نماینده های حزب اسلامی به کابل رسیدند (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۵۷    ۱۳۹۴/۱۲/۲۷ کد خبر: 113614 منبع: پرینت

اوایل هفته جاری، گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی در بیانیه ای اعلام کرد که حاضر است با دولت افغانستان بر سر برقراری صلح مذاکره کند و همچنان آقای حکمتیار تاکید کرد که اگر طالبان به مذاکرات صلح حاضر نمی شوند، باید برضد شان قیام صورت گیرد.

پس از این اعلام، یک هیات از جانب حزب اسلامی به سرپرستی محمدامین کریم، برای مذاکرات صلح مستقیم با دولت افغانستان، وارد کابل شد و نخستین دیدار میان اعضای شورای عالی صلح و حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار امروز پنجشنبه  (۲۷ حوت) در کابل برگزار گردید.

پس‌ از این دیدار، نمایندگان حزب اسلامی در یک نشست خبری کوتاه شرکت کرده و گفتند: "ما می‌خواهیم که از راه‌های سیاسی مشکلات مان را با حکومت افغانستان حل کنیم."

به گزارش شبکه ی اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) محمدامین کریم، می گوید که حزب اسلامی به رهبری حکمتیار به دعوت شورای عالی صلح افغانستان لبیک گفته و حاضر به مذاکره شده است.

او گفت که این حزب، در راستای خواست‌های برحق مردم افغانستان و تامین صلح صادقانه مثل گذشته حاضر شده و در این راستا تنها دنبال خواست‌هایی است که ملت افغانستان همواره خواستار آنها بوده اند.

او اعاده حاکمیت ملی مردم افغانستان، اعاده نظام قانونمند اسلامی، اعاده عدالت اجتماعی به عنوان خواسته های این حزب و مردم افغانستان یاد کرد.

به گفته او، اگر مذاکراتی که به صورت رسمی میان حزب اسلامی و دولت افغانستان اغاز شده صادقانه پیش برود، بدون شک نتایج مثبتی در پی خواهد داشت.

در همین حال حکمتیار اعلام داشته است که با حضور نیروهای خارجی در افغانستان مخالفت کرده و تاکنون نیز نیروهای تحت امرش با دولت افغانستان در حال جنگ هستند.

کد (4)

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201603/201603171939262269.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201603/201603171939263530.jpg


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   دوستان ارجمند درود بر شما !
اندر باب حرام بودن جشن نوروز دیروز در فیسبوک با گویا حدیثی برخوردم که نزدیک بود میزان شکر خونم از 1000 بلندشود. اینکه این فرتور را کی نوشته و در کجا نصب نموده خبری ندارم ولی حقیقت اینست که چند ملای بی فرهنگ وجدان فروخته فتوای حرام بودم نوروز را به همین کتب ها استناد می جویند .
بیآیید ببینیم که این مرجع فتوای ملا ها از کجا گرفته شده است .
(سنن کبرای جلد 14 و صفحه 113 و شماره 19374 )،
1--این فتوا هیچ پیوندی با احادیث گویا موثق (صیحح بخاری ) که برای اهل سنت و جماعت قابل قبول است ندارد .
2-- این فتوا حدیث محمدی نیست بلکه امر خلیفه دوم مسلمین عمرفاروق است .
3--سنن کبرای و صغرا از تالیفات ابوبكر احمد بن حسين خسروجردی مشهور به بيهقی (متوفی 458) است . یعنی 450 سال بعد از وفات پیامبر ، آقای بیهقی خبر شده و یا کسی برای او روایت نموده که عمر فاروق نوروز را حرام نموده است . باید خاطر نشان سازم که بیهقی تاریخ نگار بود نه محدث که حدیث روایت کند .
4-- اگر ملا های... ما حنفی مذهب هستند ، چرا از کتب گویا حدیث دیگر مذاهب بهره میبرند ؟ مانند سنن داود ، دارقطنی ، سنن نسایی ، سنن ابن ماجه و غیره و غیره .
اینک پرسشی پیش می آید که آیا جوانان ما ازین پروژه خر سازی ملا ها خبر دارند ؟ آیا جوانان ما اندیشه نموده اند که چقدر فتوای این ملا ها برابری با مولفه ها و آموزه های شریعت اسلام می کند ؟
از همه دوستان و جوانان ارجمند آرزو میبرم پیش از باور نمودن گپ میان تهی ملا کمی به خود زحمت اندیشیدن بدهند .

