ارتباط سفیر سعودی با داعش در بغداد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۹    ۱۳۹۴/۱۲/۲۷ کد خبر: 113577 منبع: پرینت

«محمد علی حکیم» با بیان اینکه «ثامر السبهان» سفیر سعودی در عراق یک مقام نظامی است نه دیپلماتیک، اظهار داشت: السبهان به صورت علنی با تروریست های تکفیری مستقر در عراق در ارتباط است.

«محمد علی الحکیم» مدیر خبرگزاری «النخیل» با اشاره به برخی اقدام های مشکوک «ثامر السبهان» سفیر سعودی در بغداد، اظهار داشت: سفير سعودي در عراق طی چند ماه پیش تاکنون 6 به نجف سفر کرده و وزارت خارجه عراق را تنها در جريان دو مورد از اين سفر‌ها قرار داده است.

وی در همین ارتباط ادامه داد: 4 سفر السبهان به نجف در 3 ماه گذشته بطور سری و بدون اطلاع وزارت خارجه عراق صورت گرفته که بر خلاف قوانين و عرف ديپلماتيک است.

این فعال رسانه ای عراقی همچنین با بیان اینکه السبهان یک مقام نظامی است نه دیپلماتیک، گفت: انتصاب این فرد به عنوان سفیر ریاض در بغداد در ابتدا با مخالفت شديد سياستمداران و ملت عراق مواجه شد، چرا که آنها این انتصاب را خلاف عرف ديبلماتيك تلقی می کردند.

الحکیم در ادامه تصریح کرد: السبهان نماينده داعش در بغداد بوده و ارتباطش با تروریست های تکفیری در عراق در بسیاری از موارد علنی و آشکار است.

مدیر خبرگزاری «النخیل» در ادامه اظهار داشت: توطئه چینی رژیم آل سعود علیه ملت عراق و وحدت آن کاملا آشکار و واضح است و به اعتقاد من انتصاب السبهان به عنوان سفیر ریاض در بغداد توهینی آشکار به ملت عراق محسوب می شود.

وی همچنین بار دیگر با اشاره به سوابق ثامر السبهان تاکید کرد: السبهان شخصيتي امنيتي اطلاعاتی است وسابقه اي كاملا به دور از ديبلماسي دارد.

الحکیم افزود: السبهان سفارت عربستان را هسته اطلاعاتی خواهد کرد که از داخل عراق عليه اين کشور توطئه‌چيني مي‌کند.

وی در ادامه افزود: ثامر السبهان سفير سعودي در عراق نقش مهمي در اجراي طرح اطلاعاتي پيچيده سعودي در اين کشور با هدف ضربه زدن به ایتلاف ملي شيعي در عراق و تجزيه آن از طريق ايجاد تنش ميان رهبران آن ايفا مي‌کند.

مدیر خبرگزاری «النخیل» در پایان اظهار داشت: به عقیده من هيج فرقي بين ماموریت السبهان و ابوبكر البغدادي در عراق وجود ندرد، چرا که هر دو برای بروز جنگ طایفه ای در عراق تلاش می کنند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است