تناقض در عمل و رفتار حکومت، سبب بحران در کشور
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۷    ۱۳۹۴/۱۲/۲۸ کد خبر: 113634 منبع: پرینت

پایان سال 1394 فرا رسیده است. در حالیکه سالی بسیار مشکل، دشوار، خونین و در عین حال ناامید کننده و پرحادثه در افغانستان بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، محمدعلی احمدی، استاد دانشگاه گفت: کارنامه نظام در سال 1394 کارنامه ای بسیار منفی است. وضعیت فساد اداری در کشور بسیار نابسامان است. در حالیکه اولین تعهد رییس جمهور این بود که به فساد اداری رسیدگی کند.

وی افزود: مساله غصب و مافیای زمین، مساله اصلاح نظام انتخاباتی که جزو تعهدات حکومت است، مساله فرمان صادر کردن به ارتباط تدوام قوه اجراییه و قوه مقننه که باید برای آن انتخابات برگزار می شد. مساله تشکیل مجلس بزرگان و اصلاحات در قانون اساسی، مساله تورم پولی، کاریابی و اشتغال، فرار مردم از کشور، افزایش بی اعتمادی مردم به حکومت وحدت ملی، سقوط قندوز و فاجعه بی نظیری که در تاریخ افغانستان بی سابقه بود، همه جزو کارنامه سیاه دولت وحدت ملی در دو سال گذشته می باشد.

احمدی گفت: درست است که عوامل بیرونی در مخدوش کردن همه این قضایا نقش دارند اما هفتاد درصد به مدیریت ناکارآمد ما، با این تناقضات در عمل و رفتار برمی گردد. حکومت، حکومتی است که بر سر یک پست درجه چندم حکومت و بر سر یک والی و بر سر چند وزارتخانه هنوز نتوانسته است به توافق برسد و آنها را مقرر کند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ازوقت که این دولت دست نشانده شروع به کار کرده غیرازشعار ودوروغ چیزی مردم ندیده ونخواهد دید.
یاران ابوذر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است