>>>   اینهامرغهای بگیل شده گیست اینهابرای افغانستان هیچ کار
کرده نمیتواننداینهابجزمزاکره دیگرازرخشان کاری برنمیاید
تازمانی که زورنظامی داشتندمردم بیگناه کابل راتوسط راکتهای
کورخودقتل عام کردندوبلاخره به مذاکره روی آورد
ندبااین قاتلین اول محاکمه شوندوازشان پرسان شودکه وقتی راکت
کوررافیرمیکردندبه دستورباداران امریکایی و
پاکستانی خودبه فکرکودکان وزنان وجوانان این سرزمین چرانبودندچرا
هزاران انسانرابدون هیچ گناهی به خاک وخون کشیدندعجب
کشوری است افغانستان دزدوآدمکشها
همه شدندقهرمان وسربلندولی بیادداشته باشیدبلاخره مردم
ازدستتان به سطوح میایندوآن روزدیگرنه جهادیی وجود
خواهدداشت ونه جهادی.
سلمان

>>>   افسوس است که قصاب ملت افغان، بازهم میخواهد در بدنۀ دولت جا گیرد. اما یقین داریم که وی بازهم پا به فرار مینهد همانطوری که با حکومت نجیب مذاکره کرده و بعد پایش را بیرون نمود، با مجاهدین هم یکجا شد اما حاضر نشد که از قتل مردم افغانستان دست بردارد، با کرزی هم وارد مذاکره شده بود و دروغ گفت که یکجا میشود. حالا بازهم او دروغ میگوید و مانند صدها وعده اش، خلاف آن عمل کرده به قتل مردم و غارت اموال آنها می پردازد. خداوند اورا ....کند و در دنیا وآخرت بسوزد.
هموطن شما

>>>   خدا خیره پیش کند کسیکه از سال 1978 تا بحال کابل زیبای مارا با. راکت باران کردنش بخاک سیه نشانده ودل هزاران مادر را داغدار نموده بود ودر همان سالها پسران جوان ایکه از دست ظلم وبیداد حکومت ما ر کسیستی به کشور پاکستان میخواست فرار کند این جانی راکت پران در دشتها و کوهای مناطق مرزی به جرم اینکه به یک قوم ویا زبان دیگری مربوط بودند بعد از محاکمه صحرایی مانند برادران خلف شان بقتل مرسانیدند وجنازه هایشان را یا از کوهها پرتاب می کردند ویا خوراک حیوانات میشدنداین حیوان خون آشام اینبار نیزمانند گرگ پیر تشنه ای خون مردم مظلوم ما شده واینبار میخواهد کشتار وبیرحمی خودرا با یک شعارو یک نقشه دیگر براه اندازد بر همه مردم بلا کشیده ودرد رسیده این سرزمین بخون کشیده از ستم خاینین وخود فروختگان به بیگانگان معلوم است که این گرگ خون آشام به میش آرام مبدل نمیشود خلاصه بسیار خوب گفته اند بزرگان ما ؛
بهر رنگی که خواهی جامه میپوش من از طرز خرامت میشناسم

>>>   خدا خیر کنه با امدن حکمتیار وضعیت معلوم نیست از بد بدتر نشود. این آدم نماینده ...در افغانستان است.

