49 پولیس محلی در ارزگان به طالبان پیوستند
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۷    ۱۳۹۴/۱۲/۲۶ کد خبر: 113556 منبع: پرینت

یکی از سخنگویان طالبان به خبرنگار افتخاری ما در ولایت ارزگان گفته است که 49 پولیس محلی ولایت ارزگان به صفوف طالبان پیوسته اند.

این در حالی است که چند روز قبل یک سرباز محلی نیز در این ولایت که از وظیفه خود فرار کرده بود طبق قانون مجازات شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، نیروهای امنیتی کشور در سال 2015 حدود یک سوم از 170 هزار سربازی گه گریخته بودند و یا کشته و زخمی شده بودند را جایگزین کرده است.

آگاهان مسایل سیاسی فرار نیروهای امنیتی را ناشی از معاش اندکی که کفاف مخارج خانواده های آنان را نمی دهد می دانند و می گویند: کشور همواره با خبرهای ضد و نقیض چور و چپاول و غارت و رشوه ستانی قومندانی ها، پولیس و سرباز های محلی روبرو بوده است و این یعنی نبودن یک برنامه منسجم در وزارت داخله کشور که به گفته سناتوران سلیقه ای عمل می کنند.

کد (22)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   تاوقت که نیرویها امنیتی بدست مزدوران اداره می شود این درامه ادامه دارد. اشرف غنی خائین گجای ؟

>>>   سربازان وقتی ماموریت شان درالسوالی خاص ارزگان تکمیل شده بود تقاضا داشتند دربرگشت دوباره هوائی انتقال شوند اما مقامات که مصروفیت های دیگری دارند این کار را نکردند آنها هم زمینی حرکت کردند وبه اشرار تسلیم شدند به نظر آنها اشرار بهتر ازین مقامات است !
ر

>>>   وقتی سرباز معاش کافی نداشته باشد ونتواند مخارج فامیلش را تهیه کند و مسوولین دولتی هم درقصه اش نباشد مجبور که فرار می کنند.

>>>   از بسکه هر روز رهبران دولت ما با عذر وزاری خواهان پیوستن ترورستان طالب را با دولت دارد نظامیان کشور را در تاریکی از دوست و دشمن ودوراهه قرار داده واضح است که اسرار زیاد وهر روز دولتمردان کشور ما از پیوستن طالبان به ندای صلح دولت برادر خواندن وخطاب نام مخالف به ترورستان وطنفروش طالبان از جانب مسولین دولت چنین مشکلات را بوجود میاورد .

>>>   پیروزکسی است که بعدازجنگ زنده بماندسربازوطن بخاطر 10یا12هزارافغانی تنخواجان شیرین خودرابخطرمیندازد و خوردن اصلی راچپاولگران مانند ع وغ واعضای کابینه اش میکننددرجنگ وجبهه نیروهای کشورخودماپیشقدم است و دارایهای کشورماراغربیهاوامریکایهامیدزدنددر زمان حکومت حامدکرزی خوب بودحداقل اگردزدی وغارت میکردند خارجیهادرجنگ وجبهه هاهم میجنگیدندولی حالاکشته شدن معلول ومعیوب شدن ازخودافغانهاودزدی وغارت وچپاول از
دزدان خارجی وداخلی بایدنیروهای خارجی درجنگهاوجبهه هادرکنارنیروهای افغان باشندچون غربیهاوامریکایهابرای مبارزه ونابودی تروریزم وطالب داعش آمدن نه اینکه فقط آموزش پلیس واردوی ملی اگریک مثله آموزش میبودازنیروی غربی کرده به ما روسهاوایران وهندوستان نزدیکتراست
آنهاهم این کاررابرای افغانستان انجام میدانداصل مثله جنگ
است که بایدخودامریکایهاوغربیهاکه این جنگ راشروع کردن بایدخودشان تمام کنند.
غلام س


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است