گرامیداشت از فرخنده یا خودنمایی برای قدرت؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۱    ۱۳۹۴/۱۲/۲۷ کد خبر: 113594 منبع: پرینت

"سکوت ما ننگ ما است، مشت ما تفنگ ما است"، "ما همه فرخنده ایم" شعارهای معترضانی است که دقایقی قبل در محل سوزانده شدن فرخنده گرد آمده بودند و با پرده برداری از منار یادبود فرخنده، خاطره او را گرامی داشتند.

با گذشت یکسال از کشته شدن فرخنده، امروز شماری از پایتخت نشینان کشور در یک عمل اعتراضی به حکومت، صدای خودشان را در محل کشته شدن فرخنده بلند کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، سیلی غفار یکی از اعضای حزب همبستگی در میان معترضان با خطاب قرار دادن فرخنده بعنوان سمبل معصومیت زن، به ایراد سخن پرداخته و گفت: فرخنده سمبل معوصمیت زن افغان است. دفاع از فرخنده، دفاع از تمام زنان نگونبخت افغانستان است که پایمال جهل دنیاگرایان می شوند.

غفار در ادامه، رهبران حکومت را جلاد خوانده افزود: کاملا قابل پیش بینی بود که عاملان اصلی قتل فرخنده همانند قضیه زنان پغمان رها می شوند ولی افراد درجه دو و درجه سه که یا از حمایت جنایتکاران اصلی برخوردار نیستند و یا وابستگی فکری و سیاسی با رهبران جلاد حکومت ندارند، به محکمه کشانده می شوند. این حکوت مثل حکومت کرزی کوچک ترین پایبندی به دموکراسی و حقوق بشر و حقوق زن ندارد.

وی اضافه کرد: سردسته های اصلی قتل فرخنده و همه کسانیکه از قاتلان وی دفاع کردند از جمله ایاز نیازی، زلمی زابلی، سیمین حسن زاده، عبدالباری چون از حمایت رهبران حکومت برخوردار هستند، هیچگاه پای میز محکمه کشانده نشدند.

سیلی غفار در پایان خاطرنشان ساخت: در پی قتل فجیع فرخنده امسال حوادث وحشتناک و دلخراش دیگری همچون سنگسار رخشانه، گلو بریدن تبسم، بریدن گوش و بینی ریزه گل، تیرباران نجیبه، به خون تپیدن قدسیه و سارمه، در کمال بی تفاوتی رهبران حکومت وحدت ملی نیز اتفاق افتاد.

این مراسم یادبود در حالی برگزار گردید که از خانواده فرخنده کسی در این مراسم حضور نداشت، هیچ فرد متنفذ مذهبی و یا قومی و یا اجتماعی حاضر به شرکت نشده بود و هیچ مرجع بزرگ اعتقادی نیز بر دایر نمودن اینچنین یادبود ها صحه نگذاشته است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   رسیدن به دالر و پروژه برای سبک تر کردن زن افغان!

>>>   خانواده فرخنده از ترس دشمنان دختر شان افغانستان را ترک کرد، از همین لحاظ در این مراسم سهم گرفته نتوانستند. اما اینکه هیچ فرد متنفذ مذهبی و یا قومی و یا اجتماعی حاضر به شرکت نشده بود، باید از ایشان سوال شود، که چرا از فرخنده دفاع نکردند و در مراسم یادبود او سهم نگرفتند. اگر از حزب همستگی خوش شان نمی آید، چرا خود این عالی جنابان به یاد فرخنده معصوم در طول یک سال هیچ کار خیری انجام ندادند؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است