>>>   در شرايط كه تاجيكان از هيرارشى قدرت رانده شده و جايى در تصميم گيرى هاى استراتيژيك ندارند، استراتيژيست هاى حكومت غنى و حلقه فاشيستى حاكم ، فهميده پاى حكمتيار را به عنوان حريف و دشمن اساسى حاكميت تاجيكان و مقاومتگران در بازى هاى سياسى بازكرده اند. با پيوستن حكمتيار در اين حلقه ء حاكم ، تركيب اين حلقه تكميل خواهد شدو بدين وسيله قادر خواهند شد آخرين ميخ را به به تابوت حريف بكوبند. حكمتياربه عنوان رهبر شورايى هم آهنگى ديروز رابطه ء دوستانه با دوستم و و رهبران هزاره ها دارد و قادر خواهد بود نفوذ خود را را در شمال تقويه كند. ديگر نه مسعودى وجود دارد و نه هم استاد ربانيى كه از اين نفوذ بكاهند. حكمتيار از بدخشان تا شمالى طرفدارانى دارد و نبايد نقش او را وقتى در حلقه ء قدرت قرار گيرد دست كم گرفت. از معامله گران و مزدران تاجيك كه زمينه ء حاكميت كرزى ، غنى و اقتدار قبيله گرايان را مهيا ساختند نبايد انتظار داشت ، اين ها عاملين اساسى اين فاجعه هاى زنجيرى اند ، اين افراد و گروه هاى مزدور را بايد از صحنه دور كرد تا نسل جديد بتواند مصمم در يك جريان جديد پوتانسيل خود را براى خنثا كردن اين توطيه ها به كار گيرند. حريف با هشيارى كامل عمل مى كند و مهره هاى بازى سياسى را سر وقت براى مغلوب كردن حريف بكار مى گيرند. ما هم اكنون در موقعيت خوبى قرار نداريم و با گذشت هرروز دارد بد تر مى شود.

>>>   بستر نفوذ قبیله سالاران همواره از قبل در بین جامعه تاجیک مهیا و آماده بوده است چرا که اشتراک مذهبی را هرگز نمیشود نادیده گرفت !
مذهب برای پشتونها عامل بالادستی و حاکمیت است ولی برعکس برای تاجیکها دام فریب !
موقعیت استرا تژیک پشتونها در کنار پاکستان آن قدر که امتیاز برای آنها محسوب میشود برعکس موقعیت تاجیکها در کنار تاجیکستان ، ازبیکستان ، ترکمنستان و ایران و حتی روس ها هیچ امتیاز قابل ملاحظه و محسوسی برای آنها به حساب نمی آید که هیچ حتی از نگاه روابط بین المللی در شرایط فعلی به ضرر شان هم است .
از لحاظ روانی حاکمیت انحصاری پشتونها در نزدیک به سه قرن گذشته آنها را نسبت قدرت محق بار آورده است حتی تا آنجا که لایه های زیرین جامعه پشتون نیز قدرت را مال شخصی خودشان میدانند !
از طرف دیگر نفوذ پشتونها در بین تاجیکها همواره محسوس بوده است ولی برعکس نفوذ تاجیکها در بین پشتونها آنقدر محسوس و قابل دید نیست !
با در نظر داشت موارد فوق هرگز معقول نیست که تاجیکها مثل پشتونها دنبال انحصار قدرت باشند !

