همه دار و ندار مردم غارت شده و به ناموس مردم تجاوز شده. پس بهتر است در عوض فشار های مردمی برای اصلاح نظام صورت گیرد تا به بر اندازی آن.

>>>   برادر محترم شمس الدین مجروح خداوند عقلت زیاده گرداند تا تاریخ را منحرف نسازی قبل از صد و پنجاه سال پیش در هیچ کتب تاریخی نه تاریخ نویسان رومی و یونانی و نه به زبان پهلوی و اوستایی و نه تواریخ عربی هیچ کجا نامی افغانستان یافت نشود بلکه همه اش نام ایران و ایریانا یا ایرانویچ و ولایات آن است. خراسان پهناور ترین ولایت ایران و بعد او ولایات فارس و آذربایجان و مکران و عراق و سیستان و طبرستان و خوزستان میباشد این قدر فکاهی های شاخ دار نساز که ابو مسلم افغان بود و ایران را تصرف کرد !!!!
دوصد سال بیش نیست که طبق معاهده آخال روس ها مردمان ایرانی پارسیزبان را از شهر مرو به شهرهای سمرقند و بخارا کوچاندند و امروز سمرقند و بخارا هنوز پارسی گپ میزنند.بعدها در کنار ویرانه های شهر مرو شهر ماری را برای خانات ترکمن به معماری روسی ساختند.
برای یک بار هم که شده تاریخ را از منابع دست اول عربی و فارسی پهلوی و اوستایی و یا رومی بخوان نه آنچه در دو دهه قبل در کتاب های تاریخ لیسه تاریخ سازی جعلی به نام افغان و قوم پشتون کردند و به مغز شاگردان فرو بردند..
حق گو خراساندوست.

>>>   شمسادین ندانم آنروز اغغانستانی وجود نداشت که بخ‌واهند آنرا وسعت دهند آنروز خراسان بزرگ اعظم ولایات ایران زمین بود این ها را از کتب تاریخ لیسه جعل افغان آموختیً


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است