>>>   پاکستانی ها گلبدین را وارد بازی علنی کردند!
درچهارده سال گذشته گلبدین به نحوی شریک قدرت با کرزی بود ، گلبدین درسطوح کلان و مختلف دولتی وزیر ووکیل و والی هایی فراوان داشت ، پاکستانی ها افراد مطمئن شان در حزب اسلامی گلبدین را از قبل به داخل حکومت جابجا نموده بودند وتوسط همین افراد برنامه هایی شان را در درون حکومت ، یعنی فساد ، ترور مخالفین پاکستان و گلبدین و از صحنه کشیدن رقبای گلبدین از حکومت نقش شانرا بسیار خوب مطابق برنامه بازی کردند و وضعیت را مطابق برنامه هایی که پاکستان پیش بینی کرده بودند درمسیر تحقق برنامه هایی پاکستانی ها هدایت کردند.
درین زمینه کرزی نقش تسریع کننده را بازی کرد ، کرزی می خواست از یک طرف نشان دهد که در برابر برنامه ای پاکستانی ها قراردارد و از طرف دیگر مطمئن ترین افراد استخبارات نظامی پاکستان و افراد وفادار به گلبدین درسمت رئیس دفتر و مشاور خاصش در همه قضایا و برنامه شریک بود. برای از بین بردن رقبای داخلی که درعین زمان نیروهایی ضد پاکستانی و گلبدین بودند از این افراد بسیار بصورت گسترده از هرات شروع تا بلخ و کندز وبغلان و حتی پروان و کاپیسا استفاده برد.
در بازی فعلی با وارد کردن گلبدین پاکستانی ها با یک تیر دو فاخته را نشان گرفته اند، از یک طرف یک مهره ای سوخته وبد نام درکشور ما را با اهمیت جلوه داده وارد میدان نمودند و از جانب دیگربرای شورای صلح که ترکیب فعلی رهبری آن نیز از دوستان قدیمی و خاص پاکستان است ، دست آوردی دست پا می کنند و تا از بی عهده گی این شورای به اصطلاح صلح بکاهد.
آیا این مذاکره برای مردم ما نوید خوبی است ؟
آیا این چهره کری و بد نام جنایت کار شناخته شده برای مردم ما قابل قبول است؟
آیا با وجود این قاتل مردم و عامل ویرانی این کشور صلح به کشور باز خواهد گشت ؟
سوالاتی است که ذهن هرشهروند این کشور را به خود مشغول می نماید .
من که با تمام علاقه ای که به بازگشت صلح و آرامش به کشورم دارم میخواهم به صراحت بگویم که با حضور آدمی و گروهی مانند گلبدین صلح به این کشور باز نخواهد گشت.
محمداسلم سلیم

>>>   اما نگفتید از کجا امدند وچه وقت رسیدند ؟ اینهای که قیافه هاشان در مطبوعات رسم گردیده اینجا بودند وهمیشه در ارگ ریاست جمهوری تردد داشتند ونمایندگی استخبارات خارجی وکشور همسایه را عهده داربوده منافع انها را پاسداری وحمایت مینمودند همه میدانند که انشعاب وتفرقه در چیروان اقای حکمتیار جاه ندارد هرکه ازین حلقه بیرون شود محتوم ومحکوم به مرگ است اقای وقاد وارغنیوال وانجیند محمد خان وفاروق وردک واخیرا قطب الدین هلال همه نمایندگان حزب در داخل دولت بودند واز مقام رهبری هدایت گرفته اجرا ات مینمودند توگوی ان ملیونها دالر وزارت معارف را تنها اقای وردک حیف ومیل نموده اند نخیر ان همه پولاها سهمیه رهبر بزرگوارشان بود که دودسته تقدیمش میکردند انچه در کشور ویرانه ای ما میگذرددر خارج تعبیه وترتیب میگردد وبعد درینجا با مراسیم تشریفاتی تطبیق میگردد فرموده ای اقای حکمتیار اینکه نظام را به مبارزه با امریکا عیار میسازد به ان میماند که افتاب را از غرب طلوع دهند وبه شرق غروب نماید مگر امریکای ها تصادفی وبی سنجیش عین وغین وکاف را گزیده اند که این سیلاب را با خس وخاشاک سد نمایند ازین بلند پروازی ها وگزاف ها نو نه گفته اند وازین ائیتلاف ها تازه بعمل نیاورده اند همه میدانند که ایسان با امین وبعد با تنی وپسانتر ها با دوستم وحضرت مجددی وظاهرا با ربانی ومسعود و... خود را نزدیک نموده اند ولی هربار سحر بر ساحر منقلب گردید وایشان ناکام ونامراد ومحزون بخانه برگستند ایکاش یکبار دیگر این سناریو تکرار گردد تا ملت قربانی توطئه های بیسشتر نگردیده باشد
نیم جان از نیم روز

>>>   نا حق امده اند زیرا ع غ هر دو شا ن نه قا نو ن اسلا م را می خو اهند و درقصه اسلا م و قا نو ن اسلا م اند شما فعلا همین تلو یزو ن ها را بیبند که کدام شا ن مطا بق قا نو ن اسلا م بر نا نه دارند
جا وید از لو گر

>>>   نه آن شاگرد کرين کار ونه این های که مشت به سینه می زنند قدرت هیچ کاری را ندارد .این تاریخ گذشته ها فقط میخواهند با این پتاق هایشان میخواهند وانمود کنند که ما هستیم . دیگر این قاتلان درپیش ملت جای زندگی ندارند بعد از این ملت هم به دهن این ها پیاز ریزه نمیکند این را خوب به گوش تان فرو کنید

>>>   نمیدنم که ع وغ اول باکدام گرو زودترمذاکره میکندباطالب یاباحزب آدمکش اسلامی وآخرچرامذاکریعنی زرودولت به آنهانمیرسدیاکه غنی میخواهدبه پشتونهای خوددرقدرت جای بدهدواگرازلحاض قانونی بسنجی هم طالبان گرو. آدم کش است وهم گروبدنام حزب اسلامی گلبیدین راکتیار
سید ازمکروریان

>>>   افراد و نماینده های حزب ...بیدین قبلن در تمام ادارات دولتی از پاهین تا به بالا شمل هستند۰ تنها خود راکتیار گُم بود و به این خائن باید ارزش زیاد قائل نشد۰

>>>   جریا نیکه گلبدین حکمتیار درهرم ان قر داشت به زبا له دان تاریخ سپر ده شده است کلبدین دیگر یک شخص است تجرید شده ازسیاست متعلق به فبله غلجای وبس

>>>   از جنگ و خونریزی که سال های دیگر هم دوام داشته باشد نه به خیر ملت و نه به خیر مردم ازاده این دیار خواهد بود .
حالا که حزب اسلامی افغانستان به رهبری انجنیر حمکتیار صاحب میخواهند که با دولت جمهوری اسلامی افغانستان مذاکره نمایند کار به جا ونیک تلقی نموده و از بارگاه رب الزت موفقیت هرچه بیشتر ارزو مینمایم .

>>>   ای مردم هوشیار کابل ! پیوستن حکمت یاربه دولت وحدت ملی بی نهایت خطرناک است،باور کنید راست می گویم که اقای حکمتیار مریض است واگرخدای ناکرده یک روز بنام مصالحه به کابل بیایدخیلی هابه ویروس اومبتلاخواهد شد.
خاطرات سال75 و یکجاشدن ایشان باحکومت استاد ربانی را فراموش نکنید که پشیمانی سود ندارد به نظربنده بهتراست حکمت یارصاحب در سنگر باشد بخیرافغانستان است تادرارک. اگر باور ندارید امتحان کنید.

>>>   هزاره ها، تاجیک ها، ازبیک ها، ترکمن ها، و غیره باید بدانند که درین معادله تمامیت خواهی پشتونها هر کدام آنها جدا جدا بازنده هستند۰ این نکته حیاتی است که تمام قوم های غیر پشتون باید خصومت های مختلف گذشته بین هم را کنار بگذارند و باید سخت باهم متحد شوند تا بتواند برضد تمامیت خواهی پشتون ایستادگی کنند۰
این نکته حیاتی را نمیشود با جنگ و گلایه ویا رویه منفی بالمثل به یکدیگر آموخت۰ درینجا ازخودگزری، تحمل، و ایثار کار است۰

>>>   به امید همبستگی اقوام غیر وابسته به ارتجاع پاکستان

>>>   پلو خورها خوش آمدند. وقتی داماد گلبدین مشاور ریس جمهور باشد این مذاکره مسخره چی معنی میتواند داشته باشد.
دیده بان

>>>   نماینده های آی اس آی آمدند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است